Update: Eén afvaller bij Engeland: Southampton-back moet verstek laten gaan

    Update: Eén afvaller bij Engeland: Southampton-back moet verstek laten gaan

    dinsdag 20 maart 2018 om 22:36

    Bondscoach Gareth Southgate heeft een aantal verrassende namen opgenomen in de 27-koppige selectie van Engeland. Onder meer twee spelers van Burnley debuteren. Chelsea is niet vertegenwoordigd bij The Three Lions, die het volgende week vrijdag in Amsterdam opnemen tegen Oranje. 

    Doelman Nick Pope, verdedigers James Tarkowski (beiden Burnley) en Alfie Mawson (Swansea City) en middenvelder Lewis Cook (Bournemouth) kunnen tegen het Nederlands elftal hun eerste cap verdienen. 

    Opvallend zijn tevens de namen van onder meer Jack Wilshere, Danny Welbeck (beiden Arsenal) en Adam Lallana (Liverpool). Zij kampten dit seizoen met diverse blessures. Goalgetter Harry Kane (Tottenham Hotspur) ontbreekt vanwege een blessure. Jamie Vardy, Marcus Rashford, Jesse Lingard en Raheem Sterling lijken de goals te moeten maken voor Southgate.

    Engeland neemt het enkele dagen na de vriendschappelijke ontmoeting met het Oranje van Ronald Koeman ook nog op tegen Italië.

    Update 20/3 22.36: De Engelse selectie is gereduceerd tot 26 man. Southampton-back Ryan Bertrand laat de oefeninterlands tegen Oranje en Italië schieten vanwege rugklachten, meldt FOX Sports. Bertrand deed zondag nog negentig minuten mee in het FA Cup-duel met Wigan Athletic.

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Nederland-Engeland?

    (652 stemmen)

    Plaats een reactie

    Svoetbal +110
    donderdag 15 maart 2018 om 15:20
    Op enkele namen na pure middelmaat
    Vind ik leuk
    vos199 +1131
    donderdag 15 maart 2018 om 15:23
    Als het nou nog een team was, konden ze boven zichzelf uitstijgen (bijvoorbeeld een Leicester City scenario). Engeland valt op elk WK of EK toch weer ongekend tegen..
    Vind ik leuk
    3-5-2 +773
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Ook geen daverend elftal hoor....
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:42
    Twee veredelde b-teams,en nu maar hopen dat het iets word.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Geen geweldige selectie. Zullen het niet ver schoppen op het WK.
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:10
    Denk ook idd dat NL t niet ver zal schoppen op t WK ;-)
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 15 maart 2018 om 15:26
    Alleen de voorhoede is levensgevaarlijk, voor de rest niet veel bijzonders...

    Er zullen wel veel strijders en werkers tussen zitten dus makkelijk verslaan zal voor elk team moeilijk zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:28
    Met Kane erbij staat er een geweldige aanval met Sterling Alli en Rashford. Walker en rose ook erg goede backs, misschien wel wereldtop zelfs. Maar de rest is toch echt middelmaat. Met de op de keepers positie misschien wel het grootste probleem. Zie dit team ook niet ver komen op het WK. Helemaal niet wanneer Kane niet fit word
    Vind ik leuk
    Koeroe +12433
    donderdag 15 maart 2018 om 15:34
    Keepers een groot probleem? Misschien niet de grootste namen maar Pickford, Pope, Butland en Hart zouden in NL allemaal onder de lat staan. Zijn nog jonge keepers met enorm veel potentie als je et mij vraagt
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:43
    Ik denk dat op elke positie onderhand, behalve CV , een Engelsman beter is op dit moment...
    Vind ik leuk
    Koeien +2357
    donderdag 15 maart 2018 om 19:41
    Klopt. Maar dan nog, tis ook niet dat bv een John Stones een enorm beroerde CV is.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:43
    Zo druk zal het voor het Engelse doel ook niet zijn denk je wel ?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12433
    woensdag 21 maart 2018 om 10:26
    Ja
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:28
    Geen Andy Carroll of Peter Crouch.....jammer..
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    donderdag 15 maart 2018 om 15:33
    Niks speciaals aan, paar leuke talenten maar verder...
    Vind ik leuk
    guusje +1008
    donderdag 15 maart 2018 om 16:11
    lekker verrassend, pffff............ een verrassing zou zijn geweest als hij Paul Gascoigne had geselecteerd.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    donderdag 15 maart 2018 om 16:12
    Prima ploegje, maar geen Europese top.
    Vind ik leuk
    PSV geluk +27
    donderdag 15 maart 2018 om 17:00
    In die graftombe moeten ze niet spelen daar wil je nog niet begraven liggen
    Vind ik leuk
    Knowitall +167
    donderdag 15 maart 2018 om 19:24
    Come on Koeman!!! Maak ons weer trots!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 20:33
    Wedstrijden oranje horen in de kuip niet in de arena geen sfeer daar.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2226
    woensdag 21 maart 2018 om 07:32
    Oranje en sfeer in 1 bericht. Hmm
    Stel blije dodo's met een wortel op hun hoofd.. Kan er niet aan wennen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3129
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:40
    Dit is qua spelers niet heel veel beter dan Nederland hoor. Helemaal nu Kane geblesseerd is. Zie Nederland dit nog wel winnen
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:07
    Southgate zei tegen Southampton...hou je back ! ;-)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20467
    woensdag 21 maart 2018 om 06:05
    Gaat NL het lastig mee krijgen. Engeland wint met 2-1
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Eén afvaller bij Engeland: Southampton-back moet verstek laten gaan