KNVB reageert op ophef rond Lozano en Huntelaar: 'Vanaf volgend seizoen overal'

    KNVB reageert op ophef rond Lozano en Huntelaar: 'Vanaf volgend seizoen overal'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 09:06di 20-02-2018 om 09:06

    Roelof Luinge hoopt dat de videoarbiter zo snel mogelijk zijn opwachting maakt. De ervaren oud-scheidsrechter vindt dat zowel Hirving Lozano als Klaas-Jan Huntelaar een schorsing verdient.

    "Maar de clubs hebben ervoor gekozen om de videoscheidsrechter nog niet overal in te voeren. Tja, dan krijg je dit soort situaties", zegt Luinge in het Algemeen Dagblad. Hij zag dat Huntelaar in tegenstelling tot Lozano vrijuit gaat, omdat arbiter Kevin Blom de actie beoordeelde. "Als Blom hulp had gehad, had jij mij nu niet hoeven bellen. Dan was er helemaal geen discussie geweest."

    De KNVB hoopt herhaling te voorkomen door de videoref zo snel mogelijk in te voeren. De kostbare introductie moet deels worden opgebracht door de clubs. "Met de komst van videoarbitrage hopen we dit soort incidenten tegen te gaan. De wil is er om vanaf komend seizoen bij alle Eredivisie-duels video-arbitrage te hebben."

    Poll

    Wat vind jij van de overtredingen van Huntelaar en Lozano?

    (5199 stemmen)

    Plaats een reactie

    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:05
    Verplichte Videoref opnemen in de licentie, net zoals er gevoetbald moet worden op gras
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:06
    Goed streven, maar wie gaat dat betalen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:08
    De knvb. Die hebben nu wel lang genoeg gespaard
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:04
    dat klopt niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:16
    Nou, ze hebben in iedergeval bespaard op een deel “spelers gage” door het mislopen van het toernooi.
    Vind ik leuk
    Castromann +7895
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:55
    Uhm oplossing zou ook kunnen zijn om met onmiddellijke ingang Kevin Blom te ontslaan.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2177
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:37
    Of de regel te wijzigen dat iemand niet 2x beoordeeld mag worden. Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen een rechter die na lang wikken en wegen en op basis van feiten een uitspraak doet, of een scheidsrechter die dezelfde beslissing in een split second moet doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:23
    Dus Ajax gaat het betalen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:54
    Zou het niet eens erg vinden, komt ons alleen maar ten goede.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:37
    Ajax betaal al te veel laat PSV Feyenoord en az maar eerst hun bijdrage aan eredivisie CV naar de zelfde verhouding brengen! 60 jaar sponsoring van Nederland heeft ons geen sterkere competitie gebracht wel veel ondankbare rascistische tegenstanders.

    Vondt het een mooi plan vroeger nu mag iedereen lekker failliet gaan en lekker amateur voetbal gaan spelen.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2177
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:39
    Nee, je leest verkeerd. Omdat er in de Arena meer camera's hangen is de kans op een veroordeling van een ajax speler veel groter, dus gaat heel het verhaal niet door.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:51
    Lees effe het AD jaarlijkse onderzoek scheidsrechterlijke dwalingen. Ajax had een flink meer schalen en meer punten behaald dan nu gekregen. Over een heel seizoen worden wij al decennia bestolen en niet andersom aldus het Rotterdamse anti Ajax AD.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2177
    woensdag 21 februari 2018 om 15:33
    Calimero
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:36
    Leuk geprobeerd Calimero slaat dus kant noch wal
    Vind ik leuk
    piet potlood +2177
    woensdag 21 februari 2018 om 17:58
    lees je stuk eens terug en kijk dan eens in de spiegel want zelfkennis heb je ook al niet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:20
    Uit de media opbrengsten financieren gedeeltelijk.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12808
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:39
    Zou er niet eerst eens een kostenplaatje neergelegd moeten worden? En denk je niet dat de clubs het ook niet eerst eens moeten worden over de verdeling van de kosten?

    Moet iedereen wel het zelfde betalen? Is dat eerlijk met clubs als Ajax en PSV met een begroting van 70 miljoen en andere clubs met een begroting van rond de 10 miljoen waar het veel harder aankomt?
    Bij de verdeling van de TV gelden willen de grote clubs ook het meeste geld, dus zou een verdeling van de kosten van de videoref bijv met een verdeelsleutel obv tv gelden niet eerlijker zijn?
    Voor Ajax en PSV betekent 2 punten meer of minder vaak wel of geen CL terwijl het zeg maar Excelsior met een punt meer of minder gewoon op de 11e plek blijft staan.Dus wat hebben die aan de videoref?

    Uiteindelijk wil je die videoref voor de kijkers \ publiek dat die zich niet over dit soort fouten hoeven opwinden...

    Het is hetzelfde als de kunstgras discussie, je kunt niet zomaar opleggen dat er op gras gespeeld moet worden want clubs moeten het daar over eens worden.

    Dus ja natuurlijk moet er een videoref komen. Maar clubs moeten wel vooraf weten wat het gaat kosten.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:58
    Helemaal mee eens. Als een club als VVV jaarlijks 2 ton moeten betalen voor die videoref kunnen ze meteen 2 spelers minder halen.
    Eigenlijk best raar dat de clubs moeten mee betalen voor de videoref. De clubs betalen toch ook niet mee aan de salarissen van de scheidsrechters en grensrechters? Daar is de KNVB voor.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:42
    VVV kan ook onterecht degraderen...dus ook voor VVV is het belangrijk.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:08
    Daar heb je gelijk in. Maar VVV betaald dan 10% van de spelersbegroting voor het eerlijker hanteren van de spelregels terwijl PSV misschien 0,5% van de spelersbegroting moet betalen. En dat terwijl de KNVB verantwoordelijk is voor het hanteren van de spelregels.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:48
    Dan procentueel, klaar.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:38
    Oké deal! Licht jij Gudde even in?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:11
    Uiteraard moet je een prijskaartje hebben......

    Je moet het een ander uit media kosten financieren en iedereen moet een beetje water bij de wijn doen, de grote clubs hebben er vooral voordeel bij dus een redelijk offer vragen van de rijkere clubs ligt voor de hand.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:16
    PS: opwinden en de video ref;
    Ook bij die beslissingen krijg je discussies en ergernis, maak je geen illusie...
    De video ref is belangrijk om het grote geld dat met het voetbal gepaard gaat vandaag de dag.
    Dus de kans op fouten verminderen zodat clubs zo min mogelijk gedupeerd worden. Het blijft behelpen, want mensen voeren het uit.....
    Vind ik leuk
    aimdam +673
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:56
    Ik vind dat dit helemaal niet bekostigd moet worden door de eredivisie clubs.
    In principe is het "falen"van de arbiters van de KNVBdus zie ik het als hulpgereedschap voor de arbiters en zou de KNVB zelf voor de kosten moeten opdraaien.
    Er zit trouwens centjes genoeg daar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:02
    Misschien een hele domme reactie van mij , maar wat nou als we de tv gelden omdraaien?

    Niet de nummers 1, 2 en 3 die het meeste krijgen maar juist de laatste nummers 3 ( behalve degene die degradeert natuurlijk)
    De nummers 1, 2 en 3 krijgen namelijk door hun plaatsing voor Europees voetbal al enkele tonnen meer .
    Op deze manier krijgen de kleinste clubs juist een kapitaal boost en kunnen ze betere spelers halen waardoor het onderling verschil minder groot word en de competitie sterker.

    Natuurlijk weet ik hoe fraude gevoelig dit systeem is , teams gaan opzettelijk verliezen om lager te eindigen maar er moet toch wel een mouw aan te knopen zijn?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12808
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
    Dus dat het de laatste vijf, zes, zeven wedstrijden voor de nummers 10 t/m 14 interessant wordt om opzettelijk te verliezen, een plekje te dalen in de stand en omdat daar veel geld mee te verdienen is?

    Wat voor mouw wil je er aan passen?
    Ik zie de oplossing niet als clubs al kunstgras nemen omdat dat 50.000 per seizoen scheelt hoe je ze dan kunt overtuigen dat ze moeten proberen te winnen als verliezen een half miljoen of miljoen oplevert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:00
    Ik heb geen idee hoe ze er een mouw aan willen knopen.
    Daar is de KNVB voor of mensen die er meer verstand van hebben dan ik.

    Met het huidige systeem zijn er ook al meerdere malen wedstrijden geweest die beter verloren konden worden, fraude is dus nooit uit te sluiten.

    Misschien meer clubs laten degraderen en promoveren zodat ze de laatste 7 wedstrijden alsnog hun best moeten doen om niet te degraderen?

    Of een systeem waarbij je vanaf plek 9 ( noem maar even iets) voor Europees kan spelen en vanaf plek 10 tegen degradatie moet spelen.
    Eindig je als 9de moet je tegen de nr 3 en nr 8 tegen nr 4 een soort plaatsingslijst . Op die manier maakt het veel uit waar je eindigt ook voor degradatie. Krijg je een sterker of minder sterke tegenstander kan voorkomen dat ze opzettelijk gaan verliezen.
    Extreem idee natuurlijk .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:21
    De verdeling van de tv-gelden gebeurt ook op een tabel met percentages (nr1 12,95%, nr18 2,45%). Toen er 2 jaar geleden meer te verdelen was is er door de clubs dat in het voordeel van de grotere clubs gewijzigd. Je kunt ook het verschil in percentages weer wat kleiner maken. Dan blijft presteren lonen. De verschillen in Nederland zijn veel groter dan in Engeland, Duitsland of Spanje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:02
    Dat is idd een goed idee.
    Misschien juist de tv gelden volledig omgooien omdat de hogere clubs toch al extra inkomsten hebben via Europees voetbal.
    Dat de kleinere clubs meer krijgen dan de grotere clubs om het gat te dichten en een sterkere competitie te krijgen?
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:45
    Er zit wel iets in in je gedachtengang dat clubs met een hoger bedrag aan inkomsten verhoudingsgewijs iets moeten afdragen aan de videoref.

    Wat betreft de kunstgrasdiscussie ... die kun je oplossen door de reglementen te wijzigen zodat clubs die promoveren verplicht zijn om een echt grasveldje te hebben ... dan lopen de kunstgrasclubs er langzaam weer uit.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:45
    De reglementen worden door de clubs bepaald, pas als 2/3 er achter staan dan kan er iets gewijzigd worden. Wat jij voorstelt is dat de helft van de clubs (de JL) akkoord gaat dat er voor hen andere regels gelden. Waarschijnlijk krijg je geen oplossing maar een bij voorbaat verloren rechtszaak aan de broek vanwege ongelijke behandeling. De ondergrond waarop gespeeld wordt is een beslissing van de thuisclub. Regeltjes die je niet kunt invoeren en ingaan tegen regels van de FIFA moet je niet willen verzinnen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    woensdag 21 februari 2018 om 19:47
    euh, kan de knvb de licentievoorwaarden/regelgeving voor de eredivisie niet zodanig wijzigen dat promoverende clubs verplicht zijn om een ordentelijke grasmat moeten hebben ????
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    woensdag 21 februari 2018 om 21:53
    Nee, een grasmat wordt namelijk nooit gekeurd. Je moet in de eredivisie wel veldverwarming hebben, die hoeft trouwens niet aan te staan als het nodig is. De scheidsrechter kijkt bij de wedstrijd of de bal rolt, dan is het goed. Utrecht had dit jaar de mat niet hoeven te vervangen.
    Een kunstgrasmat wordt elk jaar extern gekeurd volgens FIFA-normen. Geen veldverwarming nodig. Heracles heeft dit jaar een boete gekregen van 1000 EUR omdat ze het certificaat dat het veld goedgekeurd was pas op 2-8-2017 hadden ingeleverd bij de KNVB, dan moest op 29-7-2017, twee weken voor de eerste thuiswedstrijd. Foei, voortaan wel op tijd inleveren, de keuring was wel op tijd op 27-7-2017, maar het gaat natuurlijk om de datum dat de KNVB het certificaat heeft.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14748
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:30
    Ik hoor Gerbrands al wegduiken, die gaat toch niet iets gemeenschappelijks betalen, die zijn gewend dat de gemeenschap juist aan hun betaald.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6139
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:34
    Wegduiken, onderduiken zo hebben we allemaal wat.
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:38
    ja hoor...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:55
    Hoor? Wegduiken? waar praat je over man. Lees de topic maar ja, dat kunne ze in amsterdam niet
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6005
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:13
    lees de topic, kunne.

    I rest my case.
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:38
    had de KNVB niet een potje over?
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:45
    Als dat zo is, waarom duurt dit soort dingen dan zo lang? Of is dat een recent potje?
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:01
    Dat potje speelt al een tijdje, volgens mij wordt de video ref ook volgend seizoen ingevoerd
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:20
    Dat is in ieder geval goed nieuws. Hoop dat je gelijk hebt.
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:38
    https://nos.nl/artikel/2169311-knvb-eredivisie-krijgt-in-2018-videoscheidsrechter.html
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:05
    Verdeel de tv gelden nadat alle clubs eerst een vergoeding hebben gehad voor de videoref en echt gras. percentage kan hetzelfde blijven
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:10
    Dat is prima, maar willen de “kleinere” clubs niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:32
    Precies nog een grotere gat met Europa... ook echt nu dr mee komen terwijl Netflix, Amazon, Apple en Google. Nog meer in de grote competitie gooien.


    Gewoon aan je budget houden! Inplaats van duizenden spelers contracteren die niks toevoegen.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1404
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:05
    Jullie hebben toch nog op de bank, schenk 3 mio en alles velden worden gras :-)
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:11
    Als het daarmee geregeld was zou Ajax het direct doen. Maar zo simpel is het helaas niet.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1404
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:46
    Waarom niet het gaat alleen over geld. Anders verkopen ze neymar toch voor 160 mio
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:48
    Het waarom moet je aan de clubs met kunstgras vragen. Die 3 miljoen is volgens hen nooit genoeg.

    Gelul in mijn ogen, want Almere kan het ook.

    Maar goed, ook een club als PSV laat Jong op kunstgras spelen...
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4227
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:21
    Zou niet meer dan logisch zijn dat Feyenoord dit in zijn geheel betaald.

    Die hebben tenslotte al 20 miljoen winst gemaakt door videoref ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6227
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:12
    De clubs en als die dat niet kunnen, een lening die door de KNVB vertrekt wordt anders krijg je net als met TupperWaregras, ieder1 doet dan maar wat.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:23
    Het gaat over de video-ref.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:30
    Alle clubs maar jij bent bang niet meer gematst te kunnen worden.
    Knvb neuzen
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:34
    Hoe eerlijker hoe beter.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15773
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:20
    Dat kan je nu niet opeens gaan verplichten, budgetten zijn al gemaakt voor komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:38
    vanaf de zomer.
    video refs moeten clubs zelf voor zorgen en de eerste grasmat krijg je van de KNVB ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:39]
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:00
    Nee, van de KNVB krijgt iedere club een zak graszaad van 25 kg
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:24
    Ach jullie stappen toch weer naar de rechter toch?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15773
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:50
    Kloptt!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:03
    Dat bedoel ik dus clowns die valsspel goed vinden als het alleen in eigen voordeel is
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:23
    Dan nog gaan er mensen janken tot aan de rechter aan toe
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:02
    tja als ze er een punt hebben waarom niet? of vecht jij ook nooit iets aan?
    Vind ik leuk
    Onderkan +258
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:26
    Lijkt mij een goed plan. Kunnen ze ook meteen geel geven aan de toneelspeler welke een kaart probeert aan te smeren. Lozano raakte de andere speler aan de zijkant en deze doet als of hij in zijn gezicht is geraakt. Dit zie je steeds meer gebeuren helaas. Ik ben voor.

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:59
    idd een goed plan. kunnen ze gelijk Lozano en Luuk wat kaartjes geven voor het continue janken om kaarten voor de tegenstander...PSV had dan vorige week bij Sparta niet gewonnen want Bergwijn maakte een overtreding voor de goal....Sparta had ook nog een penalty moeten hebben eigenlijk.....in dit geval had Ajax dus een pingel moeten hebben en Huntelaar een kaart....die pingel die Bergwijn kreeg tegen Twente volgens mij zou dus na videobeelden ook niet zijn gegeven, hij werd namelijk niet geraakt....weer 2 punten weg....Heracles had dus niet met 10 man verder gehoeven en had geen penal tegen gehad want het was een schouderduw een meter buiten de 16....Görtler van Utrecht had tijdens Utrecht-Ajax een rode kaart moeten hebben na 10 minuten...Zeker voorstander van dit, alleen als je de illusie hebt dat het alleen voordeel voor PSV oplevert denk ik dat je wel eens teleurgesteld worden....
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:35
    Het is niet alleen PSV die vraagt om kaarten. Ik weet dat je PSV haat maar reageer dan wel zo objectief mogelijk... zo vergeet je ook de late onterechte penalty van ajax bij twente... heej dingen gebeuren maar dat is wel bij elke club
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:42
    Dat is iets des Ajacied's, selectief geheugen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:40
    Tja, daar hebben PSV 'ers geen last van....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:38
    Och, haat is een negatieve emotie. Ik haat geen enkele club, ik vind alleen sommige clubs niet zo leuk....Ik kan het bijvoorbeeld beter handelen als Feijenoord kampioen wordt dan PSV...
    Kaarten vragen is een kaart krijgen, wie het ook is. Vooral Zuid-Amerikanen hebben er een handje van. Het zal vast ook gebeuren door een Ajax speler, net zo hard straffen! Ik heb alleen PSV dit seizoen 2 keer live zien spelen en een aantal wedstrijden op Fox. Ik kan niet zo goed tegen de houding van Luuk..... het zal best een aardige vent zijn en ook nog wel een redelijke spits, maar ik wordt kriegel van dat geklaag en gezeur. Ik denk dat Siem van de melkboer is want die oogt heel anders. Lozano vraagt ook wat te veel om kaarten en laat ook niet na om ze iemand aan te naaien. Tijdens het vergaan van de pijn even applaudisseren naar de scheids en zo....als Lozano echt heel goed was, dan had de keeper van Zwolle geen rood gehad. Een Cruijff of Messi bijvoorbeeld was of langs of over de keeper gegaan en had een goal gemaakt....
    Als je mij niet objectief vindt ben ik wel benieuwd wat je van 99% van de PSV "fans" hier op VP vindt. De meeste hier vinden de videoref namelijk alleen een goed idee als Ajax er door bestraft kan worden achteraf.....ik heb hier geen PSV er horen zeggen dat Bergwijn niet geraakt werd toen hij die penal kreeg, alleen dat die van Ajax tegen Twente onterecht was(het was geen zware overtreding maar op der witte lijn van de 16 dus er binnen)... er heeft niet 1 geroepen dat Bergwijn een overtreding maakte voordat hij scoorde. Er heeft niet 1 PSV 'er gezegd dat Utrecht en Twente wel een rode kaart hadden moeten hebben tegen Ajax....als er tegen Lozano of de Jong zo'n overtreding wordt gemaakt wil ik wel eens horen wat er gebeurt als er niet voor gefloten wordt...niemand heeft het over de overtreding van Hendrix tegen Ödegaard in de tweede helft. Hij krijgt hiervoor geel maar als je de beelden terugkijkt zie je dat hij bewust op de voet gaat staan die in de winterstop in het gips heeft gezeten... in de laatste 10 minuten afgelopen zaterdag krijgt Luuk 3 keer een vrije trap. Nou moet jij de beelden eens terugkijken en mij vertellen wat er gebeurt.....
    Het gaat erom dat situaties niet te vergelijken zijn. Als AZ, Feijenoord en Ajax bij Utrecht op die zandvlakte niet kunnen winnen, ga jij er dan vanuit dat PSV op datzelfde veld wel had gewonnen met 1-7??
    Bij deze elleboog of slaande beweging van Lozano hetzelfde; er is 1 analist die vond dat het geen rood was, Arnold Bruggink.....zelfs de grootste PSV fans als Gijp, de Kerkhofjes enzovoort vonden het rood. Hier op VP vindt men het alleen rood als Huntelaar ook rood krijgt.....als wij beiden door hetzelfde rode stoplicht rijden, maar bij mij is de camera stuk, ga jij dan een brief schrijven naar de CJIB om te melden dat je de boete niet gaat betalen omdat ik hem ook niet krijg?? Lijkt mij niet...was het van Huntelaar dan geen rood?? Ja, dat denk ik wel. Had de scheids ook kunnen fluiten voor een penalty omdat van Polen met 2 handen aan het shirt hangt van Huntelaar??? Ja, ook wel. En de eerste overtreding geld, je kunt echter na het stilleggen van het spel nog steeds Huntelaar bestraffen voor onsportief gedrag. Een pingel en geel of rood dus.... Moeten we Huntelaar nu gaan leren om te gaan liggen in de 16 zoals Luuk zou doen of moeten we Luuk gaan leren alles uit de kast te halen om bij de bal te komen en een goal proberen te maken...?? De rode kaart van Lozano blijft een rode kaart, het is een slaande beweging en Woudenberg heeft een dikke lip....maar een aantal hier vinden het alleen fair dat Lozano een schorsing krijgt als Huntelaar ook een schorsing krijgt.....
    Iedereen heeft het over de rode kaart van Lozano afgelopen zaterdag, ik heb hier nog geen PSV ér kunnen ontdekken die zegt dat PSV gewoon als een draak gevoetbald heeft met 34% balbezit in een thuiswedstrijd! En dat je Heerenveen niet eens je wil op kunt leggen en die 2-0 voorsprong 45 minuten kunt verdedigen. In jouw huis! Als je mij niet realistisch en objectief vindt, dan zijn er hier niet zo heel veel. De enige uit het PSV kamp die redelijk eerlijk reageren zij Eendracht, Noudyo, Timmio en jij(meestal). De rest roept alleen maar "7 punten voorsprong"of zoiets. Ik wil het nog wel zien, de wedstrijden van PSV tegen AZ, Feijenoord, Utrecht en Ajax....En nee, Ajax speelt ook niet altijd goed en heeft veel domme punten verloren( waarvan sommige aan het begin van het seizoen met een plausibele reden). Maar als je ook maar een klein beetje realistisch bent is het qua voetbal altijd nog vele malen beter dan wat PSV dit seizoen heeft laten zien!
    Vind ik leuk
    Korm +37703
    woensdag 21 februari 2018 om 07:52
    maar daar ben ik het ook mee eens, Ajax is de betere ploeg en het verbaasd mij ook dat PSV bovenaan staat. begin van het seizoen gaf ik er niks voor, een plek tussen 3 en 5. Op dat gebied is dit seizoen al geslaagd. Kwa voetbal mag het inderdaad beter maar ik denk dat Cocu het maximale uit deze selectie haalt.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:03
    Heej Liefhebber.

    Jij hebt het daar over Lozano en Luuk

    Maar zou je die boys ook kunnen bestraffen achteraf voor onsportief gedrag d.m.v. janken en kaartjes vragen ??

    Ik hoop van niet ... anders krijgen ze met terugwerkende kracht een schorsing van een slordige 99 jaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:40
    Iedere voetballer die dergelijk onsportief gedrag vertoond moet gestraft worden. Ongeacht van welke club! Bij Rugby of Basketbal gebeurt het ook niet dat gepiep, smoel houden en door voetballen. Nog steeds zeuren dan kun je zelf een kaart krijgen!
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    Eens vervelende alleen met de gras discussie is dat er clubs zijn die volgensmij in het stadion trainen, die dan dus opeens een trainingsaccomodatie moeten bouwen plus het veld plus grasmeesters . Denk dat psv ajax en feyenoord best mee willen betalen aan de velden maar niet aan de rest . Daar ligt denk ik meer het probleem maar goed kan er naast zitten! Haha
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:07
    Ach als de clubs met die problemen een stuk grond aankopen van 2 hectare dan kunnen ze er 2 of 3 velden op kwijt en een kantine en gewoon trainen ... dat zal een paar ton kosten.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:09
    Ze kunnen natuurlijk simpel besluiten dat alle acties na de wedstrijd op grond van camera-beelden nog beoordeeld kunnen worden ongeacht het oordeel van de scheidsrechter. Hoef je volgens mij niet eens iets voor te veranderen, als je het maar bekend maakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:06
    De wil is er. Oké het is een begin.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12369
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:19
    Wat ik blijf vinden is dat de discussie blijft ook met videoref. Zie je maar bij Roda in de beker en ook met Huntelaar kwestie, de een vindt het rood de ander niks, dat zal met videorefs ook zo zijn
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:25
    Kun je een analist noemen die het geen rood voor Huntelaar vond?
    Niet met Sjaak Swart aankomen, dat is een reserve-speler van Ajax 1.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:15
    Elke analist vond het rood voor Huntelaar.

    Maar is het vasthouden geen penalty waard ???

    Dan is het een kwestie van pffffuuuuuut ... pingel en hoeft Klaas Jan zich niet los te worstelen.

    Iedereen blij !!!!!

    Nou ja .. iedereen vast niet.
    Vind ik leuk
    de buffels +748
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:06
    voer dat dan ook in.....zijn we van dat gezeur af.....allebei rood.....klaar
    Vind ik leuk
    WTSGD +1483
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:07
    Heb je alleen wat aan als je de hockeyregels hanteert. Zelf het kunnen aanvragen, specifiek benoemen en niet de mogelijkheid dat je minuut terug kan gaan. Zoals ze het nu doen is het absoluut geen aanwinst.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:08
    Die poll ook. Allebei gewoon geen rood. Snap wel dat bepaalde fans vinden dat hun speler geen rood verdiend, maar de andere wel, maar objectief gezien is het gewoon geel of zelfs minder.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2853
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:13
    Daarom vindt ook iedereen die er om gevraagd wordt, waarvan geacht wordt een beetje verstand van voetbal te hebben, het ziet als twee rode kaarten...
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:18
    Ja wees dan als KNVB ook duidelijk. Of beiden hetzelfde of niks. En ik vind dat het dan geel waard was. Dit soort dingen gebeuren zo vaak, maar het is geen elleboog ofzo.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2785
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:47
    sinds wanneer is een slaande beweging geel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:25
    Haha slaande of ellebogen is gewoon rood.. weet niet welke FIFA boekje jij gebruikt haha
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:15
    Dan had de videoref in dit geval naar mijn mening rood moeten geven aan Huntelaar en een penalty voor ajax. Tevens vind ik rood in beide gevallen te zwaar en neig ik meer naar geel.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:26
    Naar de beroemde letter van de wet is (zover ik weet) zowel slaan als een slaande beweging een Rode kaart.

    Wat er in de wet staat over de interpretatie van een arbiter weet ik niet.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4533
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:17
    Geweldig dat er mensen zijn die zeggen dat alleen Lozano rood verdiend. Gefeliciteerd Lozano wordt geschorst. Geniet er maar van, genieten wij wel van het kampioensfeest!

    Maar gaat luinge nou net doen alsof Lozano rood kreeg door beelden? Beide scheidsrechters hebben zelf beoordeeld en hebben net zo veel hulp van de grens en 4e man. Alleen slapen ze beide in een ajax pyjama waardoor PSV met 10 man verder moet en ajax niet. Scheelt 2 punten, maar niet getreurd. Die 5 punten worden er snel weer 8.
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:27
    Goed betoog hoor, tot je begon over de vermeende partijdigheid van de scheidsrechters...

    Als dát de reden zou zijn dan ga je dit met geen enkel systeem stoppen. Want zowel de videoref, als de aanklager, als de tuchtcommissie zijn allemaal Ajacieden...

    Piep piep hallo.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:07
    Shit, dat is balen, zo had ik het nog niet bekeken :P
    Vind ik leuk
    Gizmo +3882
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:30
    Heej 2cents

    Ik kan je nog iets veel ergers vertellen.

    Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de camera's voor de videoref. in de toekomst afgenomen worden van een Ajax sponsor.

    Als dat geen gekleurde beelden gaat opleveren !!!
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:53
    Krijgen de videorefs eigen camera’s? ;)

    En als de camera’s geen gekleurde beelden opleveren dan wordt het lastig oordelen. In zwart-wit...

    ;)
    Vind ik leuk
    Maan88 +4533
    woensdag 21 februari 2018 om 08:37
    Dat piep piep hallo komt wel erg vaak uit jullie mond daar. Zelfs met alle hulp van de wereld worden jullie dit seizoen geen kampioen. Dus blijf lekker kinderachtig en afgunstig doen ipv jezelf als een vent te gedragen. Des te harder zal de deksel op je neus komen!
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    woensdag 21 februari 2018 om 19:45
    Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar maakte voor jouw reactie graag een uitzondering. Dik verdiend.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4533
    woensdag 21 februari 2018 om 22:02
    Is goed jonge. Ik zal turvend bijhouden hoevaak ik het je nog zie zeggen;-)
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:00
    boehoe calimero.
    En tegen sparta dan toen psv na het maken van twee grove overtredingen door mocht gaan en daaruit tegen de verhouding in de 1-1 scoorden/?
    Of de keren dat hendrix ontsnapte aan rood in de wedstrijden tegen pec uit of Ajax uit? Toen hoorden we niemand. Nu krijgt lozano gewoon terecht de rode kaart en ontsnapt Huntelaar en meteen gaan alle calimeros janken, janken om niets noemen de neutrale kijkers dat
    Vind ik leuk
    TheMariner +3537
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:18
    Dezelfde schreeuwers die vorige maand boos waren dat die speler van Utrecht slechts geel kreeg na een overtreding op een Ajax speler roepen nu natuurlijk dat KlaasJan geen rood verdiend. Het blijft voorspelbaar.
    Vind ik leuk
    Nistel +3576
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:24
    Uiteraard. En als de situaties zich andersom hadden voorgedaan, zouden diezelfde roeptoeters ook moord en brand schreeuwen.

    Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3537
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:36
    Maar er zijn er hier genoeg die zichzelf reuze serieus nemen hier op VP. Terwijl hun eenzijdige supporters prietpraat het tegendeel aantoont.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:21
    Kevin Blom zag dit seizoen wel vaker een loepzuivere rode kaart van een Ajax-speler over het hoofd. Het is niet voor niets dat de huisvriend van M. Overmars, Kevin Blom, naar belangrijke wedstrijden van Ajax gestuurd wordt. Deze K. Blom heeft dit seizoen nog geen enkele thuiswedstrijd van PSV mogen leiden in EHV, maar wel een drietal uitwedstrijden van PSV. Dat de K. Blom, maar ook de KNVB, met 2 maten meet, is bij iedereen meer dan overduidelijk, behoudens een aantal nitwits met gekleurde bril hier.
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:28
    Je hebt zelf ook een gekleurde bril, net als iedereen hier, dus noem je jezelf ook een nitwit?
    Vind ik leuk
    Nistel +3576
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:40
    Er zit een verschil tussen met een gekleurde bril kunnen toegeven dat het niet consequent was tot aan het belachelijke aan toe en dat er eens één lijn getrokken moet worden of blijven schreeuwen dat die ene van die andere nare club absoluut rood had moeten hebben en liefst 5 wedstrijden schorsing en het lieverdje van de eigen club voor hetzelfde vergrijp natuurlijk helemaal niets, want dus toch zo!
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:46
    Dat soort ridicule reacties lees je van alle kleuren brillen. Gaan we dat dan serieus nemen?
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:03
    over welke andere loepzuivere rode kaart heb jij het dan?
    ik heb dit seizoen veel overtredingen gezie van clubs als psv en feyenoord die ook niet bestraft werden met rood waar dat wel had gemoeten
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:23
    Ajax zou zeker niet hebben gewonnen met rood voor Huntelaar, bovendien zou hij ook 3 wedstrijden geschorst moeten zijn. Zoiets kan wel het verschil maken in titelstrijd. Schandalig. Ik word liever kampioen met schijtluizenvoetbal dan door steeds maar weer geholpen te worden door de scheidsrechters en de KNVB zoals Ajax wordt. Deze week, vorige week. Het gat had nu gewoon 12 punten moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7625
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:27
    En de penalty die huntelaar had moeten krijgen door het vasthouden(zelfde incident) kijk je gemakshalve ff overheen?
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:06
    en die wedstrijd van psv tegen sparta dan? Waar eerst twee schandalige overtredingen werden gemaakt door een psver en het door mocht van nijhuis, en in die aanval scoorde psv tegen de verhouding in de 1-1.. Blijft het lang 0-1 dan had psv never nooit een punt, laatg staan drie punten gepakt. zo heeft psv al vaker een behoorlijke mazzel gehad dit seizoen door blunderende arbitrage. Zit het ze eens een keer tegen (rode kaart is overigens volkomen terecht) beginnen ze meteen te miepen als kleuters
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:07
    en in feite had het gat nu in het voordeel moeten zijn van Ajax als de arbitrage dit seizoen gewoon consequent had gefloten
    Vind ik leuk
    Snapje? +7625
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:25
    Wordt lachen...hoeveel duw en trekwerk in het strafschopgebied gaan ze beoordelen...ik zeg gemiddeld 7 penalty's per wedstrijd!!!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19996
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:02
    Snap je!
    Vind ik leuk
    Nistel +3576
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:25
    Lol, de KNVB geeft nu de clubs de schuld in plaats van te moeten toegeven dat het week in, week uit een groot drama is met de optredens van de arbitrage, die de beste van Nederland zouden moeten zijn.

    Wat een slappe schijtbond is het toch ook.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:31
    De video ref is een hele verbetering maar geen volslagen oplossing, dat is een illusie.
    Een video kan je ook verschillend interpreteren, of Blom dat nu beslist of Nijhuis, daar zit wel een "nuance" verschil in.....
    Maar goed, gauw doen die video ref., onder het motto: alles is beter dan helemaal niks.
    Jammer echter dat de voetbal organisaties zo hopeloos conservatief zijn,
    in de USA hebben ze de Video ref al sinds 1986!!!!!!!!!
    Hallo ....! KNVB UEFA en FIFA, welkom in het moderne voetbal anno 2018,
    te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:37
    Het is alle 2 rood. Heel simpel.
    Maar de KNVB verschuild zich achter zijn eigen regels. Let op lozano krijgt 4 wedstrijden. En Huntelaar komt er voor de tweede keer mee weg.
    Gewoon klasse justitie.
    Vind ik leuk
    Emnu +5226
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:48
    Jij ziet liever dat ze hun eigen regels aan de kant schuiven?

    Dat dit een vervelende situatie is, begrijp ik.
    Ik denk bijna iedereen wel.

    Om dit te escaleren tot een complot tegen PSV en voor Ajax, tja, ik zou zeggen, doe lekker aangifte en succes ermee.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:52
    Nee je bent te kortzichtig bij bijna alle wedstrijden worden te veel fouten gemaakt door de scheidsrechters.
    Zo wordt het voetbal kapot gemaakt.
    Vind ik leuk
    Emnu +5226
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:54
    Scheidsrechterlijke dwalingen zijn van alle tijden.

    Getinte brillendragers die om regelementswijzigingen vragen nadat hun club (in hun optiek) hiervan nadeel ondervindt, dat is pas kortzichtig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:57
    Doe die oog kleppen eens af
    Vind ik leuk
    Emnu +5226
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:01
    Oké, jij beweert dus dat Ajax met opzet wordt bevoordeeld door de KNVB en de scheidsrechters?

    En dat meen je echt serieus?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:06
    Nee ik zeg dat er veel te veel fouten worden gemaakt door de scheidsrechters en de KNVB vindt dat allemaal blijkbaar goed. Heeft niks met psv of Ajax te maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:38
    Wel jammer, dat Ten Hag niet de Cocu-aanpak volgde door de speler 2 minuten later snel te wisselen, dan was er weer een cirkel rond. Zo zie je maar weer dat het veel moeilijker voor een arbiter is om overtredingen van Huntelaar of Hendrix te zien dan die van Boer of vdHart.
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:08
    het zou pas klassejustitie zijn als Lozano er mee weg komt
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:40
    ajax moet kampioen worden daar zorgt de KNVB WEL VOOR
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7044
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:47

    Ahw ventje toch!
    Vind ik leuk
    fr0do +1453
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:42
    Het kinderachtige "ja maar hij deed het ook".
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:44
    En bovendien moeten ze de scheidsrechters eens goed opleiden en gewoon de regels handhaven. Sommige regels wordt niet naar gekeken. Zoals bv. De 6 secondenregel. En bij sommige overtredingen maken ze hun eigen beleid.
    Dus als ze de regels goed hanteren scheelt heel veel ergenis
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:44
    Huntelaar deed helemaal nix
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:47
    Als je "deed" veranderd in "kan" dan klopt het wel.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:05
    Hij scoort meer dan jullie van Persie
    Vind ik leuk
    soplul +3494
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:41
    Oh ja?
    Is maar hoe je ernaar kijkt.

    Huntelaar 1 doelpunt per 144 minuten.
    Van Persie 1 doelpunt per 60 minuten.

    Doet Robin het toch ruim 2x beter :))
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:48
    Nee hij doet nooit iets alleen heel veel kansen missen.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:06
    Waar is jou bril ?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:45
    Laat maar eerst de clubs betalen door de eerste keer het eerste jaar de tv-gelden voor de helft hieraan te besteden, een kwart kan worden betaald door de KNVB en zoek nog dekking voor een kwart bij reclamesponsors die bij uitzending van deze beelden een korte uiting mogen geven in de trant van: deze videorefbeelden worden dit keer gesponsord door: (gevolgd door iedere keer weer een andere sponsornaam).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:46
    Duidelijk dat ook luinge inziet dat wat die haas deed niet door de beugel kan.

    En dat is bepaald niet de eerste keer dit seizoen, ook in de kuip had hij nooit de hele wedstrijd vol mogen maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:54
    Wat een gejammer als een Ajaxspeler wat doet. Allemaal een eierschaal op jullie hoofd ofzo met die debiel van een Kraaij voorop? Als het Ajax overkomt moeten we niet zeuren en gaan we vaak binnen drie tellen weer over tot de orde van de dag na de scheids van dienst wat schouderklopjes te hebben gegeven. Ga dan nu ook niet lopen jammeren als een stel kleine kleuters die verloren hebben met knikkeren.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:01
    Pleur op met je videoref.

    Krijg je 30x per seizoen een rechtszaak zoals nav Willem II - Roda.
    Dan maar liever een elleboog hier of daar over het hoofd zien.
    Vind ik leuk
    Toke +1508
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:39
    Denk dat het wel mee valt. Roda zal geen gelijk krijgen en dan weten clubs dat ook.
    De videoref is bindend, maar dat er duidelijkheid in de regels moet komen ben ik met je eens.
    Maar dat komt met de invoering van de videoref wel goed, het is goed dat er verandering aan komt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:45
    Dat weten ze zelf waarschijnlijk ook wel bij Roda.
    Maar op hetzelfde moment geef ik ze groot gelijk dat ze het proberen. Die goal afkeuren is het schoolvoorbeeld van waarom videorefs waardeloos zijn.

    Vind ik leuk
    Toke +1508
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:49
    Waarom?
    Omdat er een handsbal bestraft wordt?
    Als er iemand gestraft moet worden is het de scheidsrechter die die wedstrijd floot.
    Als je ziet dat een team geen voordeel kan halen uit een situatie van een overtreding (in dit geval de handsbal), moet je gewoon meteen fluiten.
    Of het hem ontgaan is of hij bewust heeft besloten door te laten spelen weet niemand, maar hands is hands, hoe je het ook wendt of keert.
    Terecht ingegrepen dus.
    Dit zou ik ook vinden als t andersom was geweest.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:06
    Omdat er na die handsbal, balbezit voor willem II is. Verdediger maakt gewoo nde verkeerde keuze en dat wordt afgestraft.
    Maar dingetje wordt terug gedraaid en verdediger gered.

    Denk je dat wanneer de bal na de handsbal via de willem ii speler uit was gegaan, de videoref had ingegrepen en het dan ook een vrije trap voor willem ii was geworden ipv ingooi Roda?
    Vind ik leuk
    Toke +1508
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:21
    Er was geen sprake van balbezit want de bal was niet volledig onder controle.
    De term balbezit mag pas gebruikt worden als een speler een bal volledig onder controle heeft.
    Op het moment dat hij de bal weer verliest moet de scheidsrechter direct fluiten omdat er geen voordeel uit de situatie wordt gehaald.
    Goal dus terecht afgekeurd.
    Vind ik leuk
    Dunne vis +40
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:06
    Ja als het dit jaar niet lukt om alles met Ajax brilletje te bekijken zou ik er ook mee stoppen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:12
    Schandalig van de KNVB , duidelijk dat Blom een ajaxied is en natuurlijk zijn favoriete clubje in de race wil houden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:25
    Misschien moet je aangifte doen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:58
    Ben geen Roda directielid, haha, maar jij vindt het zeker een eerlijke gang van zaken want je bent een neus
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    De videoref waar ze in Duitsland dit seizoen is begonnen, ligt daar zwaar onder vuur. En wat heb je er aan als bepaalde spelers er toch mee wegkomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:30
    Als en hoe je het ook zegt

    Volgens mij moeten in bijde situaties altijd de 1e overtreding bestraffen, Want de elleboog/arm etc is een gevolg van het vastpakken van de tegenstander, en omdat we toch zo kinderachtig bezig zijn dan,
    Dit mag niet, wordt voor gefloten geel voor tegenstander) en in Ajax zijn geval pingel omdat het in de 16 meter was?

    zo hele discussie slat nergens op 1e overtrading bestraffen en dan gebeurd het erna ook niet.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:42
    Wat een onzin, als er een overtreding wordt gemaakt en het slachtoffer reageert, dan zijn er gewoon 2 zaken. Reageren wordt altijd zwaarder gestraft omdat je bij de eerste overtreding nog gevoetbald wordt. Dit was bovendien een actie, dat is juist gunstig voor Huntelaar.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:36
    Volgens Luinge is hier duidelijk sprake van competitievervalsing. Lijkt mij duidelijk PSV . Prima argument om de straf aan te vechten. Dit moet vrijspraak worden
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:11
    Luinge bedoeld er dus mee dat als lozano niet geschorst wordt dat het competitievervalsing is, vrijspraak haat het zeker niet worden, dan zet de KNVB zich helemaal voor schut. Gewoon schorsing van 3 a 4 wedstrijden niet meer dan terecht voor die slaande beweging.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:24
    Als de videoscheidsrechter er was geweest, dan was het vasthouden van van Polen als eerste beoordeeld. Dit zou dan een penalty moeten zijn, dit betekend dat de elleboog van huntelaar (wat inderdaad een elleboog was) dan niet eens meer beoordeeld zou worden. Dus Luinge je lult slap
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4937
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:38
    Videoref is één maar als scheidsrechters situaties heel andere beoordelen houdt het op. Zowel bij Lozano als Huntelaar is de situatie gezien en beoordeeld. Dat is dus het probleem niet.
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:50
    neem dan een videoref die wel iets mag zeggen en niet alleen na een doelpunt zoals nu......en Huntelaar was geen rood want er moest al gefloten zijn voor strafschop.....ze moeten eens leren dat je Dolberg zo nog opzij zet maar dat je van Huntelaar tegenpijn kunt verwachten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:54
    Ook videoref is niet heilig, zie willem2-roda jc
    Vind ik leuk
    Knowitall +246
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:45
    Videoref totaal geen zin als je zo’n kaart van lozano na de beelden nog laat staan.
    Niet alleen de scheid incompetent maar de aanklagers vanuit de luie stoel ook. Helpt geen videoref aan.
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:12
    als je de beelden ziet, dan weet je dat die rode kaart van lozano gewoon terecht is. duidelijke slaande beweging
    Vind ik leuk
    Knowitall +246
    woensdag 21 februari 2018 om 09:19
    I rest My case
    Vind ik leuk
    soplul +3494
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:12
    Wat is er precies zo duur aan dat systeem?

    Bij alle wedstrijden zijn de cameras al aanwezig (fox).
    Oortjes om te communiceren gebruiken ze ook al.
    Een ruimte waar men een scherm tafel en stoel kan zetten zal ieder stadion ook wel hebben.

    Is het dan de apparatuur waarmee ze frame na frame kunnen 'scrollen'?
    Dat zal toch ook wel meevallen?

    ps: Een monitor langs het veld is er dan toch ook al waar de "echte" scheids nog eens kan kijken?
    Zo kan het eindoordeel altijd bij de orginele scheids liggen (met overleg natuurlijk)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7249
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:40
    Huntelaar speelt bij Ons Aller Ajax, dus dan hoor je geen rood te krijgen. Lozano had en sowieso verdiend, zelfs als ie niks deed dan nog had ie em verdiend.
    Vind ik leuk
    Beuckie +37
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:55
    als er videoref was geweest dan was de rode kaart van lozano blijven staan, en was de overtreding van van polen bestraft met een strafschop, Meteen invoeren dus
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:14
    . . en dan maar hopen dat de titelstrijd voor dit jaar voldoende beïnvloed is ??, . . hoop ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:58
    Videoref alleen voor buitenspel.
    Lozano is gewoon een irritant mannetje. Zijn actie was rood.
    Op KJ was er eerst een overtreding, dus die telt.
    Maar die zag Blom ook niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk