'Bij Ajax kon ik meer verdienen, maar spelen in de Premier League was mijn droom'

'Bij Ajax kon ik meer verdienen, maar spelen in de Premier League was mijn droom'

Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 17:10di 13-03-2018 om 17:10

Richarlison had bij Ajax méér kunnen verdienen dan bij zijn huidige club Watford. Toch twijfelde de Braziliaanse aanvaller geen moment toen hij afgelopen zomer een belletje kreeg uit Londen. 

Ajax was medio 2017 heel dichtbij de komst van Richarlison. Op het allerlaatste moment ging Watford aan de haal met het talent van Fluminense. Een telefoontje van Marco Silva - inmiddels overigens ontslagen door The Hornets - overtuigde Richarlison, vertelt hij aan Four Four Two. 

"Ajax is een grote club, ik had daar meer geld kunnen verdienen en waarschijnlijk ook in de Champions League kunnen spelen", aldus de Zuid-Amerikaan. "Maar ik ben naar Watford gegaan omdat spelen in de Premier League een droom van me is. Daar kan geen enkel bedrag tegen op."

Richarlison (20) was dit seizoen goed voor vijf goals en vier assists in dertig Premier League-optredens. 

Plaats een reactie

dinsdag 13 maart 2018 om 17:15
ja achja, wie wilt er nou niet liever bij Watford voetballen dan bij Ajax
Vind ik leuk
Hansdijk +381
dinsdag 13 maart 2018 om 17:24
Prachtige competitie, geen kunstgras, geen trommels op de tribune, groot gelijk!
Vind ik leuk
Koeroe +12381
dinsdag 13 maart 2018 om 17:34
Ze zijn daar zo ontzettend vol van zichzelf. Ze denken nog steeds dat Amsterdam het epicentrum van de wereld is. Heel Nederland walgt ervan behalve zij zelf joh. Lekker laten lullen
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
dinsdag 13 maart 2018 om 17:50
Nou, Ajax is wel een mooiere club als Watford. Dat heeft niks te maken met vol zijn van jezelf
Vind ik leuk
Spiegel +11146
dinsdag 13 maart 2018 om 18:06
Ook dat is subjectief.

Voor hem misschien niet.

Ook durf ik sterk te betwijfelen of het contract bij Ajax veel aantrekkelijker was dan bij watford.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
dinsdag 13 maart 2018 om 18:13
Nou goed, qua naamsbekendheid en verleden is Ajax wel een mooiere club
Vind ik leuk
De Liefhebber +11709
dinsdag 13 maart 2018 om 19:24
Want hij had in Brazilië posters van Watford boven zijn bed hangen??
Vind ik leuk
Spiegel +11146
dinsdag 13 maart 2018 om 20:33
Wat doet jou denken dat ie ze wel van Ajax had hangen dan?

Het is gewoon subjectief.

Wat de ene mooi vindt, hoeft de ander niet perse mooi te vinden.

Ik vind bijv PSV mooier dan Ajax, jij andersom.

Dan is het toch gewoon een kwestie van smaak en dus subjectief?
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:53
Is het ook
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:54
Wat een domme reactie. Berghuis verkoos ook Feyenoord boven Watford en wat mij betreft groot gelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 18:01
Berghuis verkoos Watford boven Feyenoord. Maar aangezien hij te slecht was ging hij naar Feyenoord. Feyenoord was dus zijn back up.
Vind ik leuk
meinema +1358
dinsdag 13 maart 2018 om 18:36
Lees je dan eerst maar ff in
Vind ik leuk
Paul1982 +12071
dinsdag 13 maart 2018 om 18:43
Hoezo walgt heel Nederland van Ajax? Dat is alleen weggelegd voor trieste figuren zoals jou. Ik denk dat de groep die stiekem begint te glimlachen van de grote achterstand in punten van de regerend kampioen inmiddels groter is dan de groep die walgt van Ajax.
Vind ik leuk
Koeroe +12381
dinsdag 13 maart 2018 om 21:48
Interesseert me niet
Vind ik leuk
woensdag 14 maart 2018 om 07:37
Ik woon niet in Amsterdam en ik walg niet van Amsterdam....
Vind ik leuk
Spartan +7177
dinsdag 13 maart 2018 om 17:37
Hij had bij Ajax Champions League kunnen spelen????
Vind ik leuk
Cookee +12767
dinsdag 13 maart 2018 om 18:10
Kus van Elton John... voor wie daar van houdt.
Vind ik leuk
Wzawzsn +61
dinsdag 13 maart 2018 om 17:16
Daar wil toch niemand voetballen in dat wespennest
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:16]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 23:01
Inderdaad, niemand houdt van wespen.
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
dinsdag 13 maart 2018 om 17:22
Is na een goed begin wel weggezakt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 maart 2018 om 14:15]
Vind ik leuk
HJR +9013
dinsdag 13 maart 2018 om 19:04
Inderdaad scoort niet meer en ook geen assists.
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
woensdag 14 maart 2018 om 14:13
Idd
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:23
Watford is een hoger niveau, logische keuze
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 23:12
Ja, Bob.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 23:42
Weet ik
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:25
5 goals en 4 assists in 30 wedstrijden? Ik weet niet eens of dat goed of slecht is in de Premier League als je bij Watford speelt ...
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3427
dinsdag 13 maart 2018 om 17:35
Zijn collega Troy Deeney heeft 6 doelpunten en 3 assists in 23 optredens.. Zeg het maar, volgens mij heeft Ajax geluk want dit lijkt op een duurdere Younes.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:47
Aan de andere kant is het ook een stuk moeilijker voetballen in de PL he? Misschien had hij in Nederland wel betere cijfers gehad ...
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3427
dinsdag 13 maart 2018 om 17:59
Kan zeker, maar aangezien de doelpunten en assist voornamelijk aan het begin van het seizoen zijn gemaakt doet het mij meer denken aan een onetrickpony. Die als ze hem door hebben best af te stoppen is. (zoals Younes ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 18:06
Zou kunnen. Maar even afwachten dan of we over 5 jaar nog van hem horen..
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3427
dinsdag 13 maart 2018 om 18:30
Hoop hem tegen die tijd alweer vergeten te zijn ;-)
Vind ik leuk
HJR +9013
dinsdag 13 maart 2018 om 19:06
Die goals en assists waren in het begin. Laatste paar wedstrijden deed hij dat niet meer.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 19:07]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:26
Zelfs in aanzien in het buitenland daalt Ajax hard.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21720
dinsdag 13 maart 2018 om 17:28
Zolang ze maar weten dat PSV uit het land van Ajax komt ;)
Vind ik leuk
Niels92 +36630
dinsdag 13 maart 2018 om 17:41
Net zoals de rest van de Nederlandse clubs Bien :)

Vind ik leuk
Kopstootje +9505
dinsdag 13 maart 2018 om 17:27
Premier League of kabouter competitie. Keuze is vrij makkelijk.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
dinsdag 13 maart 2018 om 17:30
Dat hij bij AJAX meer kon verdienen vindt ik vreemd, aangezien hier laatst een artikel stond dat hij 't ook voor 't geld heeft gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:30
Geloof ik echt helemaal niets van. Wat verdienen de grootverdieners bij Ajax? Hoeveel moest berghuis wel niet inleveren toen (weliswaar naar Feyenoord) hij terugkwam?
Zwamverhaal dit.
Vind ik leuk
Mo +12885
dinsdag 13 maart 2018 om 17:34
Salarisverschil tussen Ajax en Feyenoord is wel groot hoor
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 13 maart 2018 om 17:31
Wie wil er nou wel voor ajax uitkomen??
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:35
Bij Ajax meer? Nooit. Dat is een leugen van hem, deze zuid amerikaanse jongens spelen ook voor hun familie, dan had hij dus per definitie voor Ajax moeten hebben gekozen. Natuurlijk verdient hij meer in Engeland. Slap excuus.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
Fr!ts +101
dinsdag 13 maart 2018 om 17:37
Daar heeft ajax nu Bande voor.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:44
Maar dat doe je neit.
Vind ik leuk
jessec +28
dinsdag 13 maart 2018 om 17:45
Bij Ajax Sjampions Liekie? Tatatatatata
Vind ik leuk
stratumseind +195511
dinsdag 13 maart 2018 om 17:45
Ik weet zeker dat ie het liegt
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:52
Zo nu de hele voorpagina gevuld met nieuws over ajax. Vreselijk interessant uiteraard...
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
dinsdag 13 maart 2018 om 17:57
En door...
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 18:06
Goed begonnen bij Watford, maar de laatste weken niks van terug te zien.
Vind ik leuk
Hyena +30510
dinsdag 13 maart 2018 om 18:16
''waarschijnlijk ook in de Champions League kunnen spelen''

Is er een Champions League waar ik niet van af weet?
Vind ik leuk
Smithsonian +43383
dinsdag 13 maart 2018 om 18:25
Spelen met veltman of spelen met PL spelers, zou het ook wel weten.
Vind ik leuk
Dorzon +4817
dinsdag 13 maart 2018 om 18:27
Die gozer spoort niet. Als hij eerst bij Ajax was gaan ballen had hij wat ervaring op kunnen doen en als hij echt goed is had hij bij een beter club in engeland terecht gekomen. Zie Sanchez.

En CL voetbal bij ajax........dat is al jaren niet meer het geval. Zou hij zich wel inlezen voor hij ergens mee in gesprek gaat.
Vind ik leuk
fr1963 +4368
dinsdag 13 maart 2018 om 18:51
Verstandige keuze! Al jaren geen CL meer in adam. Eigenlijk al jaren helemaal niets in amsterdam....
Vind ik leuk
Karakter1 +1319
dinsdag 13 maart 2018 om 19:02
Tuurlijk. Als hij bij Watford al een contract tekende waarmee hij minder geld zou gaan verdienen, dan zit er ongetwijfeld een clausule in voor een salarisverhoging bij een bepaald aantal wedstrijden. Die jongen gaat nooit van zijn leven in de Premier League basis voetballen met een Eredivisie salaris.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
dinsdag 13 maart 2018 om 19:04
Hahahaha kon meer verdienen bij ajax, en dan naar watford gaan:) geweldig...
Vind ik leuk
Mari +12517
dinsdag 13 maart 2018 om 20:09
Hij kon wat meer verdienen, maar de zaakwaarnemers véél minder
Vind ik leuk
j-roen11 +2133
dinsdag 13 maart 2018 om 20:19
Who cares? Blijven maar berichten van deze knakker langs komen. Stond er overigens niet vorige week nog een bericht dat hij voor het geld bij Watford tekende?!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 20:19]
Vind ik leuk