Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao

    Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao

    donderdag 22 februari 2018 om 22:23

    Supportersrellen rondom de Europa League-wedstrijd tussen Athletic de Bilbao en Spartak Moskou hebben naar verluidt een leven geëist. Hooligans van beide clubs bekogelden elkaar met vuurwerk en volgens diverse Spaanse bronnen is er een politieagent om het leven gekomen. 

    Onder meer het doorgaans betrouwbare Marca en AS melden dat de dienstdoende agent in het ziekenhuis is overleden aan zijn verwondingen. Volgens de Spaanse media zijn er nog vier anderen opgenomen in het ziekenhuis. Eén van hen, ook een agent, werd behandeld vanwege hartproblematiek, maar over zijn toestand is vooralsnog niets bekend.

    De Baskische politie werd massaal ingezet in Bilbao, waar men al gerekend had op supportersrellen. Zij konden echter niet voorkomen dat enkele Russische hooligans de confrontatie zochten met hun 'collega's' van Bilbao. Het leidde tot het over en weer gooien van flessen en ander glaswerk. Vijf betrokkenen, drie Russen en twee Basken, zijn gearresteerd door de politie.

    Plaats een reactie

    Pino61 +12755
    donderdag 22 februari 2018 om 22:26
    Triest
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:26
    Het wordt steeds erger met al die pleuris hooligans!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:27
    Wat zijn we weer stoer met alle. Dit soort mongolen gewoon afstraffen met kogels.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23916
    donderdag 22 februari 2018 om 22:28
    Wow heftige beelden.. keihard optreden tegen die randdebielen.
    Vind ik leuk
    Aja020 +55
    donderdag 22 februari 2018 om 22:31
    Wat een debielen joh ! Waar gaat het naartoe met deze 'hooligans' man man man...
    RIP
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    John Noom +414
    donderdag 22 februari 2018 om 22:32
    Beide clubs torenhoge boete en 5jr uitsluiten van alle Europese voetbaltoernooien
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1198
    donderdag 22 februari 2018 om 22:39
    Dan straf je de club ervoor. Wat kan een club er aan doen dat dit soort idioten vrij kunnen rondlopen op de wereld. Nee, alle gasten zoeken met behulp van camerabeelden en vastzetten voor moord.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:33
    Zo zal het van de zomer op het WK ook gaan met al die gestoorde Russen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12464
    donderdag 22 februari 2018 om 23:38
    Alsof we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn?
    Hier werden vroeger ook bommen met daarin spijkers naar andere vakken gegooid en nog meer van die achterlijke dingen.
    Laten we Erik Lassche en Carlo Picornie ook niet vergeten, die beide zijn doodgestoken door een zogenaamde “hooligan”.
    Die idioten heb je hier in Nederland ook gewoon rondlopen.
    Vroeger waren het vooral de Engelsen die er een zooitje van maakte en door hun is dat hele “hooligan” gebeuren bekend geworden in Europa, tegenwoordig zie je het door heel Europa gebeuren en in met name de oost-Europese landen leeft het momenteel enorm.
    Maar wij waren/zijn geen haar beter dan deze dwazen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:29
    Idiote heb je hier ook zeker maar dat staat in het niets bij die gekke Russen.Zijn veelal getrainde machines.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:35
    Stelletje kut Russen. Gaat nog een feestje worden tijdens het EK.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +834
    donderdag 22 februari 2018 om 22:44
    Over twee jaar bedoel je?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2966
    donderdag 22 februari 2018 om 22:39
    Triest,kan niks anders zeggen,triest
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:41
    Zo triest dit weer, wat een sneu knutter gedrag
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:41
    Wat een debielen zeg. Laat die malloten dat lekker op een weilandje uitvechten. Vroeger zetten ze dit soort droevige figuren op een groot eiland: Australie. Zouden ze weer moeten herinvoeren.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3934
    donderdag 22 februari 2018 om 22:42
    Walgelijk! De Russische maffiahooligans is een ramp! Kan nog "leuk" worden met het WK..not.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1184
    donderdag 22 februari 2018 om 22:44
    Dat word een tijdje zonder uit supporters spelen of uitsluiting. Een dode om een potje voetbal in goede banen te leiden echt te gek.
    Vind ik leuk
    mokum75 +200
    donderdag 22 februari 2018 om 22:45
    Complete debielen....
    Vind ik leuk
    Streaker +3038
    donderdag 22 februari 2018 om 22:51
    Volgende keer de politie op een afstand en laat idioten de idioten maar afmaken.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3829
    donderdag 22 februari 2018 om 22:53
    Aan alle reageerders hierboven ...... laten we alsjeblieft eerst het onderzoek afwachten.

    Volgens de Spaanse politie was het “vermoedelijk een misdrijf”

    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1340
    donderdag 22 februari 2018 om 23:05
    Potverdikke die gaan lekker tekeer hoor!!!
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:02
    Beloofd wat wk ruslanf
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1144
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:23
    Vroeger Engelsen nu Russen. Ik zeg wk afpakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:57
    Vrees het ergste de Russen zijnde sterkste en de getrainde hooligans van de wereld.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:01
    Oppakken, opsluiten en de sleutel weggooien...
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1337
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:30
    Wat een gekken
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:45
    Hoe triest dit ook mogen zijn, eigenlijk is dit niet een artikel dat op dit forum thuis hoort.
    Vind ik leuk
    dezink +1140
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:01
    Diep triest..
    Vind ik leuk
    FCHeineken +785
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:21
    Zonder de Spanjaarden vrij te pleiten kwam dit weer grotendeels door de Russische hooligans, dus leve het aankomende WK.....
    Ouders in NL, wees maar blij dat Oranje er niet heen gaat.... want anders was je kind misschien wel niet meer teruggekomen na het WK.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26708
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:24
    Hersenloze wezens...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao