Toptransfer kwestie van tijd voor Pierie (17): 'Dit jaar en komend jaar'

    Toptransfer kwestie van tijd voor Pierie (17): 'Dit jaar en komend jaar'

    zaterdag 17 maart 2018 om 15:53

    Het lijkt een kwestie van tijd voordat Kik Pierie sc Heerenveen inruilt voor een binnen- of buitenlandse topclub. De talentvolle verdediger ligt goed in de markt, erkent Heerenveen-directeur Luc Eisenga. 

    Tijdens een Q&A-sessie op de Facebook-pagina van de Friese club werd Eisenga gevraagd naar de situatie rond Pierie. Engelse kranten schreven vorige week nog dat onder meer Chelsea en Manchester United regelmatig scouts sturen naar Nederland om de zeventienjarige stopper te bekijken.

    'Er gaat natuurlijk belangstelling komen voor Kik. Dat was er vorig jaar al, dat zal er dit jaar zijn en komend jaar ook', aldus Eisenga. 'Kik is een van onze grootste talenten uit de jeugdopleiding. En er is altijd een ideaal moment voor iemand om de stap te maken naar een grotere club. Zijn ontwikkeling bij SC Heerenveen gaat nog steeds door. Maar uiteindelijk gaat hij zeker een keer een stap omhoog maken.'

    Lees ook: 'Man United, Man City en Chelsea met scout op tribune tijdens Ajax - Heerenveen'

    Poll

    Is Pierie al klaar voor een transfer naar het buitenland?

    (1891 stemmen)

    Plaats een reactie

    SvL +263
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:01
    Geen leuke speler voor PSV?
    Vind ik leuk
    JustH +14913
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:04
    Kost geld
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3062
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:11
    Gemeente
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12104
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:29
    Tel Aviv
    Vind ik leuk
    Niels92 +22682
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:17
    Mooie stad Tel Aviv, paar jaar geleden op vakantie geweest naar Israël :)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:23
    waarschijnlijk wel. De vraag is alleen of zij willen betalen wat er gevraagd wordt.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3027
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:24
    Precies!
    Vind ik leuk
    Kuip +6946
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:10
    Eerst naar AZ dunkt me.
    Vind ik leuk
    rinirat +2196
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:13
    Heeft heel weinig van zijn talent laten zien tegen Ajax zowel uit als thuis heel erg zwak.
    Vind ik leuk
    Mo +11375
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:16
    Die Pierie mag over 2/3 jaartjes wel naar de Nederlandse top, kijken of hij het daar uberhaupt redt want ik ben zeker niet kapot van hem. Als hij in de Nederlandse top uitblinkt mag hij pas denken aan een transfer naar een middenmotor in Engeland of een subtopper in Duitsland.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:27
    Nog niet, transferwindow is nog gesloten
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4456
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:29
    Gewoon nog minimaal 2 jaar bij Heerenveen blijven. Daarna naar een Nederlandse topclub. Klinkt redelijk als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:38
    PSV kopen voor 5 miljoen en 2 jaar aan hveen verhuren ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27136
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:54
    Is met Arvid Smit en Ten Rouwelaar ook goed afgelopen.
    Ik ben voor.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:25
    We mogen blij zijn als hij hier nog een seizoen blijft. Dit soort jonge spelers blijven toch bijzonder en dan sta je al snel op de radar van de wat grotere en met name buitenlandse clubs. Er zal eens een gek een miljoen of 10 tegen aangooien( voor Engelse begrippen wisselgeld) en weigeren wórdt wel heel lastig.

    Je kunt je alleen afvragen of het goed is voor Kik zelf. Maar als club zijnde is het wel te begrijpen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:30
    Die gaat geen 10 mio opleveren. H’veen komt jaarlijks geld tekort dus moet spelers verkopen. Reza gaat gratis weg en verder hebben ze op Dumfries na niet veel spelers die echt geld gaan opleveren.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:45
    Jij lult ook maar wat he. Als ik jou was zou ik die hele Q&A met Eisinga eens bekijken. We hebben weliswaar jaarlijks nog iets van een tekort, maar door de transferinkomsten draaien we op groen om het zomaar te noemen. Sterker nog zonder te verkopen is er budget om spelers aan te trekken. Dit met name doordat er afgelopen zomer veel geld is binnengekomen. Vergeet niet dat veel transfersommen in 3x worden betaald, waardoor je 3 transferperiode geld binnen krijgt.

    Dat wij dus moeten verkopen alvorens er kan worden gekocht is absolute onzin. Er is geen enkele druk om welke speler dan ook te verkopen. Pieri niet, Dumfries niet en Zeneli niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:09
    We zullen zien hoeveel hij gaat opleveren. Ik zeg max. 5 mio.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:37
    Daar ging het niet om. Jij beweerde dat wij spelers moeten verkopen, iets wat simpelweg niet waar is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Je verwacht dat er een gek 10 mio tegenaan gooit. Even lezen wat je zelf schrijft.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:45
    Mooie opvolger van De Ligt mocht hij vertrekken, maar hoop dat hij nog ff een paar seizoenen blijft.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    zondag 18 maart 2018 om 10:05
    Pierie is een linkspoot.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:49
    Dus?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:51
    Je wilt toch niet met 2 linkspoten spelen? zeker als van Drongelen ook nog zou komen is Pierie al helemaal overbodig.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:52
    Waarom zou 2 linkspoten in het centrum niet kunnen? De meeste clubs spelen met 2 rechtspoten, daar hoor je ook niemand over klagen. Laat maar gewoon komen hoor. En ik denk niet dat Van Drongelen nu alweer terug komt naar Nederland.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13845
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:12
    Dat denk ik toch wel als het een topclub is, zie hem niet in de 2de Bundesliga spelen als een van de weinige lichtpuntjes dit seizoen bij HSV.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    dinsdag 20 maart 2018 om 19:19
    Qua salaris en competitie zie ik hem eerder bij een middenmotor/subtopper in de Bundesliga terecht komen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:47
    Oh jottem.... in de belangstelling van Engelse clubs!

    Gaat er straks weer een mooie carriere door het putje?!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25337
    zaterdag 17 maart 2018 om 16:49
    Luc Eisenga preekt voor eigen parochie. Dat mag.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:28
    Gek genoeg denk ik dat hij de stap naar het buitenland kan maken.. niet de absolute top en het ligt er absoluut aan welke club maar die jongen blijft over het algemeen wel erg rustig onder dingen. Is een nuchter persoon, en lijkt niet zo heel snel zenuwachtig. Heeft bovendien absoluut de potentie.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1478
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:36
    Dat zou kike zijn als hij naar chelsea gaat alleen zal zijn carriere zo dood als een pieri zijn dus lekker naar topclub nl over 3 jaar verder snuffelen lijkt me verstandiger maarja ik zeg ook geen nee tegen 6 nullen...
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:54
    Ook al gaat je carriere dood als je naar Chelsea of een ander Engelse club gaat.Een contractje van een jaar of 4 levert al gauw een 10 tot 15 miljoen op.
    Dus ben je wel gelijk binnen,dan maar wat minder wedstrijden spelen.
    De Roon was ook te licht maar is inmiddels wel een middenvelder die zich flink hogerop heeft bewezen.
    Virgil van Dijk net zo n voorbeeld de hele Nederlandse top zag het niet in hem. En kijk eens waar hij nu staat.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1478
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:02
    Die gingen niet van heereveen naar chelsea chef
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    zondag 18 maart 2018 om 08:28
    Dat heb ik ook nergens gezegd he.
    Ik gaf alleen wat voorbeelden van spelers die ook niet erkend werden door de Nederlandse Top
    Vind ik leuk
    Enden +3941
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:15
    Ongetwijfeld een groot talent, maar voor welke positie. Als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de Ligt en Schuurs zie ik nogal wat fysieke verschillen. Ben nog niet overtuigd over hem als cv.
    Zou altijd voor die andere twee kiezen.
    En nee dat betekent niet dat ik zeg dat die andere twee absoluut toppers gaan worden. Ik schat de kans wel hoger in.
    Vind ik leuk
    SvL +263
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:07
    PSV kopen!! Dan nog 1/2 jaar verhuren aan heereveen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3027
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:23
    Als Pierie een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van Heerenveen is, dan willen wij het grootste talent wel eens een keer aan het werk zien...
    Vind ik leuk