'Barça vooral geïnteresseerd in twee Ajacieden: zomers bod lijkt reëel'

    'Barça vooral geïnteresseerd in twee Ajacieden: zomers bod lijkt reëel'

    woensdag 21 februari 2018 om 09:56

    FC Barcelona stuurde afgelopen weekend jeugdcoördinator José Bakero naar het uitduel van Ajax met PEC Zwolle (0-1). Hij was daar vooral om twee spelers van de Amsterdammers gade te slaan, schrijft El Mundo Deportivo woensdag.

    Volgens de Catalaanse sportkrant was Bakero overigens niet alleen in Nederland om te scouten, hij greep de mogelijkheid ook aan om zijn goede vriend Ronald Koeman en oud-ploeggenoot Richard Witschge te bezoeken. Ondertussen hield hij van de Ajax-talenten Donny van de Beek, Justin Kluivert, Carel Eiting, Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong vooral de twee laatstgenoemden in de gaten.

    Barça is onder de indruk van de ontwikkeling van De Ligt en lijkt hem als serieuze optie te zien om komende zomer de defensie te versterken. Zeker als Thomas Vermaelen vertrekt is vers bloed gewenst in Camp Nou. De Jong lijkt meer geduld te moeten hebben. De Catalanen staan op het punt om de Braziliaan Arthur voor veertig miljoen euro over te nemen van Gremio.

    De Jong blijft in beeld, maar Barça moet eerst verkopen. Denis Suarez, André Gomes en Aleix Vidal lijken te kunnen vertrekken. Bovendien lonkt voor oudgediende Andrés Iniesta een Chinees avontuur. De Jong zou ook in de belangstelling staan van Arsenal en Manchester City, wat de Spaanse koploper versneld tot actie kan manen.

    Plaats een reactie

    Mdam +356
    woensdag 21 februari 2018 om 10:06
    Laat de Jong het eerst maar een jaartje of 2 op het middenveld van Ajax laten zien. Vaste kracht worden en daarna verder kijken.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1044
    woensdag 21 februari 2018 om 10:25
    En daarna lijkt een club als Arsenal beter; meer kans op speeltijd. Als je daar na 2-3 jaar de pannen van het dak weet te spelen, is de kans op speeltijd bij een club als Barca een stuk realistischer.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    woensdag 21 februari 2018 om 10:34
    Niet alleen vaste kracht worden, maar ook leren duikelen en gisteren rond de 70ste minuut, met 10 man naar de arbiter lopen en met 2 vingers in de lucht vragen om een kaart.
    Was dat een goede scheins geweest had hij 10 gele kaarten getrokken voor die kut Spanjaarden.
    Vind ik leuk
    Yesze +27
    woensdag 21 februari 2018 om 11:04
    Dat leren ze bij Ajax toch al in de jeugd?
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    woensdag 21 februari 2018 om 11:13
    Best mogelijk.
    Als die jeugd trainer een Spaans verleden heeft........
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    woensdag 21 februari 2018 om 19:26
    Het lijkt er verdacht veel op dat je ergens last van hebt, Zippy.

    Hazard speelde weer eens erg bleekjes nu het weer eens belangrijk was....
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2693
    woensdag 21 februari 2018 om 22:25
    jij zag alleen de kutspanjaarden duikelen???Chelsea kent er anders ook genoeg van hoor, anders weet ik een goede oogarts .
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3072
    woensdag 21 februari 2018 om 11:27
    Het is de eenvoud zelf. Eerst in eigen land uitblinken voordat je aan een vervolgstap denkt. Het verschil is immens groot als je naar de Nederlandse en Spaanse fop kijkt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    woensdag 21 februari 2018 om 13:52
    Ik hoorde Gijp zeggen, dat de Ligt beter voor Bayern zou zijn...maar jongens jongens..ik zag ze gisteren wervelen met positiespel. Niet normaal. Dat is wel een stap hoor..maar goed. Je weet het niet.
    Vind ik leuk
    Moa +2248
    woensdag 21 februari 2018 om 10:07
    Stap is veel te groot eerst maar eens bij Ajax blijvend presteren, en dan over 2 jaar naar een subtopper.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:04
    zoals Davy Klaassen bedoel je? Dat is een succesroute inderdaad
    Vind ik leuk
    Analist +179
    woensdag 21 februari 2018 om 16:31
    De ligt en de jong zijn toch wat beter dan klaasen in mij ogen. Zit veel meer kwaliteit in.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    woensdag 21 februari 2018 om 19:27
    Misschien een kwestie van talent?

    Klaassen werd op een leeftijd van 22 nog niet gelinkt aan grote clubs.
    Vind ik leuk
    Moa +2248
    woensdag 21 februari 2018 om 22:30
    Klopt, Davy is enkel een niet succesvolle bewandelaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:08
    Mooie kans voor die jongens. Hoop dat ze goed nadenken voordat ze zo’n stap zetten. Voor ze het weten zitten ze op de bank. En dat wil denk ik geen enkele voetballer.
    Vind ik leuk
    Moa +2248
    woensdag 21 februari 2018 om 10:12
    Hou op, geen schijn van kans op speeltijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:16
    Daarom juist.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34861
    woensdag 21 februari 2018 om 10:17
    Als Barca komt, dan ga je.
    Vind ik leuk
    Moa +2248
    woensdag 21 februari 2018 om 10:20
    Als je verstandig bent en wat met je carriere wilt dan blijf je, vraag Royston Drenthe maar. Die is nu amateur rapper en in plaats van vaste waarde bij het Nederlands elftal is zijn loopbaan zo rond zijn 25 jarige leeftijd afgelopen.

    De geleidelijke weg is de juiste.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    woensdag 21 februari 2018 om 10:26
    Voorbeelden heb je in alle soorten en maten.
    Er zijn ook jeugdige overstappers die het wel maakten.

    Drenthe had één mooi jeugdtoernooi gespeeld. Totaal niet te vergelijken met een de Ligt die al international is, een heel EL toernooi speelde en inmiddels het 2e seizoen goed meedoet in de Eredivisie. Dit seizoen is hij wekelijks uitblinker, ook tegen de Nederlandse topclubs.

    Ik begrijp heel goed dat topclubs hem gaan benaderen en ik begrijp ook heel goed dat hij zich daar verder wil ontwikkelen. Die jongen is een absurd goede verdediger.

    Ik ben echt niet van die heisa over 'megatalenten' overal. Maar net als aan Sanchez vorig seizoen, zie je bij de Ligt dat hij de stap echt prima kan maken na dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Moa +2248
    woensdag 21 februari 2018 om 22:34
    Over de Ligt verschillen we waarschijnlijk van inzicht, ik vind hem nu wel oké maar vind dat hij niks te zoeken heeft in oranje.

    De transfer van Sanchez is een mooi voorbeeld, mooie club maar niet de top. Perfecte stap met goede kansen op speeltijd en zo de kans te krijgen je aan het BPL niveau aan te passen. (Voor zover nodig in zijn geval)

    Barcelona, real, bayern, city en dergelijke is toch wel andere koek.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1170
    woensdag 21 februari 2018 om 10:09
    Op De Ligt na heeft de rest (nog) helemaal niks in het buitenland te zoeken.
    En zelfs eerstgenoemde geef ik op deze leeftijd weinig kans als hij meteen naar Barcelona gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:15
    En met kluivert wachten ze nog even.
    Moeten die 160 miljoen bij elkaar sparen
    Vind ik leuk
    Nikos85 +840
    woensdag 21 februari 2018 om 10:17
    Afblijven! Het zijn geen bankzitters voor barca komende jaren, zulke spelers moeten spelen en meerdere aspecten van het spel onder de knie krijgen anders slagen ze nooit bij barca.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:20
    Cilissen zegt dan; trainen met de grote jongens maakt je beter maar net als hem geef ik Frenkie geringe kans op minuten. Matthijs zal eerder spelen maar als ie een "rookie" foutje maakt zoals in Oranje kan dat zeker bij Barça speelminuten kosten. Ik snap de lokroep van het grote geld maar laat ze toch eerst eens wat langer rijpen in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:21
    Het maakt niet uit wat Barcelona wilt als de jongens zélf nog niet weg willen.

    Dus kom over een jaartje nog maar eens terug. Liever twee...
    Vind ik leuk
    nefertiti +496
    woensdag 21 februari 2018 om 10:29
    de tribune is er goed voor,een zak met geld lekker weer wat wil je nog meer.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    woensdag 21 februari 2018 om 10:33
    Ze gaan veel te vroeg weg tegenwoordig...geld geld geld.
    Vind ik leuk
    Tom88Fey +72
    woensdag 21 februari 2018 om 10:35
    Ondanks dat deze jongens het nu te goed doen bij de grote rivaal hoop ik toch dat ze nog een paar jaar blijven. Hier kan Koeman (Oranje) nog veel aan hebben als ze voldoende speel minuten krijgen.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    woensdag 21 februari 2018 om 10:40
    ruil suarez voor de jong!!??
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:48
    Klaassen scenario voor beide op dit moment en Kluivert al helemaal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21460
    woensdag 21 februari 2018 om 10:51
    De Ligt mag aan een transfer denken. Hij speelt erg goed dit seizoen. Nog een jaar Ajax zo u ook goed voor zijn ontwikkeling zijn. Of Barca de juiste club is, is maar de vraag. Bayern past beter. Ook die volgen hem.

    De andere talenten zijn minder ver.
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +447
    woensdag 21 februari 2018 om 10:54
    Deze heren hebben absoluut het potentieel om door te groeien naar de Europese top.. Echter, nog 1 of 2 jaartjes Amsterdam lijkt me verstandig. Alleen of Raiola dat ook zo ziet?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7875
    woensdag 21 februari 2018 om 11:08
    Is dat de bakero van de begin jaren 90? De aanvoerder?
    Vind ik leuk
    Degraaf +14454
    woensdag 21 februari 2018 om 11:13
    Klopt Roodbergen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7875
    woensdag 21 februari 2018 om 12:41
    Karakteristieke voetballer was dat! Nog op de vijverberg mogen bewonderen toen cruijff nog trainer was
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 21 februari 2018 om 11:09
    nu kopen en pas over 1 a 2 jaar overnemen van ajax
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7493
    woensdag 21 februari 2018 om 11:22
    Dat Barcelona graag de Ligt en Frenkie de Jong willen inlijven is al langer bekend maar of Barcelona ook de bijbehorende transfersommen kan betalen betwijfel ik. Toen Ajax afgelopen seizoen bij Barcelona aanklopte voor een speler wou men de volle pond hebben dus niks geen vriendenprijs dit betekend dus ook dat Ajax de volle pond zal vragen voor de spelers.

    Zal Barcelona 75 miljoen betalen voor de Ligt en een zelfde bedrag voor Frenkie de Jong dus samen 150 miljoen voor beide spelers kan ook een Barcelona zich niet permitteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:47
    Barca heeft genoeg ervaren spelers om de Jong in te kunnen passen. De Jong ipv Schöne maakt bij ajax juist dat het een jeugdelfal wordt. Niet dat ik die wissel niet zou toejuichen, maar het zou me niks verbazen als de Jong bij Barca mee zou kunnen en bij Ajax geen verbetering blijkt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 13:31
    Mooi voor het NLds voetbal als ze slagen daar en ook met oog op het NLds elftal
    Vind ik leuk
    Donnygo +1144
    woensdag 21 februari 2018 om 15:14
    de stap naar barcelona is te groot voor elke speler die in nederland speelt moeten gewoon naar de subtop gaan in het buitenland. Wat vaak ook al een te grote stap blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Gerro +5391
    woensdag 21 februari 2018 om 23:21
    Dus gewoon blijven en zien vast international te worden daarna eerst een EK spelen en dan pas vertrekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 19:30
    Ik hoop dat ze allemaal bij Ajax blijven
    Vind ik leuk
    Gerro +5391
    woensdag 21 februari 2018 om 23:20
    Ach belangstelling tot dat ze de prijs horen en dan is die zo over. Daarnaast denk ik dat geen van deze spelers aankomende zomer gaat vertrekken zijn jongens die nog relatief weinig minuten in de eredivisie gespeeld hebben en zelf heel goed weten dat een overstap nu veel te vroeg is om bij een dergelijk club nu al te slagen en aan speeltijd toe te komen. Misschien kan Ronald Koeman deze jongens daar ook nog even op wijzen dat ie straks geen bankzitters van buitenlandse clubs selecteert. Heb daarnaast ook met verbazing moeten lezen dat zelfs Eiting die slechts 1 helftje dit seizoen gespeeld heeft aan het lijstje is toegevoegd,denk dat de heren van de media graag een lulverhaal ophangen want er moet per slot van rekening natuurlijk wel nieuws geschreven worden of het nu waar is of niet.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1144
    donderdag 22 februari 2018 om 09:50
    De vraagprijs zal ze niet zo snel afschrikken als je gewoon kijkt wat spelers vanuit engeland of duitsland moeten kosten. Ja denk dat denk ik ook wel maar, de vraag daar is ook hoe staat de omgeving daarin om in Koemans termen te spreken het is een trein die mogelijk maar 1 keer langs komt en het loon zal natuurlijk dan ook wel heel erg lekker zijn. en bij een kluivert bv heb je ook nog rioolrat als zaakwaarnemer die wel erg goed is spelers gek te maken en zulke stappen te laten maken wanneer ze er niet klaar voor zijn
    Vind ik leuk
    Gerro +5391
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:30
    Ik heb al vaker genoemd Ajax moet jeugdspelers/contract spelers gewoon te kennen geven dat wanneer ze rioolrat meenemen als zaakwaarnemer er geen zaken gedaan kunnen worden.Je kunt er gewoon vergif op in nemen dat hij een wig drijft tussen club en speler en het lijkt er sterk op dat dit dus ook bij Kluivert het geval gaat worden. De meeste de rioolrat als zaakwaarnemer hadden en die Ajax speelde leverde problemen.Tja de trein die maar 1 keer voorbij komt daar geloof ik niet zo in, neem Klaassen die kon al twee jaar eerder weg bij Ajax maar deed dat dus niet,als je presteert en blijft presteren dan blijven die treinen heus wel komen. daarnaast kan Ajax en transfer ook blokkeren alleen gaan de meeste dan dwars liggen en zijn ze niet zo loyaal aan de club die elke week hun salaris betaald.En zo'n Kluivert ja als ie bijtekent gaat ie gewoon een miljoen verdienen bij Ajax als 18 jarige,daar moet de doorsnee burger al vlot 20 jaar voor werken maar das kennelijk normaal.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1144
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:54
    daar ben ik het ook mee eens die trein opmerking was puur dat een koeman zou moeten proberen die spelers te vertellen dat ze beter in Nederland kunnen blijven om meer minuten te maken maar dat Koeman zelf ook wegging bij de eerste aanbieding van een spaanse club. Al zou hij als 18 jarige een loon krijgen van 500.000 dan moet hij toch meer dan tevreden zijn en dat het dan op loopt tot een 1 mil in 3 jaar ofzo want het is en blijft toch gewoon een kind van 18 en een speler die 33 is aan het einde van zijn carriere nog een klappertje wil maken als bv Theo Jansen en Sander Boshker.
    Vind ik leuk
    Gerro +5391
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:42
    Dat klopt alleen vertrokken spelers als Van Basten,Koeman,Rijkaard etc etc pas toen ze een jaar of 22/23 en een jaar of 5 eredivisie in de benen hadden en Europese successen hadden gekend met Ajax en psv maar tegenwoordig vertrekken ze al nadat ze een paar wedstrijden in het eerste hebben gestaan.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1144
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:04
    Ja maar in die tijd waren clubs als Ajax en PSV ook de subtop/top van Europa zoals nu een Dortmund is bv maar dat is nu niet het geval meer zelfde toen was het loon hier niet zoveel minder als de top van europa nu is het verschil zo groot dat zelfs een watford 3x meer loon kan betalen als een Ajax-Feyenoord-PSV kan dus hou ze dan maar tegen. Tuurlijk hoop ik dat er nu een generatie komt die wel denk van eerst echt iets neerzetten in nederland voor ik vertrek want alleen zo kun je ook het club voetbal weer ophoog halen europees gezien. maar zal nooit gebeuren met mensen als rioolrat dat achter de schermen de spelers maar willen wegbrengen.
    Vind ik leuk
    Gerro +5391
    zaterdag 24 februari 2018 om 01:04
    Toen waren de verschillen ook al erg groot alleen waren toen al die zaakwaarnemers nog zo ingesteld als nu die denken alleen maar aan wegbrengen. Denk zelfs dat spelers soms nietbeens weten wat ze bij hun eigen club kunnen verdienen.Tja clubs als watford zijn met de achtelijke bedragen die ze daar aan tv rechten idd zeer kapitaal krachtig maar de grote talenten van Ajax willen daar gelukkig niet heen dus da's dan weer een voordeel.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 00:20
    Als PSV-fan wil ik zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van De Jong en Van de Beek. Geweldig die twee. Frenkie kan zo het middenveld versterken van Barcelona/ManCity over 2/3 jaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barça vooral geïnteresseerd in twee Ajacieden: zomers bod lijkt reëel'