Onverwachte Oranje-oproep: 'Nee, we hadden tegen Feyenoord niet zo goed gespeeld'

    Onverwachte Oranje-oproep: 'Nee, we hadden tegen Feyenoord niet zo goed gespeeld'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 maart 2018 om 13:44vr 16-03-2018 om 13:44

    In Alkmaar waren er vrijdagmiddag vrijwel alleen maar lachende gezichten te zien. AZ-doelman Marco Bizot, middenvelder Guus Til en spits Wout Weghorst zijn alle drie geselecteerd door bondscoach Ronald Koeman en mogen dromen van hun Oranje-debuut.

    Weghorst vernam het 'mooie nieuwtje' van trainer John van den Brom en kan niet wachten om zich bij de nationale ploeg te melden. "Dit is wel een jongensdroom, ja. Het is heel mooi dat ik dat doel nu heb bereikt. Ik heb ontzettend veel zin om me te gaan melden bij deze nieuwe groep. We gan ervoor zorgen dat we iets moois neer gaan zetten met elkaar", laat hij weten aan de NOS.

    Til had nergens op gerekend. "Nee, we hadden zondag (tegen Feyenoord, red.) niet zo goed gespeeld. Toen dacht ik wel: ja, denk niet dat ik erbij zit. Des te groter de verrassing!" De in Zambia geboren middenvelder verwacht een grote hoeveelheid berichtjes op zijn telefoon. "Toen ik in de voorselectie zat, sloeg mijn telefoon al op hol. Ik denk dat het nu niet veel anders zal zijn haha."

    Poll

    Eens met de selectie van het AZ-drietal?

    (442 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19421
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:47
    Had dan gewoon John Van Den Brom bondscoach gemaakt. Alles is beter dan Koeman.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:54
    En allemaal spelers van Ajax natuurlijk
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7162
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:48
    Alle Az spelers volkomen terecht opgeroepen, eindelijk eens een andere weg in, met minder bekende spelers, die er wel 1000 procent voor gaan en alles geven, i.p.v de altijd uitgekauwde en uitgerangeerde namen, en een paar Ajax spelers met 4 speelminuten in de benen.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:49
    Weghorst 4 president!!!!!
    Vind ik leuk
    Stefrutten +355
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:51
    Ik vind het ook positief zo qua namen. Nu hopen dat koeman verder gaat in deze richting met spelers die het wel speciaal vinden en alles op alles willen zetten. Ipv aantal bekende namen die tot nu toe alleen maar verzaken in nl elftal (waaronder strootman)
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:55
    Terecht dat Weghorst en niet de Jong is geselecteerd.
    We moeten het nu bij Oranje eens volkomen op een andere boeg gooien daarom had die Depay er van mij betreft ook niet meer bij gehoeven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1316
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:01
    Ja, wellicht weet Koeman er een team van te maken dat het moet hebben van wilskracht en fysiek en onverzettelijkheid ipv mooi voetbal van de Hollandse school
    Vind ik leuk
    pos +8836
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:14
    Mooi voor de AZetters. Hoop dat Weghorst een hoed op heeft als hij arriveert.
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:23
    Een nieuw gezicht(en) en nieuw geluid. Ja deze jongens willen wel. Voor hun is dit de ultieme droom. Nu er nog een team van maken. Kwa loop vermogen en inzet hoef je deze geselecteerden niets meer te leren. Maar ik hoop wel dat er ook een paar gezagsdragers bij zitten en dat ze voor elkaar door het vuur gaan. Ik wacht af. Portugal (Ronaldo) een leuke test.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:28
    Bizot snap ik echt helemaal niets van.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1078
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:02
    Snap ik ook niet, stapt vaak verkeerd, af en toe wilde blunders. Vind Padt veel stabieler in zijn prestaties. Vreemde beslissing.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:27
    volgend jaar hoor je nog weinig van AZ, let maar op, de media maken deze spelers weer veel te groot, dan ze zijn,
    Vind ik leuk
    companen +1412
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:56
    Volgend jaar zijn ze medekandidaat voor de titel zul je bedoelen. Let maat op!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws