Heerenveen vecht met Groningen en Twente om miljoenen: 'Gaat om serieus geld'

    Heerenveen vecht met Groningen en Twente om miljoenen: 'Gaat om serieus geld'

    zaterdag 17 maart 2018 om 11:56

    Voor sc Heerenveen valt er nog veel te winnen in de laatste zeven competitieduels. De Friezen kunnen de play-offs nog halen, maar ook zo'n 1,3 miljoen euro aan extra televisiegelden, meldt de Leeuwarder Courant.

    Door de matige voorbije seizoenen is Heerenveen flink gezakt op de tv-geldenranglijst. De club heeft dit seizoen 1,2 miljoen moeten inleveren. Dat geld kan echter worden 'teruggewonnen' als de equipe van coach Jurgen Streppel goed presteert in de laatste zeven duels. Heerenveen moet minstens drie plekken boven FC Groningen en zeven boven FC Twente eindigen. 

    In dat geval stijgt Heerenveen van plek negen naar plek zeven in het televisiegelden-klassement. De tv-inkomsten nemen dan volgend seizoen toe van 2,9 miljoen naar 4,2 miljoen. Momenteel staan de Friezen elfde in de Eredivisie, terwijl Groningen en Twente respectievelijk de nummers dertien en zeventien zijn. "Het gaat om serieus geld de komende tijd", zegt algemeen directeur Luuc Eisenga.

    De directeur heeft Streppel ingelicht. "Dat is ook bekend bij de technische staf: een kleine anderhalf miljoen euro is op onze netto omzet (tussen de 17 en 18 miljoen euro, red.) een enorm bedrag." Eisenga pleit echter voor verandering. "Je zou het geld best evenrediger kunnen verdelen, met daarbij de verplichting voor alle clubs om het goed te investeren. In de jeugdopleiding bijvoorbeeld."

    Op dit moment krijgt de nummer een in de tv-ranking (Ajax) ongeveer vijf keer zo veel als de nummer laatst (VVV-Venlo). Extra tv-gelden zou Heerenveen hoe dan ook goed kunnen gebruiken om het jaarlijkse operationele tekort – transfers buiten beschouwing gelaten – te verkleinen. 

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 maart 2018 om 12:26
    Benieuwd hoeveel de rest vd clubs ontvangen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1463
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:32
    Is dat überhaupt bekend hoeveel er in dat potje zit? Ben ook wel benieuwd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:35
    Heb ff gegoogled. Kwam deze link tegen : http://www.afc-ajax.info/nl/televisie-inkomsten/2017-18
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:40
    Best jammer dat de kampioen zoveel krijgt, dan houd je de stand ook wel in stand.
    Zonder tegenstanders kan Ajax ook niet spelen.
    Geef ze allemaal even veel.
    De kampioen speelt voor de schaal en om dan geld in de CL te pakken... ik zou graag zien dat de verschillen kleiner werden.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:18
    Wel met je eens,maar aan de stand zal dat niet veel veranderen.
    Ajax en psv hebben een begroting van plusminus 80 milj,dan gaan ze naar plusminus 76 milj.
    Daar komen de meeste ploegen met hun begroting dan nog steeds niet in de buurt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:31
    Klopt, maar als het publiek geld is, vroeger was het Tv-geld dan moet dat eerlijk verdeeld worden. Dat vd Herik v Raaij en v Praag dat even bekonkelden is niet eerlijk.
    Maar je hebt gelijk... over 50 jaar is de Tob-3 nog steeds Ajax, Feij en Psv.
    Ik hoop dat AZ niet grote risico's neemt om aan te sluiten, want dan gaan ze net als Twente ook kapot.
    Geniet ervan AZ, maar wees op je hoede.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:45
    Toen alles werd uitgezonden door de toenmalige nos was het echt publiek geld.
    Nu het door een fox wordt uitgezonden is dat minder.
    Heel het voetbal is een commercieel gedrocht geworden,ik zeg niet dat vroeger alles beter was,maar toen hadden clubs uit de zogenaamde kleine landen meer kansen dan nu
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:43
    We hebben een top 2...geen top 3
    ajax en psv zijn de clubs met de meeste prijzen in onze competitie de afgelopen 50 jaar..
    Feyenoord is om de tig jaar eens kampioen.

    Feyenoord is alleen nog top door hun geweldige aanhang en stadion. Maar daar pak je geen prijzen mee.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:25
    Je hebt wel een punt.
    Maar dan heeft die top 2 misschien 45% kans om de schaal te pakken en Feyenoord 10% kans.
    We hebben AZ en Twente 1x als kampioen gehad de laatste 100 jaar. Anderen hebben dus bijna nul procent kans?
    Vind ik leuk
    Farmer +12014
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Bewijst andersom het punt nog meer: Ajax en PSV vernemen het amper, waar voor de andere clubs het een enórme impuls is.

    Zien de grootste clubs zelf ook niet dan, dat ze hun eigen competitie op deze manier zelf ook uitmergelen?
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    zondag 18 maart 2018 om 10:49
    Maar er veranderd niets,de top blijft hetzelfde en bijvoorbeeld Excelsior blijft de armste.
    Het is wel gek dat het ieder jaar een ander bedrag han zijn,zo is het wel moeilijk begroten.
    Ik ben overigens wel voor een eerlijkere verdeling,maar het is natuurlijk een gegeven dat er meer animo is voor de topploegen,dus logisch dat die iets meer krijgen,net als in het buitenland.
    Hier in Nederland is het verschil te groot
    Vind ik leuk
    Farmer +12014
    zondag 18 maart 2018 om 15:49
    PSV/Ajax zouden met 7 en 8 mil genoeg krijgen, op die manier zou een Excelsior, iig nog 2.5 tot 3m vangen dan.
    Of iig, de promovendus: die zouden dat geld hárd nodig zijn om, het 'gat van de Juup naar de Ere' te dichten
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    HansVites +4808
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:25
    Mee eens zo worden de rijke clubs steeds rijker dus de verschillen ook steeds groter.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:34
    Is toch gek Hans?
    Stel je doet een spelletje Monopoly met Ajax Feij en PSV, dan zeggen zij, we willen wel meedoen maar dan willen we 10x meer geld dan Excelsior... als je het zo ziet dan is het idioot... en dan zijn die supporters helemaal nare mannetjes... ha ha.
    Met alle respect voor de fijne Ajacieden, PSV-ers en F'oorders die ik tref. :) Die zijn er absoluut.
    Vind ik leuk
    HansVites +4808
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:45
    Is inderdaad vreemd en oneerlijk Cookee
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:24
    Laten we dit blijven schrijven Hans. Ik doe dit al 2 jaar en zie soms dat sommigen het op TV al overnemen. Veel topclub supporters wisten het niet eens die dachten gewoon dat hun club de beste was.
    Ja logisch als je zoveel geld hebt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12014
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
    Dát is idd ook de enige manier: De feiten, en meningen van de mensen blíjven vragen, en die blijven delen en noemen: het idee lévend houden dat er afkeer naar heerst.
    De zgn 'macht van de menigte' is enorm, op die manier. Niet om in dergelijke termen van actie te spreken, maar als voorbeeld; dat project-X haren was een tótale fkn chaos toch?(en dat waren 30k mensen die naar een feestje kwamen).
    Dat geeft enerzijds toch wel aan dat mensen meer 'macht' hebben dan dat ze wordt wijsgemaakt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:40
    Ja, dat in Haren waren wel allemaal malloten, als ik dat mag zeggen. Het idee dat je ergens heen gaat waarvan je weet dat 't niet de bedoeling is, vind ik raar... das een soort schaapjes-gedrag.
    Maar je hebt wel een punt dat de massa veel meer kan bereiken dan politiek.
    Maar dan moet de massa wel wakker worden.
    Voorlopig maakt men zich meer druk om de Voice of de Mol dan om wat er fout in dit land is.
    Gaat mij er gewoon om, dat de competitie spannender wordt en eerlijker. Hoe meer clubs sterker worden hoe meer spelers ook op de tenen moeten lopen toch? Elke club is er bij gebaat dat de kleintjes sterker worden ook de tob-3... en Koeman als BC zal het ook niet erg vinden.
    Ik bedoel maar Ajax koopt van hun extra geld misschien 3 wissels voor op de tribune, Groningen koopt daar misschien 3 sleutel-spelers voor nietwaar?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    zondag 18 maart 2018 om 13:55
    Het is een soort marktwerking.
    Ik weet dat de top clubs de andere nodig hebben,maar andersom ook.
    Stel je voor dat fox de rechten koopt zonder de wedstrijden van ajax en psv,dan zal de opbrengst veel minder zijn.
    De top clubs worden op tv ook beter bekeken dan pak weg nac tegen vvv.
    Verdeling kan eerlijker maar het is logisch dat de top clubs meer krijgen
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:38
    Ze hebben al meer geld via sponsoring en grotere stadions. Ieder speelt 90 minuten... dan hoort daar 1 vergoeding bij.
    Dat er meer mensen kijken doet er niet toe.
    Die mensen moeten eens nadenken waar ze naar kijken, het voetbal van de tob-3 is niet enerverend, de leukere voetballers zitten bij kleinere clubs.
    Zonder kleintjes hebben ze niet eens tegenstanders, maak het dan spannender door ieder gelijk te belonen.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:19
    Er wordt per jaar ongeveer 70 miljoen verdeeld.
    Deel je dit door 18,dan krijgen de ploegen dus 3,9 miljoen per ploeg.
    Dus de1e 9 ploegen gaan minder krijgen,dan een paar het zelfde.
    De onderste 5 krijgen wat meer.
    Maar de rijkste Ajax en psv blijven veruit de rijkste en zullen dan nog steeds de meeste kampioenschappen verdelen.
    Dus in de top zou het niet echt spannender worden,de makelaars gaan waarschijnlijk hogere salarissen eissen omdat ze weten dat er bij bepaalde clubs meer geld zit.
    Als de leuke spelers bij de kleine clubs zitten hebben wij dus al jaren slechte bondscoaches want die worden nooit geselecteerd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:40
    PSV en Ajax en Fey investeren wel, maar daarvan zit er vaak ook veel op de tribune.
    Zij kopen van dat geld spelers bij voor de breedte. Maar een kleine club kan daar wel 6 goede spelers van kopen, dat scheelt heel veel. Je ziet dat PEC nu ook inzakt omdat de brede selectie ontbreekt.

    De leukste spelers zie ik wel bij kleinere clubs, Idrissi, Jahanbakhs, El Khayatti, Kuwas, zulke fijne spelers zijn te verfijnd voor de tob-3. Larson mocht dan wel naar Feij maar daar wordt hem de leuke dingen afgeleerd, en van Ginkel wordt ook al hetzelfde gedaan, eerdere jaren was hij veel dieper spelend aanwezig.
    Ook Ziyech was bij Twente een fenomeen, nu moet hij voorzichtiger spelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:42
    Wij zullen het niet eens worden,maar ik respecteer je mening.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:01
    Dank daarvoor, natuurlijk respecteer ik de jouwe ook.
    Maar is het dan uit eigenbelang dat je niet een eerlijker verdeling steunt?
    Of denk je dat de tob-3 dan iets meer geld mist om aan te sluiten?

    Ik zeg dan ze hebben al 20 jaar meer geld dan de anderen, want dat zeiden ze nodig te hebben om aan te sluiten... nou daar is niks van gebleken. Dus dan zeg ik... draai dat nu maar weer om dan? :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:41
    PSV krijgt een soort ergenisbonus voor het meest onaantrekkelijke voetbal.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:51
    PSV moet geld aan FOX geven om ervoor te zorgen dat FOX het überhaupt wil uitzenden...
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:38
    Van mij mogen ze de top-3 als laatste uitzenden, eerst de leuk voetballende clubs.
    PSV speelt nu niet zo leuk, al is het af en toe wel leuk.
    Maar Ajax speelde onder Frank de Boer ook niet leuk, al zeg ik dat Frank toen ook mindere spelers had.
    Ik zou graag zien dat die 3 die zoveel vies veel geld hebben, dat geld gebruiken om leuk te spelen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:02
    De leuk voetballende clubs? Zoals Roda ofzo? Het is inderdaad lachwekkend als je die gemiste kans zag van vorige week, maar echt leuk voetbal wil ik niet noemen.

    Ja dat wil ik ook graag zien, maar ondanks dat er genoeg geld is, is het gewoon lastig om van dat geld een goed voetballende ploeg neer te zetten. En zodra dat wel een keer lukt dan ben je de betere spelers het seizoen daarop alweer kwijt.
    Daarnaast zijn ook de betere spelers uit het buitenland haast onmogelijk hierheen te halen. Wie wil er nou in deze competitie spelen? En de echte talenten zijn tegenwoordig ook niet meer te betalen. Dus veel geld hebben betekent niet dat je dan ook gelijk een goed spelende ploeg hebt.
    Zoiets moet je opbouwen, maar ook dat is lastig aangezien je de selectie amper bij elkaar kunt houden wanneer je een goed seizoen gedraaid hebt.
    Ajax speelde vorig jaar in de 2e seizoenshelft gewoon geweldig mooi en leuk voetbal, maar dan vertrekken belangrijke spelers als Klaassen, Sanchez en Traoré. Vervolgens vertrekt ook nog eens de trainer en zijn we weer terug bij af.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:33
    Nee, Excelsior, Heracles, ADO, AZ, ze hebben veel minder geld maar wel leukere spelers.

    Ja, maar Ajax had ooit spelers die je als jochie na Sport op tv nadeed, nou ik zie me niet naar buiten gaan om Neres na te doen of Kluivert.
    Andere clubs hebben leukere spelers. En Ziych mag niet meer zo leuk spelen als bij Twente. v Ginkel mag niet meer zo leuk spelen als vorig seizoen en Larson durft ook niks meer bij Feij.
    Kleine clubs hebben met weinig geld wel leuke spelers.

    Ajax kan kiezen uit 2000 talenten, kies dan de leuke spelers! Waarom gooi je Haps weg en wil je Tete houden, das toch idioot?
    Spelers van Ajax zijn niet zo gewild, buiten Eriksen wordt er zelden eentje heel goed.
    Ajax speelde voetbal diep op de vijandelijke helft en dat was heeel positief na de treurige F de B. jaren. Maar het was niet echt heel leuk voetbal en effectief ook niet.

    Ik ben niet super kritisch, maar ik verwacht gewoon meer van Ajax als je zoveel geld hebt he?
    Dat er spelers weggingen dat wist je, die kon je vervangen maar Overmars deed dat niet.
    Ajax koopt zelf ook de kleine clubs leeg, en dat is veel erger want die hebben niet zoveel geld om een vervanger te kunnen betalen.
    Utrecht raakt hun trainer kwijt en haalt een vervanger die beter is dan ten Hag.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:56
    Bij de kleinere clubs verwacht je ook niet zoveel als bij Ajax natuurlijk, dus als ze het dan goed doen is dat alleen maar leuk om te zien.

    Bij Ajax spelen ze de gehele jeugdopleiding in een bepaald systeem en met een bepaalde filosofie, dit is leuk zolang ze bij Ajax zitten, maar zodra ze naar het buitenland verkassen gaat het juist vaak in hun nadeel werken.
    Neem bijvoorbeeld Davy Klaassen als het perfecte voorbeeld daarvoor.

    Onder F. de Boer was het saai en langzaam spel met alleen heel veel balbezit. Onder Bosz zag je meer beleving, meer in de aanval, maar ook verdedigend heel kort en fel erop. Er was veel meer strijd en passie in het spel van Ajax en daarnaast konden ze ook nog mooi voetbal laten zien. Dat Ajax zie ik het liefst en dat was alweer een hele lange tijd geleden dat ik dat had gezien, misschien zelf vorige eeuw voor het laatst. 1995 en 1996 waren ze zo geweldig en dat met zo’n jonge ploeg bestaande uit met name veel jeugdspelers.

    Overmars had inderdaad voor betere vervangers moeten zorgen, maar ook dan moet je weer beginnen met bouwen aangezien er veel nieuwe gezichten zijn.
    Ja Ajax koopt ook van kleinere clubs ja, maar zo werkt dat overal. Wij kopen ze bij kleinere clubs en grotere clubs kopen ze weer bij ons zo werkt dat.
    Het is ook niet zo negatief natuurlijk, hiermee verdienen de kleine clubs gewoon dik geld mee en houdt Ajax het geld in eigen land. Als Ajax een speler koopt dan kunnen ze van dat geld toch gewoon een vervanger halen?
    Clubs als Heerenveen, Utrecht en AZ verdienen gewoon heel veel geld met het verkopen van spelers aan bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord.
    Bij AZ en Utrecht kun je ook duidelijk zien dat het alleen maar in hun voordeel is, ze hebben nu allebei een leuk voetballende de ploeg en draaien lekker bovenin mee waardoor Europees voetbal ook weer in zicht is.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:11
    Jij denkt nog dat Ajacieden speciaal zijn met alle respect, ik zie dat niet meer.
    Ajax lijkt mij zijn eigen bloedgroep kwijt te zijn.

    Dat systeem is niet meer heilig, ik vind Klaassen al geen typische Ajacied en Tete en Veltman en Bazoer en Riedewald ook niet, Kluivert is afwachten.

    Dat onderdeel van Bosz, dat opjagen, dat hoort idd bij Ajax, maar nu zie ik weer dat zoekende spel, dat rondspelen tot een gaatje komt.
    Jammer vind ik.
    Nee, want je krijgt een vergoeding en dat geld koop je niks voor bovendien weten alle clubs dat je geld hebt.
    Heerenveen heeft elk jaar rode cijfers, maar hun spelers kunnen de top niet aan, naar mijn mening, natuurlijk Huntelaar ooit wel en Nistel en Tomasson, maar de lijst van mislukte H'veen spelers is ellenlang. Jij kent Sulejmani nog wel.
    Ook die Bilal en Larson presteren weer niks bij Fey.

    Ja, je hebt goed beleid nodig, dan kan je een klap opvangen en goede scouting, AZ heeft dat nu, hoop dat ze er even van genieten, want kan zo weer over zijn. ;)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:15
    Ik vind Ajax speciaal, maar de Ajacieden niet meer. Ookal zou ik dat wel graag willen zeggen, maar het is gewoon niet meer zo.
    Zo’n generatie als in bijvoorbeeld 1995 met Davids, Reiziger, Seedorf, vd Sar, Overmars, Kluivert, Blind en de gebroeders de Boer zullen we waarschijnlijk nooit meer meemaken, wat dat betreft zijn we natuurlijk ook wel erg verwend dat we zoiets speciaals hebben gehad, waardoor we daarna hoge verwachtingen hadden voor de toekomst alleen dat is op een paar spelers na enorm tegengevallen.

    Het idee bij Ajax om veel energie in de jeugdopleiding te stoppen en om die vervolgens door te laten stromen naar Ajax 1 vind ik op zich niet verkeerd, maar met alleen eigen jeugd gaat dit Ajax geen stappen omhoog maken. Er moet gewoon meer geïnvesteerd worden in spelers die dit Ajax op een hoger niveau kunnen brengen, financieel gezien is dit ook gewoon mogelijk, maar het gebeurd niet veel en als er iets gekocht wordt dan is het meestal een jong talent waarbij het nog maar afwachten is of het wat gaat worden en zijn het meestal spelers die niet gelijk van waarde kunnen zijn voor Ajax 1.

    Het plezier in het spelletje ontbreekt gewoon bij dit elftal en dat plezier moet terugkomen, dan zul je zien dat ze ook makkelijker gaan voetballen.
    Het moet meer een team gaan worden die voor elkaar vechten op het veld en die elkaar blind kunnen vinden op het veld.
    Momenteel oogt het allemaal zo onzeker en mak, veel spelers die constant zoekende zijn en geen risico’s durven te nemen. Bij balverlies lopen ze met hun kop naar beneden rustig terug inplaats van te knokken en die bal terug te veroveren.
    Kwaliteit is er genoeg, maar zolang het niet als een echt team functioneert dan kun je veel kwaliteit hebben maar dan nog zal het voor geen meter lopen.
    Het is dit seizoen ook wel een enorme rotzooi geweest natuurlijk en er zijn heel veel dingen gebeurd die niet echt helpend zijn geweest, maar nu moeten we weer omhoog kijken en ervoor zorgen dat dit team weer de smaak te pakken krijgt, vooralsnog verloopt dit erg moeizaam.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:25
    Is maar een theorie van mij... maar dat Ajax zo graag weer wilde meedoen dat ze daarom veilige spelers opleidden.
    Ik ben er van overtuigd dat Ajax in 10 jaar weer zo'n groep kan opbouwen, maar dan moet je wel de mensen hebben die dat willen.
    Je kunt Europees zoals jij al schreef toch niet meedoen, nou... stel dan leuke spelers op, dan hebben we er lol aan.
    Bij het kopen wisselt de kwaliteit zo vaak, die Taglia is weer goed maar velen zijn dat niet.

    Ik vind te veel spelers ongeveer hetzelfde, als je kijkt naar Utrecht waar ten Hag alles opbouwde, daar heb je heel veel spelers met diverse kwaliteit, dat zal hij bij Ajax ook gaan doen, ik denk dat hij heel veel zogenaamde 'talentjes' eruitschopt straks. Dat schreef ik ook al toen Bosz kwam en die deed dat ook. Gudelj, Bazoer en Riedewald en Tete mocht ook weg.
    Denk dat 't weer gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:34
    Het blijven bescheiden bedragen vergeleken met Ajax. Die vangen voor een reserve evenveel als Utrecht voor een basisspeler.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:24
    Ja maar goed, Ajax heeft ook veel hogere kosten dan Utrecht.
    Alleen de salarissen zijn waarschijnlijk al 2x zo hoog dan de salarissen bij Utrecht.
    Daarnaast zullen ze ook altijd de hoofdprijs vragen zodra Ajax langs komt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:26
    We zullen zien wat Labyad gaat opbrengen. Als Ten Hag het nieuwe seizoen mag starten zal hij zeker Labyad halen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:29
    In Utrecht weten ze ook wel dat Ajax genoeg centen achter de hand heeft en dus zullen ze proberen het maximale eruit te halen, ze hebben groot gelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:33
    Ik zet in op 7 mio.
    Dan breng ik hem zelf naar A’dam als het moet.
    Kunnen wij de beste drie van PEC halen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:07
    Nou dat is niet te hopen, van mij mag ie lekker in Utrecht blijven voor dat geld. Leuke speler om erbij te hebben, maar 7 miljoen is een hoop geld voor iemand die hoogstwaarschijnlijk op de bank moet plaatsnemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:11
    Ach, er lopen bij Jong spelers die er 5 gekost hebben en niet eens bij de selectie van het eerste zitten. En Ten Hag is gek van Labyad.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:43
    Denk dat Ajax minstens 4x zoveel betaald als Utrecht. Wat is de salarisplafond bij Ajax? Dacht dat het salarisplafond bij Utrecht 250k was?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12960
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:51
    Bij Ajax is dat 1 miljoen volgens mij.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:57
    Dan liggen de salarissen bij Ajax 4x zo hoog-;)
    Vind ik leuk
    Das Efx +0
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:32
    Een schijntje in vergelijking tot, zo ongeveer, elk ander land de tv-gelden in NL.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:41
    Laten ze nou net in elk ander land beter voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    Olfie +4308
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:16
    Schijntje odf niet. Je kune het maar hebben of missen
    Vind ik leuk
    Kuip +7497
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:23
    Een competitie speel je met z’n allen. Het geld moet dan ook eerlijk verdeeld worden. Iedereen even veel. In Nederland denkt iedereen alleen aan zichzelf.
    Neem de Amerikaanse sportcompetities als voorbeeld. Zij denken in het collectieve belang.
    De KNVB moet ook de regels bepalen en niet zoals nu faciliterend naar de clubs. Dit democratische model werkt niet.
    De KNVB moet eisen stellen zoals gewoon gras en het inkorten van de transferperiode.
    Clubs die niet kunnen of willen meewerken gaan terug naar de amateurs.
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:49
    KNVB is nu het slaafje van de grote clubs.
    En alle andere clubs zorgen wel dat er niks ten nadele van henzelf verandert. Wat jij wilt kan alleen als er mensen met visie binnenkomen bij de bond. Ook de promo-regeling vd Juup moet anders net als degradatie.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6139
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:01
    De TV gelden moeten herzien worden, dit is een achter haalde ranglijst.
    Ajax kan niet zonder VVV en andersom ook niet. Met een betere verdeling zijn we snel van de kunstsprieten af, verplicht!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:50
    En vergis je niet, als Ajax 5 mlj minder krijgt dat maakt weinig uit, dan zitten er minder dure spelers op de tribune.
    Maar voor een club als Excelsior is 5 mlj meer heeeel veeel goede spelers he?
    Vind ik leuk
    Cookee +10679
    zaterdag 17 maart 2018 om 15:15
    Dat interesseert spelers toch niet. Die willen lekker rustig op vakantie. En haal je dan Europees voetbal dan kom je niet eens op tv, kost een hoop geld en je weet dat je kansloos bent in het buitenland.
    Al deed utrecht het wel heel leuk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:02
    Heerenveen zijn scouting is niet meer wat het was .. waar men met toptalente uit alle windhoeken kwam komen nu spelers uit eigen opleiding en daar zitten goede tussen dat is zeker .. maar spelers als alves pranjic tomasson uth zij maakten doelpunten het zwak van nu is juist dat teweinig rendement in de voorhoede ..en dat betaald zich uit op de ranglijst ..geld niet hebben of gokken op eigen opleiding kost nog meer is nu tezien ..
    Soms moet je een gokje nemen en betaald het uit want stand op de ranglijst bepaald mede de waarde van de spelers .. riemer had dat door eisings niet heb ik het idee
    Vind ik leuk
    El Cazador +6139
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:16
    Roots in Overveen liggen??
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:39
    Ben het eigenlijk helemaal niet met jou eens. Je gaat er voor het gemak aan voorbij wat eigen jeugd aan transfers heeft op geleverd en gaat leveren. Je hebt ook volgens mij gewoon je ogen dicht gehad de afgelopen 10 jaar. De hele Eredivisie is kwalitatief achteruit gegaan.. Nee we hebben geen spelers als Pranjic meer, net zoals PSV geen spelers als Kezman meer heeft en Groningen en Ajax geen spelers als Suárez meer. Het is dus ook niet meer dan logisch dat clubs uit de ED verder gaan met haar jeugd.. en wij doen het niet alleen, kijk eens naar AZ, Ajax en ook Groningen sinds dit seizoen.

    Het is niet een kwestie van kunnen kiezen, het is een gedwongen keuze. De tijd dat ED clubs kwalitatief betaalbare spelers konden halen is er niet meer, en ze moeten zelf ook nog eens willen.

    Je hele scouting verhaal slaat dus nergens op, die is prima in orde en niet alleen hier. In Groningen, Utrecht, Alkmaar etc allemaal prima.

    En op het op Heerenveen te houden het kan niet elk jaar goed gaan, maar daar zijn meerdere factoren oorzaak aan. De eigen jeugd breekt in elk geval al jaren door en dat is een goed teken.


    Eigenlijk raakt je verhaal kant noch wal.. of je hebt gewoon niet zitten op letten of je begrijpt er echt niet zoveel van.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2624
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:32
    Scouting is niet meer wat het geweest is doordat de focus te veel op de eigen jeugd ligt. sinds die achtelijke denkwijze bij iedereen is doorgeslagen is heel de eredivisie naar de klote gegaan.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:05
    Nee het is andersom. Het werd met het jaar moeilijker kwaliteit de halen voor de gehele ED. Dan kom je uit bij eigen jeugd en daar Ben ik voorstander van.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2624
    zondag 18 maart 2018 om 15:08
    Alleen brengt een goede scouting veel meer dan een jeugdopleiding blijkt wel de afgelopen jaren.

    Leuk als je elk jaar een jeugdspeler de kans geeft maar je moet er niet vanuit gaan dat de jeugdopleiding je verder brengt.

    Ik ben blij dat Ajax en PSV eindelijk het licht hebben gezien en de knip opentrekken. Spelers als Sanchez, Neres, Tagliafico en Lozano zijn er nog meer maar we geven liever de kans aan Veltman en andere B spelers die toevallig uit de jeugd komen.

    Als een speler talent heeft dan breekt hij uiteindelijk toch wel door. nu zijn we als competitie afgezakt naar het niveau onder België door die achterlijke jeugdfilosofieën en kunstgras.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:29
    Denk dat jij droomt jammer genoeg ..
    De opleiding kost meer dan het oplevert .. kijk eens over 5 jaar welke fantastisch speler in voorhoede kwam van uit eigen opleiding die zich net zo geprofileerde als spelers die ik noemde .. antwoord nul ...aangezien dat het spel zo simpel is dat wanneer je doelpunten kunt maken je kan winnen blijkt dat daar de schoen knelt bij heerenveen ..in het verleden kwam zelfs een toen nog onbekende meneer van Nistelrooy testaan gekocht voor een prikkie ..en verkocht als was het goudmijn ...
    Dat soort spelers loopt er nog in jupiler ..
    Zelf kijk ik vaak voetbal in tweede Bundesliga..daar moet heerenveen eens kijken daar lopen veel goede spelers rond die voor eerste team niet goed genoeg zijn ...zo kwam uth bv binnen ...je hoeft geen toppers tehalen om er toppers van temaken daar heb je trainers voor nodig die ze beter leren teworden .
    Voorbeeld redbul salsburg ..totaal geen grote namen gekocht maar goed scoutings werk ....en zelfs onder de afdankers bij clubs zit soms topper in spe
    Vind ik leuk
    popiejopie +2624
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:29
    "In de jeugdopleiding bijvoorbeeld"

    Sinds wanneer is de jeugdopleiding een goede investering?

    Volgens mij kost het in de meeste gevallen meer dan dat het oplevert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws