De Eredivisie-flops: Ajax-duo, blunderkeeper en onthutsend kwartet van PSV

    De Eredivisie-flops: Ajax-duo, blunderkeeper en onthutsend kwartet van PSV

    maandag 12 maart 2018 om 11:00

    Ook in speelronde 27 van de Eredivisie zakten een aantal spelers door het ijs. PSV spande kroon en levert vier spelers voor de wekelijkse floplijst. Ook Ajax is vertegenwoordigd.

    Derrick Luckassen (PSV)
    Kreeg eindelijk eens een kans van trainer Phillip Cocu in de basiself van PSV, maar verprutste het volledig. De Eindhovenaren kregen twee penalty's tegen en niet ontoevallig was Luckassen twee keer de veroorzaker. Kreeg tot overmaat van ramp ook nog rood.

    Remko Pasveer (Vitesse)
    De Vitesse-fans hebben het he-le-maal gehad met Pasveer, die niet voor het eerst dit seizoen blunderde. In de verloren competitiewedstrijd tegen FC Utrecht deed de 34-jarige doelman het zelfs twee keer. In Arnhem lijkt de tijd rijp voor een keeperswissel.

    Justin Kluivert (Ajax)
    Is al weken uit vorm en zondag voegde hij een hoofdstuk toe aan zijn dip. Kluivert kwam z'n man, Denzel Dumfries van sc Heerenveen, nauwelijks voorbij en leed veel balverlies, zelfs voor een linksbuiten.

    Jeroen Zoet (PSV)
    Maakte bij een 0-0 stand een grote kans van Rienstra onschadelijk, maar was even later alsnog gezien. Kreeg na rust vier (!) treffers om de oren en dat is voor een PSV-keeper véél te veel.

    Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
    Camoufleert zijn matige spel vaak met doelpunten, maar ook dat lukte niet tegen Heerenveen. Verprutste vier opgelegde kansen. Het is een wonder dat Huntelaar nog steeds op slechts tien competitiegoals staat.

    Daniel Schwaab (PSV)
    Incasseerde samen met zijn Franse compagnon Nicolas Isimat-Mirin vijf doelpunten. Bij de 4-0 liet Schwaab zich eenvoudig aftroeven. Heel, héél matig van de sobere verdediger.

    Pantelis Hatzidiakos (AZ)
    Leidde de dure nederlaag van AZ in met balverlies, waardoor Feyenoorder Jean-Paul Boëtius de openingstreffer kon maken. Door de nederlaag haken de Alkmaarders voorlopig af in de achtervolging op Ajax (vijf punten verschil).

    Mikhail Rosheuvel (Roda JC)
    Ging dit weekend de hele wereld over, maar niet op een manier zoals hij het zelf graag zou zien. Rosheuvel miste op één meter van het doel op onbegrijpelijke wijze, waardoor Roda JC steviger op de laatste plaats staat in de Eredivisie.

    Wilfried Kanon (ADO Den Haag)
    Met een onbeholpen overtreding op NAC-spits Umar Sadiq zorgde hij voor de ondergang van ADO. Kanon kreeg een directe rode kaart van scheidsrechter Danny Makkelie en ADO verloor met 0-2.

    Steven Bergwijn (PSV)
    De afgelopen weken was het rozengeur en maneschijn bij Bergwijn, die en passant werd opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal. Tegen Willem II was het drie keer niets. Kwam zelden zijn tegenstander voorbij.

    Poll

    Wie was de slechtste?

    (1680 stemmen)

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8124
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Als het een volledig PSV team was geweest had ik ook niet raar opgekeken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:08
    Ik kijk er vooral van op dat er twee Ajacieden bij staan en geen enkele Heerenveenspeler.
    Toch een indirect complimentje zo op de maandagochtend.
    Vind ik leuk
    Abelvis +1189
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Vind de selectie van Zoet niet terecht. Natuurlijk kreeg hij er 5 om zijn oren, maar daar zaten 2 strafschoppen tussen en waren de andere 3 niet direct fouten. De verdediging voor hem daarentegen..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2313
    maandag 12 maart 2018 om 11:26
    Die andere 3 had een redelijke keeper eruit gehaald, meer dan terecht dat hij een flop is deze week
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:15
    hahahaha
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    maandag 12 maart 2018 om 11:41
    Dat Zoet erin staat is zelfs volkomen belachelijk. Brenet echter bereikte weer een nieuw dieptepunt. Ook Van Ginkel was lachwekkend slecht trouwens. En Arias is een pseudo-verdediger.
    Vind ik leuk
    Shrimp +366
    maandag 12 maart 2018 om 13:01
    Arias is de beste speler van de eredivisie. Doe je ogen eens open tijdens een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11390
    maandag 12 maart 2018 om 13:11
    En die werd nota bene gewisseld door flipke nondetju. Waarom Luckassen niet eraf gehaald ???
    Vind ik leuk
    Shrimp +366
    maandag 12 maart 2018 om 13:38
    Omdat Arias lichtgeblesseerd was. Kon niet meer voluit sprinten en moest blijven fietsen in de rust vanwege een zwelling in het bovenbeen. Cocu wilde geen risico lopen met onze held.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11390
    maandag 12 maart 2018 om 13:49
    Dat verklaart veel, maar helaas nog niet genoeg om Luckassen te laten staan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:02
    Had Pasveer een betere flop van de week gevonden haha. Idd 2 penals en Pasveer was echt, maar dan ook echt drama. Dus dat Zoet er in staat is apart.
    Vind ik leuk
    Always PSV +6872
    maandag 12 maart 2018 om 11:20
    Ik mis zeer zeker Pereiro. Zoet vind ik overigens niet terecht.
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:16
    eerder brenet dan pereiro
    Vind ik leuk
    Always PSV +6872
    maandag 12 maart 2018 om 13:27
    Brenet hoort ook in het rijtje thuis maar Pereiro helemaal. Slappe hap met hem, geloof ook dat het niet meer komt na al die jaren bij PSV.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    maandag 12 maart 2018 om 13:57
    Pereiro is een geniale speler.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:19
    Zo geniaal dat hij na een "sprint" van twee meter die hij aflegt tegen een speler die zeven meter moet overbruggen besluit zijn been maar in te trekken........?????
    Vind ik leuk
    Always PSV +6872
    maandag 12 maart 2018 om 14:23
    Geef mij Mauro maar, die vind ik veel beter!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:43
    Op papier ja.
    Want in het veld heeft hij meer negatieve als positieve dingen laten zien.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:18
    Zoet is ook niet terecht, volkedig in de steek gelaten door zijn verdedigers. Zowel Schwaab als Isimat hadden in de lijst gemogen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:31
    Dan had ik toch 10 opgesteld en pasveer in het doel
    Vind ik leuk
    stratumseind +134430
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    We komen er nog genadig vanaf.......
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:04
    Kluivert?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1853
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Tuurlijk Kluivert, die man komt momenteel nog geen eens een lantaarnpaal voorbij.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:09
    Jij hebt gisteren de wedstrijd gezien? En dan bedoel ik niet de samenvatting.
    Zorgde voor gevaar en passeerde zijn directe tegenstander een paar keer. Hoe het omschreven wordt hierboven is een totaal vertekend beeld van hoe Kluivert heeft gespeeld gisteren. Niet super goed ofzo maar wat hierboven staat slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 11:25
    Met meer scherpte van z’n medespelers had hij 2a3 assists gehad.

    Echt onzin dat Kluivert hier bij staat.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 11:32
    vind ik niet. Vond hem (zeker de eerste helft) heel slechth spelen. zat meer aan zn schoenen dan hij zat te voetballen
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 11:49
    Sowieso bestaat een wedstrijd uit 2 helften. Maar zelfs met verkeerd schoeisel leverde hij in de eerste helft nog minimaal 1 panklare voorzet en was hij steeds aanspeelbaar en gevaarlijk. Tweede helft helemaal.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 13:00
    daarom zeg ik ook 'zeker' en niet 'alleen' . Zeker als in 'vooral'
    En inderdaad gaf hij een paar goede voorzetten, maar ik vond hem ovverrhet algemeen best zwak spelen
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 13:12
    We waren er heel veel die veel minder waren dit weekend. ;)
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 14:17
    Dat klopt ";)
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:17
    ow, nu bestaat een wedstrijd wel uit 2 helften?
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 15:38
    Wanneer niet?
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 16:07
    Toen menig ajacied het had over dat Feyenoord te weinig heeft gekregen op basis van de 2de helft tegen PSV. De eerste helft was ineens vergeten :p
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 16:19
    Ah dus het is heel normaal dat ik die eerste helft van Kluivert vergeten ben? Als Ajacied. :P
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:54
    dat zeg ik niet :)
    Vind ik leuk
    Degraaf +14420
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Inderdaaad, zelfs Dumfries gaf na de wedstrijd toe, dat hij geen enkele grip op Kluivert had. We zijn wel gewend dat de stagiaires bij VP niet veel verstand van voetbal hebben ;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +4021
    maandag 12 maart 2018 om 18:54
    Gelukkig hebben de supporters dat wel;-)
    Alleen zouden die hun gekleurde bril wat meerval mogen zetten;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Eigenlijk had daar Veltman moeten staan ipv Kluivert, al was het alleen maar voor zijn gebrek aan zelfreflectie: ik had mezelf wel opgesteld, wat een flapdrol is dat.....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:51
    Dat is jou mening. Denk ik anders over.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Dat mag. 👍
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:18
    Zeker!
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Kluivert speelde zeker niet slecht. Liet die Dumfries, die iedereen zo geweldig vindt, meerdere keren zijn hielen zien. Goeie aannames in de loop en een paar uitstekende dribbels. Uiteraard kan het allemaal beter maar als Huntelaar en Ziyech wat scherper waren geweest had Kluivert gewoon 3 assists kunnen bijschrijven. Bijna al het gevaar kwam vanaf de linkerkant van Ajax. Rare keuze om Kluivert hier tussen te zetten.
    Overigens niet verkeerd dat hij nu wat kritiek krijgt. Want dat ophemelen van die gozer liep een beetje de spuigaten uit.
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Dan heb jij een hele andere wedstrijd gezien of misschien met één oog dicht.
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    maandag 12 maart 2018 om 11:07
    Kluivert een flop? Had zo twee assists op zijn naam kunnen hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Ja ik snap ook niet waarom hij hiertussen staat. Speelde niet super goed ofzo maar wat hierboven staat slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16893
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    Klopt. Dumfries was hem een paar keer goed kwijt. Verder wel slordig gespeeld maar een flop van het weekend zeker niet!
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    maandag 12 maart 2018 om 11:08
    Waarom staat Kluivert erin? Speelde beter dan voorgaande weken. En kanon? Deed niets verkeerd en werd genaaid door makkelie. En waarom niet brenet isimat van ginkel en Pereiro?
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 13:02
    Bij PSV moeten
    Brenet Isimat Schwaab VGINKEL Luuk Bergwijn Pereiro op zn minst flops

    Arias ramselaar hoeft niet en zoet ook niet aangezien die eigenlijk niets kon doen aan de goals (2 strafschoppen ook...)
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    maandag 12 maart 2018 om 13:31
    Luuk en Bergwijn hoeven van mij niet. Speelden net als het hele team slecht, maar sprongen er niet uit door half een duel in te gaan of iets dergelijks. Zoet mag er van mij wel in, want hij heeft zijn benen wel erg ver open bij de eerste goal, de tweede goal vind ik gewoon een fout en bij de vierde goal was het wel erg duidelijk dat rienstra in de verre hoek ging schieten. Plus de penalty's, wat geen fouten zijn, maar hij duikt wel altijd de verkeerde hoek in
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 14:17
    Luuk en bergwijn kan ik het in vinden.
    alleen zoet. ik vind echt niet dat hij het verdient. fouten vielen echt wel mee vind ik en de verkeerde hoek in duiken. tsja das gwoon een kwestie van geluk. heeft al wel eens eerder strafschoppen gepakt
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    maandag 12 maart 2018 om 14:46
    Zijn penaltystatistieken zijn wel zeldzaam slecht. Maar daar veroordeel ik hem niet op. Alleen de tweede goal had hij moeten pakken naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Penaltystatistieken zijn pure geluksgevallen tho. Tweede goal misschien maar flop van de week is hij niet
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    maandag 12 maart 2018 om 15:02
    Nee flop van de week niet. Had niet per se in dit elftal hoeven staan, maar vind het ook niet onlogisch
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10407
    maandag 12 maart 2018 om 15:06
    Zeker als je Pasveer zag keepen denk ik dat zoet wel vrijuit had gemogen. Die maakte échte blunders en ergee ook
    Vind ik leuk
    Stranger +4021
    maandag 12 maart 2018 om 18:57
    Als zoet erin moet omdat hij zijn benen ver open had moet mijn vriendin er ook in.
    Due gad ze gisteren ook behoorlijk ver open .;-)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +521
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    kluivert, Huntelaar trainen gvd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Flop flop flop kabouter plop hop hop hop je moeders kop eendenvoet.... niks is zeker!!!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5397
    maandag 12 maart 2018 om 11:13
    Zal een wekelijks terugkomend item zijn.
    Het niveau is nu eenmaal niet hoger.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 11:15
    Kluivert?????
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:19
    er zitten er meer bij waarvan bij mij vraagtekens naar boven komen
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    Idd, Zoet bijvoorbeeld. Als de verdediging voor je compleet faalt, is er weinig eer te behalen als keeper.
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 15:33
    precies!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 16:04
    Fijn, zitten we daarin op één lijn ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 16:08
    hahaha inderdaad!
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1150
    maandag 12 maart 2018 om 11:19
    Die linksback van Heerenveen kan er niet veel van. Had prima in het lijstje gekund
    Vind ik leuk
    Peb +78
    maandag 12 maart 2018 om 11:19
    Justin Kluivert ?? Ben redelijk kritisch op Kluivert maar speelde gisteren toch wel een redelijk partij. Zeker nadat hij vaker werd aangespeeld zoals de eerste 25 minuten eerste helft en de 2e helft nadat Ajax als team meer druk ging zetten.
    Vind ik leuk
    pos +7518
    maandag 12 maart 2018 om 11:31
    Nou dat de strijd tussen Luckassen en Pasveer gaat is wel terecht. Die Luckassen staat weer net zo te schutteren als in zijn beginperiode bij AZ. Die hebben we denk ik met terugwerkende kracht voor de absolute hoofdprijs verkocht als hij zo door gaat.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Wij moeten hem nog maar zien te slijten...... wat zullen jullie blij zijn 5 miljoen te hebben gevangen voor dat blinde paard
    Vind ik leuk
    2cents +47076
    maandag 12 maart 2018 om 11:31
    Van Ginkel was eigenlijk degene die het het meest liet afweten.
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:15
    die had er inderdaad ook in mogen staan
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:32
    Vind eigenlijk dat Higler hier ook bij had moeten staan.
    Vind ik leuk
    soccer02 +465
    maandag 12 maart 2018 om 12:43
    En voeg kuipers daar meteen bij. Weet je wat. Doe alle scheidsrechters maar. Die beslissen gewoon wedstrijden. Omdat ze allemaal anders fluiten. Wanneer grijpt de knvb in.
    Vind ik leuk
    VA1 +1121
    maandag 12 maart 2018 om 12:24
    Pasveer is overduidelijk de clown van de eredivisie. Rode neusjes gooien a.s zaterdag tegen Heracles. Zonde dat circus Renz toen failliet is gegaan, die man had daar echt carrière kunnen maken. Dabo, Werf, Bruns, Castaignos, onder leiding van Henk Fraser. Tenzij hij een vrouwen elftal gaat coachen natuurlijk. Overigens wil ik de Utrecht supporters bedanken voor het vernederen van Pasveer. Heerlijk!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:35
    Brenet hoort hier natuurlijk bij. Man wat moeten wij volgend seizoen gaan investeren in verdedigers.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    maandag 12 maart 2018 om 12:44
    Kluivert vind ik overdreven speelde niet zo slecht als anderen dat deden in andere wedstrijden.
    Liet meerdere keren een solo zien.
    Dumfries gaf zelf toe geen grip op hem te hebben.
    Huntelaar qua kansen die die moet afmaken terecht aan de andere kant hij creeerde die kansen wel.
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:13
    zoet hoort er ook niet thuis... raar lijstje weer
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:46
    Kluivert heeft Huntelaar 3 100% kansen geboden. Dat 'The Hunter' niet zo scherp meer is, kun je Kluivert niet aanrekenen. Dumfries lag zelfs op zn gat omdat hij Kluivert niet aankon.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +500
    maandag 12 maart 2018 om 13:03
    Belachelijk dat Kanon er tussen zit.
    Vind ik leuk
    allround +1472
    maandag 12 maart 2018 om 13:36
    gezien de poll blijken meer mensen het er met ons eens te zijn. Kanon is gewoon flink genaaid door dat mietje genaamd makkelie.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +500
    maandag 12 maart 2018 om 13:37
    En genaaid door die Sadiq
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:14
    Helemaal mee eens. Sadiq begaat een overtreding (staat gewoon met zijn armen te roeien) dat laat kwakkelie doorgaan en vervolgens zet Kanon zich goed tussen de man en de bal en gaat die slungel liggen. Zwaar gefopt (laat ik het netjes houden) door kwakkelie.
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    maandag 12 maart 2018 om 13:13
    ff serieus, zoet? dit is echt onzin!
    Vind ik leuk
    Rsp5 +244
    maandag 12 maart 2018 om 13:13
    Let maar eens op hoe vaak zwak verdedigen van Arias de aanleiding is voor een tegengoal. Primaire taak van een back is verdedigen.
    Vind ik leuk
    allround +1472
    maandag 12 maart 2018 om 13:34
    Wat een gelul. Kanon maakte - in eerste instantie - geen overtreding. Makkelie en die assistent van hem, waren de fout in gegaan. Ik las dit, met de hoop dat ook scheidsrechters er bij zouden staan. Wanneer je een scheidsrechter kiest die niet eens 33 km van Breda afwoont (met zn vriendje) dan komen er allemaal suggestieve vragen bij mij op.
    Vind ik leuk
    soplul +2190
    maandag 12 maart 2018 om 13:51
    Zoet en Kluivert ertussen zetten.
    Doet VP goed....
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2697
    maandag 12 maart 2018 om 13:51
    Je kunt het hele team van PSV erin zetten maar juist niet Zoet. Die kon aan geen een doelpunt wat doen.

    Rosheuvel is ook lariekoek. Ja hij mist een kans. Voor de rest speelde hij echt niet minder dan de andere. Had dan advidjaj bijv genomen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:02
    Over Huntelaar: " Verprutste vier opgelegde kansen. Het is een wonder dat Huntelaar nog steeds op slechts tien competitiegoals staat."

    Eh?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +549
    maandag 12 maart 2018 om 18:24
    Kanon staat onterecht in dit rijtje en er werd juist eerder een overtreding op hem gemaakt! Makkelie moet zich doodschamen dat ie wederom (zie eerder AZ) Kanon onterecht van het veld afstuurt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:38
    Heel psv moest daar staan niemand anders.
    En scheidsrechter higler als leiding.
    Wat was die man weer dramatisch bij feijenoord tegen az.
    Dat die man nog dat werk mag blijven doen.
    Voetballerij de enigste tak al faal je nog zo hard,je verliest nooit je baan.
    Het is maar goed dat dat niet gebeurd in het dagelijks leven,het zou een chaos worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Eredivisie-flops: Ajax-duo, blunderkeeper en onthutsend kwartet van PSV