Dorp staat op z'n kop na Oranje-oproep: Opvolger van Robben komt uit Beerta

Dorp staat op z'n kop na Oranje-oproep: "Opvolger van Robben komt uit Beerta"

zaterdag 17 maart 2018 om 09:36

Hans Hateboer zit voor het eerst bij het Nederlands elftal en dat heeft tot grote euforie geleid bij zijn familie en in het geboortedorp van de rechtsback van Atalanta Bergamo, Beerta.

"De telefoon staat roodgloeiend", zegt André Hateboer, die vrijdag nauwelijks aan werken toekwam bij de Regio Bank, tegen het Dagblad van het Noorden. "Mensen komen spontaan de zaak binnen en feliciteren mij. Geweldig. Ik heb niet eens tijd om een traan te laten. Ik word op dit moment geleefd. Hans is booming en iedereen vindt er iets van. Dat chauvinisme vind ik wel mooi. Het is toch ook iets om trots op te zijn. Wie had dit ooit gedacht? Hans in Oranje."

"Ik denk dat hij geselecteerd is vanwege zijn winnaarsmentaliteit. Als je de selectie ziet, heeft Ronald Koeman ook veel winnaars geselecteerd." Hateboer senior vindt het wel jammer dat zijn zoon niet samen met Bedumer Arjen Robben in het Nederlands elftal kan spelen. "Dan zeggen we nu maar: de opvolger van Robben komt uit Beerta."

Plaats een reactie

zaterdag 17 maart 2018 om 09:42
Het is hem gegund. Hij doet het prima daar.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:00
Mee eens Hoewel ik niets heb met AZ, vind ik het een fijne club om na te kijken. Spelen leuk voetbal, 0 arrogantie, geen gezeik. Lekker voetballen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:13
??????? Wie heeft het over AZ?????
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 12:25
Ah kak, verkeerde bericht hahahahaha. Lastig verschillende tabs open hebben staan...
Vind ik leuk
Tim +2688
zaterdag 17 maart 2018 om 09:43
Heel erg mooi voor die lieve nuchtere verlegen hardwerkende Hans, Atalanta met twee Oranje spelers is ook gewoon een hele mooie club voor hem. Hebben het Dortmund ook verdomde moeilijk gemaakt.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zaterdag 17 maart 2018 om 10:34
Die hadden tegen Dortmund verdiend om door te gaan eigenlijk. Speelde prima 2de wedstrijd
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zaterdag 17 maart 2018 om 14:09
Verdomde moeilijk maken maar toch verliezen past wel bij het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Patrickj3 +1710
zaterdag 17 maart 2018 om 09:44
Goeie speler kan wel van pas komen voor dit nederlandselftal
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:46
Nou, beetje type Janmaat en Verhaeg qua karakter.. die 2 hebben toch ook veel meer uit hun carriere gehaald dan wij allemaal in Nederland hadden verwacht en voorspeld.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 09:46]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:44
Idd.. Pa Hateboer heeft het goed gezien, Koeman heeft zeker ook naar mentaliteit gekeken. Gelukkig maar. Denk dat er weinig ruimte is bij hem voor ego's.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:46
Mooi voor die jongen. Laat maar zien dan.
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
zaterdag 17 maart 2018 om 10:00
Leuk voor die jongen, maar opvolger van Robben?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:05
Opvolger als speler voor oranje uit groningen. ( geboren)
Vind ik leuk
Alain2708 +7753
zaterdag 17 maart 2018 om 10:08
Oh oké.. :-)
Vind ik leuk
Kuip +4685
zaterdag 17 maart 2018 om 10:04
Hateboer geeft enorm veel aanvallende impulsen. In het hedendaagse voetbal is het belangrijk om met zeer aanvallende backs te spelen. Ook al omdat we geen echte links -en rechtsbuiten meer hebben.
Van Aanholt zal wel als linksback spelen.
Strootman en de Roon zijn dan de controleurs en Depay en Promes de buitenspelers die veelvuldig naar binnen trekken.
Op links dus het trio van Aanholt-Strootman-Depay
Op rechts het trio Hateboer, de Roon, Promes.
De as bestaat uit Cillissen, de Ligt, van Dijk, Wijnaldum, Dost.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:20
Denk dat ze met 5 achterin gaan spelen. En De Vrij hoort het sowieso in. Denk dat Proces metcDost in de spits zal staan. Denk ook dat Aké voor De Ligt komt in de pikorde. 3 rechtspoten achterin staat garant voor problemen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:30
De Ligt Word moe van,omhoog geschreven voetballer.
Vind ik leuk
Degraaf +13808
zaterdag 17 maart 2018 om 10:38
Jij bewijst keer op keer met jouw uitspraken, totaal geen verstand van voetbal te hebben. Dat is ook de reden dat niemand jou hier serieus neemt ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:09
Nog bezopen van gisteren knul? Eerst correct Nederlands typen!
Vind ik leuk
Toke +1444
zaterdag 17 maart 2018 om 10:39
Ik denk dat de Vrij nog wel boven de Ligt staat in de pikorde.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 11:08
Ik was het gisteren wel eens met een stelling bij VI : Als je wat van je carrière wilt maken moet je niet te lang in Nederland blijven. Hateboer heeft zich prima ontwikkelt vanaf het moment dat hij bij Atalanta is terecht gekomen. Uitstekende keuze!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:28
Back nummer zoveel,onvoorstelbaar wie er op back posities de laatste jaren allemaal uitgeprobeerd zijn. Totaal géén lijn in. Benieuwd hoeveel keer hij mag opdraven.
Vind ik leuk
2cents +44095
zaterdag 17 maart 2018 om 10:51
Als je nu in al die jaren, waar jij het over hebt, 1 bondscoach had gehad dan kun je over een lijn beginnen.

Feit is gewoon dat er geen back is die er bovenuit steekt.

Sterker nog, er steekt überhaupt geen speler meer bovenuit. Er is er geen een die elke willekeurige bondscoach direct in de basis zet. Op geen enkele positie.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:50
Mooi man
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 17 maart 2018 om 15:47
Een selectie is nog niks André. Nu moet het nog gebeuren, hij moet 't laten zien en dat geldt ook voor Til, de eer van selectie heb je niet veel aan.
Vind ik leuk
Lipu +382
zaterdag 17 maart 2018 om 18:12
De opvolger van Robben moet toch echt gezocht worden bij de diverse theateropleidingen.
Letterlijk omhoog kunnen vallen is vereiste nr. 1.
Kan Hateboer dat dan wacht hem een prachtige toekomst in Beieren.
Vind ik leuk
Setovitch +1322
zaterdag 17 maart 2018 om 18:21
Verdient onderhand
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dorp staat op z'n kop na Oranje-oproep: "Opvolger van Robben komt uit Beerta"