Roda JC-held in Canada: Alles is veel duurder dan in Nederland

    Roda JC-held in Canada: "Alles is veel duurder dan in Nederland"

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 20:56ma 12-03-2018 om 20:56

    Pa-Modou Kah speelde zeven jaar voor Roda JC en in die periode werd hij een publiekslieveling. Dankzij zijn werelddoelpunt tegen VVV-Venlo, een omhaal, zal hij in Kerkrade niet snel vergeten worden. De voormalige verdediger werkt momenteel als assistent-trainer in Canada.

    "Het is hier heel anders dan in Nederland. Ik kan hier anoniem over straat, haha. Ik ben sinds dit seizoen assistent-trainer bij Vancouver Whitecaps. Het voetbal is mooi, en ik ben vooral blij dat ik gezond ben", aldus Kah tegenover ELF Voetbal. Wel ziet hij één nadeel in zijn nieuwe thuisland. "Eten, drinken, huizen en kleding: alles is veel duurder dan in Nederland. 
     
    De Noor met Gambiaanse roots werd wereldberoemd in Nederland toen hij op fabuleuze wijze scoorde in de derby tegen VVV. "De goal viel aan de kant van het fanatieke Roda-publiek. Dat was helemaal mooi. Ik ging op de achterlijn staan en schudde iedereen de hand. Waarom ik dat deed weet ik niet, haha. Het kwam zomaar in mij op."

    Plaats een reactie

    Rjc1980 +1194
    maandag 12 maart 2018 om 20:58
    Held!!!!
    Vind ik leuk
    PredatorA +6560
    maandag 12 maart 2018 om 21:07
    Moet VP eigenlijk wel het bijbehorende filmpje toevoegen in dit artikel! ;)
    Vind ik leuk
    Dave VVV +302
    maandag 12 maart 2018 om 21:13
    Ik was live getuige in het stadion. Filmpje is niet nodig :)
    Vind ik leuk
    Stack5 +3076
    maandag 12 maart 2018 om 22:14
    Ach, dat filmpje kennen we allemaal nog wel. En dat handjes schudden bij het juichen. Legendarisch.
    Vind ik leuk
    feye88 +2107
    maandag 12 maart 2018 om 20:59
    Fantastisch moment was dat. Wat een perfecte omhaal en dat van zo'n mooie gast als Kah.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    maandag 12 maart 2018 om 21:03
    jaaa handjje
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    maandag 12 maart 2018 om 21:00
    Blijft geweldig om terug te zien, held!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    maandag 12 maart 2018 om 21:00
    Prachtig was dat, toch een soort van cultheld
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1194
    maandag 12 maart 2018 om 21:03
    Een mens met het hart op de juiste plek. En een beperkte voetballer maar wel met zogenaamde iron balls. En winnaarsmentaliteit
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27410
    maandag 12 maart 2018 om 21:03
    Leuke speler van Roda destijds.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:03
    Ik weet niet waar deze man woont maar in Canada waar mijn familie woont is alles veel goedkoper dan in Nederland. Je verdiend 1/4 minder dan in Nederland maar de leefomstandigheden zijn 1/3 goedkoper.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 12 maart 2018 om 21:09
    Jij woont zeker in de hoofdstad.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    maandag 12 maart 2018 om 21:12
    Ottawa?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:35
    Helemaal goed. De meeste Europeanen hebben het van over Montreal of Toronto
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    maandag 12 maart 2018 om 21:38
    Tjsa mijn originele gok zou ook fofut zijjn geweest eigenlijk ahah
    Vind ik leuk
    5697956 +3725
    maandag 12 maart 2018 om 21:41
    Opmerkelijke achternaam 'Kah'. Dat betekent 'stront' in het Neger-Engels.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    maandag 12 maart 2018 om 21:45
    Oke
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:18
    Nee in Vancouver, 2.5 uur rijden van het Amerikaanse Seattle

    We rekenen ook in km in plaats van miles.

    Hahaha
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 12 maart 2018 om 21:19
    Sorry, maar dat schrijf je met dubbel T...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:28
    Je hebt helemaal gelijk. Maar snel even aangepast voor het geval je mensen op de tenen trapt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 12 maart 2018 om 21:28
    Bill Gates leest hier gelukkig niet mee....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 12 maart 2018 om 21:20
    Pa is altijd al beter geweest in voetballen dan rekenen....
    Vind ik leuk
    KARKANEL +148
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:09
    Ik denk dat hij Noorwegen met Nederland verwisselt. Canada is iets goedkoper dan Nederland maar Noorwegen is ontzettend duur. Ik heb familie in beide landen en ben er vaker geweest dus.........
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 12 maart 2018 om 21:09
    Wat een beest was dat zeg. En een geweldig figuur.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    maandag 12 maart 2018 om 21:19
    Zeker vergeten de kosten van het levensonderhoud mee te nemen in de salarisonderhandelingen.... niet zo slim Pa!
    Vind ik leuk
    danny9874 +2481
    maandag 12 maart 2018 om 21:28
    Wat een sympathieke kerel! Heb nog even het interview teruggekeken na die wereld-omhaal..... ( als ik hem er op die manier ingemetseld had, was ik meteen gestopt trouwens)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    maandag 12 maart 2018 om 21:47
    Gouwe tijden wat een held
    Vind ik leuk
    Fr!ts +101
    maandag 12 maart 2018 om 21:59
    Hoe hij zijn goal viert waardeer ik wel haha :)
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    maandag 12 maart 2018 om 23:42
    Ik wist niet dat Canada zo duur was? Dacht dat het wel vergelijkbaar was met de VS..
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:20
    Hij komt er nu nog regelmatig bij Richael the barber in Heerlen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:48
    Gouden tijden zucht.
    Konden we de tijd maar eens terug zetten en weten wat we nu wisten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws