Vier 'nepstieren' in Jupiler League: Financieel en sportief heel leuk

    Vier 'nepstieren' in Jupiler League: "Financieel en sportief heel leuk"

    maandag 12 maart 2018 om 20:35

    De derde periode in de Jupiler League is buitengewoon spannend. Maandagavond zal de beslissing vallen en maar liefst vijf ploegen maken nog kans op de periodetitel: FC Dordrecht, FC Emmen, Jong AZ, De Graafschap en FC Volendam. Daarom werden vier 'nepstieren' gefabriceerd.

    Bij het winnen van de periodetitel wordt de Bronzen Stier uitgereikt. In de derde periode staat FC Dordrecht bovenaan en bij winst op RKC Waalwijk is de prijs een feit. Simon Kelder, bondsridder van de KNVB, mag in dat geval de uitreiking verzorgen. "We hebben vier nepstieren nodig vanavond. Voor zo'n club als Dordrecht is het natuurlijk fantastisch als het zou lukken", zegt hij tegenover FOX Sports.

    "Het heeft een aantal jaren geduurd, maar ik vind het mooi dat het zo is gaan leven. Iedereen keek vroeger alleen naar de nacompetitie. Nu zijn periodetitels sportief en financieel heel leuk. Die stier staat gewoon leuk in de prijzenkast. En hij eet geen brood, dus hij kost ook niets", grapt Kelder.

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8149
    maandag 12 maart 2018 om 20:39
    Wat zou het mooi zijn als Emmen promoveerd. Er heeft nog nooit een Drentsche club in de eredivisie gespeelt. Dus het word wel eens tijd.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7643
    maandag 12 maart 2018 om 20:48
    Staat al 2-2
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:50
    Leuke match wel. Al ben ik wel voor FC Dordt aangezien dat mijn club is in deze regio!
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8149
    maandag 12 maart 2018 om 20:53
    Waarom denk je dat ik voor Emmen ben vanavond;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:00
    Haha begrijpelijk. Succes. Al vrees ik dat Jong Ajax (en daarmee het commercieele voetbal) hem pakt...
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Als niet met periodetitel gebeurd dan alsnog via de stand!
    Vind ik leuk
    Dicky +16126
    maandag 12 maart 2018 om 21:04
    Leuk voor de mensen in Emmen. Maar van alle kandidaten voor deze periode titel is de Graafschap het meest Eredivisie waardig. En eigenlijk kan dat al niet eens.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:52
    Wat een onzin ..de graafschap laat elke keer zien dat het er niet thuishoort..
    Denk dat bij emmen er geld los kan komen in emmen of in de omgeving ... het is nieuw en daar wil geld bij zijn ...vol stadion maar ook sponsoren ...zie ook de selectie als beter .. meer talent en ook organisatie beter op poten dat staat vast ..
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    maandag 12 maart 2018 om 20:53
    De Graafschap afgelopen vrijdag zo dom weg gegeven aan Dordt... Anders was hij al bijna in the pocket, maar als zo vaak faalt de Graafschap als het er op aan komt dit seizoen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:39
    Ach joh, daar hebben we al 30 jaar last van. Wedstrijden die echt wat opleveren en gewonnen moeten worden kun je bij voorbaat al de tegenstander invullen op je toto formulier.

    Nu gewoon zorgen dat we bij die eerste 4 plekken komen en de eerste ronde over kunnen slaan
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    maandag 12 maart 2018 om 21:47
    Na vrijdag ben ik bang dat we weer op plaats 8a9 staan gezien het programma
    Vind ik leuk
    14forever +7955