VP's Elftal van de Week: Willem II hofleverancier en sterk trio van Ajax

    VP's Elftal van de Week: Willem II hofleverancier en sterk trio van Ajax

    maandag 12 maart 2018 om 10:00

    Willem II verraste in speelronde 27 van de Eredivisie vriend en vijand door koploper PSV met liefst 5-0 te verslaan. De Tilburgers zijn dan ook hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. Ajax doet het ook goed, met drie spelers.

    Nigel Bertrams (NAC Breda)
    Weer helemaal terug na zijn megaschorsing van voor de winterstop. Bertrams is niet de beste keeper van de Eredivisie, maar hield tegen ADO Den Haag de nul en verdient een dikke pluim.

    Nicolás Tagliafico (Ajax)
    Ajax is nieuws in Argentinië, want Tagliafico maakte zijn eerste doelpunt in Amsterdam. De linksback ontpopt zich als een topaankoop voor Ajax en heeft goede papieren voor een plek in de Argentijnse WK-ploeg.

    Matthijs de Ligt (Ajax)
    Omdat Joël Veltman gepasseerd werd door trainer Erik ten Hag, droeg De Ligt voor het eerst in zijn prille carrière de aanvoerdersband. Dat deed de achttienjarige verdediger met verve. Bekroonde zijn wedstrijd met een doelpunt.

    Fernando Lewis (Willem II)
    Willem II heeft een TGV aan de rechterkant van de verdediging. Lewis, opgeleid als een buitenspeler, blééf maar gaan en daar had PSV geen antwoord op.

    Elmo Lieftink (Willem II)
    Geen speler die wekelijks het verschil maakt, maar tegen PSV stond Lieftink volledig in zijn kracht. Veroverde de ene na de andere bal en was zowel verdedigend als aanvallend geweldig op dreef.

    Yassin Ayoub (FC Utrecht)
    In De Kuip mogen ze volgend seizoen wat verwachten Ayoub. De toekomstige Feyenoorder had met twee goals en een assist een groot aandeel in de declassering van Vitesse door FC Utrecht.

    Ben Rienstra (Willem II)
    Het was een woelige week in Tilburg, na het ontslag van Erwin van de Looi onder druk van de eigen supporters. Rienstra speelde tegen PSV echter alle frustraties van zich af: twee doelpunten en een 5-0 overwinning.

    Manu Garcia (NAC Breda)
    Eén pass met buitenkantje rechts was voldoende om de harten van menig voetbalfan weer sneller te laten kloppen. Garcia heeft zó ontzettend veel kwaliteiten, al is hij waarschijnlijk te licht voor Manchester City.

    Hakim Ziyech (Ajax)
    In de gewonnen competitiewedstrijd tegen Heerenveen speelde Ziyech weer als de Ziyech zoals de Ajax-fans hem kennen van de Peter Bosz-periode. De absolute aanjager van Ajax gaf drie prachtige (voor)assists.

    Mike van Duinen (Excelsior)
    Het gaat lekker met Van Duinen de laatste weken. Stond tot medio februari op drie competitiedoelpunten, maar heeft dat aantal in de afgelopen vier wedstrijden van Excelsior verdubbeld. Volgende week is hij geschorst.

    Fran Sol (Willem II)
    Het bewijs is weer geleverd: Sol is een topspits voor de maatstaven van Willem II. Scoorde tegen PSV drie keer, waarvan twee penalty's. Met dertien goals is de Spanjaard gedeeld topscorer van de Eredivisie.

    Poll

    Wie vond jij de beste?

    (1392 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 10:06
    Ik mis echt Diks in dit lijstje. Heb het niet zo op deze speler, maar hij was gisteren echt goed.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1049
    maandag 12 maart 2018 om 10:09
    Dat komt doordat Lewis dit weekend de beste rechtsback was.
    Vind ik leuk
    Korm +33710
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    dat zegt veel over de wedstrijd ;)
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 10:11
    We zingen Aaa-yaa-youpie-youpie-jeeej!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    De flop van de week kan ik al vast geven voor diegene die er in geinteresseerd zijn.......:

    Zoet, arias schwaab isi brenet ramselaar lucassen v ginkel pereiro de jong en bergwijn.

    De poll zal geen eenvoudige worden........
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:15
    Ik snap niet dat die Arias slecht was! Volgens mij heeft die dit seizoen nog niet 1 slechte wedstrijd gespeeld!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    In een gangbang komt iedereen aan de beurt.........
    Vind ik leuk
    Emnu +2172
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    We kunnen er ook wel weekelijks eentje organiseren voor de scheidsrechters. Wie is het dit keer Blom, Kuipers, Nijhuis of toch de outsider Higler?
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    ook dat zal een spannende poll worden inderdaad
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:23
    Oh verrek, bijna vergeten ons aller Polleke van Boekel. :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 10:47
    Hoi Sven. Ik vond Kuipers dit weekend wel een beetje beter dan de anderen. Daarentegen Higler? Ik weet niet wat die aan het doen is. Zo wisselend, zelfs per helft heb ik slechts weinig scheidsrechters zien fluiten dit seizoen. Hij probeerde, ook qua mimiek, streng over te komen. Dat had bij mij het effect dat ik steeds in de lach schoot.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Hey Jaap,

    Ik had ook bij Higler niet echt het idee dat hij erg serieus word genomen door de spelers.

    Maar goed fluiten word steeds meer een zeldzaamheid, helaas.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 10:54
    Zo is ‘t.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 10:58
    het is iedere week weer afwachten wat de heren gaan doen , er is geen touw aan vast te knopen .
    Een lijn bestaat niet.
    Je kan nauwelijks zeggen dat kuipers het goed deed want die gaf 2 x een belachelijke pingel met 2 x een belachelijke gele kaart .
    Niet dat die oorwassing daar mee te maken had maar iedereen klaagt over de grote verschillen qua handhaving van de regels.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Wat ik met die beoordeling van Kuipers bedoel is dat, van hemzelf uit bekeken, de regels nog het meest werden gevolgd. Dat hij tot twee penalties beslist omdat hij dat zo ziet, is omdat hij de regels toepast. Of hij het allemaal goed heeft waargenomen staat daar dan los van. Het gaat me hier om het statement van wie past de regels toe, daaraan moet je houvast kunnen ontlenen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze die "hands situatie van lucassen als "regel " opstellen jij?
    Hij heeft overduidelijk zijn handen voor zijn lichaam en de bal wordt daar tegenaan getrapt.

    Ik denk niet dat dat de definitie van hands is jij?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 11:25
    Nee, daar denk ik ook anders over. Het enige dat ‘voor’ pleit is dat hij zijn lichaam daarbij ook opzij draait, waarbij de bal wat gunstiger (voor Lucassen dan) wegstuit. Hij is te streng in het handhaven van de regels, maar dit is jaren lang hands geweest. Is dat dan beter dan in het nadeel (groot nadeel zelfs) van clubs helemaal niets te doen? Ik zag in het weekend het tegendeel. Een speler die op de grond valt, met een “grondgerichte” arm wijduit, die daarmee de bal raakt. Dat had gewoon, ouderwets desnoods, een penalty tot gevolg moeten hebben. En daar wordt dan niet voor gefloten, heel raar toch allemaal?
    Vind ik leuk
    buddha +8443
    maandag 12 maart 2018 om 15:32
    dan mag sjaak de uitslag bepalen. maar ben bang dat iedere week de scheids die ajax floot het zal wezen dan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:12
    Haha dat zou wat zijn. :)
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    Remco Pasveer maakt ook een goede kans op de troostprijs.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156341
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    goeie reserve inderdaad.......
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Dedan, die is volgens mij de komende weken nog ontroostbaar. Kan me ook voorstellen dat er een reservekeeper in de volgende wedstrjd in de basis begint. Eigenlijk raar, want Pasveer is helemaal geen slechte keeper, er moet gewoon iets mis zijn met zijn omstandigheden, of misschien zijn er wel mensen binnen de club die hem teveel op zijn huid zitten? Zo ken ik de man niet.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 12 maart 2018 om 11:00
    Doe Pasveer maar ipv Zoet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:29
    luckassen?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    De Ligt 18 jaar en al aanvoerder. Als er 1 toptalent in NL is, is hij 't wel. Hoop dat ie jaren blijft, maar we weten allemaal dat 't niet gaat gebeuren. Hoeveel zou die gaan opleveren?
    Vind ik leuk
    buddha +8443
    maandag 12 maart 2018 om 15:34
    je lijkt wel een ajacied. nu al willen weten wat ie gaat opleveren. jij past wel een beetje bij overdwars en v d sar.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    maandag 12 maart 2018 om 15:39
    't blijft moeilijk he lezen.Ik zeg toch hoop dat ie jaren blijft.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:14
    Volgend jaar pakken we dus minimaal 1 punt tegen Vitesse :)

    3-1 + 2 goals
    Sterker als die assist niet is op het eerste doelpunt is word het zelfs 3-4.

    Verheug me nu al op volgend seizoen :p
    Vind ik leuk
    Mo +11356
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Utrecht of Vitesse haal die Sol deze zomer nou gewoon op, kan dat niveau met speelt gemak aan.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 10:32
    Ik zou Sol ook best graag bij Utrecht willen zien. Dessers komt te kort. Maar goed, we hebben Kerk, Makienok en nu Boymans nog. Alleen is het bij de laatste 2 nog maar afwachten wat het wordt.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1177
    maandag 12 maart 2018 om 10:56
    Gaat niet meer voor Nederlandse salarissen spelen.

    Had in de winter al naar Duitsland kunnen gaan, maar wilde (vanwege de steun die hij in de moeilijke periode kreeg) de supporters terugbetalen met doelpunten en lijfsbehoud.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 11:00
    Een scorende Spaanse spits uit de opleiding van Real Madrid ligt wel goed in de markt, natuurlijk. Zal inderdaad volgend seizoen niet meer in Nederland spelen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38004
    maandag 12 maart 2018 om 10:40
    Tagliafico en de Ligt vond ik 90 minuten lang geweldig. Als enigen bij Ajax spelen zij iedere pot gewoon heel goed. Met de juiste drive. Het is niet toevallig dat precies deze twee jongens scoren.

    Ziyech speelde een helft dramatisch en een helft goed.
    Geef mij maar een spelmaker die wekelijks een 6.5 scoort ipv eentje die 3 weken een 4 scoort om dan eens een 9 te halen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Maar geldt dat ook niet voor Veltman? Die elke week minimaal een voldoende haalt en met de juiste drive voetbalt? Of zeg ik nu iets heel geks..
    Ik snap niet dat Kristensen er in staat omdat hij aanvallend meer brengt en ook meer drive heeft(?). Heb daar weinig van gezien en vond dat juist goed gaan bij Joël.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38004
    maandag 12 maart 2018 om 11:13
    Ja. Daar vind ik het ook voor gelden ja.
    Blijft natuurlijk wel staan dat Veltman niet de back is voor dit Ajax-systeem, maar dat roep ik al jaren.

    Maar de drive? Perfect.
    Verdedigend prima. En in de opbouw gewoon goed. Begrijp er echt niks van.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:14
    Dus ik ben niet de enige die het raar vind dat hij wissel stond.. Gelukkig maar haha. De Ligt aanvoerder vind ik wel baas trouwens, hopen dat hij daardoor wat langer blijft hehe.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38004
    maandag 12 maart 2018 om 11:16
    Dat zal inderdaad het idee zijn ja. Anders maak je Schone of Huntelaar natuurlijk aanvoerder.

    Beide heren waren trouwens bijzonder kritisch op die Deen. En wellicht dus boos om het passeren van Veltman. Schone sloeg hem enkele keren heel bijzonder over. Huntelaar gaf hem een bijzonder boze blik na een matige voorzet. Vond het erg opvallend.

    Ik zie weinig mensen die het vreemd vinden dat Veltman er naast stond. Over zijn kwaliteiten zou je een meningsverschil kunnen hebben. Begrijp best dat meer mensen hem liever niet zien spelen. Hoor het al jaren. Maar op dit moment zoiets doen? Das gewoon stupide.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:35
    Heb het idee dat dat meer iets van een aantal jaar geleden is. Dat Veltman daardoor nog steeds onder een vergrootglas ligt en in veel mensen hun ogen totaal niks goed kan doen.
    Vind iig de beredenering van Ten Hag dat Kristensen op een aantal punten beter is als Veltman volledig onzin, ik heb het iig niet terug gezien in zijn spel. Dacht eigenlijk dat hij dan Veltman over ging nemen vanaf de zomer en zo nu en dan wat speelminuutjes zou krijgen. Maar de media wekt de indruk dat Veltman nu gelijk is afgeschreven ofzo. Ben benieuwd wie er a.s. weekend in de basis staat.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    maandag 12 maart 2018 om 10:42
    Terecht dat ook Yassin Ayoub een plaats in dit rijtje kreeg. Het lijkt wel alsof hij steeds effectiever wordt. Als hij dit volgend seizoen bij Feyenoord ook laat zien is het een voorbeeld voor heel Feyenoord. Het kan zijn dat hij even moet wennen, maar als hij eenmaal zijn draai gevonden heeft zal hij de brandweer overtreffen ;-)
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    maandag 12 maart 2018 om 10:51
    bij de tegenvallers 11x PSV neem ik aan
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3240
    maandag 12 maart 2018 om 10:56
    Maar effe zonder dollen.
    Heb dit weekend, door omstandigheden, geen wedstrijd gezien.
    Zelfs geen samenvatting.
    Maar Ziyech met 3 voorassists?
    Wat is dat?
    Een assist op een assist?
    Ah, dan had Onana 4 voordevoorvoorassists zeker!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Dat is inderdaad het balletje dat gegeven wordt voordat de assist plaatsvindt. Wordt normaliter weinig aangehaald maar op deze manier geven ze aan dat Ziyech bij 3 goals een groot aandeel had.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38004
    maandag 12 maart 2018 om 11:14
    Ziyech had gewoon 3 assists. Geen 'voorassists' (term die in het buitenland wel wat meer gebruikt wordt trouwens).

    Vd Beek, Neres en de Ligt; Ziyech gaf de assist.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3240
    maandag 12 maart 2018 om 11:18
    Oke, vond het al vreemd anders
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    maandag 12 maart 2018 om 12:07
    Ja dan is die de man van de wedstrijd vergeten ze gelijk de 37 ballen die nergens op sloegen en de 16 schoten op doel wat nergens over ging en dan nog te bedenken dat die er bij loopt of dat het de ster van de eredivisie
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38004
    maandag 12 maart 2018 om 12:13
    Dit keer schoot ie gelukkig niet al te veel.
    Dat balverlies was echter weer volop aanwezig. In de eerste 7 minuten telde ik er 5. En die 5 waren totaal onnodig. Absurd veel.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 12 maart 2018 om 11:00
    Lijkt me duidelijk: Ziyech.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:30
    Ik mis Bacuna in dit rijtje
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    maandag 12 maart 2018 om 12:05
    Waarom staat Ziyech er tussen ? Overschatte speler 2.0 speelt 40 ballen 2 komen er aan schiet 16 keer op doel 1 kwam er op het doel en dan hier in staan hoe serieus neemt iedereen dit VP
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6043
    maandag 12 maart 2018 om 12:46
    Vond Schone ook wel een heerlijke wedstrijd spelen, draagde toch het elftal.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:16
    Elmo Lieftink: Speler van de week!
    Vind ik leuk
    0546 +206
    maandag 12 maart 2018 om 13:48
    Ik mis zeker Monteiro... speelt nu al wekelijks veel te goed, en wordt klaarblijkelijk over het hoofd gezien door velen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: Willem II hofleverancier en sterk trio van Ajax