'Ik reed naar huis, op donderdag, toen Marc Overmars opeens belde'

    'Ik reed naar huis, op donderdag, toen Marc Overmars opeens belde'

    woensdag 21 februari 2018 om 14:57

    Michael Reiziger belandde na het ontslag van Ajax-trainer Marcel Keizer, in december, 'in een rollercoaster'. De coach van Jong Ajax kreeg samen met assistent Winston Bogarde ineens de leiding over Ajax 1. De twee oud-verdedigers stonden aan het roer tijdens het competitieduel met Willem II. 

    "Ik reed na een training van Jong Ajax naar huis, donderdagmiddag, toen Marc Overmars opeens belde. Of ik wilde omdraaien en naar de club wilde komen. Daar wilde hij me spreken, samen met Edwin van der Sar. Voor mij was het ontslag van Marcel een volledige verrassing. Daarna kwamen we in een rollercoaster terecht", vertelt Reiziger aan Voetbal International. 

    "Een dag later had de A-selectie een vrije dag, maar Jong Ajax moest tegen Volendam spelen. Dat duel heeft Winston gecoacht, samen met keeperstrainer René Stam. Zaterdagochtend hebben we de A-selectie getraind en met Keizer gesproken."

    "Hij kwam afscheid nemen van de spelers en staf. Daarnaast hebben we met scout Tonny Bruins Slot zijn analyse van Willem II en alle mogelijke wedstrijdscenario’s doorgenomen. En voordat we het wisten, was het zondag."

    Ajax won de wedstrijd tegen Willem II met 3-1. Kort daarna werd Erik ten Hag aangesteld als opvolger van Keizer. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Kopsterk +6953
    woensdag 21 februari 2018 om 15:02
    Ik heb wel gehoord dat ze bij Ajax niet helemaal tevreden zijn over Reiziger, zo zou hij altijd een grote mond hebben tegen de Ajax leiding....
    Vind ik leuk
    Leedz +6228
    woensdag 21 februari 2018 om 15:07
    Hey Sterke Kop, voor welke club ben jij eigenlijk?

    Ik gok Ajax aangezien bij elke scheet die er in Amsterdam gelaten wordt jij wel iets te zeggen heb
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:10
    Niet zo moeilijk gezien de voorkeur van VP blijkbaar
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6953
    woensdag 21 februari 2018 om 15:10
    Ik sta voor Leeds United, maar ik zal vort niks meer in Ajax topics typen zodat er alle ruimte is voor een Ajacieden cirkeljerk, mijn excuses voor de opgenomen ruimte op deze site.....
    Vind ik leuk
    JustH +14946
    woensdag 21 februari 2018 om 15:16
    Als je het leuk vind om mensen belachelijk te maken op uiterlijk, moet je gewoon blijven.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6953
    woensdag 21 februari 2018 om 15:16
    Ja dan blijf ik ook gewoon!
    Vind ik leuk
    Leedz +6228
    woensdag 21 februari 2018 om 15:25
    PSV dus
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6953
    woensdag 21 februari 2018 om 15:25
    Oh je bedoelde in Nederland? ja dan PSV natuurlijk, what else?
    Vind ik leuk
    Lurton +2053
    woensdag 21 februari 2018 om 15:02
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    woensdag 21 februari 2018 om 15:15
    Zo lurton " pisvee "????? Belhameltje dat je er bent .
    Vind ik leuk
    HanV +4009
    woensdag 21 februari 2018 om 15:58
    Bij VI doen ze dat anders. Als je daar Calimero intikt dan wordt dat '********' en komt er SPAM bij je bericht te staan.
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    woensdag 21 februari 2018 om 16:59
    Zo zie je maar weer,zelfs jij gebruikt het woord!!!
    :)
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    woensdag 21 februari 2018 om 16:58
    Hoppa...
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    woensdag 21 februari 2018 om 15:02
    Waar was jij die donderdag in december .....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18952
    woensdag 21 februari 2018 om 15:07
    Ik zat in de auto terug naar huis van werk! :o Dat ik dat nog weet....
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    woensdag 21 februari 2018 om 15:09
    Tis als een soort 9/11 je vergeet het de rest van je leven niet meer
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18952
    woensdag 21 februari 2018 om 15:12
    Hehe nee inderdaad ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:04
    Nog steeds een beetje kut voor Keizer. Als die geen rare wissels had gedaan had hij best meer krediet mogen krijgen van mij. Het liep wel lekker aan het einde.

    Hoor ten Hag veel over controle, ben bang dat hij een tweede de boer is... we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4756
    woensdag 21 februari 2018 om 15:08
    als hij ook 4 titels binnensleept dan is dat toch prima ?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:32
    Mwah. Ik ga vaak naar het stadion en heb na lang twijfelen toch de conclusie getrokken dat ik liever zo veel mooie herinneringen heb zoals vorig jaar.... dan dat ik 1 leuke herinnering op het museumplein heb dat spelers een schaal vasthouden.

    Het is lastig maar ik geef alleen als voorbeeld hoe Ajax - Feyenoord vorig jaar was in de Arena. Hoe dat leefde. En hoe tam het dit jaar en de 4 jaar er voor was. Ik herinner die jaren nog wel maar verveelde mij dood...
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1617
    woensdag 21 februari 2018 om 15:48
    Daar raak jij een goed punt..het tamme in het stadion! Voorheen stonden we te springen op de stoeltjes,en nu was het rustig, soms zelfs stil. Alsof Feyenoord geen bedreiging was.en de afgelopen wedstrijden ook. Het is bijna saai. Je mist de spanning. Kijk, de lange zijde met alle volgevreten magistraten en al het plebs dat snap ik. Die zijn er ook meer niet dan wel. Op een aantal die hard fans na. Maar ook op de korte zijdes wordt het steeds stiller...
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4756
    woensdag 21 februari 2018 om 16:00
    nja ook in de CL leuke wedstrijden gezien tegen AC Milan en FC Barcelona.

    Ja de europese prestaties waren leuk vorig jaar maar we hadden toen ook wel een wereldback erbij en toen hebben we ook niemand voorgoed verlamd zien worden.

    Keijzer had meer krediet moeten krijgen en nu dan maar ten Hag.

    Je moet gewoon zorgen dat je goede spelers hebt staan die zelf ook willen en durven aanvallen en dat begint allemaal met een goede achterhoede.

    Versterkingen zijn gehaald dit seizoen en voor het volgende ook al dus de weg is ingeslagen.

    Pas volgend seizoen zullen we kunnen zien welke vruchten er te plukken zijn maar deze was al verloren voordat het begon en daar had niemand wat aan kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Leedz +6228
    woensdag 21 februari 2018 om 15:09
    Ja, precies wissels hebben hem de kop gekost en vooral die dure wissels in de Europa kwalificaties
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    woensdag 21 februari 2018 om 17:03
    Ten eerste; Keizer was een fiasco, slecht wisselbeleid en onnodig puntverlies in de competitie.
    Mede door zijn wisselen liepen we dus europees voetbal mis.
    Ten tweede; Ten Hag , ben ik met je eens. De looplijnen zijn zo doorzichtig en door de vele opdrachten die ze mee krijgen, lijkt het wel of ze met de handrem erop spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 17:56
    Je zegt nu twee dingen over keijzer maar het komt nog steeds op alleen het wisselbeleid neer haha
    Vind ik leuk
    14forever +8511
    woensdag 21 februari 2018 om 18:07
    Zeg helemaal geen 2 dingen, het 2de is het resultaat van dat wisselbeleid.
    Vind ik leuk
    normaal72 +510
    woensdag 21 februari 2018 om 21:31
    Blijf het vreemd vinden want in mijn ogen begon het net te draaien bij Ajax onder keizer
    Vind ik leuk
    Bdog +5200
    woensdag 21 februari 2018 om 15:07
    Wel een goed track record als trainer van het eerste, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18952
    woensdag 21 februari 2018 om 15:11
    Ik word altijd vrolijk als ik Reiziger zie praten..
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    woensdag 21 februari 2018 om 15:12
    Zie?
    Niet als je hem hoort?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18952
    woensdag 21 februari 2018 om 15:16
    Nee, dat valt best tegen..
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    woensdag 21 februari 2018 om 15:11
    Je zou toch zweren dat er van het weekend de topper Ajax - Ajax op het programma staat gezien het percentage Ajax berichten wat sinds afgelopen middennacht op zo'n 80% zal liggen.

    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:38
    Je had nee moeten zeggen ratten actie ten hag is een grotere drama
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:40
    Ik heb een nijlpaard aan reiziger gegeven!

    Hij had een nieuw kunstgebit nodig
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1265
    woensdag 21 februari 2018 om 15:44
    Hij had het wel druk eerst de paardenrace’s afzeggen dan dan lekker op de bank gaan zitten bij het GROTE Ajax
    Vind ik leuk