Matig FC Twente schiet niets op met zwaarbevochten remise tegen Willem II

    Matig FC Twente schiet niets op met zwaarbevochten remise tegen Willem II

    zaterdag 17 maart 2018 om 20:20

    FC Twente is nog altijd op zoek naar de eerste zege van 2018. Zaterdagavond kende de nummer zeventien van de Eredivisie wéér een teleurstellende avond: tegen Willem II werd het in de Grolsch Veste 2-2. Peet Bijen tekende in de slotfase voor de gelijkmaker

    Willem II, dat vorige week met liefst 5-0 van PSV won en dus blaakte van het zelfvertrouwen, speelde prima tegen Twente. Al na enkele minuten kreeg aanvoerder Ben Rienstra een grote kans op de openingstreffer. Even later was het alsnog raak. Vleugelverdediger Kostas Tsimikas haalde de trekker over. Twente bakte er niet veel van, maar op slag van rust kwam de formatie van trainer Gertjan Verbeek tegen de verhouding in op gelijke hoogte via een kopbal van Thomas Lam. 

    Na de pauze bleef het spelbeeld ongewijzigid: Willem II domineerde en kreeg de beste kansen, Twente werd op eigen helf teruggedrongen. Eigenlijk was het wachten op een Tilburgse treffer en die viel ook. Op aangeven van Tsimikas werkte Fran Sol de bal van dichtbij binnen. Het was voor de Spaanse spits zijn veertiende treffer van dit seizoen. Daarmee is hij nu topscorer van de Eredivisie. 

    Willem II wist de zege uiteindelijk niet over de streep te trekken. In de slotminuten vond er een scrimmage plaats voor het doel van de Tilburgers en Bijen werkte de bal binnen. Daarmee redde de verdediger een puntje voor Twente, dat nog altijd zwaar in de degradatieproblemen zit. Wanneer Roda JC zondag wint bij NAC Breda, dan verdringt het de ploeg van Verbeek naar de laatste plaats. 

    Poll

    Gaat FC Twente degraderen?

    (2887 stemmen)

    Plaats een reactie

    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:24
    Twente 18 wedstrijden en slechts 1x gewonnen, dat zijn zeer slechte cijfers en normaliter degradaeer je met zulke statistieken.Twente en Roda zijn klaar in de Eredivisie. De vraag is wie degradeert er direct.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:34
    Roda heeft een ook een “makkelijker” programma en bij PSV pakken ze vaak een punt. Denk dat Twente hier zijn laatste kans heeft verspeeld.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26332
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:58
    Ik denk Twente. Bij Roda is er meer rust op dit moment. Bij Twente rommelt het aan alle kanten.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:17
    Dat kan weleens bepalend worden in de strijd tegen degradatie.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14351
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:17
    Ik vrees wij. Maar ik ben het met je eens dat met dit lage puntenaantal zowel wij, Twente als ook eigenlijk Sparta degradatie verdienen. Gelukkig voor ons werkt het bij voetbal zo dat je afhankelijk bent van anderen tot op zekere hoogte. Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik hoop blijf houden op een goede afloop en dat we volgend jaar eindelijk een volgende stap kunnen zetten met Molenaar. Helaas vrees ik voor het ergste, de laatste weken hebben we voorin de pech die bij degradatie hoort en achterin is het zo lek als een mandje.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:25
    Waarom zou ik het je kwalijk moeten nemen, het zou juist gek zijn als je de hoop zou verliezen, het blijft immers je cluppie. Ik wens je veel succes goos.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26332
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:27
    We gaan het zien. Zonde dat Roda thuis niet wist te winnen van Sparta.. De rust in Kerkrade ten opzichte van het gerommel bij Twentekan weleens voordelig uitpakken. Spannend in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14351
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:31
    Het zat niet mee de afgelopen weken, de goals in het eerste kwartier voedde de onzekerheid alleen maar en 100% kansen missen natuurlijk ook niet. Morgen weer een nieuwe kans, in principe heb ik nog steeds het gevoel dat we echt kunnen gaan draaien met deze spelersgroep, alleen achterin en onze rechterkant is écht dramatisch slecht en daar maken teams natuurlijk gebruik van.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26332
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:35
    Veel succes morgen, kerel!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:20
    Dat wotd toch echt FC Twente.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21704
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:23
    Dat is nog niet met zekerheid te zeggen wie er direct degradeert, de onderste 3 moeten het uitmaken wie er direct degradeert. Wie gaan het sws meemaken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:27
    Ach doe mij Twente maar.
    Mensen mogen zeggen en vinden wat ze willen maar ik vind het persoonlijk rechtvaardigheid als ze een jaartje de juup in moeten.

    Tot 2019-20!
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:24
    Dat wordt een rechtzaak volgend jaar...
    Jupiler tegen Grolsch
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1117
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:36
    Hoezo? Jupiler stopt met de sponsoring van de eerste divisie...
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:23
    Niet happen vriend...
    was een grap. Dat kan ook niet eens denk ik, elke club heeft wel sponsoren die te maken kunnen hebben met een organisator o.i.d.
    Maar wat wordt het trouwens volgend jaar dan?
    Wel tof dat je me informeerd trouwens...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:24]
    Vind ik leuk
    T. Henry +169
    zondag 18 maart 2018 om 11:22
    Jupiler speelt al in op de komst van Twente met de Grolsch veste en stopt daarom met sponsoren.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5582
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:24
    Elk puntje is een puntje
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3117
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:25
    Nou heeft het missen van de verjaardag van zijn dochter toch zijn vruchten afgeworpen xD
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:25
    Cheerio, Cheerio, in Enschede zingen we zo
    Ajax 2 moet dood en AZ 2 moet kapot.
    En zondag dan schoppen we PSV 2 verrot
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:28
    Hash coke en pillen! Zo gaan we vrijdags op pad!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:36
    En anders maandag haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:35
    Ik ga zeker een wedstrijd je Twente kijken op de toekomst..
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1134
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:57
    Cheerio cheerio, serieus? Hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:16
    Ook in het PSV stadion houden ze van het liedje haha
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20818
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:28
    Ben benieuwd of Gertje aanschuift als analist
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3450
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:28
    Weer verspeeld... het voetbal is nog niet het ergste, maar ik ben zo zwaar teleurgesteld over de inzet en de wil van dit team. Ik kreeg letterlijk tranen in mijn ogen van al die fanatieke supporters die vanavond aanwezig waren in een volle veste. 2 goals geef je knullig weg door het zwakke verdedigen en de paar kansen die wij krijgen maken we niet af zoals die van Maher. Hoe dan ook, ze moeten zich schamen. #COTE
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:36
    Verspeeld? Je mag blij zijn met een puntje. Wij zijn voetballend echt veel beter en er was ee maar 1 die deze wedstrijd verdiende te winnen....
    Dus koester dat puntje maar in strijd voor plek 18

    Ende wil en inzet was er deze wedstrijd wel degelijk. Maar verbeek heeft er maar 1 ding ingekregen.. das geen coetbal maar pure angst
    Jullie zouden een voor eemd aan ons moeten nemen om van verbeek af te komen ;)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1134
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:59
    Ik vond de tweede goal volledig zelf gecreëerd. Daar was niets knullig aan hoor. Je mag echt blij zijn met een punt vandaag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:29
    Uit bij Twente een puntje pakken, lang niet gek en had ik van tevoren zeker voor getekend!

    Op Sparta 6 punten voor (+ beter doelsaldo dus moet Sparta 7 punten halen).
    Op Twente 8 punten voor (+ beter doelsaldo dus moet Twente van de 6 wedstrijden er 3 winnen, wordt lastig).
    Op Roda JC 10 punten voor (+ beter doelsaldo dus zal Roda JC van de 6 wedstrijden 11 punten halen, gaat ze niet lukken).

    Op dit moment denk ik dat we met ons voetbal nog enkele punten binnen gaan halen, dus ga ik er van uit dat we ons veilig zullen spelen.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:37
    Puntje in deze fase is idd zo slecht nog niet. Maar tegen dit matig twente hadden het er echt 3 moeten zijn en dan was je al veilig geweest
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
    Zeker te weten Sooike, maar ik kan me nog een wedstrijd herinneren dat we bij FC Twente 1-2 voor stonden in de 90e minuut en dat we naar huis gingen met een 3-2, toch?

    Uit bij FC Twente 2-2, ach, niet slecht! Kop omhoog en vol voor de 3 punten thuis tegen FC Utrecht gaan. Thuis kunnen wij van iedereen winnen!
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:36
    Die herriner ik me ook nog ja! Ging een schoen richting tv toen ;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +14351
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:19
    Gefeliciteerd! Het is jullie gegund en moet toegeven ook verdiend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:46
    Thx Rodajc, ik hoop voor supporters zoals jij dat Roda het beter gaat doen dan dat ze op dit moment laten zien. Ik ben er echter wel huiverig voor dat jullie op de 18e plaats zullen eindigen dit seizoen. Prove me wrong zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
    Wat is dat twente diep gezonken zeg, gewoon zoek gespeeld op eigen veld door willem2 en met een gelukje nog een punt overhouden...!!
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:39
    Als de landskampioen met 5-0 klop krijgt is het eigenlijk best knap dat een aankomende juup ploeg ons op 2-2 houdt ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:41
    ...met meer geluk dan wijsheid, dat dan weer wel...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8776
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:15
    Alle fans kunnen vanaf morgen als welkomsgeschenk een kratje Jupiler halen tegen vertoon van hun seizoenskaart
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
    Een punt te veel
    Vind ik leuk
    lol123 +361
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
    Gertjan neem je rotzooi mee!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8776
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:27
    Het is de rotzooi die van halst heeft gehaald en verbeek het mee moet doen.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:40
    Holla, el hamdaoui, maher, jensen, tiga nog iets, aissaidi.... noem dat maar rotzooi!

    Maar met 5 verdedigers beginnen in een thuiswedstrijd tegen een concurrent terwijl je MOET winnen heeft er niks mee te maken?? Precies dè reden dat we vd looi naar de uitgang hebben gebracht. Meteen 4 punten uit 2 wedstrijden....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8776
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:14
    Vandaag mag je nog van geluk spreken als je als twente nog een punt pakt want willen 2 had 3 punten verdient. Het is allemaal niet zoveel wat van halst heeft gehaald.allemaal jongens die met de bal willen lopen daar krijg je nooit een team van gemaakt.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18878
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:33
    Het wil maar niet lukken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:36
    Twente Twente Enschede ow ow Twente Twente Enschede ow ow!!!!!
    Blijfen er gewoon in die tukkers!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26332
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:01
    Moeten ze wel een keer gaan winnen..
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18878
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:35
    Zo mag ik het horen;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +11266
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:35
    Dé kans om over Sparta heen te gaan en dan een piepklein kansje hebben om de nacompetitie te ontlopen. En dan de mindere zijn tegen Willem II. Als het Roda n keer mee zit, staan ze laatste, ik begin het somber in te zien voor Twente.
    Vind ik leuk
    Mari +8626
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:35
    Het zal een wonder zijn als Verbeek met dit materiaal niet degradeert.
    Het simpelweg wegkoppen van een voorzet is al teveel gevraagd.
    De man die moet meelopen met z'n mannetje is teveel gevraagd; gevolg voorzet, dombo die miskopt (aaaaah) ....> goal
    Voorin dan, ze zijn daar als de dood dat ze moeten aanvallen.
    Arme Verbeek.
    Jij kan er 100 uur instoppen, je team vind 90 minuten teveel
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:35
    Het is echt een diep en diep triest team.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:39
    Armoe troef. misschien een hele week geen ruk doen GERTJAN
    misschien tot er dan beter gepresteerd wordt
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:45
    Fran Sol voor 15 miljoen naar spanje of the uk??
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:02
    Jammer als hij vertrekt maar het wordt hem van harte gegund.
    En als hij blijft scoren gaat dit voor onze begrippen natuurlijk een wereldtransfer opleveren waarmee wij weer verder kunnen bouwen
    Vind ik leuk
    013TLB +140
    zondag 18 maart 2018 om 01:39
    Wanneer Sol daadwerkelijk topscorer weet te worden gaan wij gewoon onze gehele begroting voor 1 seizoen met één transfer binnen hengelen!!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9073
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:46
    Zo doorgaan en rechtstreekse degradatie of een feit
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:49
    Aju paraplu, tot over 2 jaar.
    Vind ik leuk
    FCT65 +2169
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:57
    18 jaar was het toch.....2035....dan liever 1 jaar. Tot dan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:03
    Ik dacht me te herinneren dat wij het nog nooit voor elkar gekregen hebben om te degraderen?
    Vind ik leuk
    FCT65 +2169
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:24
    Sorry, onduidelijk van mij uit. Ik doelde op de verwachte titlel waar jullie elk jaar weer voor willen gaan.
    Jullie degraderen nooit, dat is een utopie en faillisement van het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    pico323 +5655
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:53
    Vraag blijft of de vorige trainer het slechter had gedaan. Trainingswissel heeft niets opgeleverd. Ja hoop ergenis.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:00
    Volgens mij werkt er een willem II supporter bij voetbalprimeur...
    Wedstrijd ging gelijk op en ook wII stond regelmatig met 11 man op de eigen helft.
    Terechte uitslag al met al
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:04
    Hahaha, volgens mij heb jij een twentebril op! Iedereen ziet dik terecht dat willem II veruit de betere was en gewoon had verdiend om te winnen! Twente mag in strijd om plek 18 echt in de handjes klappen met dit onverdiende puntje
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1134
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:44
    Jaja was de fles wodka lekker vriend? Gelijk op m'n noten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:00
    Was maar 1 club die het, op basis van vertoond spel, verdiende te winnen en dat was w2. Hoevaak Twente de bal zomaar inleverde was niet normaal. Uit twee dode spelmomenten een 2-2 uit het vuur slepen hebben jullie echt geluk mee gehad want het voetbal was niet om aan te gluren. Dus als Verbeek nog eens roept dat er clubs zijn die schijtbakkenvoetbal spelen, misschien moet ie dan eerst eens naar zijn eigen team kijken. Maar Twente gaat geluk hebben, deze week staan ze nog niet 18e, Roda gaat namelijk niet winnen in Breda.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:43
    Zeg dit niet vlug maar ik hoop dat jullie morgen winnen. Als ajax dat dan ook doet zijn de laatste 3 wel zo goed als zeker en spelen wij komend jaar weer de derby
    Vind ik leuk
    poklane +4904
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:01
    FF naar het programma van Twente gekeken: VVV (uit), Feyenoord (thuis), ADO (uit), Zwolle (thuis), Vitesse (uit) en NAC (thuis). Dat gaat nog een hele opgave worden. Roda en Sparta ter vergelijking:

    Roda: NAC (uit), Vitesse (uit), Zwolle (thuis), Groningen (uit), PSV (thuis), VVV (uit) en ADO (thuis)

    Sparta: Ajax (thuis), Zwolle (uit), VVV (thuis), Vitesse (uit), NAC (thuis), Feyenoord (uit) en Heracles (thuis)

    Twente zal zich toch voornamelijk op de thuiswedstrijden tegen Zwolle en NAC moeten focussen, maar ook met die clubs gaan ze genoeg problemen krijgen.
    Voor Sparta zie ik wel mogelijkheden, VVV en NAC kunnen ze thuis wel pakken en tegen Heracles zit er ook wel wat in.
    Roda is wel echt flink genaaid, misschien dat ze thuis tegen Zwolle en ADO wat kunnen uitrichten, maar verder zie ik ze geen punten pakken.

    Ik ga er vanuit dat de laatste 3 blijven staan zoals ze nu staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:51
    Heel jammer dat Twente zo afzakt.
    Heb er zelf gewerkt ten tijde van het kampioenschap. Münsterman heeft opgebouwd en afgebroken. Ik kan vertellen dat weinigen er van wisten. De financieel manager heeft 2 maanden voor het gedonder ontslag genomen(voelde nattigheid denk ik). Veel vriendjespolitiek ook destijds. Als enschedeër heb ik zelfs een dubbel gevoel. Jan v Halst deed het als commercieel directeur wel heel goed in de onderhandelingen met de grote sponsoren als Grolsch. Jammer dat het zo is gelopen. Kom op FCT.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:54
    Het geluk voor twente is dat roda veel pech heeft gehad de laatste wedstrijden en het zal natuurlijk ook met kwaliteit te maken hebben. Normaal zie ik twente zich wel redden ten opzichte van roda, zeker gezien ze gewoon de betere spelers hebben maar ze zullen zelf ook eens tot een goed resultaaat moeten komen. Het houd een keer op.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    Mo +11557
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:33
    Ik was nog lovend over Verbeek bij zijn aanstelling maar dat is volkomen verdwenen, hij bakt er he le maal niks van. Van der Gaag had gewoon op plek 10 gestaan met dit elftal want er lopen gewoon 3 hele goede voetballers rond (Maher Jensen en Assaidi).
    En laten we nou niet doen alsof de rest zo dramatisch is want dat is gewoon degelijk, meer niet.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:46
    Als je zelfs in thuiswedstrijden tegen directe concurenten met 5 verdedigers speelt dan vraagt verbeek er gewoon zelf om! Vd looi deed dat ook en nu hij weg is blijken we toch wel redelijk te kunnen voerballen. Trainers van tegenwoordig vaak een stelletje lafbekken die liever niet verliezen dan vol voor de winst te durven gaan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws