'Blijkt wel dat Van Halst totaal ongeschikt is, hij maakt er grote puinhoop van'

    'Blijkt wel dat Van Halst totaal ongeschikt is, hij maakt er grote puinhoop van'

    zaterdag 17 maart 2018 om 10:21

    De huidige situatie van FC Twente doet oud-speler Martien Vreijsen denken aan het seizoen 1982/'83. Ook toen werden de Tukkers te goed geacht voor een degradatiestrijd, maar ging het uiteindelijk wel mis.

    Vreijsen weet wel waar het aan ligt dat Twente dit seizoen ondermaats presteert. "Het blijkt nu wel dat Jan van Halst totaal ongeschikt is als directeur. Hij weet het goed uit te leggen op een computer, maar maakt er nu een grote puinhoop van", zegt de voormalig aanvaller tegen de NOS.

    "En de capaciteiten van Verbeek worden overschat", vervolgt Vreijsen. "Hij wordt vaak een ruwe bolster, blanke pit genoemd. Da's leuk en aardig, maar het is onderhand wel uitgewerkt. Van Halst is verantwoordelijk voor zijn aanstelling. Hij moet zijn conclusies trekken, dat zou het beste zijn. Van Halst van het podium af en rust in de tent."

    Overigens keerde Twente in 1984 na een sterk jaar onder coach Fritz Korbach direct terug op het hoogste niveau. "Dat was het meest fantastische jaar dat ik ooit gespeeld heb. Na twintig minuten stonden we al met twee, drie nul voor en konden we plannen waar we die avond op stap zouden gaan. Verbeek mag de veters van Korbach niet eens strikken."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Poll

    Is Van Halst terecht de zondebok?

    (2577 stemmen)

    Plaats een reactie

    remakil +4347
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:26
    Ach weerzo’n oude man, die is blijven hangen in zijn gloriejaren... een Korbach van toen, zou nu echt niet presteren wat toen wel kon. 1984... toen was een bal net rond...

    Ps.. Verbeek jat geen pakkie rosbief bij de super. Korbach wel... en dan zegt Vreijsen dit. Domme hippie...
    Vind ik leuk
    Kuip +5662
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:32
    Onzin om van Halst de schuld te geven. De selectie is in principe voldoende om zich te handhaven. De druk bij clubs als Twente en NAC is altijd veel groter dan bij Excelsior. Je ziet dat Twente verkrampt speelt, terwijl een ploeg als Excelsior met minder materiaal vrijuit speelt en het fantastisch doet. Vorig seizoen zat alles mee voor Twente. Zeker door die scorende spits. Dit seizoen zit echter alles tegen. Het zal inderdaad wel zo gaan als in het seizoen 82/83. Dat gevoel heb ik het hele seizoen al.
    Jammer voor deze prachtige club.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7819
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:42
    Van Halst heeft deze spelers gehaald en de trainer dus ja die is verantwoordelijk.als financieel manager doet hij het ook slecht.er zijn zoveel sponsors weg en er komen er weinig bij. Van Halst moet gewoon bij Ziggo zitten waar hij met zijn wijsheden geen kwaad kan en Verbeek bij Fox waar hij zijn visie kan geven zonder dat daar spelers last van hebben.Twente moet naar mensen die echt iets met voetbal hebben en 100 % voor de club staan, maar eerst een jaartje JL !
    Vind ik leuk
    mazu +1312
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:32
    Sukkel, wat weet jij nou van die tijd? Toen was je nog niet geboren. Verbeek z'n trucje is gewoon uitgewerkt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:44
    Heeft eigenlijk alleen gewerkt bij Heracles.
    Vind ik leuk
    palesky +202
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:55
    Ja, als iemand weet hoe een puinhoop van een club te maken is het Vreijssen wel. Persoonlijk verantwoordelijk voor de bijna-faillietgang van Go Ahead Eagles en volgens mij was het bij NAC ook niet echt opgeruimd bij zijn vertrek
    Vind ik leuk
    Tjeentje +159
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:05
    Verbeek speelt onrealistisch voetbal met Twente,het beste is direct van Halst en Verbeek eruit en proberen on een trainer met ervaring in de onderste regionen aan te trekken.... Twente is te goed om te degraderen, bestaat niet.....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:56
    Dus toch een domme hippppppie. Is blijven steken in de power flower tijd. Goed lomp en niet bang. Verbeek toch tjonge tjonge ik had je hoger ingeschat.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +159
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:39
    Verbeek is een goede trainer, voor een middenmoter, niet voor een degradatiekandidaat en al zekerrr niet voor een topclub.
    Vind ik leuk
    Caniggia +657
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:13
    Dat word ook lastig daar Fritz geen schoenen meer draagt. En inderdaad die Van Halst is een ramp eerste klas die moet computer analist worden en meer niet. Wat hij meestal laat zien in zijn voorbeelden is hoe het zou moeten,Maar in de praktijk gebeurt het nooit zo.En zeker niet bij laaggekwalificeerde teams.Die kunnen niet eens zo spelen,je moet spelen naar de mogelijkheden die je hebt. En das bij Twente op dit moment hard werken en knokken voor elk punt.
    Vind ik leuk
    Hulsink +283
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:24
    "de Supporters" hebben in het verleden anders hard geroepen om terugkeer van Van Halst, nu trappen ze hem in de grond!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5701
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
    Verbeek word door derden betaald om Twente eruit te knikkeren.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:44
    Ah! Men wordt wakker. Van Halst is een puinhoop.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2708
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:16
    Dat zeiden ze verleden jaar ook niet, toen het sportief beter ging als gedacht
    Vind ik leuk
    Blagger +46
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:49
    Ja hoor... weer zo’n figuur die ‘alles wel beter weet’
    Is Twente al uit hun financiele zorgen? Is stronthoop van Munsterman opgeschoond? Heeft Twente genoeg middelen om juiste versterking te halen?
    ....Tuurlijk! Het is allemaal de schuld van Van Halst en van Verbeek
    Respect dat Van Halst deze functie en dus verantwoordelijkheid destijds aangenomen heeft en deze functie nog steeds vervult.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2163
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:33
    Korbach was een prachtvent en Vreijsen zou in het Nederlands elftal staan als hij nog speelde...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:47
    Verbeek is alleen als karakter neergezet door VI. Heeft eigenlijk gewoon niks gepresteerd. Bij Heracles ging het wel goed, maar dat was aan een paar slimme clubmensen te danken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:49
    FC Twente is dit jaar qua materiaal te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken. Dat was in 82/83 ook zo. Toen ze degradeerden moesten ze presteren op een veel lager niveau van de eerste divisie en dan kun je niks vergelijken. Het enige war je kunt zeggen is dat het niet meer dan logisch is dat je in de Juup uiteraard sterker benzt dan de andere clubs in de JL.
    Dan mag je van jezelf toch niet ook in de JL slecht voor de dag komen? Een heel groot verschil zal nu zijn dat ze met veel minder geld misschien. zelfs geen goed elftal in stand kunnen houden en dat kan ze opnieuw op de afgrond doen belanden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:01
    De spelers zijn ook allemaal door Jan van Halst gehaald. Het is een bij elkaar geraapt zooitje maar dit zooitje ongeregeld heeft wel Ajax uit de beker gekeild.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10906
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:43
    Geen computer, maar de pièrro.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:49
    Jan van Halst is een echte prutser en door de vorige trainer te ontslaan en toen Verbeek aan te stellen die overal weg gestuurd word vanwege zijn karakter laat zien hoe slecht hij is.
    Hij vindt zich overigens zelf wel heel erg goed en daar is waar het probleem ligt!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:58
    Martien Vreijsen gaat totaal respectloos met Jan van Halst en Gert-Jan Verbeek om. Kijk eens waar de club vandaan komt met haar miljoenen schuld nagelaten door machtslustelingen en maffa achtige figuren. Dat is totaal niet te vergelijken met de situatie van 1982/83. Het voetbal van toen en nu trouwens ook niet
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:04
    Korbach bleef met Twente net Cambuur een paar punten voor.
    Was goed seizoen toen voor Twente, 1 stap terug 3 vooruit.
    Cambuur bleef hangen, KNVB pas die promotie regeling eens aan.
    VVV draait moeiteloos mee.
    Korbach kwam toen naar Cambuur en gaf Leeuwarden een heerlijk seizoen, heel raar dat de man nooit de tob-3 een keer deed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Blijkt wel dat Van Halst totaal ongeschikt is, hij maakt er grote puinhoop van'