Geen Younes-taferelen bij Oranje: 'Natuurlijk, voor mijn land doe ik alles'

    Geen Younes-taferelen bij Oranje: 'Natuurlijk, voor mijn land doe ik alles'

    zaterdag 17 maart 2018 om 11:29

    Bondscoach Ronald Koeman hoeft niet bang te zijn dat Justin Kluivert net als Amin Younes tijdens Ajax – sc Heerenveen bedankt voor een invalbeurt van een paar minuten. De jonge aanvaller kan zijn geluk niet op met zijn uitnodiging voor Oranje.

    "Ja, natuurlijk, voor mijn land doe ik alles", zegt Kluivert desgevraagd tegen De Telegraaf. "Ik heb mijn oranje schoenen al aan. Dat ik er op deze leeftijd bij zit, is al heel mooi, maar het is helemaal prachtig als ik minuten mag maken. Er zijn bij Oranje genoeg trainingen om me in de kijker te spelen. Ik moet het zelf laten zien en het is mijn volgende doel om dat te doen."

    Kluivert is normaal gesproken onverstoorbaar, maar hij verwacht dat dat maandag wel anders zal zijn. "Als ik me meld, zal ik wel zenuwachtig zijn. En als je je debuut maakt, moet je een liedje zingen. Dan word ik echt helemaal zenuwachtig, want ik kan niet zingen", zegt de linksbuiten van Ajax, die na zijn oproep door ploeggenoot Hakim Ziyech van het trainingsveld werd gedragen.

    Toch is Kluivert ook zelfbewust. Op de vraag wat het aantal van 79 wedstrijden en veertig treffers hem zegt, is hij duidelijk. "Dat is haalbaar. Het is hoe vaak mijn vader in Oranje speelde en scoorde, natuurlijk. Het is een mooi doel."

    Poll

    Terecht dat Kluivert is geselecteerd?

    (1915 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +5670
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:34
    Als hij lef heeft zegt hij dat hij niet wil spelen tegen ten Hag.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
    Hoezo?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6941
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:39
    Waarom zou ie dat zeggen? Hij speelt altijd
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:54
    Soms denk ik dat je even iets te vaak een kopstoot hebt gehad
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6941
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
    Tuurlijk is dat terecht, is als 2 jaar jongere speler nu al verder dan Bergwijn. Kluivert is de toekomst van het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5670
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:47
    Bergwijn is wel iets verder dan Kluivert.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:03
    Ik vraag mij af jij iets van selectie beleid begrijpt, Kluivert wordt opgeroepen om te kijken hoe hij onder stress van Oranje presteert en dat geldt ook voor spelers als Til en Weghorst (als stormram) Koeman bouwt aan een nieuwe ploeg en gebruikt dit soort wedstrijden om een ploeg te bouwen.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2386
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:07
    Verder verwijderd van het grote oranje ja
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:00
    Verder dan bergwijn?. Dit soort lulkoek kun je alleen zeggen na een hele berg wijn!.
    Vind ik leuk
    0260165 +595
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:41
    Misschien is hij meer een spacecake kluivert.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2176
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:44
    Ach die gozer geeft slechts een kopstootje, joh. Dat staat zelfs boven zijn reactie...
    Vind ik leuk
    elmoo +585
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:42
    In je dromen.
    Vind ik leuk
    buddha +7663
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:55
    als kluifje de toekomst van het Nederlands elftal is. dan ziet het er slecht uit voor het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10913
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:43
    Op het moment de minste buitenspeler die erbij zit. Qua vorm verdient Bergwijn het zelfs meer wat mij betreft, al heeft Kluivert wel meer potentie denk ik.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:51
    Ik geef het je te doen, ik geloof mijn ogen niet als ik dit lees. Een achttienjarige knaap die eigenlijk nog geen seizoen een basisplaats bij zijn club heeft, die logischerwijs ook wel eens een dip heet, zegt vóór zijn debuut in Oranje al dat zijn doel is om net als zijn vader (minstens) 79 wedstrijden in Oranje wil spelen en de 40 treffers van zijn vader wil evenaren. Een heel mooi streven, maar hij vergeet dat hij met veel betere tegenstanders te maken zal krijgen. Laten we het jeugdige onbezonnenheid noemen en kijken waar hij over drie jaar staat. Justin is een leuke voetballer, ws ook een leuk mens, maar je kunt beter je voeten laten spreken in het Oranje van ons allen en dat deed hij nog niet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:55
    Alsof het vreemd is dat je je vader wil overtreffen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:58
    Ver gezocht ,maar hij komt er wel en Bergwijn is er al.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:01
    Bergwijn gaat nu een paar weken best goed. Kan ik niks van zeggen, alleen mag het nog wel iets langer.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:04
    Eerst ruiken en dan proeven ,en dan pas begint het grote werk dan moet je er staan. Dan kunnen wij zeggen hij hoort erin thuis.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:28
    Mooie inhoudsloze tekst. Misschien kun je voor Arno Vermeulen gaan schrijven
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:40
    Leeft die nog?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:41
    Ik ben bang van wel
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:47
    Hmmm tegenvaller maar we doen het ermee.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:01
    Hij komt er wel en Bergwijn is er al?

    Hahaha, zowel Kluivert als Bergwijn zijn ze er nog lang niet!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:06
    Sfeer proeven dat is het belangrijkste de jongens in het buitenland hebben dit ook eerst meegemaakt en dan pas word je een grote voor het nl elftal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:07
    Wat heeft dat met '' Bergwijn is er al '' te maken?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:12
    Gewoon dat hij verder is als Kluivert en hij presteerd beter constanter dus hij is goed genoeg om een meerwaarde met een inval beurt te bekronen.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:06
    OK stellen we het doel op 2 wedstrijden.. Beter?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:13
    Constanter dus beter.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:33
    Kees lult hier echt de grootste onzin de laatste tijd, chapeau! Zowel Bergwijn als Kluivert zijn er nog lang niet. Bergwijn speelt net een aantal wedstrijden best goed, maar om dan te zeggen dat ‘ie er al is..
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:45
    Onzin vind ik niet,maar eerst lezen beste Ajaxcied en dan oordelen ,en Bergwijn is al verder ,maar dat wil jij door je roze brilleke niet zien. Misschien jaloezie??
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2176
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:47
    Gozer, je bent de "i" in je achternaam vergeten...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:50
    Zal erover nadenken om het te veranderen ik dank je voor deze tip.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:50
    Mensen die hier al langer zitten weten dat ik hier niet reageer met een Ajax bril op. Ik bekijk alles redelijk objectief en zie dat ze beiden er nog lang niet zijn. Wellicht is Bergwijn ietsjes verder, maar ze ontlopen elkaar nou ook niet veel!
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:53
    Kees je lult weer poep
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:57
    Zoals de meeste ajaxcieden maar die mogen dat omdat ze denken dat alles maar om hen draaid. Rare jongens die ajaxcieden ,hele rare .
    Vind ik leuk
    Just dekler +1130
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:49
    Sorry kees in dit geval ben ik het ook niet met je eens. Zijn beide in potentie heel goed maar hebben beide nog niet genoeg laten zien. Staan allebei achter memphis en horen nog niet in de basis in oranje.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2176
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:46
    Joh, ik weet niet wat voor werk jij doet, maar een doel stellen is waar alles mee begint. Of het nou voetbal is of iets anders...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:05
    Heb het al gemaakt. Heb verder geen doelen meer,alles is me gelukt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:15
    mba4u2c. Ik ben het juist heel goed dat mensen doelen stellen. Als je die stelt moet je reëel zijn. Het stellen van tussendoelen, om vandaar het volgende tussendoel te bereiken: niks mis mee. Dus voor Justin zou het eerste tussendoel ook kunnen zijn, het bereiken van een basisplek in Oranje. Daarna direct het effectief worden voor Oranje. Een aanvaller is al de helft minder waard als hij niet scoort of geen goede assist weet af te leveren. Dat is vwb het scoren bij Ajax ook het geval en bij je club moet het allemaal beginnen. En ineens het doel stellen om je vader te evenaren, dan wel nog beter en effectiever te zijn is niet zomaar een doelstelling. Patrick was in Nederland en ver erbuiten een gevreesd speler, bereik eerst maar dat je tegenstander bij voorbaat gaat huiveren.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:58
    Kluivert mocht als B-junior ruiken aan de A1 en vertelde dat hij het jaar erop zijn debuut wilde maken in Ajax 1. Het lukte.

    Volgende doel was voor het huidige seizoen een basisplaats bij Ajax (gelukt) en debuut in Oranje. Dat laatste is nog afwachten maar aks geselecteerde zit hij er alweer dichtbij.

    Deze jongen stelt zichzelf dus steeds doelen, werkt er hard voor en maakt het tot nu toe waar.

    Als B-junior waren de doelen al gewaagd, maar blijkbaar minder onrealistisch dan het in eerste instantie leek.

    Nu weer een nieuw doel: het aantal interlands en goals van z’n vader. Hoog inzetten zoals hij altijd doet. Maar als je als A junior al in de selectie van Oranje zit dat lijkt het me niet totaal onrealistisch.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:03
    En jij was erbij toen hij dat vertelde. Een doel stellen oké maar dat ze bij de meeste uitkomen is gewoon afwachten ,en dat van tevoren roepen is best wel grootheids waanzin zoals bij Kluivert.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:10
    Ik was erbij? Wat bedoel je daarmee? Die uitlatingen over z’n doelstellingen deed hij in de verschillende media.

    Net als z’n uitlatingen hierboven. Daar waren jij en ik ook niet bij en toch mogen we er een mening over uiten. Of niet?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:16
    Stond je er naast toen hij dat vertelde??
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:22
    Wat is je punt?

    De meeste uitspraken (alle?) deed hij daarnaast op video, dus het maakt geen drol uit of ik ernaast stond of op dat moment aan de andere kant van de wereld was.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:24
    Op video ? Ik heb ze nooit gelezen,maar de meeste onzin die ik lees is van VP.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:26
    Op video hoef je het niet te lezen. Was gewoon in het Nederlands.

    Maar goed, je punt was blijkbaar dat je niet geloofde dat hij die uitspraken heeft gedaan?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 08:00
    Ja 2cents, ik heb de interviews gezien. mijn echtenote moest me iedere keer op mijn rug kloppen. Steeds stikte ik, van het lachen.
    Maar Kees blijft ook dan een goede mening houden. Als een boy van 18 zulke kreten slaakt, en hij kan ze niet waarmaken, denk ik nu al: te vroeg bij Ajax weggegaan, kan nog niet zonder zijn moeder.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 09:24
    Die kreten die hij slaakte heeft hij tot nog toe waargemaakt. Dus dat lachen ligt vooral aan jou.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 13:43
    En jij denkt dat hij dat blijft doen? Dat weet niemand al. En dat lachen werd veroorzaakt dooe Justin. Ik moet heel vaak lachen om uitspraken van mensen met (te) grote ambities. Dat doe ik niet hard op, alleen als ik thuis samen met echtgenote naar het voetbal kijk. Maar achteraf past dit wel in het verhaaltje.

    Wat je kunt doen, als je al de juiste leeftijd voor toelating hebt (v.a 18 jaar) dat is de cursus Sterrenkijken en kaartleggen volgen. Dat kan in Amersfoort, in het Centrum Voor Trancedentie en meditatie, aan de Amsterdamse weg.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 13:58
    Wat heeft dit laatste te maken met deze discussie?

    Hij hieft het ook niet altijd waar te maken. Maar als je dat tot nu toe wel doet dan heeft hij er voorlopig meer kijk op dan degenen die om hem lachen. Of niet?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 14:05
    Nee, want Je hebt het over de toekomst man, snap je me nu echt niet of mis je een stukje van dat vermogen. Ik raad je een cursus aan zodat je misschien in de sterren kunt kijken om nu al te zien wat er in de toekomst gebeurt. Jij weet toch immers ook niet of je morgen kiespijn krijgt of volgende week een aanrijding met een auto hebt? Wat ik wil zeggen: houd je bij de feiten, dat is gewoon in een wereld van grote mensen. Met respect: je hebt nog wel wat te leren denk ik. Maar als je niet kan leren neem ik alles terug, dan weet ik waarvan het komt en dan begrijp ik het wel.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 14:13
    Ik denk dat jij hierin nogal een denkfout maakt. En dat valt nogal tegen als je dan zelf je professie erbij haalt.

    Het gaat hier namelijk niet over het voorspellen van de toekomst, maar over doelen stellen voor de toekomst. Iets dus waarnaar je toewerkt en alles voor over hebt. Maar dus niet iets waarvan je zeker weet dat het gaat lukken.

    Ik had als jongen ook een droom. Vertelde ook te pas en te onpas dat ik dat wilde bereiken. Dat was ook iets waar veel meer mensen afvallen dan het einddoel halen.

    Maar ik ben er voor gegaan en heb het gehaald. Niet omdat ik wist dat het zou gebeuren, maar wel omdat ik er in geloofde.

    En dan de feiten. Hij zit op zn 18e al bij het grote Oranje. Hij geeft dus nog zo’n 12+ jaar om z’n doelstelling te bereiken. Echt niet onmogelijk, maar ook geen zekerheidje. En dat hoeft ook niet, want als je in het leven alleen de zekerheden najaagt ga je nooit het maximale eruit halen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 15:29
    Nu ga je iets wat door Justin nog niet is waargemaakt vergelijken met wat jij al wel hebt waargemaakt. Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen, maar deze discussie is niet meer een echte discussie. Zodra iemand geen gelijk kan krijgen moet het stoppen. Een discussie is helemaal niet om gelijk te krijgen, het gaat hooguit erom dat je je mening kan geven. Ieder heeft zijn eigen gelijk, dat is de mens eigen. Het gelijk van de één is nooit, echt nooit groter dan die van een ander.
    Dus een discussie is er voor om van een ander te leren. Dat is de reden waarom ik het heel raar en onjuist vind als iemand gaat schelden of direct begint met grote onzin. Dat heet beledigen en dat doet iemand in een discussie met mij nooit ongestraft. Het is misbruik maken van een forum en dat doe je dus ook niet af met: man wat maak je je druk. Dat is een dooddoener en bovendien weet je dat niet via een digitaal forum. Je kent elkaar toch nauwelijks? Laat het uitgangspunt respect zijn en het doel een groot genoegen. Samen weet je alles, je weet nooit in je eentje alles. Zoiets. Laten we derhalve deze discussie maar sluiten, vind je niet?
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 15:54
    Prima hoor, maar je mist wéér het punt. Dat ging nl over het stellen van een doel, hoe ongrijpbaar het soms ook lijkt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
    Belachelijke selectie van kluivert en als zijn paps niet had gevoetbald was hij never nooit niet geselecteerd omdat hij vaak wissel staat of wordt gewisseld en zeer wisselvallig presteerd!.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:54
    Jij bent best sneu als je dit soort dingen zegt.

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:55
    Hoezo is de waarheid te hard voor je?.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:11
    Ten eerste kun je een kind de daden van z’n ouders niet nadragen.

    Ten tweede is het nogal dom te stellen dat Kluivert juist daarin zijn vader zou willen overtreffen. Daar zot namelijk niets van waarheid bij.

    Nog sneuer is het dan om je reactie totaal aan te passen en dat van dat harder rijden in een nog grotere BMW eruit te halen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 08:09
    Je hoeft helemaal de ouders de daden van een kind niet na te dragen. Een 18-jarige moet dat zelf kunnen en daar heb ik zo mijn twijfels. Als hij ambitieus is mag hij de wens hebben de beste van de wereld te worden. Maar is dat reëel? Koeman neemt een groot risico, maar misschien is het goed voor Kluivert eerst maar een stel wedstrijden op de bank te laten zitten. Kan hij met eigen ogen zien dat functioneren tegen, pakweg Engeland en Zwitserland nog heel moeilijk wordt. Ik wens jou 2cents het beste met Kluivert en misschien kan jij hem onze boodschap overbrengen: hoo gmoed komt voor de val, dus toch maar inbinden.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 09:06
    Dit, Mcmodd, schreef ik omdat deze jongen stoer het auto ongeluk erbij ging halen. Dat kun je ook lezen in mijn reactie.

    Als “professional” had ik hier dan wat anders op gereageerd. Ik begin dan ook steeds meer te twijfelen aan je professionaliteit waar ik toch vooral vooringenomenheid lees bij je.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:25
    Als het een diepgevoelde wens is, kan ik het begrijpen. Deze jongen is niet echt volwassen, vergelijk je het met leeftijdgenoot De Ligt dan is er een behoorlijk verschil. Dus 2cents, beoordeel hem eens op zijn gedrag in het veld, ineens zie je onsportief gedrag, niet gereguleerde acties, denk niet dat dit door zijn nog jonge leeftijd komt. Het is pure onsportieviteit en wellicht doet hij dit omdat hij voor zijn gevoel niet aan de verwachtingen voldoet, waarmee hij feitelijk gelijk heeft. Wat is er in zijn leven fout gegaan? Is de roem van zijn vader hem in zijn bolletje geslagen? Denk eens aan zijn kleine broertje, hoe moet dat aflopen als je voor je zevende (oid) al een contract van Nike krijgt. Dat doet echt wat met je realiteitsgevoel, dit constateren is jaren mijn werk geweest.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:40
    Met alle respect voor je oordeel als professional, maar denk je niet dat je in principe iets te ver af staat van deze jongen om er een “professioneel” oordeel over te kunnen vellen.

    Nogmaals alle doelen die hij uitsprak leken op dat moment te hoog gegrepen en toch maakte hij ze tot nu toe steeds waar. Dus dan kun je stellen dat hij zelf zijn perspectief beter kon inschatten dan wij als buitenwacht.

    Daarbij is dit bovenal een droom en een streven. Z’n voorlopige doel zal toch het debuut zijn, zoals hij van de week uitsprak. En vervolgens een plek in de basis.

    Vrij normale “tussendoelen” dus zoals jij aanhanger van schijnt te zijn zoals ik hierboven lees.

    Daarnaast heeft het mannetje bravoure. Iets dat je bij die jongens (ik generaliseer) meer zie dan bij nuchtere jongens als De Ligt en Van De Beek.

    Maar vergis je niet, ook zij hebben dit soort doelen en dromen. Ze zijn alleen wat terughoudender om ze uit te spreken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:30
    ik beoordeel hem op zijn gedrag in het veld en ik zal je zeggen: dan kan je maar beter de mens zonder dat je hem kent beoordelen. Gedrag is een uiting waaraan je prima een oordeel kunt vormen over het karakter van de mens. En dat is niet geoordeeld na een wedstrijd, ik heb hem gevolgd voordat hij in Ajax 1 speelde en vanaf het moment dat hij in het eerste mocht opdraven, in en buiten het veld en steeds geactiveerd na weer zo’n raar incidentje. Hij zal dat snel moeten afleren, dat kan nog best en ik hoop dat hij dat snel doet, want geloof me, ook ik zie de potentie wel. Laat hij vooral snel daarmee beginnen, want zijn spel lijdt daaronder.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:59
    Ik vind het prima, maar lijkt me nogal ongebruikelijk. Daarbij vraag ik mij oprecht af wat je allemaal gezien hebt vóór Ajax 1 om echt dit soort conclusies te kunnen trekken.

    Wel goed te zien dat je dat “doelen”-verhaal een beetje loslaat. Daar was namelijk niet vreemds aan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    zondag 18 maart 2018 om 08:20
    Dat doelenverhaal is gewoon om Justin tegen zichzelf te beschermen. Als hij er niet in slaagt om zover te komen kan de jongen totaal van de leg raken. Dat wil niemand, ook ik niet.

    Wat ik heb gezien kon iedereen zien. De Toekomst mag je gewoon betreden voor het kijken van wedstrijden. Dat heb ik jaren bij meerder clubs mogen doen in verband met sociale projecten voor spelers om ze verantwoordelijkheden te leren dragen, gewoon op komen dagen in plaats van op zeer jonge leeftijd uit vrijoen te gaan of dergelijke zaken die nu juist niets toevoegen en zelfs afleiden van het teamresultaat. Dit alles in het algemeen gesteld maar bij voorbaat ivm spelers die al vroeg in hun leven te horen krijgen hoe goed ze zijn. Bij zijn eerste optreden in Ajax 1 ging het al bijna mis met een half handgemeen.
    Vind ik leuk
    2cents +49138
    zondag 18 maart 2018 om 09:23
    Nogmaals, alle doelen doe hij zichzelf openlijk stelde haalde hij tot nu toe.

    En nu ga jij zeggen dat je geen hoge doelen mag stellen vanwege eventuele teleurstelling? Omdat deze jongen niet tegen teleurstelling kan? Het gaat hier om een balans die hij pas kan opmaken aan het eind van z’n interland carrière.en dan haalt hij het eventueel niet. Wat dan? Gaat hij ruzie maken!

    Op de Toekomst leerde ik hem vooral kennen als vrolijke jongen. Vriendelijk ook. Die in het veld voor zichzelf en zn team opkomt. Veel bravoure, maar ook vooral keihard werken aan zn dromen en doelen. Hij stond dan ook niet bekend als hét talent van z’n lichting, maar is ze wel vrijwel allemaal voorbij gestreefd om wat hij er voor deed en bereid was te laten.

    Jij hebt toch vooral een vooroordeel. Anders kan ik het niet noemen. Je zit op de zaak van Justin met een vergrootglas, terwijl je bepaalde zaken aan zijn gedrag op heel veel jonge spelers kunt projecteren. Zowel nationaal als internationaal. Heden én verleden.

    Mij deed hij in de jeugd vaak denken aan een jongetje uit Ondiep die vroeger nog op het oude Voorland trainde en speelde. Sterk voor zichzelf opkomend maar bovenal ook heel erg sociaal.
    Vind ik leuk
    renemar +467
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:52
    Belachelijk dat hij is geselecteerd. Is weliswaar een (groot) talent maar zeker bij Oranje gaat het om de vorm. Die is een hele tijd ondermaats bij Kluivert. Zeker, hij heeft iedere wedstrijd paar leuke acties, maar is veel te wisselvallig en veel tea vaak niet aanwezig om een selectie te rechtvaardigen.
    Zou zijn achternaam er iets mee te maken hebben?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +472
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:53
    Hahaha, onbetaalbaar! Die blik van Veltman op de achtergrond.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:00
    Of hij naar de pot moet hahaha.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:55
    Geniet je? geen groter vermaak, dan leedvermaak.
    Zelf nooit wat voorgesteld!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    Emmenaar +472
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:00
    Ik ben vooral blij dat je niet meer bij Oranje zit, Joël. Dat je met je gepruts Ajax keer op keer benadeeld; prima. Maar niet in Oranje. Desondanks een fijne dag gewenst, Joël.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:05
    Flink he, nogmaals zelf nooit wat voorgesteld!
    Vind ik leuk
    Emmenaar +472
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:41
    Praat niet zo raar, man. Je kent me niet eens.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
    Mensen die anderen, laf van achter een computer, afkraken en/of vernederen.
    Stellen NUL voor. Kan je van mij aannemen!
    Vind ik leuk
    Emmenaar +472
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:53
    Jij kan het weten, knul.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:56
    Ga je maar schamen, knul
    Vind ik leuk
    Emmenaar +472
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:30
    *zucht*
    Vind ik leuk
    Plumkuh +12
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:55
    Lekker snuffellen nu het nog niet helemaal voor het echie is
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:46
    Klopt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:58
    Nee hij is ook een van de weinige die daar helemaal niet thuis hoort.Ik had veel liever zijn teamgenoot zyech gezien ,maar ja dat heeft een voorganger verkloot.
    Vind ik leuk
    ja_daarom +148
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:59
    Mijn land ....
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:01
    Mijn vrienden......
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:00
    Wat een ..... intervieuw weer met deze over het paard getilde ventje. Laat hij eerst eens een paar redelijke wedstrijden spelen achter elkaar.
    Vind ik leuk
    JustH +10638
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:09
    Over het paard getilde ventje?
    Vind ik leuk
    Suomi71 +705
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:12
    Bergwijn is wel de man in vorm dat is Kluivert momenteel niet. Dit dien je wel mee te nemen in je overweging. Verder ontlopen ze elkaar weinig en zijn ze beide net aan hun eerste echte seizoen bezig. Kunnen toekomstige toppers worden.
    Vind ik leuk
    remakil +4349
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:17
    Nou, dat wordt weer stoer doen in het veld. Beetje duwen, trekken en ruzie zoeken, zonder enige vorm van rendement...
    Vind ik leuk
    elmoo +585
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:32
    Voor zijn land wel. Voor de club heeft hij geen zin.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5670
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:35
    Voorlopig zal het toch bij oefenpotjes blijven en voortijdig een toernooi moeten verlaten. Gezien de kwaliteiten die er nu in Nederland rondlopen hoeven we ook maar niet enigszins te hopen dat we er op een eindtoernooi bij zullen zijn de aankomende 10 jaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:35]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:57
    Ja want ploegen die er wel bij zitten zoals Ijsland en Zweden etc etc die lopen over van kwaliteit!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138569
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:44
    Goh kluivertje geselecteerd voor oranje??
    daar is maar weinig ophef over......
    Vind ik leuk
    buddha +7663
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:03
    ik voel al weer voor 3 weken leesvoer bij vp over kluifje komen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138569
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:06
    worden mooie verhalen :
    "Just" voor het eerst in zeist
    "Just" krijgt zijn eerste oranje shirt
    "Just" zijn eerste oranje training
    "Just" krijgt succestelegram van vriend Hakim
    Mooi man.............
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2176
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:49
    Getuige de foto heeft ie zijn oranje schoentjes inderdaad al uit het vet gehaald...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:38
    Sjaak Swart kan je evt wel helpen met een mooi liedje te zingen
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:00
    Met oog op de toekomst is het vrij logisch dat Kluivert is opgeroepen door Koeman.
    Vind ik leuk
    buddha +7663
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:10
    met oog op de toekomst moet je spelers opstellen die in vorm zijn. dus is het nou juist NIET logisch dat hij kluifje oproept.
    Vind ik leuk
    Cookee +8771
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:54
    Ziyech zei, wie geselecteerd wordt die moet gedragen worden.
    Men zegt dat Hakim een vervelende man is.
    valt reuze mee lijkt mij.
    Vind ik leuk
    JoeyC +924
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:18
    Enkele aanraders voor Kluivert wanneer hij een liedje moet zingen.
    - Oerend hard, van Normaal
    - Rape me, van Nirvana
    - I can’t drive 55, van Sammy Hagar
    - Shut up and drive, van Rihanna
    - Speed of sound, van Coldplay
    - Chasing cars, van Snow Patrol
    - F*ck her gently, van Tenacious D
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geen Younes-taferelen bij Oranje: 'Natuurlijk, voor mijn land doe ik alles'