Ajacied krijgt lucht van voorbarige kampioensshirts PSV: Dat zou ik niet doen

    Ajacied krijgt lucht van voorbarige kampioensshirts PSV: "Dat zou ik niet doen"

    Gepubliceerd: zondag 11 maart 2018 om 21:15zo 11-03-2018 om 21:15

    Lasse Schöne kon zijn eigen ogen niet geloven toen hij in de Ajax-groepsapp las dat PSV werd afgeslacht door Willem II. De Deense Ajax-middenvelder rekende zich echter niet rijk tot de buit écht binnen was. Die les had hij eerder dit seizoen al geleerd.

    Emile van de Sande
    AMSTERDAM

    PSV wist zich eerder al uit uitzichtloze situaties te redden, maar zaterdagavond ging het helemaal mis toen de Tilburgers met 5-0 wonnen. "In de groepsapp van Ajax werd gezegd dat Willem II op voorsprong stond. Maar ik dacht: Ik ga niet kijken, want 1-0 achter staan is volgens mij wat PSV het lekkerst vindt", zegt Schöne tegen VoetbalPrimeur. "Even later keek ik weer en toen stond het 4-0. Toen dacht ik: Nu is het wel gelopen. De laatste vijf minuten heb ik de tv aangezet."

    Eerder deze week doken de eerste kampioensshirts al op in Eindhoven. "Ze moeten het zelf weten, dat ze zo ver op de zaken vooruit willen lopen. Dat zou ik niet doen", zegt Schöne. "Vorige week zei ik juist dat het gat van tien punten overbruggen heel moeilijk zou zijn dus dat zeg ik nu maar weer, misschien krijgt PSV dan het gevoel dat ze er al zijn", besluit de Ajacied met een knipoog. 

    Bekijk hieronder het hele interview met Lasse Schöne!

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (2227 stemmen)

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8959
    zondag 11 maart 2018 om 21:23
    23% denkt dat Ajax nog kampioen wordt. Dan ben je wel een heel positief als Ajax fan. 7 punten en 6 wedstrijden. Dat gaat hem echt niet meer worden.
    Vind ik leuk
    2cents +57923
    zondag 11 maart 2018 om 21:26
    En bij 7 wedstrijden? Dan wel? ;)
    Vind ik leuk
    Smash +3425
    zondag 11 maart 2018 om 21:26
    7 Wedstrijden nog voetbal!!!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11696
    zondag 11 maart 2018 om 21:26
    7 wedstrijden met AZ uit en Ajax, mocht je die twee verliezen (kans is best groot) mag je geen enkel ander puntverlies leiden.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8959
    zondag 11 maart 2018 om 21:30
    Ajax verspeelt het hele seizoen al veel punten. En ze spelen 1 goede wedstrijd en er wordt ineens vanuit gegaan dat ze alles gaan winnen.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1856
    zondag 11 maart 2018 om 21:30
    Op basis waarvan is die kans best groot? AZ wint nooit van topclubs en Ajax is een thuiswedstrijd. Plus je gaat ervan uit dat Ajax alles wint, wat ook nog maar moet gebeuren
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2252
    zondag 11 maart 2018 om 21:47
    Inmiddels 31%
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 21:25
    Oppleuren met die shirts
    Pas juichen als die titel binnen is!!
    En tot die tijd knokken en voetballen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 11 maart 2018 om 21:26
    Shirts..pffff. Echte PSV fans laten nu al tattoos zetten.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    zondag 11 maart 2018 om 21:31
    Dat is niks. Echte Willem II supporters laten 5-0 of 10-03-2018 tatoeëren. :-D
    Vind ik leuk
    stratumseind +174017
    zondag 11 maart 2018 om 23:40
    ik heb wel een 1-1 08-05-2016 laten zetten.......
    met daaronder het embleem van de graafschap
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19998
    zondag 11 maart 2018 om 21:29
    Raar interview. Vraagt niets over de wedstrijd van vandaag...
    Vind ik leuk
    Dorzon +4442
    zondag 11 maart 2018 om 21:32
    Dat is schone die kan alleen maar over inlopen van achterstanden praten. We horen al seizoenen niets anders. Misschien moet hij zorgen dat ze een keer geen achterstand hebben
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19998
    zondag 11 maart 2018 om 21:45
    Als je goed oplet hoor je alleen maar vragen van VP over PSV. Ligt niet aan Schöne deze keer
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19998
    zondag 11 maart 2018 om 21:46
    VP vraagt over gisteren. VP vraagt over PSV. VP verteld over de bedrukte shirts etc..
    Vind ik leuk
    pos +8835
    zondag 11 maart 2018 om 21:41
    Hehe Schone zet de tv aan als hij zeker weet dat PSV gaat verliezen en De ligt zet meestal de tv uit als PSV dreigt te gaan winnen. Het zijn met recht echte Ajacieden. Zeg maar gloryhunten als er wat te gloryhunten valt.
    Vind ik leuk
    richard37 +1347
    zondag 11 maart 2018 om 21:49
    Kijk jij naar je eigen supporters, waar een meerendeel toen ze nog speelde een seizoenskaart hadden bij Ajax. En zeg niet dat het niet zo is. Ik ken er een aantal. Stonden zelfs op zuid stoer te doen. Vele supporters zijn dus nep supporters en blij dat ze weg zijn. Was jij er ook zo 1 of ging je toen nog niet naar voetbal?
    Vind ik leuk
    Quareck +7206
    zondag 11 maart 2018 om 21:56
    Toen ze nog speelde? Wie? Gaat het nu over een speelster? Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt!
    Vind ik leuk
    hassel +806
    zondag 11 maart 2018 om 22:01
    Lekkere prof. Waarom kijk je niet naar je concurrent?
    Vind ik leuk
    R2 +5088
    zondag 11 maart 2018 om 22:13
    Ze hebben vast wel andere dingen te doen op een vrije avond. Kan me voorstellen dat je bij achterstand van 10 punten ook geen zin hebt om te kijken hoe PSV wéér zou winnen.(denk dat dat een beetje de gedachte was)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174017
    zondag 11 maart 2018 om 23:43
    Tis wel een verrekkes skon shirt :

    https://www.ed.nl/eindhoven/kampioensshirt-psv-bijna-te-koop-de-goden-verzoeken~acea1546/
    Vind ik leuk
    Jajem +483