'Frenkie is gewoon een gekochte speler, Johnsen bij Ajax en Rosario bij PSV ook'

    'Frenkie is gewoon een gekochte speler, Johnsen bij Ajax en Rosario bij PSV ook'

    vrijdag 9 maart 2018 om 10:59

    Jong FC Utrecht wil een serieuzere rol spelen in de Jupiler League, maar heeft niet de financiële mogelijkheden die Jong Ajax en Jong PSV wel hebben. Dat ziet trainer Robin Pronk.

    "Wij hebben niet de mogelijkheden die andere beloftenploegen wel hebben, omdat we een veel lager budget hebben. Procentueel gezien gaat er best veel naar de beloften, maar in absolute zin blijven we achter", vertelt de trainer van Jong FC Utrecht, dat laatste staat in de Jupiler League, aan Voetbal International.

    "Wij kopen geen spelers in de jeugd, zoals dat bij Ajax en PSV wel gebeurt. Frenkie de Jong is gewoon een gekochte speler, Dennis Johnsen bij Ajax en Pablo Rosario bij PSV bijvoorbeeld ook."

    Pronk merkt dat er wel stappen worden gezet in Utrecht. "De faciliteiten worden steeds beter, zoals een nieuwe gym en een eigen spelershome. Een eigen thuishaven zou ook mooi zijn. Daar zijn terecht licentie-eisen voor, het is gewoon profvoetbal tenslotte. Zoals PSV op De Herdgang, Ajax op De Toekomst en AZ in Wijdewormer, dat zou voor ons ook ideaal zijn."

    Plaats een reactie

    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:06
    terecht. utrecht is goed bezig, net als az
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:09
    Ze doen het nu goed qua beleid. Geven ook niet meer geld uit dan dat ze hebben om aan te haken bij de top 3. Net als AZ. De clubs die minder geld hebben moeten gewoon slim omgaan met de middelen die ze hebben. Kijk naar de jeugd van AZ. Bij zowel Utrecht als AZ zijn er mensen met voetbalverstand aan de macht, maar ze zijn ook nog eens realistisch.
    Vind ik leuk
    Olfie +4204
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:09
    Helemaal mee eens, maar hoeveel heeft Frenkie dit seizoen in de JL gespeeld? Noem dan Cassiera...
    Vind ik leuk
    wilheimus +1458
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:11
    Dit seizoen niet, vorige seizoenen wel
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:17
    Frenkie is volgend seizoen gewoon homegrown Ajacied...
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:05
    Gewoon een gekochte speler dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:08
    Nu nog wel volgend seizoen niet...

    Als je het wil tegen houden kopen em van ons deze zomer
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:28
    Begrijp ik het nu goed, stort Willem II volgend seizoen het aankoop bedrag terug?

    Jij koopt nu een auto en volgend jaar heb je hem zelf gemaakt?

    Rare jongens die Ajaxers
    Vind ik leuk
    Aspers +442
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:46
    Zo zijn de FIFA regels nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:01
    Staat in de FIFA regels dat Willem II het aankoopbedrag van Frenkie de Jong moet terug storten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:53
    Alsof jou club geen spelers koopt. Ik heb trouwens nog nooit een officieel iemand van Ajax horen zeggen dat frenkie eigen jeugd is
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:29
    Sterker nog VVV was een van de eerste clubs in Nederland welke spelers kocht. Daar is toch niets mis mee. Betaald voetbal weet je nog?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13178
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:57
    Alle spelers die niet op de middenstip geboren worden zijn gekocht. Maar als je een speler koopt als hij 16 is en je traint hem 3 jaar dan hoort zo'n jongen toch bij de club op een gegeven moment. Domme discussie.

    En mensen met auto's vergelijken slaat ook nergens op. Of heb jij ook een ziektekostenverzekeringen voor je auto afgesloten?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:25
    @JCJWZ,
    "Alle spelers die niet op de middenstip geboren worden zijn gekocht."
    Klinkt voor een beursbengel misschien wat vreemd maar er melden zich duizenden kinderen jaarlijks bij de voetbalclubs.

    "Maar als je een speler koopt als hij 16 is en je traint hem 3 jaar dan hoort zo'n jongen toch bij de club op een gegeven moment."
    3 jaar trainen maakt de koop toch niet ongedaan. Je hebt hem gekocht en dat maakt het rondjes lopen op de toekomst niet ongedaan.

    "Domme discussie."
    Dat is bijna iedere discussie tussen een klantenkaarthouder van een beursgenoteerd bedrijf en een voetbalsupporter.

    "En mensen met auto's vergelijken slaat ook nergens op. Of heb jij ook een ziektekostenverzekeringen voor je auto afgesloten?"
    Nee nog niet. Maar dat moet ik wel gaan doen want hij drinkt bijna net zoveel als ik.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:09
    Ze zijn op de goede weg, ze zijn in ieder geval verzekerd van nog een jaar Jupiler League. Dit seizoen staan er nog niet echt nieuwe pareltjes op, maar er zijn er de afgelopen jaren al genoeg doorgebroken met van der Hoorn, Ayoub, Ramselaar, Amrabat en Troupée. Klaiber doet het ook goed.

    Venema en Velanas zouden wel eens de volgende kunnen zijn. Volgend seizoen zal het wel beter moeten met Jong Utrecht wanneer men wél kan degraderen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21516
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:10
    Vaak moet je het doen met de riemen die je hebt. Op zichzelf is het niet erg dat je geen budget hebt voor het kopen van spelers voor Jong Utrecht, als het budget voor de FC Utrecht Acadamy maar voldoende is om de jeugd eronder goed op te leiden en aan te laten sluiten bij het niveau van de Jupiler League. Als je dan, vergeleken bij Ajax en PSV, niet kunt kopen om bovenin mee te draaien, is dat maar zo. Om weer te degraderen naar een divisie omlaag is ook geen ramp hoor, alleen moet je dan zeker weer bovenin mee kunnen doen en daartoe zie ik Jong Utrecht wel in staat. Tenslotte, ze zijn een paar jaar terug toch ook naar de Jupiler League gepromoveerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:07
    Ze zijn niet gepromoveerd,gewoon ingestroomd.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2528
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:42
    Nee, gepromoveerd. De kampioenswedstrijd was destijds tegen ik dacht Jong Volendam
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:23
    Gepromoveerd. Als Winnaar net voor jong AZ dat een jaar later doorstroomde
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:10
    Is Rosario gekocht dan? Heeft het lage niveau van een PSV-jeugdspeler...
    Vind ik leuk
    wilheimus +1458
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:12
    Komt volgens mij uit ajax jeugd en toen van almere city naar psv. Not sure, dus pin me er niet op vast
    Vind ik leuk
    elmoo +598
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:13
    Jij moet een triest leven hebben.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:16
    sjongejonge, dr komt maar weinig positiefs uit bij jou he
    doe ns n beetje respectvol man
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:49
    Jij bent ook nergens respect vol zeker naar Ajax toe niet
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22703
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:37
    Als jij niet hetzelfde bent, laat je dan over Doe dan! dan ook net zo kritisch uit als over Jollyrogers nu...
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:39
    De miskopen van jouw club even op noemen, heb je wat nuttigs te doen ( betwijfel of je kunt lezen trouwens ) ipv iedere keer op psv te zeiken.

    Dario Cvitanich De Argentijns-Kroatische spits werd in de zomer van 2008 binnengehaald door toenmalig hoofdtrainer Marco van Basten. Naar verluidt betaalde Ajax bijna zeven miljoen euro voor de speler van Banfield. Super Dario moet in de voetsporen gaan treden van Klaas-Jan Huntelaar, maar er is één praktisch probleem: Huntelaar is nog niet verkocht. Cvitanich is en blijft dus tweede keus. Ook na het vertrek van Huntelaar richting Madrid laat de aanvaller geen moment blijken dat hij het vereiste niveau beheerst. Drie goals in het thuisduel met ADO Den Haag zijn voor Cvitanich een zeldzaam hoogtepunt in zijn Ajax-carrière. De spits wordt sinds januari 2010 verhuurd aan het Mexicaanse Pachuca en lijkt niet op een terugkeer te hoeven rekenen.

    Viktor Sikora Ooit dé zomeraankoop van Ajax, maar anno 2010 in de anonimiteit van het Australische voetbal aanbeland. Viktor Sikora (32) begon zijn loopbaan bij Go Ahead Eagles en speelde zich in dienst van Vitesse in de kijker bij Oranje. Ajax besloot de snelle vleugelaanvaller in 2002 voor ruim vier miljoen euro in te lijven, maar Sikora voelde zich nooit thuis in Amsterdam. Na twee matige seizoenen besloot SC Heerenveen hem uit zijn lijden te verlossen. Sikora speelde daarna nog drie jaar voor NAC Breda, zette zijn loopbaan voort in de Verenigde Staten en speelt tegenwoordig voor Perth Glory.

    Albert Luque Ongetwijfeld één van de duurste Eredivisie-flops van de laatste jaren. Luque, die tussen 2002 en 2005 international van Spanje was en met toenmalig werkgever Deportivo la Coruña furore maakte in de Champions League, tekende in augustus 2007 een driejarig contract in Amsterdam. Newcastle United was de blessuregevoelige en dure aanvaller liever kwijt dan rijk. Ook bij Ajax incasseerde Luque een vorstelijk salaris, maar de oud-speler van Real Mallorca kwam onder trainer Adrie Koster amper aan de bak én kreeg het ook nog eens aan de stok met Luís Suárez. In 2008 mocht Luque weer inrukken. Ajax verhuurde de spits aan Málaga, maar diende zijn miljoenensalaris nog een jaar lang keurig over te maken.

    Samuel Kuffour Samuel Kuffour gaat waarschijnlijk de geschiedenisboeken in als de speler die met Bayern München een Champions League-finale verloor én won, maar staat in Nederland vooral bekend als een dubieuze Ajax-aanwinst. De Ghanees stond in 2008 onder contract bij AS Roma en was na een ongelukkige verhuurperiode bij Livorno op zoek naar een nieuwe werkgever, toen de Amsterdammers zich meldden in de Italiaanse hoofdstad. Kuffour moest bij Ajax tijdelijk in de voetsporen treden van de gestopte Jaap Stam, maar kwam in de ArenA tot slechts twee duels. Kuffour was niet fit en voornamelijk geblesseerd. In mei kon hij weer vertrekken. Afgelopen zomer besloot de Afrikaanse verdediger op 33-jarige leeftijd zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen.

    Edgar Manucharyan Over blessuregevoelig gesproken. Het Armeense talent Edgar Manucharyan kwam in 2005 bij Ajax binnen als één van de grootste talenten van zijn vaderland, maar loste de hoge verwachtingen nimmer in. In vijf jaar tijd speelde Manucharyan nog geen tien competitieduels voor de Amsterdamse grootmacht. De vleugelaanvaller werd door trainers niet goed genoeg bevonden of was simpelweg uit de roulatie. Ook tijdens relatief succesvolle uitleenbeurten bij respectievelijk Haarlem en AGOVV Apeldoorn kon Manucharyan de beleidsbepalers in Amsterdam niet bekoren. Afgelopen zomer werd zijn contract ontbonden; de aanvaller (23) speelt inmiddels weer in Armenië.

    Ismael Urzaiz Urzaiz gold in dienst van Athletic Bilbao jarenlang als een nuttige spits in de Spaanse competitie, maar was anno 2007 duidelijk over zijn hoogtepunt heen. Bilbao besloot de destijds 36-jarige stormram transfervrij te laten vertrekken. Ajax was nog op zoek naar een extra spits en lijfde de ervaren Bask in. De criticasters kregen gelijk: aankoop Urzaiz bleek geen enkel moment van toegevoegde waarde te zijn. Hij speelde slechts drie keer meer in competitieverband, scoorde niet en kondigde kort na zijn vertrek, in de zomer van 2008, zijn afscheid als profvoetballer aan.

    Tom Soetaers Na de roemloze aftocht van Viktor Sikora, besloot Ajax in 2004 opnieuw in de provincie op zoek te gaan naar een vleugelspits. Resultaat: Tom Soetaers, veelbelovende aanvaller van Roda JC. De Amsterdammers maakten ruim drie miljoen euro over naar Kerkrade, maar namen na één seizoen al afscheid van de mislukte Soetaers. De jonge Belg leek het niveau van de regerend landskampioen simpelweg niet aan te kunnen. Hij vertrok naar RC Genk, speelde in 2002 even voor KV Kortrijk en komt tegenwoordig uit voor KV Mechelen.

    Jurgen Colin Jurgen Colin schijnt verbaasd te hebben gereageerd toen Ajax hem begin 2008 een nieuw contract voorlegde. De oud-verdediger van PSV en NAC Breda was een jaar eerder overgenomen van Norwich City, maar blonk voornamelijk uit in het maken van defensieve blunders. In de zomer van 2008 besloot Ajax de geboren Utrechter alsnog van de hand te doen. Colin vertrok naar Sporting Gíjón, maar mislukte ook daar en speelt sinds 2009 weer in Nederland, bij RKC Waalwijk.

    Rob Wielaert Marco van Basten deed in zijn periode als alleenheerser van Ajax een handvol matige aankopen. Eén transfer die er uit springt en wij niet onbesproken mogen laten, is de aankoop van Rob Wielaert. De FC Twente-verdediger, ooit al niet goed genoeg bevonden door PSV, had een sterke periode achter de rug in Enschede en Van Basten wilde graag wat routine toevoegen aan zijn defensie. Ajax betaalde drie miljoen aan Twente, maar verdween na het vertrek van zijn trainer razendsnel naar de tribune. Martin Jol deed nooit op een beroep op hem. Wielaert, die momenteel op huurbasis uitkomt voor Roda JC, zal zich nog eens achter zijn oren krabben over zijn vertrek bij de regerend landskampioen…

    Olaf Lindenbergh Lindenbergh was de dertig al gepasseerd, toen Ajax hem in 2005 besloot over te nemen van AZ. De verdediger annex middenvelder was in Alkmaar een dragende kracht, maar bleek in de Amsterdam ArenA al snel niet over het vereiste niveau te beschikken. Danny Blind liet Lindenbergh nog regelmatig opdraven, maar Henk ten Cate besloot hem al snel naar het tweede elftal terug te zetten. Sparta nam de oud-speler van De Graafschap in 2007 gratis over van de Amsterdammers. Tegenwoordig staat de 36-jarige Lindenbergh onder contract bij FC Volendam.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +739
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:49
    Mijn god... jij hebt je er wel even in verdiept of niet ?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:59
    Nee hoor, simpel om te zoeken. Ik word alleen scheitziek van dat ventje. Continue te zeiken op andere clubs en als je een reactie geeft waarmee je hem voor schut zet reageert hij niet. Je kan natuurlijk voor je club opkomen, maar op wel op een normale manier.

    Kijk bijvoorbeeld eens hieronder naar de reactie's van 2cents en Lucky Kes. Dat zijn normale reactie's en dan kan je het er natuurlijk niet mee eens zijn en een discussie aangaan, maar dan gaat het op een normale manier zonder elkaar aan te vallen of een club naar beneden proberen te halen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +8929
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:11
    Klasse reactie Jur. De tendens is dat jeugdspelers steeds eerder gehaald worden, en dan van heinde en verre. Vroeger alleen uit de regio, maar dat is al lang verleden tijd. Feit is natuurlijk dat niet iedereen slaagt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:18
    Jij moet je echt vervelen zeg...
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:29
    Zeker niet, ik vermaak me opperbest met dat soort zielige figuren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:35
    Nou ik zou het allemaal wat minder serieus opvatten..

    En niemand hier is van enige kennis anders had een club je wel betaald voor je mening.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:42
    Dat zeg ik ook niet, maar je moet zijn reactie's maar eens nalezen. In een ander topic begint hij over misbruik bij Psv en dan reageer ik daar op met stuk tekst over misbruik bij ajax. Dan ineens lees je niks meer van hem.
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:24
    Ga is een leven zoeken joh;)
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:14
    Jur74,

    Je bent de plaatjes vergeten.
    Snapt Doe dan! op deze manier geen bal van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:38
    Hahahh, je bent er nog een aantal vergeten, de zeehond uit Brazilië, Zimling , van der Hoorn en er zijn nog wel een paar. Maar heel eerlijk, ik kan over Feyenoord ook wel zo n lijstje maken, die waren alleen wat goedkoper hahah
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:48
    Iedere club heeft miskopen, maar kneusje Doe dan! denkt van niet en plaatst overal reactie's op met betrekking tot psv. Die kneus vergeet alleen met meerder dingen ( miskopen en misbruik van spelers ) dat zijn club daar ook mee te maken heeft of heeft gehad.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2700
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:44
    En dan vergeet je de nog de grootste flop: Miralem Sulejmani
    Vind ik leuk
    Vowtar +4146
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:08
    Jeetje, jij loopt veel op PSV af te geven zeg. Doet het pijn dat ze maar weer eens laten zien dat je met een vette bankrekening en een mooie historie niet automatisch kampioen wordt?
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:11
    Doe dan!,

    Heeft bij Ajax in de opleiding gezeten.
    Duurt gewoon even eer je dat weer op de rit hebt.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:48
    Alleen psv koopt jeugdspelers. Ajax leidt ze zelf op.zelfs frenkie de jong
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:11
    Je huurde echter wel een speler voor Jong Utrecht. Misschien is dat nog wel erger?

    Het is ook een beetje een flauw verhaal natuurlijk. Of je nu spelers koopt die er direct moeten staan, slechts op de bank zitten of in een jeugd elftal spelen totdat ze er klaar voor zijn. Het maakt allemaal weinig uit, je wilt er gewoon sterker van worden. Nu of in de nabije toekomst.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:15
    Het gaat hem erom dat Utrecht niet het geld heeft om jeugd elders te halen en bij Utrecht te laten ontwikkelen.
    Ajax en PSV hebben dat wel.
    Dus zij kunnen dan ook logischerwijs over een betere jeugd (opleiding) beschikken.
    Iets waar ik me in kan vinden.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:19
    De beste jeugdteams bij Ajax blijven de teams met het grootste aantal lang zittende eigen jeugd.

    Een enkele aanvulling van buitenaf gaat nog, maar de kracht zit hem toch meestal in het samen opgroeien.

    Dat is precies waarom Jong Ajax vaak beter speelt als er minder eerste elftal spelers bij komen voor een wedstrijdje.

    Overigens heeft ook Jong Utrecht ieder jaar aardig wat aanwas van buitenaf. Transfervrij, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:58
    Ik begrijp wel wat je bedoeld en zal ook niet ontkennen dat Ajax ook wel goede echte eigen jeugd heeft.
    Alleen al door de uitstraling wat Ajax heeft ten opzichte van jeugdige spelertjes door heel het land heeft Ajax al een voorsprong op de meeste clubs.
    bv een spelertje uit Groningen, Twente of Gelderland zal onder de zelfde omstandigheden eerder voor Ajax kiezen dan om elders aan de slag te gaan als die kans komt.
    En de beste jeugd elders kan Ajax "gewoon" kopen.
    Is niets mis mee hoor, alleen kan een club als Utrecht (om bij de topic te blijven) hier nooit tegenop boksen.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:11
    Dat Utrecht er om die reden niet tegenop kan boxen klopt. Maar het is ook niet zo dat Ajax steevast de beste spelers weghaalt uit de jeugd van Utrecht.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:18
    Nee maar dat zegt Pronk ook niet.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:17
    en het gaat er om dat je niet moet roepen dat het allemaal eigen jeugd is, als het maar 1 of 2 jaar bij je club in de opleiding heeft gezeten!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:21
    Dat doen wij ook niet. Het is vooral de buitenwacht die bij het aantrekken van een speler roept “over een x periode noemen ze dat gewoon weer eigen jeugd in Amsterdam”.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:30
    nee hoor, als er eentje debuteert, dan wordt er geroepen dat het weer een product is uit eigen jeugd. beter is om te zeggen dat de speler de laatste 1 of 2 jaar gewend is geraakt aan het ajax systeem. maar het is geen product uit eigen jeugd!
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:31
    Nee hoor, dat wordt in dat geval geen “eigen” jeugd genoemd.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:34
    ik wou dat ze er allemaal zo over dachten als jij ;)

    n kereltje hier 4 straten verderop, ging als f-je naar ajax. zit nu in de onder 12 geloof ik. kijk, als die doorbreekt, dan is t echt eigen jeugd! maar niet zo'n 17 jarige Deen of iemand die in de Jupiler speelt en dan n jaartje jong ajax vervolgens eigen jeugd noemen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:41
    Een hele kliek supporters doet dat wel. Zelfs Wim Jonk had er destijds een handje van. En koketteren daarmee op arrogante toon dat er zoveel "eigen" jeugd doorbreekt.

    Gelukkig zijn er ook genoeg realistische fans die het verschil zien tussen zelfopgeleide en gekochte jeugd. Waar in beide gevallen niks mis mee is, maar die borstklopperij hoe geweldig de eigen jeugdopleiding dan is, is in veel gevallen niet erg op z'n plek. Hooguit een pluim voor de jeugdscouting.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:08
    Het is bij Ajax altijd een mix geweest van scouten en opleiden.
    Vind ik leuk
    Always PSV +8929
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:18
    2 voorbeelden, Ajax haalt Frenkie de Jong en PSV haalt Mauro. Helaas voor Willem 2, en natuurlijk alle andere clubs, zijn deze spelers niet te behouden als Ajax en PSV aan de bel trekken.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:49
    Waar zijn dit voorbeelden van?
    Vind ik leuk
    Always PSV +8929
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:05
    Dat bijv. Ajax en PSV de betere spelers met 16 jaar weghalen bij andere clubs in binnen en buitenland om ze daarna verder op te leiden.
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:06
    Beiden tekenden echter pas op hun 18e.
    Vind ik leuk
    Always PSV +8929
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:11
    Klopt, niet de 2 beste voorbeelden. Je mag pas vanaf 16 onderhandelen met spelers, je ziet ze dan vaak overstappen. Helaas zie je ook de grote clubs uit het buitenland de pareltjes weghalen!
    Vind ik leuk
    2cents +50897
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:57
    Dan nog snap ik niet zo goed waarom je deze voorbeelden geeft. Die kennen we toch, of had je het idee dat ik niet wist welke spelers in het artikel werden bedoeld?

    (Te)Veel spelers in de huidige A1 van Ajax konen van buiten op latere leeftijd. Niet geheel zonder reden natuurlijk. Twee van de o19 staan vast in Ajax 1. Anderen voornamelijk in Jong en weer anderen zijn vertrokken naar het buitenland. De o19 had kwalitatief een behoorlijk gat, terwijl Ajax in die leeftijd juist redelijk wat in huis had als je bedenkt dat er 2 in Ajax 1 staan. Dan nog moet je gaten opvullen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:15
    De knvb Moet heel die opzet gaan veranderen .
    De clubs die met een jong elftal willen acteren in een afzonderlijke competitie laten spelen.
    Ze hebben het al jaren over een beneliga . Begin daar dan met de jong elftallen mee.

    Een competitie opzetten met de top van belgie nederland en misschien bijvoorbeeld aangevuld met "jong teams " uit duitsland of denemarken.

    De jl krijgt zijn eigen gezicht weer terug en is in 1 klap verlost van de oneerlijke opzet en de jeugd teams spelen wekelijks tegen leeftijdgenoten uit andere landen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8616
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:33
    Of misschien een leeftijdsgrens van 21 er aan te hangen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:35
    Dat sowieso anders val je bij mij niet meer onder de "jong teams ".
    Er zijn vele manieren om het voetbal en de jeugd in nederland weer vlot te trekken maar dan moet er wel een keer actie ondernomen worden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8616
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:46
    Ja een speler die lang geblesseerd is geweest en ritme in JONG op gaat doen moet gewoon afgeschaft worden.Op zich is de weerstand wel goed in de JL voor JONG teams,dus er hoeft niet zo heel veel te gebeuren om het wat eerlijker te laten verlopen.Weet niet precies hoe ze dit in Spanje en Duitsland doen?
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:49
    Dan ga je toch weer terug naar de oude situatie dat je alleen maar met 2e elftallen (nu leuk "Jong" genoemd) tegen elkaar speelt. Daar wilden ze juist van af. De JL is een goede speelvijver, omdat je daar tegen oudere seniorenteams speelt, geen panna's maar poetsen. Ga je weer een nieuwe veredelde jeugdcompetitie opstarten, ben je weer terug bij af.

    Wel moeten de selecties van het hoofdteam en de Jong teams veel meer van elkaar gescheiden worden. Zo'n Cassierra en Orejuela die voor miljoenen overkomen en dan in Jong gedrukt worden, dat kan eigenlijk niet. Dat trekt de balans volkomen scheef.
    Vind ik leuk
    0260165 +610
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:16
    Elke club haalt andere spelers van andere (amateur)clubs naar de jeugd. Bij Utrecht zijn ze Issa Kallon zeker al vergeten.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:15
    Dat zegt Pronk ook niet, de middelen om spelers te kópen voor Jong Utrecht zijn er haast niet. Er worden wel degelijk spelers vastgelegd, maar dat is vaak transfervrij.

    Overigens kon die Kallon er niet veel van, was veel te druk met randzaken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:17
    Dan heeft jong-psv schijnbaar meer middelen dan de hoofdmacht?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:24
    Als "nieuw " ,,, forumlid weet jij jezelf wel in een recordtijd volledig belachelijk te maken.....
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:26
    Ik zie wederom een veelbelovend VP talent. Daarvan zijn er veel de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:27
    Ze schieten als mollen de grond uit....
    het voorjaar zit er weer aan te komen zeker....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8069
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:36
    Hahaha nee uitkeringen zijn binnen dus ze kunnen een telefoon halen en een prepaidkaartje
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:27
    Als vastgeroest forumlid reageer je alleen maar op mensen die iets roepen wat niet in jouw straatje komt!

    M.a.w. het interesseert me nu werkelijk waar helemaal niets wat jij vindt of doet!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:29
    dat zou ik ook niet doen , maar dat neemt de waarheid van mijn constatering niet weg voor je helaas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:35
    Jouw waarheid is wat anders dan de waarheid!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:36
    Zou kunnen maar dan nog kom ik in ieder geval dichter in de buurt dan jij met je zoveelste account.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4451
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:38
    sorry, maar hij heeft toch echt gelijk. als je ietsje langer hier rondhangt zul je zien dat er al behoorlijk wat zinnigs is gepost door hem.
    dat heb ik je nog niet zien doen, sterker nog.... je komt hier nieuw en gaat vol in de aanval... dan snap je t niet helemaal
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:13
    Die twijfelachtige eer behoord nog altijd aan jou toe hoor, wees niet bang.
    Vind ik leuk
    PRICE +25958
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:24
    Utrecht grote stad,centraal in Nederland.
    Alle opties aanwezig om een topclub te worden.
    Stappen maken en kansen benutten in financiële wereld. Utrecht kan in alles de top halen.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2660
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:18
    Het manco bij Utrecht is dat het achterland niet bijster groot is met Amsterdam en Rotterdam relatief dicht in de buurt. De eerste grote stappen zijn echter gezet onder van Seumeren en recentelijk ten Hag. Nu is het zaak om hierop voort te borduren en structureel bij die top 4 á 5 te blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:35
    80% procent is gekocht in amsterdam maar na een week trainen is het eigen jeugd waar je niks mee bereikt al 4 jaar niet
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8069
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:37
    Volgend jaar komen er weer een aantal eigen jeugs spelers bij van verschillende clubs
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:20
    Zegt iemand met Bergwijn in zijn naam...


    En nee 3 jaar voor je 22ste dus frenkie is nu geen eigen jeugd volgend seizoen degelijk wel. Maar dr zijn zat in jong Ajax die niet gekocht zijn en de sterren van de hemel spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:25
    Ja nou die echt de sterren van de hemel in jou visie de rest van nederland ziet het niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:32
    Gaat hier over jong maar goed leze kan je dus ook niet.

    En ja heel Nederland ziet jong Ajax vlammen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:36
    Jij hebt ze blijkbaar niet op een rijtje als ze maar geholpen worden met penalty s net als jullie sterren team
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:52
    Tuurlijk jochie Ajax haten maakt Ajax feitelijk echt niet minder. Dat snap je toch wel?
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:27
    Hahahaha sterren van de hemel... net als kluivert ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:33
    Speelt kluivert nu ook al in jong? En ja kluivert heeft meer dan de andere vleugels laten zien in ander half seizoen clown
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:36
    Hahaha was goed idd tegen ADO en Vitesse;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:37
    En utrecht en Heracles en jij noemt hem clown ezel
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:53
    En PSV?

    Je kan continu alleen kijken naar wat je wil zien, maar dat maakt het geen werkelijkheid.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:52
    Als je spelers op een wedstrijd gaat afrekenen snap je niet hoe het werkt;)
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:57
    Volgende mij zat ik al op 2 hoor ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:07
    Dat lijkt me een net zo slechte verhouding

    In 2016 speelde Messi achter elkaar Tegen Villarreal, Real Madrid, Atletico Madrid en Real Sociedad slecht. Vraag me af wat je van hem vindt met al zn ervaring en klasse lijkt me dat erg dan onze Justin.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:21
    Al heeft Messi maar 1 been is die nog beter haha;) slechte vergelijking hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:22
    Heb het over slechte wedstrijden niets zeggend zijn over hoe goed iemand is.
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:28
    @MeesterTechnicuwrstsidesCocus,
    Ook volgend seizoen is dat "gewoon" een gekochte speler.
    Om hem intelijven heeft Ajax zijn contract bij Willem II afgekocht.

    Dat veranderd niet al speelt hij tot zijn 92ste bij die beursbengels.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:25
    Haha ik vraag jouw effe het FIFA regelement te lezen... clubs willen eigen jeugd alleen daarom... niet om de mening van een supporter.

    Als Frenkie volgend seizoen Ajacied is hij eigen jeugd en dat is wat telt.
    Vind ik leuk
    VVVke +2057
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:40
    MeesterTechnicuwrstsidesCocus,

    "Als Frenkie volgend seizoen Ajacied is hij eigen jeugd en dat is wat telt."
    Als Frenkie volgend seizoen Ajacied is, is hij nog steeds een in augustus 2015 door Ajax van Willem II gekochte speler.
    Daar kan de FIFA niets aan veranderen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 15:42
    Je wil het niet snappen of bent gewoon niet zo intelligent.

    Mooi weet ik dat ook weer groet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:02
    Inderdaad. Heb twee goede vrienden voetballen in de jeugd; die vinden het een hele leuke club, hebben het enorm naar hun zin, maar merken gewoon dat door een gebrek aan faciliteiten de club niet alles kan bieden aan de spelers.
    Vind ik leuk
    Vossiee +129
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:41
    Jij hebt helemaal geen vrienden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:13
    Ik ken minstens 300000 kinderen die wel en niet gescout zijn en bij Ajax, Feyenoord en PSV willen spelen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:24
    Ajax haalt de spelers die ajax denkt te kunnen gebruiken en heeft het voordeel ze te kunnen betalen. Utrecht heeft in 2015 ook joosten en sow overgenomen van nec . Geen transfersom maar utrecht kon wel een dikker contract neerleggen dan nec. Zo werkt het nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    Cookee +9639
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:43
    Mooie club Utreg.
    Maar beloften moeten op een achteraf veld niet in de Juup.
    Talenten van Utreg kunnen een jaar naar cambuur of RKC en daar rijpen bij een club die ergens om speelt... daar worden ze beter van. Bij beloften is geen druk want je speelt nergens om, dat is de dood voor prestatiedrang.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 18:13
    Nee Utrecht is wel een aasgier die op alle afvallers bij Ajax en soms PSV maar de meeste worden uit Amsterdam gevist die weg worden gestuurd, want eigen spelers kweken schiet niet op. PSV schuif dat niet onder stoelen of banken, maar over Ajax hoor idd dat het talent van Ajax Frenkie de jong terwijl net bij Ajax speelt!

    Pronk ga eerst na denken voordat je iets zegt!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    vrijdag 9 maart 2018 om 18:20
    Utrecht won toch in de arena met 1-2 ?
    Vind ik leuk
    Markus80 +2152
    zaterdag 10 maart 2018 om 17:13
    Ach jank toch niet zo. Ajax, psv en Feyenoord laten wel talenten doorstromen, anders hadden ze ook niet in de top gestaan. Fijn dat je 1 speler bij bijvoorbeeld Ajax kunt noemen, maar Utrecht, een club centraal in het land gelegen, kan toch ook wel wat meer. Ideetje wellicht. Wat minder investeren in kutspelers, dan krijg je vanzelf budget. Wat een gejank zeg. Daarbij je hebt alle tijd van de wereld gehad en nu kom je ineens met een geweldig idee? Briljant klaas.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Frenkie is gewoon een gekochte speler, Johnsen bij Ajax en Rosario bij PSV ook'