Trainerszoektocht Heerenveen begonnen: 'Dan kom je alleen bij Guardiola uit'

    Trainerszoektocht Heerenveen begonnen: 'Dan kom je alleen bij Guardiola uit'

    dinsdag 13 maart 2018 om 14:52

    Nu het vertrek van Jurgen Streppel wereldkundig is gemaakt, kan sc Heerenveen openlijk op zoek gaan naar een nieuwe trainer. Technisch manager Gerry Hamstra laat aan Voetbal International weten dat er nog geen kandidaten zijn benaderd. 

    "We hebben deze beslissing pas net genomen. We hebben nog met niemand gesproken", aldus Hamstra. Eerder op dag kondigde Heerenveen aan dat Streppel na twee seizoenen in het Abe Lenstra Stadion zal vertrekken. 

    "Naar aanleiding van de gesprekken die we met Jurgen voerden hebben we besloten om voor na dit seizoen een andere trainer te zoeken. Er waren na die gesprekken twijfels bij de club en Jurgen had die twijfels zelf ook."

    Aan Hamstra nu de taak om een nieuwe coach aan te stellen. "We hebben wensen, maar als je die allemaal op een rijtje zet loop je het risico dat je alleen bij Pep Guardiola uit kunt komen. We moeten dus prioriteiten stellen in die wensen. Het DNA van onze club is dat we willen opleiden, jong scouten, ontwikkelen en doorverkopen. De nieuwe trainer moet vooral bij dat beleid passen."

    Lees ook: Heerenveen bevestigt Streppel-vertrek en komt met ander contractnieuws

    Poll

    Terecht dat Streppel en Heerenveen uit elkaar gaan?

    (793 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +2140
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:54
    Trainers zat vrij na het seizoen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:07
    Nu al
    Frank de Boer, Dannie Blind, Marcel Keizer, Eric van der Looi, Peter Bosz. van Hanegem, Aad de Mos
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:47
    Ik zou voor Frank gaan. Leuke club voor hem die al jaren leuk voetbal speelt. Alleen niet erg constant. En daar komt Frankie kijken! Ajax heeft dat laatste kampioenschap compleet aan hem te danken! Middelmatige selectie, maar het werd keurig neergezet! Heerenveen en de Boer lijkt mij een ideale combinatie
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4733
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:50
    En dan vindt je ook nog iemand die nog slechter is dan onze kale vriend.. Looi.. Dan hebben we weer nieuwe zooi ;-)
    Vind ik leuk
    DrDeef +1104
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:19
    En van der Gaag dan? Die heeft wel een stap hogerop verdiend.
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:43
    De lijst is niet limitatief.
    Wat Gaag betreft: hij wil naar het buitenland.

    Wat ik niet begrijp
    Als een speler goed presteert, wordt er geroepen: blijf nog een jaar (of twee) en maak dan de stap.
    Nu lees ik (Gaag en Steijn) 1 jaar goed gepresteerd en gelijk: ik wil weg en wil het hogerop zoeken. zinloze toevoeging trouwens)
    Vind ik leuk
    DrDeef +1104
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:49
    Gaag doet het al 2 jaar dikke prima. En Steijn zit ook al een tijdje bij VVV en doet het meer dan prima. Zijn tijd bij ADO viel ook niet tegen dacht ik.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:23
    Mijn fout .Bedankt
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:36
    Kijk, met jou kan ik praten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 12:19
    Zit maar een tussen die zou kunnen daar heeft hamstra samen bij club gezeten ..de rest moet je niet willen ook ..bosz heeft bewezen spelers ook beter tekunnen maken voorbeeld is dolberg en kluivert ..dat moet een trainer bij heerenveen kunnen want verkoop blijft belangrijk .
    Maar ik hoop eigenlijk op trainer met achtergrond bij heerenveen ..
    Nee geen pastoor ...de manier van presenteren past niet bij de club ..
    Gert jan ook niet want dan moet de hele club weeer over de kop die wil van a tot z alles naar zijn hand zetten ..
    Mijn keuze zou zijn om tekijken of er oud buitenlandse heerenveen spelers zijn die nu als trainer werken of mogen werken .
    Daarnaast zou ik kijken of er meer oud spelers ook in de organisatie passen in alle lagen .
    Heerenveen moet van parkeer wachter tot wasjuf en van steward tot direkteur voetballen uitstralen ..
    Daarnaast moet er mensen komen die wereld in trekken voor geld , sponsoren want geld is wat club op de ranglijst neerzet ...geld is selectie geld is opleiding geld kan club groter maken
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:56
    Erwin Vd Looi schijnt wel te willen.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2535
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:57
    Misschien samen met Faber.
    Vind ik leuk
    Pukstra +817
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Ja leuk .. lijkt me lachen. Nee dan kunnen we net zo goed Bassie en Adriaan voor de groep zetten.Dat heeft nog uitstraling.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:56
    word de trainer van Excelsior. prima trainer en kan een stapje hoger. v/d Gaag is ideaal voor Heerenveen
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +155
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:57
    Denk dat Fraser het uitstekend zal doen met dit materiaal.
    Zie de beste man alleen niet in Friesland wonen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18494
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:58
    Je kan ook in Groningen of Noord Holland gaan wonen
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1713
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:05
    Friesland is zo gek nog niet hoor, het is daar niet alleen maar platteland.
    Valt reuze mee, bijkomend voordeel is dat het iets rustiger is maar helaas kun je ook daar in de file staan haha.
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +584
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:39
    Dat is vaak het beeld wat de mensen uit randstad voor ogen hebben. Schijnt dat wij ook op de trekker naar ons werk gaan. Ik woon zelf in Sneek en hier zie ik nooit een trekker rijden ;).
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:35
    Lijkt me ook niet heel verstandig om hier met een trekker in de binnenstad rond te rijden, ik zag laatst een vrachtwagen klem staan.
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:06
    Haha, Frezer.
    Heerenveen is een mooie en goede club. Die ga je niet verkwanselen
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4733
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:58
    Dan heb je zoals meer aangeven een verkeerd beeld van Fryslan. Natuurlijk je hebt hier en daar boerderijen weilanden en weet ik het wat, maar dat zijn vaak de kleinere dorpjes en laat je die elders in NL ook hebben. Voor de rest zie je hier niet gauw iemand op een tractor rijden.. zeker niet in de steden. De laatste x dat ik iemand op een tractor zag rijden was nota bene in Ooij.. een dorpje nabij Nijmegen. Het grootste verschil is denk ik de rust. Het is hier allemaal wat rustiger en relaxter dan in de randstad. En al zal je het misschien niet verwachten.. zelfs hier gaat de plaatselijke AH niet voor half 10 dicht ;-)
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:01
    Of je komt uit bij Pepijn.
    Vind ik leuk
    Mari +5042
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:05
    Het wordt dus Marcel Keizer
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1017
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:14
    Zou niet eens zo'n gekke keuze zijn. Iets meer in de luwte en kan met jonge jongens werken, wat hij bij Ajax bewezen heeft vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    woensdag 14 maart 2018 om 10:20
    Hahaha..gek!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:26
    Die Cocu heeft na dit seizoen genoeg om te kiezen :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Denk dat het Pastoor wordt .
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +584
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:41
    Nou, dan is het einde zeker weten inzicht en gaan wij volgend jaar weer naar 058.
    Vind ik leuk
    pos +7522
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Nou als je wilt opleiden, ontwikkelen en doorverkopen loop je dus zeker geen risico uit te komen bij Guardiola.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Pep Guardiola, wat zal die man dat een eer vinden zeg!
    Vind ik leuk
    Deltacraft +178
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:40
    Nogmaals neem Verbeek.....super trainer met geweldige capaciteiten. Ik geef jullie nog een kans.....we doen van Halst er gratis bij.....jullie moeten wel snel zijn, want ook de Apenheul heeft belangstelling.....Doen Heerenveen......alsjeblieft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:10
    Net of ze pas sinds vandaag weten dat ze ermee stoppen. Soms denken mensen echt dat wij als voetbalpubliek een stel leeghoofden zijn, ik haat dat. Zeg gewoon;

    we zijn sinds een aantal weken op zoek naar iemand anders. Dit wilden we echter zo laat mogelijk naar buiten brengen ivm eventuele concurrentie en we willen geen onrust in de selectie. Hopelijk begrijpt iedereen dat.

    Zoiets komt een stuk vriendelijker over als een lulverhaal ophangen waarbij iedereen zich als een debiel in de hoek gezet voelt, excuses voor mijn woordkeuze.

    Hamstra, lees je mee?
    Vind ik leuk
    Hupfean +2423
    woensdag 14 maart 2018 om 10:41
    Dat is voetbal gelul Naccer, overal hetzelfde. Iets zeggen zonder iets te zeggen.
    Vind ik leuk
    guusje +932
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:40
    Lange Pier?????
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:51
    Grutten-Pier heet de man.
    Die hakte Hollanders in mootjes.
    Is nogal een legende in Friesland.
    Hij liet ze een Fries rijmpje opzeggen, wie dat niet kon ging eraan.
    Maar dat is al meer dan 50 jr geleden hoor.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2423
    woensdag 14 maart 2018 om 10:43
    Bûter, brea en griene tsiis, wa dot net sizze kin is gjin oprjochte Fries. Die bedoel je hahaha.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 14 maart 2018 om 18:07
    Hij was de voorloper van het VVV. ;)
    Vind ik leuk
    kpool +102
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:02
    ik denk fraser of mirchel van der gaag dan een nieuwe spits erbij reza weg en sol van willem 2 halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:40
    Ja of Enrique wilt weer beginnen anders isConte ook nog een optie en als zij niet willen heb je altijd nog Pochetino.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21058
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:23
    Vind het wel zonde van streppel, want hij deed het echt redelijk bij willem 2.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +263
    woensdag 14 maart 2018 om 07:39
    Keizer een goede optie.Hij bewaart goede herinneringen aan Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2423
    woensdag 14 maart 2018 om 10:43
    Welke dan?
    Vind ik leuk
    HuizemWest +263