Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao

    Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao

    donderdag 22 februari 2018 om 22:23

    Supportersrellen rondom de Europa League-wedstrijd tussen Athletic de Bilbao en Spartak Moskou hebben naar verluidt een leven geëist. Hooligans van beide clubs bekogelden elkaar met vuurwerk en volgens diverse Spaanse bronnen is er een politieagent om het leven gekomen. 

    Onder meer het doorgaans betrouwbare Marca en AS melden dat de dienstdoende agent in het ziekenhuis is overleden aan zijn verwondingen. Volgens de Spaanse media zijn er nog vier anderen opgenomen in het ziekenhuis. Eén van hen, ook een agent, werd behandeld vanwege hartproblematiek, maar over zijn toestand is vooralsnog niets bekend.

    De Baskische politie werd massaal ingezet in Bilbao, waar men al gerekend had op supportersrellen. Zij konden echter niet voorkomen dat enkele Russische hooligans de confrontatie zochten met hun 'collega's' van Bilbao. Het leidde tot het over en weer gooien van flessen en ander glaswerk. Vijf betrokkenen, drie Russen en twee Basken, zijn gearresteerd door de politie.

    Plaats een reactie

    Pino61 +12992
    donderdag 22 februari 2018 om 22:26
    Triest
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:26
    Het wordt steeds erger met al die pleuris hooligans!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:27
    Wat zijn we weer stoer met alle. Dit soort mongolen gewoon afstraffen met kogels.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21414
    donderdag 22 februari 2018 om 22:28
    Wow heftige beelden.. keihard optreden tegen die randdebielen.
    Vind ik leuk
    Aja020 +45
    donderdag 22 februari 2018 om 22:31
    Wat een debielen joh ! Waar gaat het naartoe met deze 'hooligans' man man man...
    RIP
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    John Noom +422
    donderdag 22 februari 2018 om 22:32
    Beide clubs torenhoge boete en 5jr uitsluiten van alle Europese voetbaltoernooien
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1013
    donderdag 22 februari 2018 om 22:39
    Dan straf je de club ervoor. Wat kan een club er aan doen dat dit soort idioten vrij kunnen rondlopen op de wereld. Nee, alle gasten zoeken met behulp van camerabeelden en vastzetten voor moord.
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    donderdag 22 februari 2018 om 22:33
    Problem.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:33
    Zo zal het van de zomer op het WK ook gaan met al die gestoorde Russen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11496
    donderdag 22 februari 2018 om 23:38
    Alsof we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn?
    Hier werden vroeger ook bommen met daarin spijkers naar andere vakken gegooid en nog meer van die achterlijke dingen.
    Laten we Erik Lassche en Carlo Picornie ook niet vergeten, die beide zijn doodgestoken door een zogenaamde “hooligan”.
    Die idioten heb je hier in Nederland ook gewoon rondlopen.
    Vroeger waren het vooral de Engelsen die er een zooitje van maakte en door hun is dat hele “hooligan” gebeuren bekend geworden in Europa, tegenwoordig zie je het door heel Europa gebeuren en in met name de oost-Europese landen leeft het momenteel enorm.
    Maar wij waren/zijn geen haar beter dan deze dwazen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:29
    Idiote heb je hier ook zeker maar dat staat in het niets bij die gekke Russen.Zijn veelal getrainde machines.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:35
    Stelletje kut Russen. Gaat nog een feestje worden tijdens het EK.
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    donderdag 22 februari 2018 om 22:37
    Heb je hun paspoort gezien of zo?
    Vind ik leuk
    Jalapeno +721
    donderdag 22 februari 2018 om 22:44
    Over twee jaar bedoel je?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2129
    donderdag 22 februari 2018 om 22:39
    Triest,kan niks anders zeggen,triest
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    donderdag 22 februari 2018 om 22:41
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:44
    Tja, ook dit observeer ik simpelweg, zonder veel emotie.

    Tuurlijk, ik kan in t verhaal gaan hangen (oh oh, wat erg), maar dan ben ik ofwel hypocriet (terwijl ik dit type worden er meerderen op brute wijze behandeld die t nieuws nooit halen) ofwel moet ik m'n leven laten beheersen door de slecht nieuws show waar ik zelf 0,0 grip op heb.
    Not my style.

    Ik kan me goed voorstellen dat t afstandelijk overkomt, ik heb voor mezelf n scheiding gemaakt in waar ik wel of niet m'n energie in steek, en, hoe spijtig ik t ook vind voor deze beste man (of eigenlijk zijn geliefden, hij heeft er zelf weinig last meer van) ben ik wel eerlijk genoeg naar mezelf toe om te erkennen dat dit me niet raakt.
    T verandert ook mijn wereld- of zelfbeeld niet.

    Dat anderen hier anders mee omgaan heb ik zowel respect als begrip voor, btw.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:53
    Ik snap wat je zegt.
    Waar het om ging is dat jullie, ik weet niet meer met wie, een gesprek hadden over supportersgeweld en dat iemand iets zei zoals: " ja ok maar dat was tegen een agente" en toen zei jij: "ja maar dat is geen mens".
    Zoals je zelf zegt hebben die mensen ook familie, ik snap niet dat je niet ziet dat dat net zo
    maf is als dat sommige mensen iets lulligs zeggen over bv Nouri of een ander bekend iemand.
    Dat is het eigenlijk waar ik me aan stoor.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:58
    Ah... Got it haha, ja, die was ook onnodig provocatief.

    Ik chargeer en polariseer graag om de discussie wakker te schudden, ik moet jouw reactie gemist hebben.

    Ik sla wel eens dagen of n weekje over.

    Ik wilde eigenlijk aangeven dat die dame buiten dienst was, feitelijk machtsmisbruik pleegde en dat er altijd meer kanten aan een verhaal zitten.

    Diplomatie is een mooi goed, vooral als je t weet te doseren.
    Daar ben ik eeg goed in.
    Helaas weet ik m'n ongebreidelde cynisme minder goed te doseren haha
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    vrijdag 23 februari 2018 om 02:09
    Ik heb daarop gereageerd en geen antwoord gekregen want ik had toen wel behoefte aan een genuanceerdere input van jouw kant.
    Dat geeft toch een wat andere kijk op de zaak, je moet er ook vanuit gaan dat hier
    mensen van allerlei leeftijden komen en dat lezen en interpreteren naar vermogen, zeg ik dat netjes of wat? :)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:41
    Zo triest dit weer, wat een sneu knutter gedrag
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7374
    donderdag 22 februari 2018 om 23:40
    Je kunt dit wel triest vinden maar zolang de UEFA weinig tot niets doet behalve boetes opleggen om geld binnen te harken zal je het altijd blij houden.

    Je zou beide clubs voor 10 jaar moeten bannen van de Europese velden, Feyenoord kreeg 5 jaar destijds met de rellen in Nantes waarbij geen doden vielen nu er minimaal een dode valt is een straf van 10 jaar op zijn plaats maar de UEFA zal het met een boete van 100.000 euro of zo af doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:41
    Wat een debielen zeg. Laat die malloten dat lekker op een weilandje uitvechten. Vroeger zetten ze dit soort droevige figuren op een groot eiland: Australie. Zouden ze weer moeten herinvoeren.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    donderdag 22 februari 2018 om 22:42
    Walgelijk! De Russische maffiahooligans is een ramp! Kan nog "leuk" worden met het WK..not.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +837
    donderdag 22 februari 2018 om 22:44
    Dat word een tijdje zonder uit supporters spelen of uitsluiting. Een dode om een potje voetbal in goede banen te leiden echt te gek.
    Vind ik leuk
    mokum75 +204
    donderdag 22 februari 2018 om 22:45
    Complete debielen....
    Vind ik leuk
    Streaker +2727
    donderdag 22 februari 2018 om 22:51
    Volgende keer de politie op een afstand en laat idioten de idioten maar afmaken.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3800
    donderdag 22 februari 2018 om 22:53
    Aan alle reageerders hierboven ...... laten we alsjeblieft eerst het onderzoek afwachten.

    Volgens de Spaanse politie was het “vermoedelijk een misdrijf”

    Vind ik leuk
    De Ajacied +7374
    donderdag 22 februari 2018 om 23:22
    Er wordt met Mortieren op de agenten geschoten, dat is professioneel vuurwerk voor shows. Welk onderzoek heb je nodig?
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1163
    donderdag 22 februari 2018 om 23:05
    Potverdikke die gaan lekker tekeer hoor!!!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7374
    donderdag 22 februari 2018 om 23:21
    Volslagen idioot, beide clubs bannen voor 10 jaar van de Europese velden.
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    donderdag 22 februari 2018 om 23:59
    'thebachelor' blijf jij maar fijn vrijgezel en plant je ook aub niet voort, we hebben behoefte aan
    mensen met hersens hier in dit land.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +310
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:02
    Beloofd wat wk ruslanf
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1093
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:23
    Vroeger Engelsen nu Russen. Ik zeg wk afpakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:57
    Vrees het ergste de Russen zijnde sterkste en de getrainde hooligans van de wereld.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1692
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:01
    Oppakken, opsluiten en de sleutel weggooien...
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1086
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:30
    Wat een gekken
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:45
    Hoe triest dit ook mogen zijn, eigenlijk is dit niet een artikel dat op dit forum thuis hoort.
    Vind ik leuk
    dezink +952
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:01
    Diep triest..
    Vind ik leuk
    FCHeineken +770
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:21
    Zonder de Spanjaarden vrij te pleiten kwam dit weer grotendeels door de Russische hooligans, dus leve het aankomende WK.....
    Ouders in NL, wees maar blij dat Oranje er niet heen gaat.... want anders was je kind misschien wel niet meer teruggekomen na het WK.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +20978
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:24
    Hersenloze wezens...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spaanse media: agent overleden na bizarre vuurwerkruzie tussen hooligans in Bilbao