PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

PSV komt laat op gang tegen VVV en wint met ruime cijfers na rode kaart

Gepubliceerd: zaterdag 17 maart 2018 om 21:35za 17-03-2018 om 21:35

Het gat tussen koploper PSV en titelconcurrent Ajax is weer opgelopen tot tien punten. Zaterdagavond wonnen de Eindhovenaren voor eigen publiek met 3-0 van VVV-Venlo. Marco van Ginkel (twee keer) en Hirving Lozano scoorden na de pauze voor PSV, dat vorige week nog met 5-0 verloren had bij Willem II. 

Voor aanvang van de clash tussen PSV en VVV ging alle aandacht uit naar Lennart Thy. De Duitse spits van de Limburgers miste de clash in het Philips Stadion, vanwege een stamceltransplantatie inclusief bloeddonatie, waarmee hij het leven van een leukemiepatiënt kan redden. Thy kreeg een groot applaus van alle aanwezigen en PSV steunde de aanvaller middels diverse uitingen op reclameborden. 

Binnen de lijnen bood de wedstrijd weinig spektakel. De thuisploeg creëerde amper kansen. Ook Hirving Lozano - terug na een schorsing - slaagde er maar niet in om echt gevaarlijk te worden. Na 45 schamele minuten zonder goals vielen er wat fluitconcerten te horen toen PSV de kleedkamer opzocht.

Het spelbeeld veranderde na rust enigszins toen VVV met een man minder kwam te staan. Spits Ralf Seuntjes kreeg op schlemielige wijze zijn tweede gele kaart en kon inrukken. Tien minuten later profiteerde PSV: een corner werd binnengeknikt door Van Ginkel.

De koploper kon na die bevrijdende 1-0 een stuk relaxter spelen. Het was wachten op meer treffers. Uiteindelijk liep de score uit naar 3-0: Lozano maakte de tweede van de avond en opnieuw Van Ginkel zorgde vanaf de penaltystip voor de derde PSV-treffer. 

Door de zege heeft PSV nu 71 punten, tien meer dan Ajax. De Amsterdammers gaan zondag op bezoek bij Sparta. 

Poll

Gaat Ajax het gat zondag weer verkleinen naar zeven punten?

(882 stemmen)

Plaats een reactie

elmagico070 +23918
zaterdag 17 maart 2018 om 21:36
Mooi PSV!
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
Stiekem PSV-fan?
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
Nee gun het ze wel aangezien ze heel het seizoen koploper zijn...jaloers?
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zaterdag 17 maart 2018 om 21:51
Heel het seizoen klopt niet, maar goed.

En zeker niet jaloers nee, maar valt me op dat je wel erg vaak erg positief bent over PSV. That’s all.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 17 maart 2018 om 22:04
Mooie club he
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:17
Heel seizoen klopt wel
Vind ik leuk
san the man +1122
zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
Mag ook wel zelfs spelen we slecht pakken we vaak de punten daarom staan we waar we staan. Niet door het goede voetbal, maar de punten die we halen. Hoe maakt niet uit, zie liever ook een goed PSV maar punten tellen harder dan mooi voetbal.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
zondag 18 maart 2018 om 00:35
Als Ajax heel t seizoen bovenaan stond zou je het Ajax ook gunnen?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
Toegegeven dat het ook een goede tactiek is. Geduld hebben op de rode kaart om daarna een wervelende show op de mat te leggen. Het volk is wild!
Vind ik leuk
stratumseind +195165
zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
Zo weer een stap dichterbij . Alles komt goed
Vind ik leuk
NederBelg +1506
zaterdag 17 maart 2018 om 21:47
Heerlijk he statum. Deze kunnen we wegstrepen.
Stapje dichterbij
Vind ik leuk
stratumseind +195165
zaterdag 17 maart 2018 om 21:56
Zo ist , laat ze maar mauwen daar in abcoude
Vind ik leuk
Noudyo. +14167
zondag 18 maart 2018 om 08:09
En hoe dichterbij, hoe zuurder die Ajaciedjes hier worden. Héérlijk
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
PROFICIAT PSV

Vergeet de wedstrijd en ga lekker zuipen.

Nog 4 overwinningen te gaan :)
Vind ik leuk
Dorzon +4807
zaterdag 17 maart 2018 om 21:56
Met diy punten aantal was ajax onder de boer al kampioen
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:38
Gefeliciteerd ajaxieden
Vind ik leuk
buddha +10895
zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
is het niet GECONDOLEERD ?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:41
eigenlijk wel haha
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
zaterdag 17 maart 2018 om 21:39
Het was gewoon weer niet om aan te gluren tjongetjonge wat is dat psv slecht(en ja de rest bakt er ook niet veel van maar psv? Bahhhhhhhhh
Vind ik leuk
Nikos85 +1402
zaterdag 17 maart 2018 om 21:50
Aan de reacties merk je ook duidelijk opluchting lol
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:18
30-3 schoten! Nieuw record, blind???
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
zaterdag 17 maart 2018 om 22:19
Nee, wel een bril.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
Tijd voor een nieuwe
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 17 maart 2018 om 22:29
66% balbezit
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
zaterdag 17 maart 2018 om 23:19
Welke club heeft dat niet tegen ons! Wij hoeven de bal niet te hebben!
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
Pfff, zo armoedig, zo weinig kwaliteit... En toch kampioen.
Vind ik leuk
buddha +10895
zaterdag 17 maart 2018 om 21:40
beter dan kwaliteit hebben en geen prijs toch ?
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zaterdag 17 maart 2018 om 21:51
Eens.
Vind ik leuk
Always PSV +16974
zaterdag 17 maart 2018 om 21:57
Whoehahahaha, schitterende reactie! Genieten man!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:20
Idd veruit de beste! 10 pt
Vind ik leuk
Noudyo. +14167
zondag 18 maart 2018 om 08:10
Eigenlijk perfect verwoord zo.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:41
Helaas, puntjes gaan weer naar de grootste toneelclub van Nederland.
Vind ik leuk
stratumseind +195165
zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
Tot over 2 weken maar weer
Vind ik leuk
Middenstip +665
zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
Ajax moet morgen toch pas spelen anders heb ik (n)iets gemist.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:21
? Heeft Ajax al gespeeld dan??
Vind ik leuk
8mei2016 +72
zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
Laatste loodjes wegen t zwaarste, c'mon PSV!! Nog 6x alles geven!!
Vind ik leuk
Ekster +246
zaterdag 17 maart 2018 om 21:42
Wederom kon PSV de scoren pas beginnen na een rode kaart van VVV. (beide geel van Seuntjens was overigens terecht) ben benieuwd wanneer we gewoon met 11-11 hadden gestaan over er uberhaupt wel gescoord was. De grootste kansen tot de rode kaart waren namelijk wel van VVV (2 standaard situaties).
Vind ik leuk
Middenstip +665
zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
Euh dan heb je zand in je ogen. Lars Unnerstall heeft een aantal ballen aardig weten te keren, waarvan 1 de kopbal van de Jong.
Vind ik leuk
Ekster +246
zaterdag 17 maart 2018 om 22:03
Die zien wij wekelijks die 1 of 2 wereldreddingen per wedstrijd. In Augustus toen ik Lars in de voorbereiding en het begin van het seizoen had zien keepen riep ik overal dat Lars een van de beste zo niet de beste keeper van de eredivisie is. Als Lars bij Ajax had gekeept of bij PSV hing er gegarandeerd een prijskaartje van 5 miljoen of meer. Ik hoop ook echt dat hij VVV wil bedanken voor de kans die ze hem hebben gegeven om zich in de kijker te spelen door minimaal nog voor 1 jaar te te tekenen (dit zie ik overigens ook wel gebeuren mocht er niet een reuze aanbod elders vandaan komen).
Vind ik leuk
rinirat +3542
zaterdag 17 maart 2018 om 22:08
Nee die jonge heeft het goed gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:22
Haha, 19-1 schoten op doel
Vind ik leuk
ForzaVVV +1212
zaterdag 17 maart 2018 om 23:23
Wij hadden wel penalty moeten krijgen!
Vind ik leuk
Lemon +1526
zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
Ze hebben een rode kaart nodig? Spoelt kater weg. Psv bevestigd haar beperking.
Vind ik leuk
NederBelg +1506
zaterdag 17 maart 2018 om 21:50
Maar wel 3 punten erbij. 3 punten dichterbij de titel.
Who gives a fuck in the end.
Vind ik leuk
MojoRisin +15103
zaterdag 17 maart 2018 om 21:43
Was te verwachten, gefeliciteerd PSV'ers..
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:44
Lekkerrr nou morgen zitten de neusjes weer met billetjes tegen elkaar want het word morgen 0-0
Vind ik leuk
JoeyC +3998
zaterdag 17 maart 2018 om 21:44
Makkelijke avond voor PSV. Goed hersteld na vorige week.
Terechte twee gele kaarten voor Seuntjes. Ook allebei voor een overtreding op Hendrix, die goed speelde vandaag.
De penalty leek mij makkelijk gegeven, alhoewel niet zo makkelijk als dat PSV ze dit seizoen tegen krijgt. Bergwijn met een assist en Chucky meteen weer een doelpunt.
Weer 10 punten los. Kijken of Sparta morgen kan stunten.
Nu 71 punten. Je kan er kampioen mee worden.
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zaterdag 17 maart 2018 om 21:52
Makkelijke avond? Eerste 60 minuten gemist?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7101
zaterdag 17 maart 2018 om 22:00
Jij wel blijkbaar.
Vind ik leuk
JoeyC +3998
zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
Nee hoor. Het was wachten op de 1-0 en buiten een paar speldenprikjes werd VVV niet gevaarlijk.
Vind ik leuk
Reyhan +406
zaterdag 17 maart 2018 om 21:45
Geflatteerde overwinning, maar ook die leveren gewoon 3 punten op. Als neutrale supporter vond ik het leuk Lozano weer te zien spelen. Man van de wedstrijd in positief opzicht is die keeper van VVV.
Vind ik leuk
ValenciaFc +678
zaterdag 17 maart 2018 om 22:59
Man van de wedstrijd was thy.
Vind ik leuk
Reyhan +406
zondag 18 maart 2018 om 09:51
symbolisch gezien wel ja.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:46
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:46]
Vind ik leuk
Sluisje +1004
zaterdag 17 maart 2018 om 21:47
En nog steeds klagen dat ze de scheidsrechters tegen hebben, wordt weer een gekocht kampioenschapje
Vind ik leuk
Eindje040 +778
zaterdag 17 maart 2018 om 22:01
Dacht dat ons geld op was haha? O
Vind ik leuk
Sluisje +1004
zondag 18 maart 2018 om 15:03
Ze verkopen vast wel weer een stukje grond aan de gemeente, onuitputtelijke subsidie
Vind ik leuk
Eindje040 +778
zondag 18 maart 2018 om 16:42
Hahaha huilenbalkje
Vind ik leuk
Sluisje +1004
zondag 18 maart 2018 om 16:45
Oh nee hoor, volg regelmatig het nieuws.........
Vind ik leuk
Eindje040 +778
zondag 18 maart 2018 om 16:57
Netjes, kijk je ook weleens naar de stand??
Vind ik leuk
Sluisje +1004
zondag 18 maart 2018 om 20:13
Oh jazeker, bij de idioten sta jij bovenaan
Vind ik leuk
stratumseind +195165
zaterdag 17 maart 2018 om 22:02
Doekje?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:34
Wordt Ajax kampioen dan??
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:48
Commentaar van de neusjes is weer begonnen 10 punten en dat word morgen weer smullen met jullie geweldige spel en team 10 punten
Vind ik leuk
Hansdijk +381
zaterdag 17 maart 2018 om 21:55
Hahahahahaha, die ontzettend domme Seuntjens, wat een hopeloos beperkte kneus!
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 21:59
Wat een loser die Seuntjens haha
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
zaterdag 17 maart 2018 om 22:05
Die de Jong valt wel heel makkelijk altijd, heeft hij last van de vallende ziekte?
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:36
Heeft naar Huntelaar gekeken
Vind ik leuk
sweeper +126
zaterdag 17 maart 2018 om 22:07
Met 12 tegen 10 kan ik ook winnen, waar VVV in de eerste helft een penalty moest krijgen na een duidelijke overtreding op Castelen, krijgt PSV hem in de tweede helft wel van deze thuisfluiter. Cruciaal moment het tweede geel van Seuntjens na een lichte overtreding....geen geel waard, wel een vrije trap...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 22:09]
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:36
Hij moet wel na ajax - twente
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:09
Schoten 30-3 en schoten op doel 19-1 en dan nog zeggen dat het niet goed was! Een nieuw seizoensrecord. Haha. Gewoon zuiver terechte 3-0
Vind ik leuk
Smithsonian +43341
zaterdag 17 maart 2018 om 22:11
Onze kampioenen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:17
Goede overwinning,3 punten erbij,fijne avond manne.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:30
Brabantse nachten zijn lang! Ze komen maar langzaam op gang, ja maar dan..! Ja maar dan! Forza PSV!
Vind ik leuk
san the man +1122
zaterdag 17 maart 2018 om 22:43
Kater weg spelen was het niet. Gewoon weer net iets beter dan de tegenstander. Al klagen er veel over de eerste helft had wel 2-0 moeten staan. Spel was weer niet best de kansen waren er. Dat Ajax supporters klagen snap ik, maar snap niet dat ze klagen over PSV wij pakken gewoon punten met slecht spel. Ajax speelt slecht en heeft er ook de punten naar dus zie het probleem niet.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
zaterdag 17 maart 2018 om 22:47
Wederom dit seizoen word een heel matig Pisvee geholpen door een nog matiger scheidsrechter. Wat een zakkenwasser die kaartentrekker.
Vind ik leuk
Quareck +7632
zaterdag 17 maart 2018 om 23:08
Hahaha loser!
Vind ik leuk
El Cazador +8939
zaterdag 17 maart 2018 om 23:33
Neem aan dat je jezelf voorstelde met je naam loser, suker
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 22:58
Onze turkse gastfluiter deed weer waarvoor hij bekend staat, thuisfluiter eerste klas.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 23:01
Vandaag dacht iemand bijdehand te zijn door mij te vragen of we v.Ginkel volgend jaar weer zouden huren?Ik zei"wie weet,dat zou dan het derde jaar op rij worden, redden sommige contractspelers niet eens en het levert prijzen op, betalen we graag voor,wat denk je?scoort ie gewoon 2 x,het geld meer dan waard en die gast?nooit meer wat van gehoord, hahahahaha
Vind ik leuk
De Liefhebber +11691
zaterdag 17 maart 2018 om 23:06
Toch wel benieuwd wat er gebeurt was als Nijhuis deze wedstrijd had gefloten.....lekker mannelijk voetbal en zo....was de uitslag vast minder geflatteerd geweest! Maar ja, alleen Ajax wordt in Nederland door de arbitrage geholpen.....
Vind ik leuk
Het Brein +4776
zaterdag 17 maart 2018 om 23:09
De platte kar kan uit de schuur gehaald worden..
Vind ik leuk
Psv1989 +2450
zaterdag 17 maart 2018 om 23:56
Hoppa slecht of goed voetbal belangrijkste is einde van het seizoen die schaal om hoog houden alle Ajacieden die mag zeuren zeiken en klagen op psv dat zo slecht is bla bla ... als andersom was geweest Ajax boven aan met slecht spel had je ze ook niet gehoord !!!!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:20
hallo. IK heb 1!!! vraag had BAS NIJHUIS ook gefloten voor een penalty? mvg ritje
Vind ik leuk
cornelisse +256
zondag 18 maart 2018 om 11:45
Als Ajax zo wint volgen er altijd complottheorieën over scheidsrechters en knvb.
Vind ik leuk
hantayo +1245
zondag 18 maart 2018 om 12:33
Met dank aan de 12de man.
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
zondag 18 maart 2018 om 13:38
CHUCKY THA BOMB !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws