Nederlandse trainer degradeert na verdachte ontknoping: Iedereen heeft toch ogen

    Nederlandse trainer degradeert na verdachte ontknoping: "Iedereen heeft toch ogen"

    maandag 12 maart 2018 om 10:12

    De Nederlandse KV Mechelen-trainer Dennis van Wijk is het slachtoffer geworden van een bizarre ontknoping in de Jupiler Pro League. Mechelen leek zich op de laatste speeldag veilig te spelen, maar zag concurrent Eupen in extremis met 4-0 van Royal Excel Mouscron winnen.

    Alle vier de goals vielen in het slotkwartier, na niet al te overtuigend verdedigen van Mouscron. "In het Belgische voetbal kan alles. Ik sta nergens meer van te kijken", reageert een gefrustreerde Van Wijk tegenover Sporza. "Ik betwijfel of heel België het wel graag heeft dat KV erin was gebleven. Dit is geen insinuatie, maar iedereen heeft toch ogen? Je kunt dit toch ontleden? Ik zeg toch geen gekke dingen?"

    Van Wijk was al langer beducht voor de wedstrijd tussen Eupen en Mouscron, stelt Aad de Mos zondagavond bij Rondo. "Dennis had vijf weken geleden al gezegd: dit wordt een hele moeilijke klus. Ik vertrouw die laatste wedstrijd niet, twee ploegen uit Wallonië tegenover elkaar. Nou, die arme jongen heeft gelijk gekregen. Dit past wel bij België", aldus de oud-trainer van KV Mechelen.

    Plaats een reactie

    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    Bandé is nu dus al uitgevoetbald voor het seizoen? Of speelt de degradant nog een play-off om niets?

    Lekker lang vakantie. Als enige Ajacied waarschijnlijk, gezien de vroege voorrondes die bij de 2e plek volgen in de CL.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6187
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    Kan hij mooi alvast meetrainen.
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 10:30
    Dat zal helaas niet mogen, aangezien je toch ook om te trainen in dienst zal moeten zijn.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    maandag 12 maart 2018 om 10:43
    Hij zou zijn contract kunnen laten ontbinden. Scheelt Mechelen salaris. Die betalen hun spelers nu 4 maanden lang salaris voor zero officiele duels. Dan zou Ajax hem kunnen aantrekken om mee te trainen. Volgens mij, maar ben niet zeker, is dit toegestaan. Volgens mij mogen er nog vrije spelers aangetrokken worden, maar ben er niet zeker van.

    Geldt ook voor de kampioen van de tweede divisie daar; die zijn helemaal klaar met spelen. Heel absurd. Zeker als je meeneemt dat clubs onder deze nr1 nog meedoen om Europees Voetbal (!!!) maar niet kunnen promoveren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 10:50
    Bizarre opzet inderdaad. Ongewenst ook voor de spelers.

    Dan zou hij wel de opoffering moeten doen maanden zonder salaris te zitten. Uiteindelijk een klein offer.

    Daarnaast zit je dan toch met verzekering zou je denken. Wat als er wat gebeurt? Dan is Ajax daar niet voor verzekerd en moeten ze eventuele operaties en revalidaties helemaal zelf bekostigen.

    Weet trouwens niet in hoeverre dat allemaal verzekerd is, maar lijkt me een kostbare zaak.
    Vind ik leuk
    companen +330
    maandag 12 maart 2018 om 12:08
    Dit artikel gaat over KV en niet over machtige ozo grote Ajax...
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 12:24
    Nee hoor, het gaat over onze nieuwe aanvaller. ;)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6187
    maandag 12 maart 2018 om 12:50
    Je denkt in problemen ;)
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 13:13
    Regel het, zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2596
    maandag 12 maart 2018 om 22:57
    Spelers aantrekken mag altijd, je mag ze alleen niet altijd inschrijven voor de competitie. Zo’n transferverbod als bij barca toen werkt eigenlijk op dezelfde manier: barca mocht turan wel kopen, maar niet inschrijven. Ajax kan bande nu dus gewoon vervroegd halen (als Mechelen meewerkt), mee laten trainen en oefenwedstrijden laten spelen, maar niet inschrijven voor de competitie.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1732
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Ik weet dat je uit bent op reacties met die laatste alinea, maar eerst zelf nog maar ff tegen PSV en AZ spelen he;)
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 11:44
    Waar ik op uit ben? Ajax is gedoemd tweede.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1732
    maandag 12 maart 2018 om 11:46
    Of 3e, wie zal het zeggen.
    Vind ik leuk
    2cents +47227
    maandag 12 maart 2018 om 11:52
    Of eerste, je weet het nooit.

    Als AZ tweede wil worden zal het PSV moeten verslaan. In dat geval komt Ajax mogelijk nog heel dicht bij PSV.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    Nee, Dennis. Je hebt over het hele seizoen te weinig punten gepakt en kan het nu simpelweg niet alleen op die laatste wedstrijd gooien.

    Je bent dus een hele slechte verliezer.

    Tuurlijk het zijn makkelijk gemaakte goals, maar kom op hey, je had gewoon meer punten moeten pakken.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11024
    maandag 12 maart 2018 om 10:39
    Gaat volgens mij om 1 doelpunt verschil in doelsaldo...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2793
    maandag 12 maart 2018 om 10:42
    En toch weerspreek ik je.
    Van uit gaande dat dit dus een gemanupileerde uitslag was.
    Dan had Mechelen gezien het hele jaar net genoeg punten gehad.
    Maar dus door deze onjuiste uitslag weer net niet.

    Ik weet niet dat het zo is hoor, maar ik wil jouw standpunt tegespreken.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    Dat mag.

    Maar feit is dat Mechelen met het spelersmateriaal wat ze hebben, gewoon te weinig gebracht heeft.

    Het is natuurlijk super spannend zon laatste speelronde als alle opties nog open liggen, maar het feit dat Van Wijk het op de laatste speelronde heeft aan laten komen en de schuld eerst buiten zichzelf legt is gewoon een teken van zwakte in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2793
    maandag 12 maart 2018 om 10:52
    Dat klopt en kan ik geen speld tussen krijgen.
    Maar dat neemt niet weg dat hij dus, als alles regulier verlopen was, wel net genoeg punten had gehaald.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 10:57
    Precies wat je zegt: net genoeg.
    Ik heb een eigen bedrijf met personeel in dienst: als die keer op keer “net” op tijd komen, zeg ik er na 2x toch wel iets van...

    Van Wijk heeft meer dan 20 wedstrijden de kans gehad om genoeg punten te sprokkelen, om dan met een excuus aan te komen dat die laatste wedstrijd verkocht is, vind dat gewoon zwak.
    Zeg dan gewoon: het is apart dat dit gebeurd, maar we hebben er zelf aan meegewerkt door dit scenario tot de mogelijkheden te laten behoren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2793
    maandag 12 maart 2018 om 11:04
    Volgens mij begrijp je m'n insteek niet.
    In jouw eerste reactie begreep ik dat als Mechelen meer punten had gepakt, wel gered was.
    In principe heb je daar volledig gelijk in, alleen weersprak ik dat, omdat Mechelen net genoeg punten had gehaald om erin te blijven.
    Mits die ene wedstrijd doorgestoken kaart was natuurlijk.
    Maar ik ben het met je over eens, dat je het niet op de laatste wedstrijd uit mag laten komen.
    En Mechelen had ook gewoon meer punten moeten pakken.
    Maar dat was dus niet ter sprake.
    Of ik moet je totaal verkeerd begrepen hebben dan mijn excuus
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Oh ik snap je wel.

    Matchfixing of niet aan je sportieve plicht doen is jammer en schandalig.

    Maar mijn punt is dat het nu daarover gaat en dus Van Wijk daarnaar gaat wijzen terwijl hij/Mechelen zelf voldoende fouten heeft gemaakt.

    Zelfde als de Ajacieden die naar Feyenoord wezen na PSV, terwijl ze zelf hun eigen wedstrijd niet wonnen.

    Mijn motto is: kijk altijd eerst naar jezelf en dan pas naar een ander.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2793
    maandag 12 maart 2018 om 11:19
    Vandaar Spiegel? ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Sorry, maar net op tijd is toch niet iets waar je als werkgever iets over kan (gaat) zeggen? Al ben ik nu wel (mocht het zo zijn) zéér benieuwd naar wat je tegen ze gezegd hebt.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 15:29
    Als mijn jongens vanaf 9:45 betaald krijgen, wil ik dat om 9:45 de motor van de bus draait en niet dat ze om 9:45 nog hun jas aan de kapstok op moeten hangen en dat ze nog snel even moeten plassen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    maandag 12 maart 2018 om 16:09
    Die zelfde dingen "mogen" ze dan vlak voor einde diensttijd (exacte tijdstip waag ik me niet aan ;-)
    nog wel even doen?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 10:24
    En dan hebben we t hier over knjb, matchfixing e.d. als n schieds n keer wel of niet rood of n pingel geeft, terwijl iedereen weet dat met dit scheidsrechterskorps t elk weekend weer rad van fortuin is.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Mouscroen verdedigde niet eens zo slecht hoor , ik heb zaterdag erger gezien.........
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3803
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Lol.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    maandag 12 maart 2018 om 11:09
    Haha, wilde PSV ook Willem II helpen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    brabanders onder mekaar ??? tuurlijk wat denk jij dan , dat psv weggespeeld werd ?
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    maandag 12 maart 2018 om 11:13
    Klein beetje maar
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Dit is geen insinuatie maar iedereen heeft toch ogen ? Dat is dus wel een insinuatie
    Vind ik leuk
    Spiegel +7682
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Beetje hetzelfde als:

    Ik wil niet bot overkomen maar...

    En dan vervolgens een enorme kutopmerking maken haha
    Vind ik leuk
    meinema +1028
    maandag 12 maart 2018 om 10:32
    Als het afgesproken werk was hadden ze het wel bij 1-0 gelaten om zo niet verdacht te zijn


    Excuus, doelsaldo was ook eventueel nog belangrijk
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Ja maar dan 4 doelpunten in het laatste kwartier ? Als je aandacht wil trekken dan moet je dat doen
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    maandag 12 maart 2018 om 10:46
    Duidelijk gevalletje toch?
    In Nederland gebeurt niet anders, maar wellicht wat minder overduidelijk.
    Mocht Heracles geen punten nodig hebben en tegen een concurrent van Twente spelen tijdens de laatste speelronde, zal het ook express verliezen.

    Net zoals Vitesse vorig seizoen tegen Feyenoord. Nul inzet.
    Gaf Vitesse daarin nog gelijk ook.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Duidelijk?
    Het is natuurlijk wel vreemd, maar als ik de eerste drie doelpunten zie, dan viel dat nog wel mee. Lijkt mij lastig te bewijzen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    Tuurlijk ga je niks bewijzen. Zo werkt dat nu eenmaal. Daarom moet je je lot ook in eigen handen houden.

    Ajax won pas geleden met die monsterscore in een uitwedstrijd. Die verdedigers daar stapten ook steeds 'verkeerd' uit. Net als met die monsterscore van Feyenoord eerder dit seizoen.
    Ik geloof niet in zulk falen ineens.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    maandag 12 maart 2018 om 11:42
    Ik kreeg vorig jaar lucht van een gefixte pot in Japan.
    Ging helemaal volgens plan maar als je de goal ziet die de fix "binnen" bracht en je had niks van afgesproken werk geweten, zou je het niet vermoeden ook. Streep van 30 meter in de kruising, keeper echt volslagen kansloos.
    Niks mis met het doelpunt maar er was sowieso toch wel een keer gescoord.

    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    maandag 12 maart 2018 om 11:38
    Heerenveen - Feyenoord in 2012 had je moeten noemen als voorbeeld.
    2-3 was voor beide een prima uitslag. (heerenveen geen nacompetitie en Feyenoord cl kwalificatie. Gelijkspel of Heerenveen winst had Heerenveen geen belang bij want nacompetitie en dan Feyenoord 3de ipv 2de dus dan is de oplossing simpel.

    Vitesse had vorig jaar geen enkel extra belang bij welke uitslag dan ook, wilden gewoon heel blijven.
    Dat is iets heel anders dan je tegenstander bewust een handje helpen

    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Zit die commentator vanuit Molenbeek verslag te doen ofzo? Met z'n Allah. Wat is hier aan de hand joh?
    Vind ik leuk
    hantayo +937
    maandag 12 maart 2018 om 13:14
    Commentator had een punt: of matchfixing of de hand van Allah.
    Vind ik leuk
    timo45 +395
    maandag 12 maart 2018 om 11:09
    Zooo die laatste goal ruikt wel heel erg naar matchfixing
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    gebeurt ook in Nederland..
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5397
    maandag 12 maart 2018 om 11:20
    Was Higler de scheidsrechter?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:20
    Heb ook wat belchinezen op de tribuine gezien
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlandse trainer degradeert na verdachte ontknoping: "Iedereen heeft toch ogen"