Soms vind ik dat wel erg van mezelf, dan denk ik: doe nou eens even rustig aan

    "Soms vind ik dat wel erg van mezelf, dan denk ik: doe nou eens even rustig aan"

    vrijdag 23 februari 2018 om 12:15

    Anthony Lurling sprintte jarenlang langs de zijlijn bij NAC Breda, FC Den Bosch, 1. FC Köln en Feyenoord, maar inmiddels is hij gestopt. Tegenwoordig doet Lurling (40) met plezier mee bij de amateurs van FC Engelen.

    "Ik heb in het begin moeten wennen. Dan deden we een simpele passvorm op de training, speelden die gasten vier van de vijf ballen meters naast me. Dan dacht ik: hoe kan dat?", vertelt Lurling aan VICE Sports. "Maar na een paar weken ging die knop om en genoot ik gewoon van het spelletje."

    "Ik blijf wel even fanatiek tijdens de wedstrijd, of ik nou voor 90.000 man met 1. FC Köln bij Borussia Dortmund speel of voor 25 man in Engelen. Dat maakt voor mij geen verschil, ik wil altijd winnen en ben er nog altijd ziek van als we verliezen. Soms vind ik dat wel erg van mezelf, dan denk ik: doe nou eens even rustig aan man. Maar dat zit in me. Ik kan er ook niet tegen als ik thuis een potje sjoelen van mijn schoonvader verlies."

    Lurling krijgt verschillende reacties op de amateurvelden. "Vorig jaar speelden we tegen drie ploegen uit Tilburg, dat was niet altijd even gezellig voor mij als NAC’er. Soms werd ik dan 90 minuten lang uitgescholden, riepen ze 'Lurling teringjong' en zochten ze me constant in het veld."

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +13678
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:18
    Lulring!
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:22
    Goeiie!!
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2554
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:32
    Ik zie dat je een typfoutje hebt gemaakt. Het is Lurling. Kan gebeuren!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13678
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:36
    Oei excuses! Dat is stom van mij. Ben ook zo een domoor he.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:21
    Tja Lurling, hoe zou dat toch komen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:24
    Vond hem vroeger beter dan v Nistelrooij.. Sterker..., hij was ook echt beter toen..
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:29
    Bij den Bosch stond van Nistelrooij midvelder... pfff... zou die trainer die dat bedacht nog slapen? Je hoopt als supporters dat je club de goede spelers haalt. Maar dan ben je nog afhankelijk van de onbenullen die ons de opstelling geven. Nistelrooij midvelder.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HJR +6343
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:31
    Misschien zette hij hem daar wel neer, omdat hij in de spits niet de bal kreeg ;). Op middenveld komt hij natuurlijk veel vaker aan de bal.

    Of hadden ze een drama middenveld in die tijd en nog een redelijk 2e spits. ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:39
    Ja, alles kan maar als je dan later hem met Beckham ziet?
    ManUtd hoefde niet eens aan te vallen, kwestie van de pass van David en hoppa goal. En dan weten dat hij bij den Bosch midvelder was, dan zal die trainer vast niet zeggen dat hij van Nistelrooij ontdekt heeft. :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:53
    Vreselijk irritante kop, maar geen slecht voetballertje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:04
    Dat er dan dus gewoon serieus mensen langs de kant of in het veld staan die hem bedreigen, uitschelden en onderuit willen schoppen. Ik zal wel naief zijn of een watje, maar wat zijn dat voor mensen?! Echt een verbijsterend laag niveau...
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:42
    Als ik een speler van Heerenveen zou zien, die zou ik niet eens herkennen, maar mocht dat wel zo zijn negeer ik dat gewoon.
    Ook H'veen moet spelers hebben en als je dan nergens anders terecht kan dan ga je daar spelen, prima toch?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8647
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:08
    Teams uit andere steden/dorpen kunnen je ook Lurling teringjong noemen hoor. Heeft niets met een NAC achtergrond te maken, maar meer je persoonlijkheid.
    Vind ik leuk
    Bhj +730
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:41
    Anthony was natuurlijk een wereldvoetballer die elke bal om je stropdas lag
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:04
    Heeft alleen de bank warm
    gehouden bij Koln
    Vind ik leuk
    HansVites +4172
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:36
    Lurling een van de grootste matennaaiers die ik ooit gezien heb.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Soms vind ik dat wel erg van mezelf, dan denk ik: doe nou eens even rustig aan"