Verrassend Ajax-nieuws: Blind staat voor terugkeer als lid raad van commissarissen

    Verrassend Ajax-nieuws: Blind staat voor terugkeer als lid raad van commissarissen

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 14:04ma 12-03-2018 om 14:04

    Ajax wil Danny Blind voordragen als nieuw lid van de raad van commissarissen. De voormalige bondscoach moet Theo van Duivenbode opvolgen, die eind augustus opstapte. Dat meldt de Amsterdamse club maandag.

    Over de voordracht wordt besloten op een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) die wordt gehouden op maandag 23 april. De voordracht van Blind heeft de steun van de grootaandeelhouder (de vereniging Ajax) en de Ondernemingsraad van AFC Ajax NV, schrijft de club.

    "Na het vertrek van Theo van Duivenbode zijn wij op zoek gegaan naar een geschikte opvolger", reageert president-commissaris Leo van Wijk. "Een collega-commissaris die zich met name op de voetbalportefeuille gaat richten. Iemand die de nodige ervaring met zich meebrengt en bij voorkeur Ajacied is en de club goed kent. Wij waren verheugd toen wij Danny Blind benaderden en hij liet weten geïnteresseerd te zijn."

    "Danny voldoet ruimschoots aan de criteria die wij voor ogen hebben, dus ik ben erg tevreden dat wij hem voor kunnen dragen als kandidaat", besluit Van Wijk. Voor Blind betekent het een terugkeer bij de club, waar hij onder meer als speler, assistent, hoofdtrainer, technisch directeur en hoofd jeugdopleiding actief was.

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Oh god.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:12
    Hahahaha het wordt steeds leuker.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    maandag 12 maart 2018 om 14:20
    De juiste man op de juiste plaats! Heeft hij zijn CV ook voorgelegd?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12808
    maandag 12 maart 2018 om 14:25
    Juiste man op de juiste plaats?

    Is Blind er destijds in de rechtszaak Cruijff \ vGaal niet uitgedonderd om plaats te maken voor oa vdSar en Overmars?

    Ben je goed bezig en vooral blijven roepen dat je het plan Cruijff aan het uitvoeren bent terwijl je als club een totaal andere richting bent ingeslagen!!

    Zou Ajax sieren als ze bij zijn benoeming aangeven dat het plan Cruijff daarmee definitief in de prullenbak ligt
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Reactie van mij was cynisch! Die man heeft na zijn actieve voetbalcarrière nog niets gepresteerd.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    Mwa.. ze zullen in Amsterdam nooit zeggen dat de Cruijff-lijn gefaald heeft en dat ze daar afstand van doen. Dat is gezichtsverlies voor hen.

    Maar het plan is natuurlijk al jaren een grote boze droom. Ik ben wel blij dat Blind bij Ajax in zo'n rol komt. Kan hij daar mooi met z'n ego en niet zelfkritische blik weer wat gaan relschoppen
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:35
    Mag ik ajb psv fan worden? van Wijk laat een bom achter.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    maandag 12 maart 2018 om 15:10
    Donder maar op, zulke suporters hebben we genoeg
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 15:10
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    maandag 12 maart 2018 om 16:59
    Mari, welkom bij 'ons' PSV. Warme club en kans op kampioenschap is groot;)
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 19:25
    haha
    Vind ik leuk
    Nashua +6940
    maandag 12 maart 2018 om 14:44
    Dat wordt de doodklap. . .
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    maandag 12 maart 2018 om 15:29
    Nee het is Blind maar. Als het god was geweest, dan had hij het bij Oranje wel beter gedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Jaaa, dat is heel goed. Eerst nog even want andere mensen aanstellen, zeker personen als Blind en dan Van der Sar er aan het eind van het seizoen er weer uit. Lekker bezig Ajax!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Prima man voor die functie, verstand van voetbal heeft ie wel. Het is alleen geen trainer.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:38
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Wie of wat heeft ie verraden, beste Mari?
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 15:03
    JohanCruijff, maar dat wist je en wilde je toch graag geschreven zien. Bij deze
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 12 maart 2018 om 15:06
    Heb ik iets gemist? Sorry, ik weet echt niet wat je op doelt haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 15:07
    Rond de Cruijff revolutie kwamen Van Gaal en hij (Blind, niet Mari) ineens binnen om de boel te blokkeren.
    Vind ik leuk
    Bert2012 +52
    maandag 12 maart 2018 om 15:14
    Praat geen onzin # Keizerout. Blind kwam helemaal niet plotseling binnen, hij zat al een eeuwigheid bij Ajax in verschillende functies bij de club. Er was een Cruijff- en een Van Gaal-kamp in die periode, Danny Blind koos het wiel van eveneens echte Ajacied Van Gaal, deze verloor de strijd en Blind vertrok naar Sparta.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 15:18
    Van Gaal zou Algemeen Directeur worden en Blind Technisch Directeur. Allebei ging uiteindelijk niet door.
    Alleen dat ze binnen werden gehaald (vooral Van Gaal) was om Cruijff tegen te houden.
    Vind ik leuk
    Bert2012 +52
    maandag 12 maart 2018 om 15:35
    Lees mijn reactie eens wat beter.

    Blind kwam niet plotseling binnen om de boel te blokkeren. Hij zat er al. De toenmalige overgebleven RvC-leden schoven Van Gaal naar voren, toen sec genomen het net uitgetreden RvC-lid Cruijff de boel d.m.v. een coupe de regie wilde overnemen om de hele organisatie om te gooien..

    Blind zou in de constructie, met Van Gaal als Algemeen directeur, het technische beleid gaan leiden. Cruijff en zijn gevolg kwamen echter als winnaars uit de strijd en Blind trok zijn conclusies om te vertrekken.

    Het was een felle en harde politieke strijd die er toen gaande was met twee fronten stromingen, waar in beide kampen echte Ajacieden in vertegenwoordig waren.

    Het kamp Van Gaal met de RvC hield er een andere opvatting op na dan Cruijff. Dat was geen kwestie van goed of kwaad, of tegenhouden. Cruijff pleitte voor totale verandering, Van Gaal was gematigder.

    Achteraf kun je je twijfels hebben bij de Fluwelen Revolutie. Het heeft meer kapot gemaakt dat dat het goed deed. Het Technisch Hart blefk een gedrocht, echte Ajacieden als Jonk en Bergkamp zijn erdoor de club uitgejaagd.

    Wie weet hadden Van Gaal en Blind veel meer rust in de tent kunnen brengen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 15:59
    Oke, als het je puur gaat om het binnenkomen, misschien was hij er al. Maakt niet uit, hij koos duidelijk een kant en dat werd hem denk ik kwalijk genomen door degene die hem een verrader noemt.

    Het heeft helemaal niet meer kapotgemaakt dan het goed deed.
    We hadden toen vrijwel geen geld en nu een stuk meer terwijl het sportief niet minder gaat.
    Die echte Ajacieden waren er voor de revolutie volgens mij ook nog niet, dus dat lijkt me een gek voorbeeld. Qua echte Ajacieden sta je met de huidige directie nog steeds 2 in de plus als je het vergelijkt met voor de revolutie.
    Vind ik leuk
    coci +330
    maandag 12 maart 2018 om 16:15
    Jonk Ajacied proest
    Vind ik leuk
    Bert2012 +52
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    Moet je hoesten coci? Neem een dropje.

    Jonk is in de 5 seizoenen
    Die hij bij Ajax voetbalde en zijn 7 jaar in de functie technirktrainer en hoofd opleidingen een echte Ajacied geworden ja. Dat heeft hij zelf ook meermaals uitgesproken.

    Snap niet waarom dat jou een hoestbui bezorgd.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 12 maart 2018 om 16:03
    Ah oke, ben nog vrij jong, heb dat niet bewust meegemaakt ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 12 maart 2018 om 16:06
    Ach, Danny Blind kan er ook weinig aan doen hoor.
    Hij zegt gewoon altijd ja als iemand hem vraagt voor Ajax, Sparta of Oranje.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 12 maart 2018 om 16:11
    En logisch ook, hij heeft (buiten zijn tijd als voetballer) nou niet bepaald een denderend CV.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1469
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:03
    Iemand een walgelijke hond noemen zegt wel iets over jezelf!!!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    het lek is ook bestuurlijk gezien boven......
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    Ze stellen hem speciaal voor jou aan zodat jij binnen 20 seconden weer kunt reageren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    en jij binnen 21 ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:11
    Ja, alleen reageer ik alleen op topics van mijn eigen club.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:13
    dat moet jij weten ik reageer op alles, dat zijn jullie hier wel gewoon dacht ik zo
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:14
    Zoals ik al zei, AJAX is zo'n warme club dat ze speciaal voor jou nieuws uitbrengen zodat jij weer mag reageren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    lekker toch
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:25
    Joh laat stratumseind lekker op topics van Ajax reageren, anders heeft hij niks te doen,
    Topics van zijn eigen cluppie zijn schaars te vinden hier.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:47
    zo is het maar net , over een week of 6 -7 1 topic over onze nieuwe titel is meer als zat .
    De rest van mijn levenservaringen dump ik wel in de ajaxtopics
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    oeps betrap je op een tikfoutje, je bedoelt zeker "over een jaar of 6 - 7"
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    hahahaha in dreams........
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:44
    lol
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 15:46
    kijk eerst es in de spiegel voor je begint te schelden
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:35
    Kijk gewoon naar het aantal sterren op het shirt calimero, dus ja Ajax blijft gewoon geloven in titelkansen, dat komt gewoon goed!
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 12 maart 2018 om 15:10
    Afgelopen weekend was je wat minder aanwezig
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 15:45
    dan heb je niet goed gekeken
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:08
    Dan zou ik voorlopig maar ff mijn mond houden. Lijkt me verstandiger....
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Hij is de bovenste reactie...... wat een kluns
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:48
    dat had ie even over het hoofd gezien.....
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 15:02
    Dat is niet het lek, dat is stront dat altijd boven komt drijven
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:42
    Ik vindt het geweldig, hier gaan we natuurlijk weer van genieten,
    een nieuwe slang in de kuil erbij, en nog wel een judascobra ,
    mooi veel topics op komst dus kunnen wij weer vrolijk onze gal kwijt
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2983
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    Misschien is het beter voor Danny blind dat die zich met geen enkel aspect bezig houd dat met voetbal te maken heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    Geweldig!
    Vind ik leuk
    Ale +5040
    maandag 12 maart 2018 om 14:10
    Laat scholletje maar ergens anders heen gaan!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5236
    maandag 12 maart 2018 om 14:10
    En de volgende clown wordt het circus binnen gehaald.
    Vind ik leuk
    Morris +23232
    maandag 12 maart 2018 om 14:10
    Niet handig. De korte lijn met Louis wordt weer gelegd. Dus beleid Cruijff gaat de prullenbak in.
    Hier stond blind ook al niet achter.

    Waarom geen rijkaard?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174057
    maandag 12 maart 2018 om 14:12
    "Dus beleid Cruijff gaat de prullenbak in."???

    Ik weet niet onder welk hunnebed jij de laatste jaren leeft maar daar is al heel lang geen sprake meer van
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:18
    Oja hoezo?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:17
    Zo lang van wijk rvc voorzitter is blijft er invloed uit Betondorp binnen Ajax het grootst.
    Vind ik leuk
    Morris +23232
    maandag 12 maart 2018 om 14:20
    En van wijk wil er toch uit?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:22
    Echt? Naar mijn weten blijft hij voorzitter van de rvc.. blind die vervangt de vertrokken van duivenbode.

    Al zie ik persoonlijk liever van wijk als algemeen directeur. Heeft gevoetbald met Cruijff en heeft zich bewezen als KLM directeur.
    Vind ik leuk
    Morris +23232
    maandag 12 maart 2018 om 15:19
    Volgens mij wil hij ook stoppen
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 14:10
    Niemand kan het beter doen dan Theo van Duivenbode. Ik hen hem van vroeger als directeur van een grote verzekeraar hier en als er iemand een uitzondering op de regel was, dan hij wel. Hij was een goede speler, heel goed zelfs, en hij was in zijn werk ook erg goed. Alom geprezen en alom voor functies gevraagd. Gelukkig is hij altijd heel secuur omgegaan met zijn keuzes en zei hij steeds op tijd nee tegen aanbiedingen ‘met een luchie’.
    In het algemeen moet je spelers niet in dat soort functies hebben, je moet samen meer beslissen dan alleen over voetbalzaken, Theo was dus die uitzondering, eentje in drie generaties volgens mij.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:25
    Door Theo zn krenterigheid werdt er niet geïnvesteerd in de juiste spelers. Richelson had zonder Theo bij ons gespeeld. Die conclusie heeft Theo ook zelf getrokken dus niet anders dan normaal dat Ajax nu voor een tegen geluid in de rvc gaat.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 14:28
    We zullen nooit weten of Richelson (heet die niet net iets anders?) het verschil bij Ajax had gemaakt. Het is een heel goede speler die alleen uit de verf komt als hij een evenwaardige ploeg om zich heen zou hebben. Ik zoek nog even de juiste spelling.
    Edit: Richarlison is de juiste naam. Soms weet ik dat er iets mankeert, maar wat weet ik dan even niet. We hebben de juiste naam hier MeesterTechnicus. Het maakt niks uit verder, hij is niet gekomen en dat zag ik tevoren ook wel gebeuren. Teveel tijd ging er in die transfer zitten, teveel mooie clubs dienden zich aan. Dus denk ik echt dat de opvatting van Theo van Duivenbode niet doorslaand is geweest en bovendien, Ajax heeft spelers gekocht, zie bijvoorbeeld Cassiera, die nu niet bepaald de kwaliteit voor Ajax 1 direcht lieten zien. Dan kan je ook nog opmerken dat hij voor Jong is gekocht, nou, kom daarmee niet bij mij aan. Spelers aankopen voor een Jongteam, waar je dat toch ongeveer de kop op de jeugdopleiding moet kunnen noemen, vind ik helemaal niks. Ook ik vind dat geldverspilling.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Het ging om geld.. Theo hield het tegen... toen richelson het geld waard bleek hij vertrok en Ajax begon echt te investeren.

    Jammer genoeg moeten we dat nog meer doen bijna 8 jaar geen echte investeringen gedaan onder Theo.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 14:51
    Bijna 8 jaar geen echte investeringen onder Theo? Weet je dat er vier kampioensjaren bij zijn geweest? Dat is toch eerder een bevestiging dat het toen niet nodig was? Natuurlijk had Theo van Duivenbode zo zijn principes en mening over uitgeven van geld, voor spelers, voor van alles en nog wat, dat nodig was voor Ajax. Maar doe hier nu niet alsof we niet weten over hoe de besluitvorming in een Raad van Commissarissen verloopt. Het enige dat daarop een uitzondering maakt is een commissaris die verstand van voetbalzaken heeft, niet noodzakerlijkerwijs een ex-voetballer. Voorbeeld: Kees Jansma zou een goede commissaris voor ADO geworden zijn, daar ben ik heel erg van overtuigd. De besluitvorming gaat altijd door een gezamenlijk standpunt van alle commissarissen. Dit betekent dat Van Duivenbode die acht jaar besluiten mede heeft genomen met andere commissarissen. Dat ze het nu een keer niet eens werden en dat hij eruit stapt om die reden, is typisch Theo van Duivenbode. Je kunt met hem alle kanten op, maar hij doet niets tegen zijn principes.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Denk jij dat Blind wel toestemming geeft dat er meer uitgegeven mag worden?
    Die overlegt eerst even met Louis
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    Ik denk dat er een andere discussie gevoerd gaat worden binnen de rvc. Het is nu te veel Cruijff geweest en geen tegen geluid. Mijn ervaring leert me dat goed managen vooral het tegen geluid mee te nemen in je besluiten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:11
    De laatste positie , op verkeersregelaar na, die hij nog niet had bij Ajax. Bingokaart bijna vol dus!
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    Ja dat en kantinejuffrouw, dat is zijn volgende promotie.

    Nee alle gekheid op een stokje, ongelukkig moment om deze man aan te stelleb met alle hoon. Echter, misschien is het best een goede voor de rvc. een toezichtsorgaan eh, hij hoeft geen uitvoerende werkzaamheden te verrichten, maar kan lekker over voetbal babbelen. Dat ligt hem wel weer. Ben best benieuwd. Als dit ook mislukt is het wel een beetje 12 ambachten 13 ongelukken met die man.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:17
    Totaal met je eens.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Ik zie direct dat je Theo van Duivenbode gewoon wegzet, zonder hem ook maar een greintje te kennen. Weet je dat jij puur laster verspreidt met jouw mening? Hij heeft een carriere gehad die klinkt als een klok. Er zijn weinig voetballers, ook weinig sporters in het algemeen, die maatschappelijk en zakelijk zo geslaagd zijn als Theo van Duivenbode. Je moet voorzichtig zijn met zo’n totaal ongegronde mening. Je bent nu het voorbeeld van de kip zonder kop op dit forum. En zeg niet dat je dit humoristisch bedoeld hebt, want laster is verre van humoristisch.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    maandag 12 maart 2018 om 15:05
    Euhm ik rep geen woord over van duivenbode, respecteer hem en zinn capaciteiten gewoon hoor. Maar zoals in bedrijven ook , een rvc is gewoon niet de belangrijkste functie in een organisatie. Van Duivenbode was absoluut een betere optie dan Blind, maarr... Die is wel weg... En ja een vervanger is lastig en dan is het nou ook weer niet zo heel gek dat ze bij Blind uitkomen.

    Volgende keer even nadeken want de enige die laster verspreidt ben jij natuurlijk met zo een reactie.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 15:20
    Wat lees ik hier voor rare praat? Een RvC is nu juist net altijd het hoogste orgaan van een bedrijf, ook bij Ajax. Die stellen een technisch directeur, een hoofdtrainer, een manager en assistent-trainers aan. De laatsten als zij de keuze volgen van de door hen benoemde hoofdtrianer, wat meestal het geval is.
    Ik ben benieuwd Jordtt of jij nog op school zit, enige maatschappelijke ervaring hebt of wel je je wel eens hebt verdiept in bedrjfsstructuren. Je rept over de functie van een lid van de Raad van Commissarissen, die hij een toezichtsorgaan noemt. Heb je wel eens van een Raad van Toezicht gehoord? Dat moet je dan maar niet verwarren met een Raad van Commissarissen want bij de laatsten worden de meeste belissingen voorbereid, genomen en uitgevoerd. Dan heb je het dus ook over Van Duivenbode. Nou, dat was nu net die directeur van een verzekeraar (CEO), daarvoor van een ziekenfonds(CEO), en daarbij, altijd met veel respect een goed lid van de Raad van Commissarissen van Ajax. Als je hem als voetballer had gekend, dan weet je wat hij voetballend, maar ook in die tijd al maatschappelijk voor kennis had opgedaan.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    Ik snap niet waarom je zo aanvallend bent. Ik heb zelf ruim 15 jaar ervaring in bedrijfsleven op managementniveau. Ik zeg helemaal niks tegen van duivenbode. Heb het daarvoor alleen maar over Blind. Daar ga je niet op in, dus je slaat de plank qua reageren nogal mis. Het hoogste orgaan is het zeker, het belangrijkste naar mijn visie niet, dat is een manamegement of rvc nooit, want zij geven geen bestaansrecht aan organisaties.

    Maar zeg nu eens heel concreet wat in mijn reactie je zo raakt en zo negatief over van Duivenbode zou zijn. Want ook als ik het teruglees zie ik het niet....
    Vind ik leuk
    Mallerd +1774
    maandag 12 maart 2018 om 14:14
    Snap al die haat richting Blind niet, makkelijk om de trainer de schuld te geven voor het niet kwalificeren voor het WK. Al stond neuspeuter Löw voor de groep dan nog hadden we ons niet gekwalificeerd, simpelweg omdat de selectie niet goed genoeg is. Blind lijkt me gewoon een geschikt persoon voor deze functie.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    maandag 12 maart 2018 om 14:29
    Ik heb helemaal geen haat tegen Blind, gun hem die baan van harte bij Ajax!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 15:02
    Blind heeft totaal geen schuld aan niet kwalificatie voor het WK. Dan zou de KNVB meer schuld moeten dragen denk ik. Je moet voor kwalificatie wel de nodige goede spelers hebben en we hebben nu gewoon de pech dat deze er niet is. Dus hij moest roeien met een paar riemen die je kunt vergelijken met theelepeltjes.
    Maar hij zal niet geschikt zijn als lid van een RvC, van welke club dan ook. Dat zijn mensen met statuur, niet (alleen) in het voetbal, maar gepokt en gemazeld als direkteur van grote bedrijven, advocaten en oudrechters. Kijk maar na wie er waar in RvC’s zitten waar je nooit een onvertogen woord over hoort, dat komt door de ervaring en het zakelijk inzicht. Altijd. Een voetbalman in een RvC kan, maar dan nog moet je de goede statuur hebben. Die heeft Danny niet. De beste man zou veel kunnen, maar dat niet. Misschien wel als technisch manager of directeur van een club, maar daar hebben we het hier niet over.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5848
    maandag 12 maart 2018 om 15:20
    Nee , klopt. Heel normaal om 4e in een poule met IJsland , Tsjechië en Turkije te worden ...
    En zweden heeft ook een wereld selectie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    maandag 12 maart 2018 om 14:15
    Had Van Gaal nog een "I owe you" uit staan dan?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:15
    Nog meer vriendjes. Wat gaat het toch geweldig met mijn club!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    waar zijn ze in amsterdam mee bezig
    Vind ik leuk
    peinke +2121
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    Dat lijkt me een prima keuze!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 14:19
    Alsjeblieft man. Donderstraal gauw een eind op
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:19
    Gaat Van Gaal dan toch Van De Sar opvolgen... Tussenstapje met Blind.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:27
    Van gaal binnen halen is het enigste juiste wat Ajax nu kan doen.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:33
    Klopt als je de club naar de klote wil helpen moet je die gek aannemen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:35
    Hou toch op die man heeft overal succes gehad en verdiend het om een kans net als Cruijff die ook had te krijgen!

    Louis van gaal is voor altijd welkom bij Ajax de gene die dat niet snapt is geen Ajacied!
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:42
    en dat mag jij roepen?
    Bullshit, die man heeft op een achterbakse manier de club willen binnendringen in 2011

    Op 16 november 2011 werd bekendgemaakt dat Van Gaal een contract had getekend bij Ajax, ditmaal als algemeen directeur. Hij zou vanaf juli 2012 weer aan de slag gaan bij de Amsterdammers. De aanstelling van Van Gaal was zeer omstreden, doordat vier leden van de Raad van Commissarissen (Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers) de aanstelling hadden besloten achter de rug van de vijfde commissaris, Johan Cruijff, om. In dezelfde commissarissenvergadering werden ook Martin Sturkenboom en Danny Blind benoemd tot respectievelijk interim- en technisch directeur. De aanstelling van Van Gaal, die al jaren op gespannen voet stond met Cruijff, leidde tot tweespalt in de Ajax-organisatie.

    Cruijff spande, samen met enkele trainers uit de jeugdopleiding, een rechtszaak aan tegen de overige commissarissen in zake de aanstelling van Van Gaal, Sturkenboom en Blind. In de eerste behandeling in december 2011 werden de aanstellingen rechtsgeldig verklaard, maar ook opgeschort zodat de aandeelhouders er zich over uit konden spreken. Tijdens de aandeelhoudersvergadering werden alle commissarissen uit hun functie gezet vanwege het ontstane wantrouwen. In hoger beroep werden Cruijff en de jeugdtrainers op 7 februari 2012 in het gelijk gesteld door de rechtbank. Hierop werden de contracten van Van Gaal en Sturkenboom door de rechter ongeldig verklaard en stapte Blind zelf op.

    Dus zo welkom is hij niet ik sluit af met jou woorden "de gene die dat niet snapt is geen Ajacied!"
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:44
    Louis van gaal is een Ajacied en daar is geen nep supporter die daar iets aan kan doen.

    Louis de legend en the myth de laatste man die Ajax liet juichen.

    Achterbaks? Hij heeft net zoveel recht als Cruijff op zijn club! Het is oas achterbaks wat jij hier jankt
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:45
    Je slaat poep uit
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    Oneens, grote schoonmaak.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:36
    Van gaal is de man daar voor
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:38
    Nee, je krijgt alleen maar meer van hetzelfde. Je maakt de kliek alleen maar groter en die vriendjes kliek is al 5 jaar het probleem.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:41
    Van gaal is denk ik niet echt vrienden meer met hun... heb je de revolutie gemist?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:45
    Jazeker, daarom wil Van Gaal terugkomen om op zijn eigenwijze manier alsnog zijn gelijk te halen, haaks op Cruijff. Zijn vazallen, en nu dus ook Blind, hebben het pad geplaveid.
    Louis hoeft alleen nog maar de kleur van de loper uit te kiezen.
    Zou die voor ouderwets rood gaan?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:46
    Kom op wat is nou het verschil? Doe mij maar een 10 dan een 6 op het veld ook!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:50
    Met een 6 heb je in principe 2 aanvallende middenvelders. Bij een 10, eentje.
    Ik kies altijd voor aanvallend voetbal. Nog liever 3-4-3. Maar Van Gaal is te realistisch geworden en het Frank De Boer voetbal gaat dan de norm worden.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    Dan word ik Groningen supporter. Wat een nachtmerrie zou dat zijn.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 12 maart 2018 om 14:36
    Dat is ook weer wat te extreem, maar ik zou het wel kunnen begrijpen. Zeker als Faber weg is en Robben komt afbouwen kan het nog wat worden ook daar.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    maandag 12 maart 2018 om 15:07
    Ik ben toevallig voor de eerste keer gisteren gaan kijken. Leuk stadion en goede sfeer. Maar misschien had ik geluk. Alleen een beetje jammer dat ik niets met de club heb
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    maandag 12 maart 2018 om 14:21
    Jammer ik zag de titel en een seconde daarna die foto van Danny Blind, dacht dus heel even aan een terugkeer van Daley Blind :-p
    Hij loopt wel uit zijn contract bij Manchester United, maar die komt echt niet voor een habbekrats naar de Eredivisie.

    Dat Danny nu toetreed als lid van de raad van commissarissen vind ik op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
    Ajax is niet alleen sportief maar ook bestuurlijk de rode draad weer eens kwijt!
    Voor het vierde seizoen oprij geen titel maar ook voor het vierde seizoen oprij onrust op bestuurlijk niveau.
    Het is allemaal Ajax-onwaardig, of laat ik beter zeggen, Nederlands topclub-onwaardige prestaties en gedragingen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Ach, we raken eraan gewend, joh...
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    maandag 12 maart 2018 om 14:22
    Warme club. Geen sollicitatie-rondes zal Marc gedacht hebben (dat kost alleen maar geld). Ik kies er één uit m'n netwerk van vrienden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Hahaha wat een clown ga je eens inlezen hoe een voetbal vereniging werkt. Stel jij ook je baas aan of niet hahaha
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Zou ik wel willen, maar ik mag gelukkig wel meebepalen. Netwerken.zijn belangrijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:43
    Nou vreemde zaak dat jij de controlerende macht kan uitkiezen. Hoeveel kost dat aan omkoping binnen jouw hehmmm netwerk
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    maandag 12 maart 2018 om 15:19
    Formeel heeft u gelijk. Verder heb ik alleen geschreven dat ik mag mede bepalen wie m'n chef wordt EN dat netwerken belangrijk zijn. Omkoping heb ik het niet over gehad.
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Zucht. Ouwe jongens krentenbrood.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Ze leren het niet af, waar begin je aan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    Wat zijn ze van Cruijff wijzer geworden?
    Een prima voetballer, de beste ooit in Nederland. maar als manager?
    Tsja...............
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 12 maart 2018 om 16:27
    Moet je in en aan Barcelona vragen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:18
    Hield ook niet over volgens ingewijden......
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    maandag 12 maart 2018 om 14:26
    Ik zou nog liever een Rus als trainer hebben
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:35
    met fopneus
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:30
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN
    Niet deze walgelijke verrader.
    Op tv komen janken dat hij alles aan Cruijff heeft te danken.Cruijff vertrouwde hem niet!
    Toch gaf hij hem weer een kans en deze hond stak vervolgens een dolk in Cruijjff z'n rug.
    Zo'n walgelijk schepsel??
    Wil dan niemand in de rvc? .
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:36
    ze hebben mij niet gevraagd
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:45
    Omdat ze stom zijn
    Vind ik leuk
    RebelVox +8460
    maandag 12 maart 2018 om 14:46
    klopt :-)
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    maandag 12 maart 2018 om 14:30
    Mooi club gaat steeds verder naar de klote
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Eerste deel van jouw zin: nee hoor!
    Tweede deel: YES!\

    Eigenlijk is het omgedraaide het geval:

    Klote club gaat mooi steeds verder naar de verdommenis :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Fout. Mensen die met Van Gaal via de achterdeur binnen wilde komen zijn niet nodig
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Mooi, gaat de bak ellende bij Ajax allemaal groter worden...
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:40
    KLOPT
    Vind ik leuk
    Bals +395
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Scholletje glibbert er weer eens lekker tussen.....
    Vind ik leuk
    RedNas +3464
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    Die rol had hij inderdaad nog niet gehad..
    Vind ik leuk
    Vak422 +570
    maandag 12 maart 2018 om 14:36
    Ben er niet heel blij mee, maar het is in ieder geval een Ajacied met hart voor de club.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 12 maart 2018 om 14:42
    Het is ook een Nederlander, maar dat heeft ons weinig gebracht. Succes ermee.
    Vind ik leuk
    pico323 +6573
    maandag 12 maart 2018 om 14:37
    mooi voor Blind, de man heeft toch een Ajax hart.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1463
    maandag 12 maart 2018 om 14:37
    Heeft indertijd voor van Gaal gekozen en moest dus weg. F. De Boer had hem graag bij Ajax gehouden.
    Als trainer bij Ajax uiteindelijk 2de geworden. En de tweede seizoenshelft liepen de spelers voor hem door het vuur.
    Daarnaast een echte Ajacied.

    Welkom terug.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:40
    De fans hebben niets te zeggen?

    Sar je bent gewaarschuwd.
    Blind is een hond.

    Vind ik leuk
    zwollie +8390
    maandag 12 maart 2018 om 14:51
    Ajax is geen Willem 2 waar de fans het voor het zeggen hebben
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Das waar, maar ze kunnen hun onvrede laten merken.
    Je moet alleen mensen aanstellen waarvan je weet dat iedereen er achter staat en niet alleen een klein groepje
    Vind ik leuk
    El Cazador +7518
    maandag 12 maart 2018 om 15:34
    We kunnen minimaal met witte zakdoekjes zwaaien en Johan Cruijff scanderen
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:41
    Johan Derksen grijp ajb in.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:43
    Het zal hem sieren als hij nadenkt en tot de conclusie komt dat hij de club hier GEEN plezier meedoet
    Iedere zondag verwensingen naar je hoofd. Je gezin bedreigt enz.
    Blind al kan je niet zien, lezen toch wel? en wat dacht je van horen???
    Hiddink, Jan Mulder, Advocaat. Kenneth Perez.
    Zoveel keuze
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 14:45
    Haha, een storm in een glas water.
    Hij kan geen VOG overleggen en wordt het dus niet.

    Ik denk dat er krachten zijn die vrezen dat Ajax misschien toch nog kampioen kan worden en onrust wil zaaien
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1185
    maandag 12 maart 2018 om 14:46
    Scholletje flikt het weer!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5848
    maandag 12 maart 2018 om 14:51
    Kijk daar is ie dan !
    De beloning voor het oproepen van alle Ajacieden en het opwaarderen van de transferwaarde van de spelers van Ajax.
    Vind ik leuk
    hantayo +1138
    maandag 12 maart 2018 om 14:53
    kom maar op Blind haters..........
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Steke... Blind
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    Bizarre move.
    Laat hem direct Daley meenemen. Dan is t prima.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Is dit comedy-capers or what?.En het is niet eens 1 april!.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Dit staat ook weer illustratief over hoe Ajax om gaat met oud voetballers. Net als in de andere functies weten ze er op miraculeuze wijze steeds de verkeerden uit te pikken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:04
    Kunnen ze dan echt niemand krijgen die daar wil gaan zitten?.Lachwekkend 1 april op zijn mooist!.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 15:08
    Mocht Blind het toch niet worden dan is een goede Martin Jol.
    Haha.
    Zo slecht is het spel van Ajax toch niet dat ze ons op deze wijze wat vertier willen bezorgen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:09
    A new snake in the pit
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    maandag 12 maart 2018 om 15:13
    Scholletje for president
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    maandag 12 maart 2018 om 15:14
    In de RvC kan ie in elk geval minder kwaad dan als trainer (althans, dat mogen we toch hopen)...
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    maandag 12 maart 2018 om 15:17
    wie weet, . . kan'ie achter een bureau geen kwaad ??
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:21
    Ik ga vast popcorn halen!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7518
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    OMG, het paard van Troje is binnen gehaald, hoe kan men dit Scholletje binnen halen. Hier zitten de viezerikjes van de club Van Os achter, bah, bah, de nieuwe revolutie is weer begonnen alleen nu zonder Johan Cruijff.
    WAAR IS DE VOETBALCLUB AJAX GEBLEVEN????
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:41
    We zijn doodziek.
    Tijd voor een verenigd vreedzaam protest zou je zeggen.
    Maar de supportersgroepen zijn meer bezig met ruzie maken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    Prima persoon voor rvc. Rustig, verstand van voetbal, menselijk, veel prijzen gewonnen. Zo makkelijk vind je niet iemand met zo’n voetbalachtergrond voor de rvc.
    Vind ik leuk
    goreju +120
    maandag 12 maart 2018 om 15:33
    "Een collega-commissaris die zich met name op de voetbalportefeuille gaat richten. Iemand die de nodige ervaring met zich meebrengt en bij voorkeur Ajacied is en de club goed kent. "
    En de uitstraling van een stoeptegel heeft
    Vind ik leuk
    fr0do +1453
    maandag 12 maart 2018 om 15:34
    Rijke ervaring aan clubs en organisaties waar het een puinbak is.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 12 maart 2018 om 18:00
    Waarom zoekt Danny niet iets waar hij zeker weet dat hij daar goed in is? Er is ook best veel mis met Ron Jans. Maar als ze Ron Jans vragen bondscoach te worden dan zegt Ron zeer terecht... nou anderen komen eerst in aanmerking... waarom bedenkt Danny dat niet?
    Ga eerst lekker bij Sparta kijken joh, fijne club, wie weet vindt je daar je ei?
    Vind ik leuk
    fr0do +1453
    maandag 12 maart 2018 om 18:35
    Inderdaad, ik snap ook niet waarom hij zich altijd laat gebruiken voor dit soort zaken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:39
    Echt heel de club is doodziek.
    Van supporters tot directie, en alles er tussenin.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 12 maart 2018 om 15:45
    Het lek is boven !! Nu gaat het helemaal goed komen met Ajax !
    Vind ik leuk
    xaja32 +191
    maandag 12 maart 2018 om 15:51
    scholletje blind het likken kan beginnen
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1292
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    Ze glijden steeds verder af
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    maandag 12 maart 2018 om 16:57
    Prima toch!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22121
    maandag 12 maart 2018 om 17:14
    Scholletje toch naar binnen...
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 12 maart 2018 om 17:56
    Wie in de raad leek dat een goed idee?
    Gaat vd Sar nu gecontroleerd worden door Blind?
    Meen dat Danny bij Sparta in beeld was?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2029
    maandag 12 maart 2018 om 17:58
    Da minde ni.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:00
    Precies, de meest geschikte kandidaat een groot Ajacied, door de grote Johan Cruijff naar Ajax gehaald. Ik zie geen reden om het niet te doen. Cruijff speelde nog een seizoen voor de kakkerlakken, zo bont heeft Danny Blind het niet gemaakt hoor.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    maandag 12 maart 2018 om 18:10
    Waar zijn ze mee bezig, de verrader komt terug, kan toch niet mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    kerel +2165
    maandag 12 maart 2018 om 18:29
    Ah bah..
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 12 maart 2018 om 19:53
    niets mis mee
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:03
    Kolere zeg.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 12 maart 2018 om 21:49
    Hahahaha.

    Voor het leven binden aub!
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1469
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:33
    Waarom wordt Blind als lid van de RvC nu direct weer af geserveerd?
    Hij wordt geen trainer of Technisch Directeur binnen de club, maar gewoon lid van de RvC met de nodige ervaring op zak binnen het voetbal.
    Blind heeft een Ajax hart, of hadden we Aad de Mos of zo voor moeten dragen??
    En dat eeuwige gedoe over 'Het plan Cruijff' moet ook met de nodige reserves bekeken worden. Er zitten hele goede dingen in, maar organisatorisch is gebleken dat sommige zaken niet werken.
    Johan was en blijft voor eeuwig en altijd de beste voetballer, maar binnen een organisatie was het wel iemand met een hele grote gebruiksaanwijzing.

    Een kleine weergave van feiten, geen kritiek;

    1974 WK grote ruzie binnen de selectie en met de KNVB.
    1984 Ultieme wraak, omdat de contractverlenging bij AJAX niet volgens zijn wensen liep, vertrok hij naar Feijenoord. En maakte Feijenoord dus kampioen.
    1992 KNVB was rond met Cruijff als bondscoach, maar eindigde met ruzie zonder getekend contract.
    1996 Cruijff vertrekt bij Barcelona na een langlopend conflict met voorzitter Nunez.
    2012 Cruijff stapt op als lid van de RvC van Ajax.
    2015 Cruijff stapt op als adviseur bij Ajax.

    Johan Cruijff was en blijft een perfectionist, en dan is werken met andere mensen binnen een organisatie die dat niet zijn een eenzame strijd die je nooit kunt winnen, alleen door zelf op te stappen.
    En dat heeft Johan dan ook vaak gedaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws