VP-voetbalkantine: 'Stam is een prima optie voor Vitesse, Groningen of Willem II'

    VP-voetbalkantine: 'Stam is een prima optie voor Vitesse, Groningen of Willem II'

    dinsdag 20 februari 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Internazionale is geen stap omhoog voor gewilde Stefan de Vrij'

    Stelling 2: 'Matthijs de Ligt is nu al goed genoeg voor een Europese topclub'

    Stelling 3: 'Jaap Stam is een prima optie voor Vitesse, FC Groningen of Willem II'

    Plaats een reactie

    voetbal7 +282
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:05
    Geen stap omhoog inter. in Italië zijn dat alleen napoli en juve. as Roma kan niet. Atletico en liverpool ook mooie clubs voor hem.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3393
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:12
    Premier League samen met vDijk bij Liverpool onder Klopp. Een mooi elftal komt eraan daar zeg.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6327
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:23
    Eens. Van de ene onsympathieke club naar de ander. Al jaren een zooitje. Wegblijven daar.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15330
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:07
    Klopt!
    Vind ik leuk
    Bengelino +11208
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:07
    Stelling 1: absoluut wel, Milaan ligt noordelijker dan Rome
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14925
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:34
    Milaan heeft een oppervlakte van 181 km2 en ligt 122 meter boven de zeespiegel.

    Maar Lazio (gemeente) ligt 241 meter boven de zeespiegel. Dus toch een stapje naar beneden voor hem :o
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:45
    Netjes Janzijnvader,toch wel handig he dat je dat soort informatie gewoon kan opzoeken ;)
    Vind ik leuk
    TheMariner +3393
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:09
    Alleen op de landkaart is het hoger.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:10
    Stelling: kerkhof voor voetbal carrières wat je dus moet zien te vermijden als de pest. kan ie beter bij Lazio blijven
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6550
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:40
    Inter is eerder een stap achteruit

    Zal alleen gebeuren omdat hij misschien eventueel in Italië wilt blijven

    Vind ik leuk
    tikkietoe +5168
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:20
    Stelling 1) nee, geen stap omhoog.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:39
    Normaliter is Inter een stap vooruit. Maar als je kijkt naar de laatste seizoenen is het geen stap vooruit (meer)
    Vind ik leuk
    Arbee +2058
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:00
    Stelling 1: Nee, absoluut niet. De enige Italiaanse club waarvoor je Lazio zou moeten willen verlaten is Juventus. Die ploeg speelt continu op hoog niveau, zowel in de competitie als Europees. Al die andere clubs zijn of te ver afgezakt (de Milanese clubs) of nét niet goed genoeg om op beide fronten serieus goed mee te doen (Napoli, de Romeinse clubs).
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3239
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:13
    Stelling 1: Vroeger wel, nu niet, in de toekomst?

    Stelling 2: Nee (nog niet), hooguit europese subtop maar doe maar eerst gewoon een goede europese club (die een hoger niveau heeft dan Ajax).
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:15
    Nee Inter is geen stap omhoog. Alleen qua salaris en qua spelers. Ookal zijn niet alle spelers daar even goed.

    De Ligt is nu klaar voor de subtop. Nog niet de top. Moet eerst Europees voetbal spelen, eer dat je hem kan beoordelen of hij de top al kan halen. Maar hij kan beter bij Ajax blijven als de subtop nu zijn niveau is. Moet veel minuten maken en dat kan logischerwijs bij Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:18
    Alle spelers van Ajax zijn top!

    De rest is niet belangrijk, heeft geen waarde.....
    Vind ik leuk
    Dikkevis +55
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:20
    2e
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89120
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:24
    Stelling 2: Nee, maar wel de subtop. Hij ontwikkeld zich wel heel goed.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:27
    Had de Ligt nou tegen PEC zoveel controle over de spits?
    Of was PEC totaal zichzelf niet?
    Ik wil de Ligt wel eens zien tegen een goede spits.
    Snap niet dat clubs zo bang voor Ajax zijn, ze zakken allemaal in.
    Flink druk zetten op de Ligt en je bent er langs of hij geeft je de bal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:40
    Ok, jij bent af. Ga maar even in de hoek staan, afkoelen.

    De Ligt levert JUIST GEEN ballen in. Dat deed de altijd geprezen sanchez juist (die het 9 vd 10 x zelf oplost ook). Waarom denk je dat Mourinho de pass naar de ligt eruit haalde en sanchez vrijliet in die finale? Waarom zetten zij geen druk op de Ligt dan? En dat is alweer even geleden zelfs, Mathijs is nu nog veel beter dan 24 mei.

    Dus.... terug de hoek in koek;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:53
    Ik volg je advies meteen op, mag ik mijn Pad meenemen?

    Moet toch eens gaan letten op die Mathijs, zoveel kenners kunnen het toch niet fout zien? Of juist wel, ze vinden Depay ook geweldig en Frenkie en Donny.
    Maar hoe lang moet ik in de hoek?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 03:32
    Hahaha! Sportief van je;-) je mag weer terug
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:14
    Had ik nou vannacht om 3:30 dit maar gelezen... was lange nacht in de hoek. :)
    Vind ik leuk
    3Bier +7704
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:32
    Hij was tegen PSV, Feyenoord en AZ oppermachtig. Vorig seizoen in de Europa League tegen Schalke, Lyon en Man Utd ook 1 van de beteren. Eigenlijk is hij wel klaar voor een stap hogerop maar nog niet direct naar de absolute top. Wat dat betreft zo jammer dat Ajax niet Europees speelt. Dan hadden we hem kunnen beoordelen tegen betere spitsen dan dat zooitje wat hier in NL rondloopt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:17
    Ja precies, ik wil best aannemen dat Mathijs iets kan, maar PEC was nergens en als Jorgensen zo diep inzakt dat ie bijna midvelder wordt, dan kan ik Mathijs niet beoordelen he?
    Benieuwd hoe hij het doet tegen Lukaku of zo.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89120
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:10
    Ik denk ook dat ADO dit zal doen in de Arena. Niks te verliezen en gewoon vol erop kletsen.

    Of de Ligt in de subtop van Europa kan slagen. Geen idee maar denk wel dat je in de subtop of daar net iets onder meer zal leren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:50
    Ja, ik ben wel benieuwd of de Ligt meekan op niveau.
    Als dat zo is dan heb ik het verkeerd gezien, ik vind dat hij overschat wordt. Goeie uitstraling maar daar kom je niet ver mee tegen een topspits. Gijp zegt laat hem naar Duitsland gaan, dat lijkt mij een goede zet voor hem, die moet niet naar Barca, das geen gezicht naast Piqué.
    Als hij dat redt in Duitsland, dan kan hij meer ook.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 15:03
    ADO heeft ook niks te verliezen en zulke clubs maken deze competitie nog interessant. Maar ADO thuis is dan vaak net even sterker dan uit. Het leuke aan ADO vind ik die lef, ik lachte me rot dat Beugelsdijk de haartjes van Pelle steeds door de war gooide... kwaad was die Pelle. Dat vind ik leuk, dat spel hoort er ook bij.
    Maar zo'n El Khayatti, dan zit ik op de punt vd stoel en die spits scoort niet veel maar als ie scoort dan zitten ze er lekker in.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89120
    woensdag 21 februari 2018 om 19:27
    Die spits heeft er 10, 3 minder dan Berghuis.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 20:05
    Ja, en dat is best knap, want het is niet zo dat ie zoveel kansen krijgt als Berghuis.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:05
    Stelling 2: Misschien, maar het is nog steeds té vroeg om daar iets over te zeggen. De Ligt doet er altijd nog het beste aan, om deze ontwikkeling door te trekken bij Ajax, voor nóg 1,5 a 2 volle seizoenen, Dan kan hij met een griffel láten noteren wáár hij staat in Europa, kan hij een stap naar de top WEL aan(als hij zo doorgaat, wat dus in de lijn der verwachting ligt).

    Ik snap deze manie niet. Waarom moet de Ligt nú al weer 10-15 miljoen opbrengen deze zomer? Of misschien 20? ... zo hey, poeh hey...

    laat die jongen(hij is nu net 19 jaar?... 'heeft er net n paar haartjes op zitten - bwvs') gewoon 'Rustaaaaag' doorspelen bij Ajax. Wat is daar verkeerd aan? Volgens mij is het JUIST het allerbeste voor dit soort jonge spelers(en 'Mathijs-gay-parade": f*ck aub effe op met het lyrische gezever dat de Ligt al zo volwassen is etc... dat doet er even niet toe), in hun VERTROUWDE OMGEVING blijven doorontwikkelen.

    Hij's 19: Laat hem bij Ajax zn hoge school afmaken(die combinatiemogelijheden heeft de AFC Ajax als 1 vd bésten natuurlijk. ere-wie-ere toekomt), Laat de Ligt eerst afstuderen naast zn prof-carriëre, en dán eens een stap maken; T is ook een intelligente jongen die ook best kan doorleren tot bv bedrijfseconoom oid: Hij heeft NU ook de béste kansen óm zoiets te leren bv! Geef hem die kans dan ook. Dat is voor zijn verdere leven, meer waard als een miljoenencontract bij FC-geld-te-veel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89120
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:12
    Ben het wel met je eens ja. Maar zou een club als Hoffenheim dan niet beter zijn? Speel je toch in de bundesliga tegen topclubs. Ik denk zelf dat je daar beter van zal worden. Zie jij dat niet zo?
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    woensdag 21 februari 2018 om 00:32
    Weet k niet, ligt toch weer in duitsland. Daar in Amsterdam heeft hij alle goede scholen om zich heen, scholen waar hij bv al zit, waarom dat alles omgooien om nu wat meer geld te verdienen?(vooral geld.., ervaring doet hij bij Ajax eigenlijk genoeg op. Hij draait nu 1 eerste jaar pas vol mee, éigenlijk...... naja :P laat k dát maar niet zeggen want dan hebben we hier 3 kilometer aan tegensputteraar-berichten :P).

    Hij is nog jong, en hij heeft nu ook dé beste kansen om een déugdelijke opleiding te behalen. Dát is ook heel veel waard, helemaal als je als prof-voetballer een 'bovenmodaal inkomen' genereert voor langere periodes: Wat een kapitaal om in jezelf te investeren bv?
    En met dergelijke papieren: Kennis, op zak, ervaring opsnuffelen áls prof-voetballer, hoe het er in het voetbal-bedrijfsleven aan toe gaat met bv investeerders etc etc,, tja, dan ben je toch vroeg aan het netwerken oid?
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:52
    Ja maar elke club zakt in tegen Ajax, dan heeft Mathijs een makkie, dat ie dan overeind blijft zegt me niks.
    Hij moet nu tegen echte spitsen spelen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    woensdag 21 februari 2018 om 17:03
    Dát ook aan Ajax. En ja, dan doel ik echt op dat enorme Eigen Vermogen, en de jammerlijke, maar bovenal te voorkomen manier waarop Ajax, de laatste jaren door europese níemandalletjes is uitgeschakeld.
    Rapid Wien, Rostov, Rosenborg... Alle respect maar als een de Ligt tegen zulke tegenstanders, niet kan imponeren, dan is een transfer nog láng niet aan de orde.

    Bulgarije-uit kwam ook té vroeg voor hem.
    Laat Mattijs de Ligt maar lékker een jaartje of 2 in amsterdam, alles leren wat ze hem daar leren kunnen. Dan is hij 21, is hij alsnog piepjong, en kan hij een schítterende voetbalcarriere doorlopen. Als ie nú gaat, is er een té groot risico van 'weer eentje te vroeg'.

    Ipv dat Ajax, zsm haar spelers vérkoopt voor een winst, doet Ajax er beter aan haar team-niveau op te krikken. Die bankrekening halen ze geen resultaat mee, Ja, op de beurs, maar laten mensen dáár nu geen SCC voor aanschaffen :)
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 17:28
    Bulgarije kwam voor hem te vroeg, hij maakte in 1 actie 3 fouten wat Nederland de kwalificatie kostte. Strootman schrok zich rot wat voor knurft er nu achter hem stond, die ging meer inzakken waardoor Oranje helemaal kansloos werd.

    Ajacieden hier worden zielsgelukkig als ze weer een speler kunnen verkopen, ik snap dat niet, je wilt je club beter zien worden lijkt mij.
    Al denk ik dat Schuurs op den duur beter kan worden dan de Ligt in die zin hebben ze de opvolger al. De Ligt mist in mijn ogen de 90m concentratie hij is altijd wel 1x alles even kwijt en dat kan je niet leren en niet trainen, dat heb je of niet.
    Ik denk ook dat iedereen die Mathijs ophemelt hem slechter maakt, want waarom zou hij nog willen verbeteren dan?
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    woensdag 21 februari 2018 om 19:32
    Dat is ook zo. 'Alle Ajax-fanbois hebben het Ligt gezien' oid.. Dé nieuwe Jaap Stam, etc etc, Superlatieven tekort..
    K zal nog net niet vragen of er mensen zijn die stilletjes met een foto,,
    in een hoekje,
    met n doekje....

    naja..

    laat die vent gewoon in zn waarde, en laat hem wat meer met rust. Al die aandacht gaat hij alleen maar méér van naast zn schoenen lopen. En ja, ik dacht dat Bulgarije-uit, daar toch al voorbeeld genoeg van was.

    MBT strootman; Ja, die ging nóg meer achteruitlopen dan voorheen, maar Strootman zal al totaal niet in het team. Van alle 'stofzuigers' die de Ligt daar voor zich kon hebben, was Strootman wel de minst goede keus geweest.
    Wellicht had Johnny van Beukering dat nog beter gekund :P(die légendarisch sprint :P hehehe zal het nooit vergeten. Plee-figuur ja, maar hij probeerde wel! De Held!)
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 20:08
    Vd Beukering ja, dat was leuk.
    Maar ik kan me dat ook nog wel herinneren in de voorbereiding... niet fit zijn en dan een sprintje trekken... gaat niet lekker meer dan.
    Maar petje af voor vd B dat ie het probeert, is toch niks leukers als voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:32
    Groningen en heerenveen zijn duidelijke stappen omhoog.
    Vind ik leuk
    John040 +2165
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:28
    Bij elke topclub selke competitie ook komt hij niet meteen in het eerste. Engeland weet niet welke topclub hem wilt ook 2de elftal. Ja bij de region middenmoot komt hij misschien in het eerste maar ligt er zo uit. Aat moet hij tegen spelers als Lukaku of Hazard of De Bruine doen over de rest nog gezwegen. Bij Nederlands elftal al veel te licht bevonden door fouten met mindere tegenstanders. Van Drongele is al veel verder dan hem en Van Dijk ook dan nog de Vrij en vele andere .Hij komt niet eens bij de selectie als iedere verdediger fit is. Net als Kluivert er niet bij hoort veel te licht nog veel te leren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:56
    Ik ben helemaal met je eens, hij overtuigt mij totaal niet. Een CV van Ajax heeft elke week een makkie.
    Maar de hype rond Mathijs is zo groot dat ik bang ben dat hij wél in Oranje komt... ze lullen hem naar de top.
    Terwijl al die spelers die jij opnoemt elke week bewijzen die top aan te kunnen... het is raar.
    Als de Ligt aantoont ooit dat hij goed is dan ben ik de eerste die dat toegeeft... leuke uitstraling hoor, maar denk je dat een Zlatan daar van schrikt?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5168
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:13
    Stelling 2) wat nou Europese topclub? Lekker bij Ajax blijven.

    Stelling 3) Zou Jaap Stam graag in de eredivisie aan de slag zien. De club is me daarbij om het even.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    woensdag 21 februari 2018 om 14:58
    Grote naam Jaap Stam.
    Ik heb geen idee of het een goede trainer is.
    Welke club gaat zich daar aan wagen? Groningen misschien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:56
    1. Ja
    2. Nee
    3. Ja
    Vind ik leuk
    pico323 +5338
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:58
    Stam bij Vitesse zou mooi zijn. Slechter dan Fraser is onmogelijk.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:10
    Denk je?

    Koop anders Faber even van ons over!! Linssen kent hem nog wel! :P

    Je mag hem voor het symbolische bedrag van 50 eurocent hebben!

    Winkelwagenmuntje is ook goed!!
    Vind ik leuk
    Mari +7720
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:24
    Voor Vitesse. dan kan Mugabe trainer worden in Egypte of Suriname
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:07
    stelling 1: de vrij ?? welke de vrij ??
    stelling 2; . . in his wildest dreams.
    stelling 3; . . kan'ie eindelijk weer naar voetballen kijken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'Stam is een prima optie voor Vitesse, Groningen of Willem II'