Delegatie Turkije op tribune voor groot Oranje-talent: Mooi dat ze komen kijken

    Delegatie Turkije op tribune voor groot Oranje-talent: "Mooi dat ze komen kijken"

    dinsdag 13 maart 2018 om 13:02

    Een delegatie van de Turkse voetbalbond heeft afgelopen weekend NEC'er Ferdi Kadioglu twee keer bekeken. Vrijdag tegen FC Volendam en maandag tegen Jong FC Utrecht zaten mensen van de Turkse federatie op de tribune voor het achttienjarige talent.

    Kadioglu maakt deel uit van Oranje onder 19 en wil nog geen besluit nemen over het land dat hij internationaal wil vertegenwoordigen. "Het is mooi dat ze komen kijken. Daar spreekt waardering uit", zegt Kadioglu tegen de Gelderlander. "Maar ik ga gewoon door bij NEC en Oranje onder 19 en ga geen overhaaste beslissing nemen."

    Kadioglu wordt volgens Turkse media ook gevolgd door Besiktas, dat met enige regelmaat een delegatie op de tribune heeft zitten. De aanvallende middenvelder heeft nog een contract tot medio 2021 bij NEC en kan ook rekenen op de belangstelling van Ajax en Vitesse. De Arnhemmers poogden het talent afgelopen zomer over te nemen.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 13:05
    De Turken komen weer talenten roven
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:18
    En zoiets kan nog lukken ook, want tegenwoordig denkt elke 19 jarige die een paar keer aardig tegen een bal heeft getrapt dat hij een seintje van de KNVB moet hebben dat hij in aanmerking komt voor Oranje. Zo niet, dan stappen ze over. Hij geeft gelukkig zelf al aan voorlopig voor Oranje -19 te blijven spelen, maar ik ben benieuwd of dat nog steeds zo is als hij over een jaartje nog niet heeft gedebuteerd en Turkije er wat meer druk op gaat zetten.
    Vind ik leuk
    JustH +15570
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:43
    Knap dat jij precies weet wat elke 19 jarige denkt.
    Dat is een gave.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:14
    Het is inderdaad een gave.
    Vind ik leuk
    JustH +15570
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:15
    Doe er wat goeds mee
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:20
    Ik slijt mijn vrije momentjes hier om mijn gave te delen met anderen, waaronder jij. Dat is goed zat hoop ik.
    Vind ik leuk
    JustH +15570
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:21
    Meer dan zat, ik ben het bijna zat zelfs
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:22
    Goed om te horen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:14
    Ik durf er wel geld op in te zitten dat hij voor het einde van 2018/2019 nog niet zijn debuut voor het Nederlands Elftal heeft gemaakt. Bij Turkije kwam zelfs een speler van Dordrecht in de selectie.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:15
    Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar je ziet vaker dat ze verwachten er dan wel een keer bijgezeten te hebben. Soms terecht, maar vaker onterecht. Vervolgens maken ze dan maar alsnog de overstap naar het land van de andere nationaliteit.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:21
    Dat zegt dan genoeg over de mentaliteit van zo'n speler. Die hoeven we er dan ook niet bij te hebben, het is graag of niet. Ben er ook totaal niet rouwig om dat Ziyech voor Marokko speelt. Maar Kadioglu lijkt me niet zo'n type.
    Vind ik leuk
    Bart Balk +83
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:37
    De turken konen weer talenten roven.??..haha...

    Zien ze daar misschien iets wat de meeste clubs hier niet willen zien .
    Maar het is echt wel een talent.
    Heeft mooie dingen laten zien .
    Al is het nog geen constante speler .
    Maar daarin kun je groeien met betere spelers om je heen..


    Vind ik leuk
    Muradona +191
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:40
    Ja want zo een jongen heeft natuurlijk geen eigen keuze..?!
    Hij mag toch zelf beslissen over het verloop van zijn carriere?
    De opmerking over roven slaat helemaal nergens op..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:38
    Wat heeft Turkije voor deze jongen betekent dan? Het is geen eens zo dat zijn beide ouders nog geboren en getogen Turken zijn, zijn vader is Turks en zijn moeder een is een Nederlandse geboren in Canada.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:12
    Dat wordt een heel bullshitverhaal over zijn roots, de familie in Turkije trotsmaken, sort of homecoming (geweldige song van U2 trouwens), vader trots, enz. Ga daar maar van uit.
    Vind ik leuk
    Muradona +191
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:30
    Wat je dus wilt zeggen is dat zijn vader méér Turks is dan dat zijn moeder Nederlands is..?!
    Plus waarom zou Turkije iets voor hem moeten betekenen? Is dat een vereiste ofzo om te moeten kiezen voor welk land je wilt spelen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:41
    Jij leest dingen die er niet staan.
    Vind ik leuk
    Muradona +191
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:12
    Jij typt dingen die nergens op slaan.
    Die jongen is niemand wat verschuldigd hij moet gewoon kiezen met zijn hart. Niet voor welk land zogenaamd iets voor hem heeft ‘betekend’.
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:09
    Als er wat valt op te halen staan ze met hun kop vooraan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:11
    hier krijg ik dus een enorme kronkel van, ga lekker in Duitsland zoeken naar half Turkste talenten
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32140
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:15
    Hoe dat zo? Nederlandse clubs kijken toch ook overal rond naar jonge spelers?!?!
    Vind ik leuk
    Muradona +191
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:43
    Toen NL achter Asensio aan ging vond (bijna) iedereen dit geweldig, maar andersom doet men alsof de neus bloedt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:48
    als Asensio had gekomen had ik daar precies hetzelfde overgedacht. een speler die zijn hele leven in een bepaalt nationaal jeugd team heeft gespeeld moet ook uitkomen voor dat zelfde land.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:49
    ik heb het niet over Besiktas maar over de Turkse nationale bond.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32140
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:14
    Gewoon netjes de hoofdprijs betalen; waar hij dan heen gaat is me om het ven.

    Nee, dat is niet waar..... het maakt me wel uit.... ik zie hem liever niet naar Ajax gaan!
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1340
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:19
    Dit artikel gaat voornamelijk om zijn keuze voor het nationale elftal. Tenzij je Ajax als een land ziet, heeft die opmerking weinig waarde bij dit artikel haha.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32140
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:21
    Die kiest gewoon voor Oranje.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +799
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:38
    Jij hebt dus geen flauw idee waar dit artikel over gaat hahaha
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:33
    Semi off topic. Zou het niet een goede regel zijn dat je "moet" kiezen als je na je 18e (volwassen) voor een nationaal team opgeroepen wordt ipv pas als het om het "echte nationale team" gaat?

    Ikzelf zou dit eerlijker vinden naar de landen die deze spelers van 18 tot het keuzemoment opleiden. Tuurlijk bij de clubs worden ze echt opgeleid, maar het nationale (jeugd) team geef hen wel een podium om zich te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +799
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:39
    Nee dom idee
    Vind ik leuk
    JustH +15570
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:46
    Dom, of volgens jou geen goed idee?
    Vind ik leuk
    The Genius +3197
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:47
    onderbouw eens?
    Vind ik leuk
    Horas +580
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:52
    Ik ben benieuwd hoeveel druk dat erdofiele spul op die jongen gaat uitoefenen.
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +167
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:17
    Groot talent, kan makkelijk een stap hogerop richting de Eredivise!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:33
    Geboren in Nederland en Nederlands paspoort zou je eigenlijk gewoon voor Oranje moeten kiezen/spelen. Zelfde dat Asensio voor Spanje speelt. Wat vinden jullie? Laten we svp iedereen die zijn mening netjes geeft in zijn waarde laten?
    Vind ik leuk
    jochempje +2824
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:15
    Als je niet voor Oranje wil uitkomen, dan moet je misschien ook niet voor de vertegenwoordigende jeugd-elftallen spelen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws