Nijland geeft Jans meer macht: Lees dingen als een machtsstrijd binnen de club

    Nijland geeft Jans meer macht: "Lees dingen als een machtsstrijd binnen de club"

    dinsdag 20 februari 2018 om 13:52

    Ron Jans krijgt meer verantwoordelijkheden bij FC Groningen. De jeugdopleiding gaat onder zijn takenpakket vallen, evenals nog meer zaken.

    Momenteel ligt de opleiding nog op het bordje van Gerard Kemkers. "Ik was al verantwoordelijk voor de scouting, de technische staf en de selectie van het eerste elftal, maar daar komt nu dit dus nog bij", zegt Jans in gesprek met RTV Noord.

    Algemeen directeur Hans Nijland wil ook dat Kemkers, wiens toekomst in Groningen nog ongewis is, verantwoordelijkheid gaat afleggen aan Jans, maar bestrijdt dat de technisch manager de macht naar zich toetrekt in Groningen. "Nee, absoluut niet. Ik lees dingen als een machtsstrijd binnen de club en dergelijke. Dat is totaal niet het geval. Alles wat met voetbal te maken heeft, moet onder onze voetbaltechnische man vallen. En dat is Ron. Die structuur hadden we in onze succesvolle periode bij de club ook en dat moet nu ook weer zo zijn", aldus Nijland.

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18352
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:02
    Die andere persoon die hij zocht was ie dus zelf haha boefje Ron.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:03
    echt een goede trainer, in mijn optiek. ( kan me herinneren dat hij met zwolle mijn clubbie kansloos liet in de kuip 5-1 :( )
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    peinke +1995
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:09
    De positie van Nijland staat zwaar onder druk, dus ga je iemand meer macht geven die je ook steun kan geven. Dat gaat fout aflopen! Jans is geen manager. Triest als je eerst leest dat een verantwoordelijke man voor de jeugdopleiding de club moet verlaten, om vervolgens dezelfde dag als extra in die rol gaat benoemen.

    Groningen, volgend jaar zit er niemand meer op de tribune. Ze moeten oppassen, op deze wijze voorspel ik dat ze volgend jaar in een vrije val terecht komen en dat zou zonde zijn.
    Vind ik leuk
    14forever +8512
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:12
    Dat is alle jans aan dek!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:18
    Wat is de taak-invulling dan, is dat een dagtaak?
    Voor dat salaris kan je ook een leuke spits halen.
    Vind ik leuk
    Dikkevis +55
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:22
    Kan jij krom lullen zeg...
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:41
    Probeer een zin te vormen waar ik op reageren kan, graag.
    Ik begrijp dat jij een meerwaarde ziet in Jans.
    Als trainer niks op aan te merken, maar faalt in conflict-management.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:32
    Veel taken op iemands bordje leggen.
    Als die iemand dan wegvalt ook veel mensen nodig om het weer op te pakken.
    Kan nooit goed zijn voor je organisatie.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5803
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:41
    Hopelijk blijft Groningen erin anders zijn de rapen gaar daar in die groene veste.
    Vind ik leuk
    palko +1785
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:17
    Als je Ron Jans in zijn hart kijkt zou hij ook nog graag de functie van trainer Ernst Faber er en passant even bij doen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Mocht Faber voortijdig ontslagen worden, en dat is niet uitgesloten, dan vermoed ik dat Jans snel een trainingspak aantrekt en een een sprintje trekt naar het trainingsveld en naar de bank. In ieder geval met het doel om FC Groningen niet nog dieper te laten wegzakken in het Eredivisie-moeras.
    Vind ik leuk
    lfc +9
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:56
    Ach 4 handen op 1 buik Jans en Nijland duo list en bedrog

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 18:56]
    Vind ik leuk
    jave +1548
    woensdag 21 februari 2018 om 01:09
    Zie het al; jij hebt er echt verstand van(..)
    Vind ik leuk
    Avé +3
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:45
    Gerard Kemkers is een persoon die er een topsport mentaliteit in kan rammen maar dan moet hij daar ook groen licht voor krijgen! Hans denkt klassiek en Ron modern klassiek. Dezelfde koers houden en dat is een koers naar de kelder. Gember in de reet en rammen! Er zijn supporters die iedere cent moeten omdraaien om een seizoenskaart te kunnen kopen en trouw blijven. Er zijn supporters die naar Venlo en Kerkrade reizen om hun club te steunen. HansJans moet daar eens wat meer bij stil gaan staan!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 22:18]
    Vind ik leuk
    jave +1548