Keizer 'niet gesteund' door Ajax-leiding: 'Dan mag je best voor je trainer staan'

    Keizer 'niet gesteund' door Ajax-leiding: 'Dan mag je best voor je trainer staan'

    woensdag 21 februari 2018 om 06:47

    Marcel Keizer heeft voor het eerst sinds zijn ontslag bij Ajax uitgebreid teruggeblikt op zijn halve seizoen in Amsterdam. De trainer vindt dat hij de te weinig steun heeft gehad van de Ajax-leiding, gezien de moeilijke omstandigheden waarin hij heeft moeten werken.

    "Als je als onervaren-in-de-top-trainer bij Ajax instapt, moet de hele club achter je staan. Dat was kennelijk niet zo. Vervolgens krijg je na één week een klap te verwerken (de gebeurtenissen rondom Abdelhak Nouri, red.), die nog steeds niet is te bevatten", vertelt Keizer aan De Telegraaf. Eind september volgde de 1-2 nederlaag tegen Vitesse, volgens Keizer de slechtste wedstrijd van het seizoen. "Dan vind ik best dat je je gezien de zware omstandigheden naar buiten toe mag uitspreken en voor je trainer mag gaan staan. Dat hebben ze niet gedaan."

    Directeur spelersbeleid Marc Overmars liet ook intern niet blijken dat hij achter de benoeming van Keizer stond. "Hij heeft gezegd dat hij me een goede trainer vond, maar zag de opbouw van assistent naar hoofdtrainer meer zitten. Of ik niet zijn eerste keus was als hoofdtrainer? Dat zou je daaruit kunnen afleiden, ja." Keizer maakt er echter geen punt van dat Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar al in een vroegtijdig stadium Erik ten Hag benaderden als nieuwe trainer. Dan heeft hij lang in de startblokken gestaan. (…) Zo gaat dat kennelijk in de top en iedereen wil trainer van Ajax zijn."

    Het steekt Keizer wel dat hij ontslagen werd, terwijl hij cijfermatig beter presteerde dan zijn alom geroemde voorganger Peter Bosz. "Ik had één punt meer, ja. Maar wat het moeilijk te accepteren maakt, is dat we juist op het moment van mijn ontslag goed en aanvallend voetbal speelden." De 49-jarige trainer verwijt zichzelf echter weinig en heeft zijn ontslag inmiddels kunnen relativeren. Vier dagen nadat hij het slechte nieuws te horen kreeg, ging hij in het ziekenhuis langs bij de onfortuinlijke Nouri. "Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven."

    Poll

    Vind jij het ontslag van Keizer terecht?

    (2861 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 21 februari 2018 om 06:57
    Gewoon niet de uitstraling om coach van ajax 1 te mogen zijn .
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:11
    Heeft voor mij dezelfde uitstraling als ten hag. Komt zelfs beter over in gesprek. Ik denk dat het vooral te maken heeft met zijn cv en met kwaliteit.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:35
    Precies! Ik vond het voetbal onder Keizer de laatste weken gewoon erg leuk om naar te kijken. Tevens kom hij het erg goed vinden met de spelers. Ze hadden Keizer nooit mogen ontslaan naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:52
    Ze hadden Keizer nooit mogen aanstellen....Maar ja, vriendje van vroeger van Bergkamp...Dezelfde meneer die er voor gezorgd heeft dat Bosz wegging. Die had gewoon moeten blijven zitten en zijn werk afmaken!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:17
    Dat was inderdaad fout nummer 1. Maar als je hem dan toch aanstelt, ga er dan voor 100% achter staan! Dat is niet gebeurd...
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 10:07
    Hij lijkt eruit gegooid om Bergkamp een hak te zetten of eruit te werken
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 11:17
    Ja het was natuurlijk een prima één-tweetje..
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    woensdag 21 februari 2018 om 09:19
    Alsof Bosz dat gedaan zou hebben. Dacht je nou echt dat ie Dortmund afgewezen zou hebben als ie wel in alles zijn zin zou hebben gekregen? Hij heeft dat gesteggel puur en alleen gebruikt om Ajax de schuld te kunnen geven van zijn vertrek ipv zichzelf
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34861
    woensdag 21 februari 2018 om 09:56
    Onzin. Er was al spanning tussen Bosz en Bergkamp sinds dag 1.
    Bosz heeft al veel eerder de signalen doorgegeven aan vd Sar gedurende het seizoen waar niets mee gedaan is.
    Vind ik leuk
    JustH +9442
    woensdag 21 februari 2018 om 10:52
    Bosz is puur voor het geld, en voor een grotere competitie gegaan. Niet erg, maar geef dat gewoon toe.
    Vind ik leuk
    Ale +3498
    woensdag 21 februari 2018 om 08:00
    Komt beter over? Man werd turuluurs van die keizer. Man wat kan die onrustig zijn, die akelige kop die continu alle kanten opkijkt behalve naar de gene met wie hij praat.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:08
    Ja hij is wat warrig, maar heb je ten hag gezien als hij in de media wat vervelende vragen krijgt. Dit is bij ajax nog niet voorgekomen maar bij utrecht was het vaak alsof er een typetje werd nagedaan in de tv-kantine.
    Vind ik leuk
    Ale +3498
    woensdag 21 februari 2018 om 08:24
    Hahja klopt. Maar ten Hag komt bij mij zelfverzekerder over!
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 08:46
    Ten Hag toont veel zelfvertrouwen. Maar is onverstaanbaar. Dat moet hij gewoon verbeteren. Hij werkt bij in miljoenenbusiness met de uitstraling van een achterlijk boertje
    Vind ik leuk
    OverdOse +1574
    woensdag 21 februari 2018 om 10:02
    Hij praat idd wel iets vreemd. Zelf woon ik in een dorp en kan hem prima verstaan, hier praten ze ook vreemd
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 10:09
    Het is zijn accent icm woordkeuze en lange zinnen.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1574
    woensdag 21 februari 2018 om 10:15
    Vergeet zijn tongval en snelheid tijdens zijn spraak niet :s
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 10:17
    Gelukkig woon ik ook in een dorpje:)
    Vind ik leuk
    JustH +9442
    woensdag 21 februari 2018 om 10:53
    Er zijn zoveel trainer onverstaanbaar.
    Daar hoeft het niet aan te liggen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    woensdag 21 februari 2018 om 08:56
    Ja, maar dat heen en weer wegkijken bij de interviewer hoort een beetje bij het trainerschap van Ajax. Ten Hag begint er nu ook mee. Ik kan me bij de reden ook wel iets voorstellen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    woensdag 21 februari 2018 om 08:43
    “Niet bij uitstraling alleen zult gij kampioenschappen vieren”.
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 10:05
    Een veel betere uitstraling dan Ten Hag. Amsterdams in plaats van wartaal. En toegankelijker dan de afstandelijke tukker.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1756
    woensdag 21 februari 2018 om 23:09
    Dat wist iedereen toch vantevoren? Dan moet je dat dus niet als een excuus gebruiken...
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    woensdag 21 februari 2018 om 06:59
    Marcel deed zijn best onder omstandigheden.
    Leuke trainer maar ik moet eerlijk zeggen ik miste altijd wat bij hem op het gebied van uitstraling, het was niet een echte leider zeg maar, maar meer iemand als assistent inderdaad, leuk voor de groep en de tactiek maar geen leider.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 21 februari 2018 om 08:09
    al dat gelul over uitstraling. wat een onzin! De beste man moet beoordeeld worden om zijn taktiek en inzicht. Ajax begon steeds beter te spelen dus ik snapte zijn ontslag ook niet.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    woensdag 21 februari 2018 om 08:11
    Vind ik niet je trainer mag best wat uitstraling tonen, of een naam hebben daar win je meer respect mee.
    Ik vond Marcel zeker geen slechte trainer maar ergerde me alweer kapot als hij de pers te woord moest staan er staat dan gewoon niemand.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 21 februari 2018 om 08:14
    maar dat is met ten hag toch niet anders?
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    woensdag 21 februari 2018 om 08:16
    Ik vind ten Hag wel wat meer persoonlijkheid hebben alleen qua zekerheid en uitstraling al.
    Keizer had altijd iets over hem heen waardoor hij heel onzeker over kwam.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 21 februari 2018 om 08:18
    hmmm ik deel een andere mening :)
    Ik zie niet zoveel verschil in Ten hag en Keizer kwa uitstraling. Overigens vond ik Ajax de laatste weken onder Keizer gewoon goed voetballen.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    woensdag 21 februari 2018 om 08:22
    Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.
    Ik vond het spel ook beter gaan Keizer laatste tijd, iets wat ten hag weer helemaal voor zichzelf opnieuw moet doen.
    Wellicht stonden we nu beter als Keizer was gebleven en hadden we 2 punten meer.
    Ik had ook gewacht als ik Overmars was tot na het seizoen maar ja ik kies niet helaas.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1973
    woensdag 21 februari 2018 om 08:21
    Daar leek het wel op inderdaad maar dat was eigenlijk pas een paar potjes, elke keer als je dacht “nu begint het ergens op te lijken” was het potje erna weer van erbarmelijk niveau en qua tactiek maakte hij vaak vreemde beslissingen die dan “toevallig” de helft van de tijd redelijk uitpakten, qua opstelling zelf heeft het ook een half seizoen geduurd voordat het een keer redelijk stond, dat is gewoon te lang.

    Dan die actie “dolberg is mn eerste spits” en vervolgens Huntelaar wekelijks opstellen..

    Begrijp me niet verkeerd hoor, Keizer kan heus wel wat maar in de top draait het om presteren, visie, mooi voetbal en een duidelijk plan en daar ontbrak het te veel aan.

    Ik zie in Keizer meer een assistent dan een hoofdtrainer.

    We moeten ook niet nu met zn allen hypocriet gaan doen want ik denk dat ongeveer 90% + hier hem een waardeloze trainer vond.

    Daarbij denk ik ook dat het deels te maken had met dat ze Spijkerman en Bergkamp ook wilden lozen. Van die twee begrijp ik het trouwens volledig want Bergkamp eigende zichzelf veel meer macht toe dan goed was en Spijkerman kon alleen vriendelijk kijken maar communiceren niet (Bergkamp ook niet trouwens).
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 21 februari 2018 om 09:13
    klopt ook wel een beetje wat je zegt maar Bosz had ook aardig wat tijd nodig en kwam net zo geloofwaardig over als Keizer want Bosz had Ziyech ook niet nodig... Daarbij had Keizer wel te maken met Nouri en dat gaat echt wel in de selectie spelen... het klinkt niet als excuus maar het heeft echt wel meegespeeld. de manier waarop vond ik vooral vreemd..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18909
    woensdag 21 februari 2018 om 13:27
    Dankjewel. Fijn om te zien dat niet iedereen roept dat Keizer eigenlijk heel goed was en Ten Hag een raar accent heeft.
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    woensdag 21 februari 2018 om 07:00
    Keurig verhaal van Keizer. Correcte man maar hij heeft mij niet overtuigd als trainer (vooral zijn wissels waren vaak onbegrijpelijk).
    Hoop dat hij ergens anders een nieuwe kans krijgt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Olfie +3508
    woensdag 21 februari 2018 om 07:25
    Daar heeft Ten Hag ook een handje van, bijv. zijn wisselbeleid tegen Utrecht en Twente..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3771
    woensdag 21 februari 2018 om 07:13
    Keizer was niet slecht ook niet goed maar of hij echt de kans heeft gekregen is de vraag dus dat zullen we nooit weten.
    Maar dat ze hem goedkoop hebben kunnen lozen ja dat is een feit.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    woensdag 21 februari 2018 om 07:26
    Triest hoe ze met hem zijn om gegaan... en ja er zijn belangrijkere dingen in het leven dan ajax. Ga naar een mooie cluppie man. Vvv of zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:36
    Inderdaad! Vind het erg sneu hoe ze hem behandeld hebben. Die man heeft echt alles gedaan wat hij kon. Er is een nieuwe trainer en hup hij mag kopen wat hij wil, wat Keizer niet mocht.... schandalig
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:42
    Dat is topsport.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:16
    Helaas wel Wim..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:50
    Was het niet dat juist Bergkamp de aankopen doorgaans tegen hield?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 11:16
    Dat zou zeker eens het geval kunnen zijn inderdaad. Daarom is het niet helemaal fair om Ten Hag nu credits te geven, hij heeft geen lastige Bergkamp naast zich.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3917
    woensdag 21 februari 2018 om 07:32
    Weer blijkt dat Ajax ten Hag in een vroeg stadium heeft gepolst. Zonder toestemming van fc Utrecht is dit verboden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:41
    Dat weet Keizer toch niet?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10383
    woensdag 21 februari 2018 om 08:12
    Hou op man verboden hahaha welkom in het echte leven.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    woensdag 21 februari 2018 om 09:22
    Je mag toch iemand vragen of hij er oren naar heeft? Het echte onderhandelen mag niet zonder toestemming van Utrecht
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18909
    woensdag 21 februari 2018 om 13:28
    Weer staat er niks over dat ze geen toestemming hadden van Utrecht.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3917
    woensdag 21 februari 2018 om 15:47
    Utrecht heeft in een laat stadium aangegeven nog niks van ajax gehoord te hebben. Nu blijkt weer dar ajax allang met ten hag hierover heeft gesproken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18909
    woensdag 21 februari 2018 om 15:50
    Ja, dat zeiden ze tegen journalisten. Omdat er anders paniek uitbreekt onder de fans. En als hij uiteindelijk niet gaat is dat nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3917
    woensdag 21 februari 2018 om 16:00
    Paniek uitbreekt bij de fans.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18909
    woensdag 21 februari 2018 om 16:15
    Paniek/onrust. De fans waren er niet heel gelukkig mee. Nu ging Ten Hag ook echt dus was er sowieso onrust.
    Als het nog niet zeker is dat hij gaat ben je gek als je het naar buiten brengt. Dan heb je voor niks onrust
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    woensdag 21 februari 2018 om 07:34
    "Wij gebruiken Nouri niet als excuus" waren zijn woorden, en toch gebruikt ie het als excuus elke keer om zijn mindere prestaties goed te praten.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1096
    woensdag 21 februari 2018 om 07:49
    Dat is precies waar ik ook aan dacht. Tuurlijk heeft dat een impact gehad maar als je zelf aan geeft dat je dat niet als excuus mag gebruiken moet je het ook niet haast iedere interview melden. Verder vind ik het jammer dat het zo gelopen is. Heeft hij niet verdient!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7640
    woensdag 21 februari 2018 om 08:33
    Niet alleen dat. Ik denk ook dat dit het beste aangeeft dat deze man niet goed genoeg is.

    Ik kan niet veel zeggen over wissels etc. want ik kijk ajax niet vaak genoeg om dat te kunnen.

    Maar hij had de situatie met Nourri juist kunnen gebruiken om het team nog meer op scherp te krijgen. Juist de motivatie om het voor Nourri en zijn familie iedere dag te laten zien kan een team ver boven zichzelf uit laten stijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:40
    Hij kan ook blij zijn met zo'n kans. Hij heeft t maar meegemaakt. Dit gaat hij niet meer meemaken.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:44
    Ik wil hem wel eens bij een club als Groningen/Vitesse zien. Dat komt dan best goed, denk ik
    Vind ik leuk
    Aihlre +153
    woensdag 21 februari 2018 om 07:45
    Fijne, collegiale vent die Ten Hag. Past wel binnen Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:47
    Vroeger had je nog wel een trainersvakbond. Die dat tegen ging. Maar dat is ouderwets, denk ik.
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    woensdag 21 februari 2018 om 09:28
    Die zijn meer gespitst op de afhandeling van het contract, dat zal wel goed gegaan zijn. Dat eerder benaderen zal wel oriënteren voor ooit in de toekomst genoemd worden. Waarom zou je wel lijstjes voor mogelijke spelers mogen maken en niet voor andere functies.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 07:53
    Eerst nog maar eens zien of MR. proces het beter gaat doen. Hij heeft in ieder geval ook geen uitstraling. Wel vreemd dat toen Keizer aan het roer stond kon er niks en nu staat Ten Hag daar en stromen de aankopen binnen.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8196
    woensdag 21 februari 2018 om 08:01
    Oud nieuws toch volgens mij slaapt hij nu nog beter als toen hij nog trainer was bij ajax.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    woensdag 21 februari 2018 om 08:10
    Aardige vent, had een netter afscheid verdiend
    Vind ik leuk
    Gizmo +3800
    woensdag 21 februari 2018 om 20:03
    Hoe dat zo ???

    Volgens mij heeft ie uitstekend verdiend met zijn (voortijdig) afscheid.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    woensdag 21 februari 2018 om 20:33
    Het gaat niet alleen om geld, als dat zo zou zijn zou iedereen als voetveeg kunnen gebruiken.

    Dat je geen medelijden met hem hoeft te hebben is duidelijk maar gewoon ff wachten tot de winterstop en "binnenskamers" afscheid nemen had voor alle partijen beter geweest. Ajax heeft Keizer en zichzelf voor joker gezet. Maar dat is mijn bescheiden mening. ;-)
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 21 februari 2018 om 08:10
    Het is makkelijk om hem te veroordelen op zijn oren, zijn uitstraling en zijn ervaring. Dat was een half jaar eerder ook bekend toen hij was aangesteld. Feit blijft dat de ellende met Nouri natuurljk een drama is en impact heeft. Ik denk dat hij dat goed heeft gemanaged. Voor zover dat kan en als je dan wint van az psv en Feyenoord dan kan en mag je niet ontslagen worden. Is gewoon een truukje om gelijk van Dennis bergkamp af te komen. We stonden 5 punten achter. Nu zitten de kale wijzen uit het oosten op de bank en staan we 5 punten achter...
    Tja
    Directie moet opstappen als we geen kampioen worden..
    Vind ik leuk
    Kuip +5378
    woensdag 21 februari 2018 om 08:11
    Het Ajax bestuur had hem nooit mogen aanstellen. Keizer heeft er vervolgens niets van gebakken. Als je je voor het eerst in de geschiedenis van Ajax niet kwalificeert voor Europees voetbal is dat dramatisch. Als klap op de vuurpijl volgt dan vroegtijdige uitschakeling in de beker en het nodige puntverlies in de competitie. Tsja, hoe kunnen mensen dan zeggen dat het ontslag onterecht is geweest.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11177
    woensdag 21 februari 2018 om 09:24
    Dan moet je er wel bij bedenken dat juist in die periode een impact van Nouri nog heel groot was want dat was net gebeurd. Die jongens werden geacht top te presteren in een periode die zwart was.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1960
    woensdag 21 februari 2018 om 08:13
    tot nu toe was hij beter als ten hag al verwacht ik daar ook weinig leuk spel van
    Vind ik leuk
    plein19 +1235
    woensdag 21 februari 2018 om 08:44
    Hij heeft gefaald in Europa. Dat deed Bosz een stuk beter
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:48
    Nu traint zijn broer er. Keizer kwam beter over en had zeker meer steun moeten hebben. Hoop dat hij een leuke ploeg gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    Renelas +135
    woensdag 21 februari 2018 om 09:17
    Ajax had Keizer er nooit op deze manier uit mogen gooien. Iedereen kende Keizer en hij deed het goed met de groep. Na de finale van vorig jaar en het drama rond Nouri stond er veel spanning op een nieuwe trainer en een relatief onervaren groep. Ik denk nog steeds dat Keizer is afgerekend op het begin van het seizoen. Ze hadden dit beter kunnen oplossing. Nu ben je Bergkamp en Keizer op een ongelijk manier kwijt.
    Vind ik leuk
    linkspoot +651
    woensdag 21 februari 2018 om 09:32
    Ik vind hem een sympathieke kerel die meer respect verdient. Bij Jong Ajax deed hij het uitstekend, dus waarom niet met Ajax 1?

    De leiding van Ajax is onbekwaam, dat is het probleem.
    Vind ik leuk
    kees ee +497
    woensdag 21 februari 2018 om 11:40
    . . had keizer wat anders verwacht ??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Keizer 'niet gesteund' door Ajax-leiding: 'Dan mag je best voor je trainer staan'