'KNVB en PEC komen met opmerkelijke huurconstructie voor Koeman-assistent'

    'KNVB en PEC komen met opmerkelijke huurconstructie voor Koeman-assistent'

    dinsdag 13 maart 2018 om 07:09

    Dwight Lodeweges wordt de rechterhand van bondscoach Ronald Koeman bij het Nederlands elftal. De KNVB huurt de assistent-trainer van PEC Zwolle de komende twee interlandperiodes van de Overijsselse club, waarna hij 1 juli definitief de overstap maakt.

    Die constructie is de uitkomst van wekenlange onderhandelingen, meldt De Telegraaf. Op die manier hoeft de voetbalbond zijn nog ruim drie jaar doorlopende contract niet volledig af te kopen. PEC houdt bovendien tot het einde van het seizoen de beschikking over de zestigjarige Lodeweges en krijgt toch nog een vergoeding.

    Als de KNVB tot 1 juli had gewacht, had Lodeweges contractueel gratis de overstap kunnen maken. De bond is er echter veel aan gelegen om goed van start te gaan onder Koeman. Lodeweges is erbij tijdens de oefeninterlands tegen Engeland (23 maart), Portugal (26 maart), Slowakije (31 mei) en Italië (4 juni), voordat hij PEC helemaal achter zich laat.

    Plaats een reactie

    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:16
    Best knap bedacht binnen een paar weken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:36
    Ja idd. Voor hetzelfde geld duurt het 1,5 jaar. En nu is het gratis.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9939
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:27
    Fijn dat ze eindelijk een zinnig besluit hebben genomen, ben benieuwd wat PEC nog krijgt voor Lodeweges.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:44
    Een KNVB beker. Volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:08
    Haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:45
    Hoezo ben je daar benieuwd naar? , begint je dag dan beter, of ben je een nieuwsgierig aagje?
    Vind ik leuk
    peinke +1752
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:05
    We kunnen er weer eentje bij schrijven die gratis de deur uitloopt. Een ,,huurvergoeding'', laat ik maar zeggen een typische Nijkamp- cq Kruideniersoplossing!.
    In Zwolle staat dit slappe figuur in een behoorlijk aanzien, maar voor mij is hij dat absoluut niet. Ik zal niet weer met het zelfde lijstje komen, maar als je ziet welke spelers, en nu ook zeer gewaardeerde trainers, de deur uit laat lopen, dan schrik je. Gelukkig is hij weer gered door de gong met de transfer van Sandler (niet zijn verdienste, maar Van 't Schip die ook af en toe als ,,spelersmakelaar'' optreed voor de Manchester City Group). Zelfs het niet tijdig verlengen van het lopende contract van Sandler voor de winterse transferperiode, kost PEC maar zo weer 1 miljoen, maar goed, af en toe duurt het wat lang bij Nijkamp en komt slagvaardigheid niet in zijn woordenboekje voor.
    Na dit seizoen is er een totale leegloop van sterkhouders bij PEC en je houd je hart nu al vast voor het volgende seizoen. Maar Nijkamp/Visser stellen de doelstelling bij tot Europees voetbal, maar daar zijn ze inmiddels 5 wedstrijden verder al van een koude kermis thuisgekomen.
    Hopen dat er nog wat centjes van de transfer overblijft, want de ronde gaat alweer dat een groot gedeelte in afkoop van een spelersfonds (die centjes zijn al opgemaakt) en het begrotingstekort hiermee aangezuiverd moet worden. De miljoenen die Thomas nog moet opleveren met nog maar 1 jaar contract, zal zich waarschijnlijk beperken tot tonnen.
    Nijkamp, drukker met het zoeken naar de spelers met het juiste kleurenprofiel dan met kwaliteit. Tot nu toe zijn spelers als Ligeon, Menig (huur) en Ondaan aangetrokken, maar zullen PEC geen boost geven. Dit zijn spelers uit de 4e garnituur ,,Amsterdamse kliek'' van Van 't Schip.
    Overige resultaten dit seizoen: Mokhtar gratis weg; Saymak, gratis weg. Reynders, voor een 1-jarige opleidingsvergoeding naar AZ; zogenaamd een cash-cow Freire aangetrokken in een fantastische huurdeal, maar is nu al uitgerangeerd; dure contracten van Achabar levert nog wat huursom op; v.d. Pavert, idem dito; eindeloos aanhouden van contractspelers Nijland (Nederlands recordhouder invallen met hoogste salaris); Karagounis met z'n 15 wedstrijden in 3 jaar; Marinus en Van der Hart. en de reeds afgeschreven Parzyczek, Freire en Bakker. Over de eeuwig geblesseerde Dico Koppers zal ik het dan maar niet hebben, die jongen had waarschijnlijk ook wel anders gewild.
    Dan lopen Boer, Marcellis en Van Polen op hun einde en wat blijft er dan over als sterkhouders: Kingsley, Dekker en Namli.
    De aanstormende talenten beperkt zich tot v.d. Berg. Wel te hopen dat deze spelers inmiddels een fatsoenlijk contract heeft, anders zien we die volgend seizoen ook terug bij Jong AZ. Bruintjes en Van Looy zijn nog mijlen ver verwijdert van een selectieplaats. Dat hebben we gezien in de wedstrijd tegen ADO! En dan gaat ook nog een prima veldtrainer de deur uit, al deed het management geloven dat er nog een lang-lopend contract van 3,5 jaar onder zat. Of waren ze de clausule vergeten?
    Als je nu al veilig bent is het noodzakelijk bouwen aan een nieuw elftal voor volgend seizoen prioriteit nummer 1. Of wachten we weer tot het allerlaatste moment en komen dan weer met allerlei zogenaamde supertalenten op de proppen via Raiola en dan natuurlijk op huurbasis.
    Doelstelling van PEC... Stabiele middenmoter, maar zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik PEC volgend seizoen in de zelfde rol als FC Twente, Roda JC en Sparta.
    Maar we staan 7e, wat een fantastisch seizoen hebben we voorgeschoteld gekregen! Typisch staaltje van scorebord-beleid!
    En om nog maar even mijn gelijk te halen... Vorig seizoen is het ook maar net onder leiderschap van deze slappe manager goed gegaan met dat huurlingenleger wat als los zand aan elkaar hing. Een nederlaag tegen onze Deventer vrienden in een van de laatste uitwedstrijden, had ons nu al in de ellende gestort. Maar, dat is iedereen gezien de fantastische resultaten en de huidige 7e plaats alweer vergeten, net als de periode er voor waar we volgens de KNVB niet goed met de centjes omgingen, ondanks de successen in de beker, JC Schaal en Europees voetbal.
    Wakker worden!!! Ik begrijp de teleurstelling van Nijkamp na wederom een afwijzing van de KNVB, maar ga vol voor PEC of haak af.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1256
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:31
    Ah, oké!
    Vind ik leuk
    zwollie +6469
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:35
    Denk je dat dat lange verhaal ook nog gelezen word?
    Vind ik leuk
    peinke +1752
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:40
    Niet door analfabeten en nepsupporters. Wel door supporters die zich zorgen maken om hun club. Daar behoor jij duidelijk niet bij schat ik maar zo in. Reageren, want iemand zegt iets stouts over ,,mijn'' cluppie! Ga lekker een stripverhaal bekijken! Op dergelijke one-liners zit helemaal niemand te wachten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zwollie +6469
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Ik kom al 40 jaar in het stadion, dus dan ben je een successupporter?
    Vind ik leuk
    peinke +1752
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:51
    Dat zeg ik niet, als je door dik en dun de club steunt, en de historie kent, dan zou ik me maar iets drukker maken i.p.v. een oneliner te sturen louter om een reactie te geven.
    Als ik onzin praat, prima, als je er anders over denkt, prima. Maar reacties bestaan louter om te reageren zonder enkel argument of tegenargument. We staan 7e, goed toch? Nou, die roeptoeters zijn successupporters en als we per ongeluk ooit nog degraderen, haken die als eerste af.

    Ik vind je reactie merkwaardig over ,,wie e.e.a. leest''. Nou, zo te zien genoeg. En geen probleem, als er onzin staat, zeg het. Als je een andere mening hebt, zeg het. Maar hier zijn heel veel PEC-supporters net als op PEC.nu en dat soort fora, die bij elk negatieve opmerking in de aanval gaat. En 95 procent zonder enkel argument. En dat mag, maar laat je oneliner dan maar achterwege en laat iedereen zelf bepalen of ze een lang stuk willen lezen. Ik maak niet het beleid, en wil dat ook niet. Ik ben niet zoals bij Willem II dat ik ooit een manifest teken. Maar feiten benoemen doe ik graag, zeker als mijn bronnen betrouwbaar zijn.
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:04
    Je ziet het te rooskleurig in. Echt, dat kun jij ook. Van Looy mag weg zal met zijn blessure wel geen wedstrijd voor PEC meer spelen en Bruintjes is een speler die geschikt is als speler van het tweede.
    PEC had natuurlijk wel pech dat ze de beker wonnen net voor het jaar dat het financieel interessant werd omdat je toen in de poule mocht starten in plaats van een voorronde. Voorrondes is bij geen enkele Nederlandse ploeg aan te bevelen. Gelukkig ging PEC er uit tegen een ploeg die iedereen van naam kent en waren het toch mooie wedstrijden en op de laatste helft na, nog spannend ook. Verder heb ik mij wijs laten maken dat Nijkamp deze keer niet is benaderd voor de functie die uiteindelijk naar Hoogma is gegaan.
    Eerlijk gezegd verbaast het me nog dat ze er nog een habbekrats voor krijgen, je zou toch denken dat elke club die armlastige KNVB een plezier wil doen als die een kik geven. Blijkbaar was het potje bij de KNVB leeg na het afkopen van contracten en het mogelijk compenseren van Koeman die er vermoedelijk erg op achteruit gaat met zijn contract bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4779
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:44
    Ik zou het eens interessanter vinden om te lezen hoe jouw visie zou zijn wat er moet gebeuren komend seizoen en welke spelers er bij jou op de radar zouden staan. Haalbare spelers dan wel te verstaan. Kritiek spuien dat kun je prima weet ik inmiddels. Je hebt het podium nu, dus ik ben benieuwd
    Vind ik leuk
    peinke +1752
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:34
    Faik als vervanger van Saymak, niet als huurling maar met een contract. Investeren in een spits, het beste past Henk Veerman of Van Amersfoort. Niet huren, maar contracteren. Alternatief Sam Lammers PSV, maar wordt lastig, misschien huren.
    Armando Obispo als vervanger links CV i.p.v. Sandler. Zeer talentvolle speler.
    Noussair Mazraoui, vervanger van Thomas. Eric Botteghin, is klaar bij Feyenoord, 30 jaar, kan nog jaren mee als CV en routinier.
    Vito van Crooij, aanvallende middenvelder/aanvaller. Sam Hendrikx, GAE, aanvaller. Zo maar een greep uit mijn voorkeur spelers van nagenoeg allemaal haalbare spelers.
    Intensiever scouten in 1e en 2e divisie, maar vooral contractspelers en op lastige positie hooguit een huurling. Huurlingen alleen mits optie tot koop. Maar dat zijn alleen maar namen.
    PEC is een uitstekend merk in een beter wordende economie. Waarschijnlijk heeft PEC de laagste opbrengst m.b.t. hoofdsponsor, al denk ik dat Broerse prima werk verricht.
    Bouwen aan het enige kapitaal van de club d.m.v. goed contractbeleid en spelers ,,in eigendom'', op tijd verlengen en ondernemend zijn m.b.t. verlengen. Sandler had veel meer geld kunnen opleveren als die contractverlenging voor de winterse periode was geregeld. Ondernemersschap. Uitbreiding BC over de lengte van Fred Patrick Tribune. Intensiveren jeugdopleiding met amateurclubs. Opnieuw promotie in de regio met een mobiele voetbalschool gerund door oud-spelers/trainers. Enigszins voor talenten, anderzidjs voor promotie en binding aan PEC.
    Nou, en nu zul jij wel allerlei commentaar hebben op de genoemde items. Maar ik maak het beleid niet, maar op dit moment de beleidsmakers bij PEC ook niet! En dat blijft zorgelijk, zeker als er groei moet zijn naar een stabiele middenmoter.




    Vind ik leuk
    Rodajc +9567
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Tjezus man...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21107