Van 't Schip verrast: 'Mensen hebben geen weet wat hij daar gepresteerd heeft'

    Van 't Schip verrast: 'Mensen hebben geen weet wat hij daar gepresteerd heeft'

    dinsdag 20 februari 2018 om 07:32

    John van 't Schip verrast als hoofdtrainer van PEC Zwolle, dat momenteel zesde staat in de Eredivisie. De oud-Ajacied wordt geprezen om zijn professionaliteit, maar ook om zijn relativeringsvermogen.

    "Dat John hier ook een huis heeft pleit erg voor hem", zegt PEC-voorzitter Adriaan Visser in het NRC. "Hij is geen trainer die na de training zo snel mogelijk terug naar de Randstad rijdt. Hij past hier ook omdat hij niet van het overspannen gedoe is als het tegen zit. Wij zijn geen topploeg. Een beetje bescheidenheid en relativeringszin hoort erbij. John weet dat er meer dan voetbal is."

    Rob Meppelink werkte als assistent van Van 't Schip bij Chivas Guadalajara in Mexico. Volgens hem past de voormalig rechtsbuiten zich moeiteloos aan. "Wat ik nooit vergeet was hoe hij de eigenaar van Chivas kenbaar maakte dat hij de baas was. De man wilde in de rust zijn zegje doen in de kleedkamer, maar John wist dat vakkundig te pareren. Dat jaar bereikten we de play-offs met een team dat lang onderin had gespeeld. Mensen in Nederland hebben er geen weet van wat hij daar heeft gepresteerd."

    "John is van de droge humor", belicht Bryan Roy, oud-ploeggenoot bij Ajax, een andere kant. "Toen onze trainer Kurt Linder ons toesprak stond John achter hem gekke bekken te trekken. Als aanvoerder moest hij oefeningen nadoen. Dat deed hij zo overdreven serieus dat wij onze lach niet konden inhouden. Hij zette Linder voor gek zonder dat-ie dat doorhad."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Plaats een reactie

    Dunne vis +44
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:20
    Tuurlijk ook top trainer maar ja alles wat van die club komt is top behalve 1
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:54
    Bescheiden en relativiteitszin. Twee deugden die de puberale elleboogkabouters op primeur ontberen.

    Werkelijk meelijwekkend om te constateren dat voetbal kennelijk geen bijzaak is voor cognitieve laagvliegers.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:23
    Waarom moet je altijd van zulke moeilijke Nederlandse zinnen schrijven?
    Dit is een voetbal forum en niet één of ander universitaire chat site.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:35
    Om het dorre taallandschap van VP op te fleuren met zijn eloquentie. Ik geniet er altijd erg van.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:46
    Ja soms is het leuk maar soms is het irritant.
    Dat komt omdat ik soms niet letterlijk weet wat hij schrijft.
    Ik heb maar MBO niveau en ik kan me de ergenis indenken van mensen met een LBO niveau (niets mis mee hoor).
    Waarom moet je zo laten blijken hoog gestudeerd te hebben?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:51
    Omdat de rest van VP vaak stukjes typt alsof ze nog nooit een school van binnen hebben gezien. Het staat je natuurlijk vrij om zijn teksten niet te lezen, doorgaans gaat het toch nergens over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:52
    Er is uiteraard geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat iemand met zijn of haar schrijfstijl zijn of haar opleiding in de etalage zou willen zetten op een anoniem internetplatform of er zelfs mee zou willen pochen. Van een dergelijke ambitie is uiteraard geen enkele sprake.

    Ook op een voetbalforum is ruimte voor diversiteit.

    Er is bovendien geen enkele aanleiding om gehoor te geven aan je oproep om mediocriteit na te streven.

    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:07
    Kan wel zo zijn, maar een eerlijke discussie kun je hiermee niet krijgen daar je het koren van de kaft gaat scheiden.
    En een voetbalforum is vooral om te kunnen discussiëren toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:39
    Uiteraard kan mij geen enkele vorm van onrecht of 'oneerlijkheid' euvel geduid worden. Het kan mij uiteraard niet kwalijk genomen dat cognitieve lichtgewichten en andere snotblagen de Nederlandse taal hier beheersen op het niveau van, ik citeer, 'je stinkt naar de k*t van je hoerenmoeder'.

    Ik ben uiteraard niet de aangewezen persoon om op VP toe te geven aan de terreur van de middelmaat.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Klomans +10
    woensdag 21 februari 2018 om 01:38
    Snotblagen, die heb ik in lange tijd niet meer gehoord. Dank.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    Eerlijk is oneerlijk. Ik had dit niet verwacht in Zwolle. Met onze (of beter ... van Hunnie) wereldreiziger v t Schip.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4418
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:45
    John zat in Chivas met een heel team aan begeleiders en opleiders, gelukkig kreeg ik regelmatig in en outs vanuit het Corona bier land.
    Die super rijke voorzitter was echt gek.
    Jammer dat Johnny nu niet bij Ajax zit met zijn achtergrond, foutje van het management daar!!
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:34
    nee, zijn prestaties als trainer in mexico ken ik inderdaad niet, en dat zegt al wel wat, . . wel zijn prestaties een paar jaar geleden bij twente, en dat zegt ook wel wat. oh ja en zijn uitglijder, met elleboogstoot, afgelopen zondag tegen zijn voormalig werkgever, zegt ook wel wat ?? nog maar ff wat dimmen !?