PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

    PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

    Gepubliceerd: zaterdag 17 maart 2018 om 21:35za 17-03-2018 om 21:35

    Het gat tussen koploper PSV en titelconcurrent Ajax is weer opgelopen tot tien punten. Zaterdagavond wonnen de Eindhovenaren voor eigen publiek met 3-0 van VVV-Venlo. Marco van Ginkel (twee keer) en Hirving Lozano scoorden na de pauze voor PSV, dat vorige week nog met 5-0 verloren had bij Willem II. 

    Voor aanvang van de clash tussen PSV en VVV ging alle aandacht uit naar Lennart Thy. De Duitse spits van de Limburgers miste de clash in het Philips Stadion, vanwege een stamceltransplantatie inclusief bloeddonatie, waarmee hij het leven van een leukemiepatiënt kan redden. Thy kreeg een groot applaus van alle aanwezigen en PSV steunde de aanvaller middels diverse uitingen op reclameborden. 

    Binnen de lijnen bood de wedstrijd weinig spektakel. De thuisploeg creëerde amper kansen. Ook Hirving Lozano - terug na een schorsing - slaagde er maar niet in om echt gevaarlijk te worden. Na 45 schamele minuten zonder goals vielen er wat fluitconcerten te horen toen PSV de kleedkamer opzocht.

    Het spelbeeld veranderde na rust enigszins toen VVV met een man minder kwam te staan. Spits Ralf Seuntjes kreeg op schlemielige wijze zijn tweede gele kaart en kon inrukken. Tien minuten later profiteerde PSV: een corner werd binnengeknikt door Van Ginkel.

    De koploper kon na die bevrijdende 1-0 een stuk relaxter spelen. Het was wachten op meer treffers. Uiteindelijk liep de score uit naar 3-0: Lozano maakte de tweede van de avond en opnieuw Van Ginkel zorgde vanaf de penaltystip voor de derde PSV-treffer. 

    Door de zege heeft PSV nu 71 punten, tien meer dan Ajax. De Amsterdammers gaan zondag op bezoek bij Sparta. 

    Poll

    Gaat Ajax het gat zondag weer verkleinen naar zeven punten?

    (882 stemmen)

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22655
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:36
    Mooi PSV!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
    Stiekem PSV-fan?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Nee gun het ze wel aangezien ze heel het seizoen koploper zijn...jaloers?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:51
    Heel het seizoen klopt niet, maar goed.

    En zeker niet jaloers nee, maar valt me op dat je wel erg vaak erg positief bent over PSV. That’s all.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:04
    Mooie club he
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:17
    Heel seizoen klopt wel
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
    Mag ook wel zelfs spelen we slecht pakken we vaak de punten daarom staan we waar we staan. Niet door het goede voetbal, maar de punten die we halen. Hoe maakt niet uit, zie liever ook een goed PSV maar punten tellen harder dan mooi voetbal.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3322
    zondag 18 maart 2018 om 00:35
    Als Ajax heel t seizoen bovenaan stond zou je het Ajax ook gunnen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
    Toegegeven dat het ook een goede tactiek is. Geduld hebben op de rode kaart om daarna een wervelende show op de mat te leggen. Het volk is wild!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
    Zo weer een stap dichterbij . Alles komt goed
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:47
    Heerlijk he statum. Deze kunnen we wegstrepen.
    Stapje dichterbij
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:56
    Zo ist , laat ze maar mauwen daar in abcoude
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46458
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:57
    Zelfs die ijsklompen...man man wat was het koud.
    Maar we zijn weer een stap dichterbij het kampioenschap gekomen! :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zondag 18 maart 2018 om 08:09
    En hoe dichterbij, hoe zuurder die Ajaciedjes hier worden. Héérlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
    PROFICIAT PSV

    Vergeet de wedstrijd en ga lekker zuipen.

    Nog 4 overwinningen te gaan :)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4446
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:56
    Met diy punten aantal was ajax onder de boer al kampioen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
    Gefeliciteerd ajaxieden
    Vind ik leuk
    buddha +9052
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
    is het niet GECONDOLEERD ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:41
    eigenlijk wel haha
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:39
    Het was gewoon weer niet om aan te gluren tjongetjonge wat is dat psv slecht(en ja de rest bakt er ook niet veel van maar psv? Bahhhhhhhhh
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1459
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:50
    Aan de reacties merk je ook duidelijk opluchting lol
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46458
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:00
    Moet je nagaan Hugo, ajax is slechter dan PSV.
    Morgen achteroverleunen, denk dat Sparta wel graag voor de punten wil gaan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
    Ajax ook en we zullen zien
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:18
    30-3 schoten! Nieuw record, blind???
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:19
    Nee, wel een bril.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
    Tijd voor een nieuwe
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:29
    66% balbezit
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:19
    Welke club heeft dat niet tegen ons! Wij hoeven de bal niet te hebben!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
    Pfff, zo armoedig, zo weinig kwaliteit... En toch kampioen.
    Vind ik leuk
    buddha +9052
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
    beter dan kwaliteit hebben en geen prijs toch ?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:51
    Eens.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46458
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
    Nuance: ajax gaat voor kwantiteit, niet voor kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:57
    Whoehahahaha, schitterende reactie! Genieten man!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
    Idd veruit de beste! 10 pt
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zondag 18 maart 2018 om 08:10
    Eigenlijk perfect verwoord zo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:41
    Helaas, puntjes gaan weer naar de grootste toneelclub van Nederland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
    Tot over 2 weken maar weer
    Vind ik leuk
    Middenstip +671
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Ajax moet morgen toch pas spelen anders heb ik (n)iets gemist.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:21
    ? Heeft Ajax al gespeeld dan??
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
    Laatste loodjes wegen t zwaarste, c'mon PSV!! Nog 6x alles geven!!
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
    Wederom kon PSV de scoren pas beginnen na een rode kaart van VVV. (beide geel van Seuntjens was overigens terecht) ben benieuwd wanneer we gewoon met 11-11 hadden gestaan over er uberhaupt wel gescoord was. De grootste kansen tot de rode kaart waren namelijk wel van VVV (2 standaard situaties).
    Vind ik leuk
    Middenstip +671
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
    Euh dan heb je zand in je ogen. Lars Unnerstall heeft een aantal ballen aardig weten te keren, waarvan 1 de kopbal van de Jong.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:03
    Die zien wij wekelijks die 1 of 2 wereldreddingen per wedstrijd. In Augustus toen ik Lars in de voorbereiding en het begin van het seizoen had zien keepen riep ik overal dat Lars een van de beste zo niet de beste keeper van de eredivisie is. Als Lars bij Ajax had gekeept of bij PSV hing er gegarandeerd een prijskaartje van 5 miljoen of meer. Ik hoop ook echt dat hij VVV wil bedanken voor de kans die ze hem hebben gegeven om zich in de kijker te spelen door minimaal nog voor 1 jaar te te tekenen (dit zie ik overigens ook wel gebeuren mocht er niet een reuze aanbod elders vandaan komen).
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46458
    zondag 18 maart 2018 om 09:20
    War ik gisteren zag; heel goede keeper.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    zondag 18 maart 2018 om 10:03
    Een betere, goedkopere en betrouwbaardere vervanger voor Zoet is er niet na mijn idee. Brands zou wel heel gek zijn als die niet al voorzichtige contactyen heeft gemaakt met zijn zaakwaarnemer. Het zou Lars trouwens sieren als die bij VVV nog een jaarcontrac5t aan vastplakt zodat die niet voor niets de deur uit loopt. Wij hebben hem immers na zijn ernstige blessure de kans gegeven zich in de kijker te spelen vanuit de 4 liga in Duitsland. En heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat de onderhandelingen voor met VVV in een positief ver stadium zijn.
    Vind ik leuk
    rinirat +2899
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:08
    Nee die jonge heeft het goed gezien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:22
    Haha, 19-1 schoten op doel
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:23
    Wij hadden wel penalty moeten krijgen!
    Vind ik leuk
    Lemon +1546
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Ze hebben een rode kaart nodig? Spoelt kater weg. Psv bevestigd haar beperking.
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:50
    Maar wel 3 punten erbij. 3 punten dichterbij de titel.
    Who gives a fuck in the end.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
    Was te verwachten, gefeliciteerd PSV'ers..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:44
    Lekkerrr nou morgen zitten de neusjes weer met billetjes tegen elkaar want het word morgen 0-0
    Vind ik leuk
    JoeyC +2849
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:44
    Makkelijke avond voor PSV. Goed hersteld na vorige week.
    Terechte twee gele kaarten voor Seuntjes. Ook allebei voor een overtreding op Hendrix, die goed speelde vandaag.
    De penalty leek mij makkelijk gegeven, alhoewel niet zo makkelijk als dat PSV ze dit seizoen tegen krijgt. Bergwijn met een assist en Chucky meteen weer een doelpunt.
    Weer 10 punten los. Kijken of Sparta morgen kan stunten.
    Nu 71 punten. Je kan er kampioen mee worden.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:52
    Makkelijke avond? Eerste 60 minuten gemist?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6118
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:00
    Jij wel blijkbaar.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2849
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
    Nee hoor. Het was wachten op de 1-0 en buiten een paar speldenprikjes werd VVV niet gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
    Geflatteerde overwinning, maar ook die leveren gewoon 3 punten op. Als neutrale supporter vond ik het leuk Lozano weer te zien spelen. Man van de wedstrijd in positief opzicht is die keeper van VVV.
    Vind ik leuk
    ValenciaFc +663
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:59
    Man van de wedstrijd was thy.
    Vind ik leuk
    Reyhan +358
    zondag 18 maart 2018 om 09:51
    symbolisch gezien wel ja.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:46
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    Sluisje +823
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:47
    En nog steeds klagen dat ze de scheidsrechters tegen hebben, wordt weer een gekocht kampioenschapje
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:01
    Dacht dat ons geld op was haha? O
    Vind ik leuk
    Sluisje +823
    zondag 18 maart 2018 om 15:03
    Ze verkopen vast wel weer een stukje grond aan de gemeente, onuitputtelijke subsidie
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    zondag 18 maart 2018 om 16:42
    Hahaha huilenbalkje
    Vind ik leuk
    Sluisje +823
    zondag 18 maart 2018 om 16:45
    Oh nee hoor, volg regelmatig het nieuws.........
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    zondag 18 maart 2018 om 16:57
    Netjes, kijk je ook weleens naar de stand??
    Vind ik leuk
    Sluisje +823
    zondag 18 maart 2018 om 20:13
    Oh jazeker, bij de idioten sta jij bovenaan
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
    Doekje?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:34
    Wordt Ajax kampioen dan??
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:48
    Commentaar van de neusjes is weer begonnen 10 punten en dat word morgen weer smullen met jullie geweldige spel en team 10 punten
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:55
    Hahahahahaha, die ontzettend domme Seuntjens, wat een hopeloos beperkte kneus!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:59
    Wat een loser die Seuntjens haha
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:05
    Die de Jong valt wel heel makkelijk altijd, heeft hij last van de vallende ziekte?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:36
    Heeft naar Huntelaar gekeken
    Vind ik leuk
    sweeper +95
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:07
    Met 12 tegen 10 kan ik ook winnen, waar VVV in de eerste helft een penalty moest krijgen na een duidelijke overtreding op Castelen, krijgt PSV hem in de tweede helft wel van deze thuisfluiter. Cruciaal moment het tweede geel van Seuntjens na een lichte overtreding....geen geel waard, wel een vrije trap...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 22:09]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:36
    Hij moet wel na ajax - twente
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:09
    Schoten 30-3 en schoten op doel 19-1 en dan nog zeggen dat het niet goed was! Een nieuw seizoensrecord. Haha. Gewoon zuiver terechte 3-0
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33831
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:11
    Onze kampioenen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:15
    Wat is die van Ginkel een goreng smerige klootzak die mislukkeling.
    Hem maakt het niet uit dat ze geweldig geholpen zijn door de scheidsrechter.
    Maar als het een keer bij die kut ploeg is wordt Nederland te klein.
    En die Bergwijn als je die hoort praten daar straalt de dommigheid vanaf maar dat is aan die kop van hem af te lezen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:19
    Het lijkt wel of je ze persoonlijk kent,ach zal de frustratie wel zijn op zaterdagavond, eenzaam?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:27
    Heb ik geen last van ik hoef me niet zelf bezig te houden
    Vind ik leuk
    Quareck +7199
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:06
    Uit jouw onleesbare reactie blijkt wel een hoop intelligentie! Wat ik me vooral afvraag: vind je van ginkel echt een goreng?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    zondag 18 maart 2018 om 17:44
    Hahaha ontzettende loser ben je tog ook
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:17
    Goede overwinning,3 punten erbij,fijne avond manne.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:30
    Brabantse nachten zijn lang! Ze komen maar langzaam op gang, ja maar dan..! Ja maar dan! Forza PSV!
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:43
    Kater weg spelen was het niet. Gewoon weer net iets beter dan de tegenstander. Al klagen er veel over de eerste helft had wel 2-0 moeten staan. Spel was weer niet best de kansen waren er. Dat Ajax supporters klagen snap ik, maar snap niet dat ze klagen over PSV wij pakken gewoon punten met slecht spel. Ajax speelt slecht en heeft er ook de punten naar dus zie het probleem niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7267
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:47
    Wederom dit seizoen word een heel matig Pisvee geholpen door een nog matiger scheidsrechter. Wat een zakkenwasser die kaartentrekker.
    Vind ik leuk
    Quareck +7199
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:08
    Hahaha loser!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7267
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:33
    Neem aan dat je jezelf voorstelde met je naam loser, suker
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:58
    Onze turkse gastfluiter deed weer waarvoor hij bekend staat, thuisfluiter eerste klas.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:01
    Vandaag dacht iemand bijdehand te zijn door mij te vragen of we v.Ginkel volgend jaar weer zouden huren?Ik zei"wie weet,dat zou dan het derde jaar op rij worden, redden sommige contractspelers niet eens en het levert prijzen op, betalen we graag voor,wat denk je?scoort ie gewoon 2 x,het geld meer dan waard en die gast?nooit meer wat van gehoord, hahahahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:06
    Toch wel benieuwd wat er gebeurt was als Nijhuis deze wedstrijd had gefloten.....lekker mannelijk voetbal en zo....was de uitslag vast minder geflatteerd geweest! Maar ja, alleen Ajax wordt in Nederland door de arbitrage geholpen.....
    Vind ik leuk
    Het Brein +4342
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:09
    De platte kar kan uit de schuur gehaald worden..
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2505
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:56
    Hoppa slecht of goed voetbal belangrijkste is einde van het seizoen die schaal om hoog houden alle Ajacieden die mag zeuren zeiken en klagen op psv dat zo slecht is bla bla ... als andersom was geweest Ajax boven aan met slecht spel had je ze ook niet gehoord !!!!
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 08:20
    hallo. IK heb 1!!! vraag had BAS NIJHUIS ook gefloten voor een penalty? mvg ritje
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    zondag 18 maart 2018 om 11:45
    Als Ajax zo wint volgen er altijd complottheorieën over scheidsrechters en knvb.
    Vind ik leuk
    hantayo +1114
    zondag 18 maart 2018 om 12:33
    Met dank aan de 12de man.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zondag 18 maart 2018 om 13:38
    CHUCKY THA BOMB !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws