Bogarde keek raar op bij Ajax: 'Dat verbaasde me, bij Ajax móét je winnen'

    Bogarde keek raar op bij Ajax: 'Dat verbaasde me, bij Ajax móét je winnen'

    woensdag 21 februari 2018 om 07:47

    Michael Reiziger en Winston Bogarde proberen de spelers van Jong Ajax klaar te stomen voor het eerste elftal. Ze zien dat de verhoudingen in het voetballandschap zijn veranderd, maar proberen talenten voor te houden hoe goed het is in Amsterdam.

    "Voor buitenlandse clubs is de prijskwaliteitverhouding in Nederland ideaal. Het is lekker shoppen hier", zegt Reiziger tegen Voetbal International. "Jonge spelers moeten beseffen dat voor de rijke clubs een Hollands talent een leuk gokje is. Ze schudden vijftien miljoen euro uit hun mouw en als het niet goed uitpakt, hup, op naar de volgende. Voor de spelers is dat is een enorm risico. Terwijl ze zich bij Ajax volop kunnen ontwikkelen."

    Bij dat ontwikkelingsproces hoort ook leren winnen, stelt Bogarde. "Een paar jaar geleden waren de resultaten ondergeschikt aan de ontwikkeling van spelers. Dat verbaasde me. Ik vind dat het hand in hand moet gaan. Weten wat er nodig is om resultaten te boeken is óók een kwaliteit. En dat kan in combinatie met het voetbal dat we bij Ajax nastreven. Je hoort in de voetballerij vaak mensen praten over de wil om te winnen. Daar kan ik niks mee. Bij Ajax móét je winnen."

    Bogarde moest zelf bij Ajax afrekenen met zijn imago. "In het begin van mijn trainerscarrière liep ik tegen een muur op. Vanwege mijn imago. Ik wilde graag laten zien wat ik als trainer te bieden heb, maar dan moet je wél de gelegenheid daartoe krijgen. Ik zal Wim Jonk en Ajax altijd dankbaar blijven voor de kans die ze me hebben gegeven. Ik werk nu bijna drie jaar bij Ajax en ik merk dat de vooroordelen over mij beginnen weg te ebben."

    Plaats een reactie

    pico323 +5334
    woensdag 21 februari 2018 om 07:54
    geld verwoest het hele voetbal. jonge spelers verdienen veel maar hun carrière is naar de knoppen
    Vind ik leuk
    song +574
    woensdag 21 februari 2018 om 08:03
    Spelersmakelaars, maken het voetbal kapot.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:37
    Raiola maakt talenten gebroken rucola van
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:18
    Hoewel ze wel gelijk hebben, is het wel ietwat ironisch dat het uit de mond van bogarde komt.
    Vind ik leuk
    fritsie +426
    woensdag 21 februari 2018 om 08:26
    Ik had Bogarde ook niet zo heel hoog zitten als mens en daardoor vroeg ik me ook af hoe hij het als coach zou doen. Maar ik betrap hem zowaar op een paar goede opmerkingen zeg!

    "Een paar jaar geleden waren de resultaten ondergeschikt aan de ontwikkeling van spelers. Dat verbaasde me. Ik vind dat het hand in hand moet gaan. Weten wat er nodig is om resultaten te boeken is óók een kwaliteit."

    En dat is nou precies wat er wel eens aan ontbreekt. Soms moet het misschien lelijk, of met een overtreding. Van Bommel, Poulsen en Guardado waren spelers die dat heel goed begrepen. Veltman heeft dat nu ook wel een beetje door. Hij s hopt niet twee spelers van het veld af zoals Guardado maar speelt aardig toneel. Men vindt hem daardoor niet de meest sympathieke speler maar hij doet wel alles voor het resultaat!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4405
    woensdag 21 februari 2018 om 08:29
    Eens.
    Ik vond Veltman altijd tekort komen.
    Maar sinds hij de knop om heeft gezet en vervelend is geworden..
    Vind ik hem een prima speler.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:35
    Blijft.een beperkte voetballer, topper voor bij sparta
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1500
    woensdag 21 februari 2018 om 12:37
    Veltman gaan we nog missen bij Ajax.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1550
    woensdag 21 februari 2018 om 09:18
    Dat was me al opgevallen voordat hij bij Ajax tekende. Ik ben blij dat hij uiteindelijk toch bij Ajax kwam....
    Ook in wat hij hier zegt heeft hij gelijk. Cruyff kon het wel mooi zeggen dat winnen niet belangrijk is in de jeugd, maar het gaat toch uiteindelijk wel om winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:34
    Zegt de duurst betaalde bankspeler van zijn generatie dan...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:49
    Goed dat je het laatst erbij schrijft.
    Want (jouw eigen) Wesley, maar ook Vd Vaart deden ook goed mee.
    :-)
    Vind ik leuk
    OverdOse +1488
    woensdag 21 februari 2018 om 10:12
    Daarmee krijgen ze vrijstelling bij de opleiding coaches betaald voetbal. Nu hebben ze het onderdeel " zitten als een coach " al gehad
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:43
    Priceless. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 07:29
    Ja maar die zijn bij.verschillende dclubs belangrijk geweest, bogarde nergens...heel soms bij Ajax... Verder nergens en die heeft nooit het maximale uit zijn carrière gehaald. Vd vaart en Sneijder wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:06
    Nederlands elftal. (How soon they forget).

    Vd Vaart heeft het maximale er uit gehaald? Je doelt op die blauwe maandag bij Madrid? Dan ken ik er nog wel een paar. Jij kent Bogarde blijkbaar alleen v Chelsea, ik snap t.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:07
    Waar hij ook regelmatig bankje was want f de boer speelde daar als linksback, 2 seizoenen 40 wedstrijden, 4 wedstrijdjes bij milan, helemaal ruk natuurlijk voor iemand met zo een air over zichzelf
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:27
    Ah, z,n “air” is t ”probleem” ik snap m.
    Say no more.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:22
    Ja dat is zijn achilleshiel geweest had veeeeeel meer ingezeten.
    Vind ik leuk
    Marco S +4266
    woensdag 21 februari 2018 om 09:03
    Ik zou mijn talentvolle kinderen graag afstaan aan Bogarde.. Lijkt me iemand die het goede voorbeeld geeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:51
    Blijft altijd beter dan op Ballet/Turnen zetten in dit land.

    :-(
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3846
    woensdag 21 februari 2018 om 09:16
    Bogarde naar de plastisch chirurg geweest?
    Vind ik leuk
    OverdOse +1488
    woensdag 21 februari 2018 om 10:14
    Hij lijkt op de foto wel erg veel op Reiziger. Ik denk dat je gelijk hebt!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bogarde keek raar op bij Ajax: 'Dat verbaasde me, bij Ajax móét je winnen'