'Onprofessionele' spelers negeerden Van Gaal: 'Ik kon zien wie de e-mails opende'

'Onprofessionele' spelers negeerden Van Gaal: 'Ik kon zien wie de e-mails opende'

zondag 18 maart 2018 om 17:48

Louis van Gaal werd regelmatig genegeerd door de spelers van Manchester United. Dat weet de voormalig manager van The Red Devils, omdat hij een speciaal track-systeem gebruikte om te controleren of zijn spelers wel hun e-mails openden. 

"Ik stuurde e-mails naar spelers waarin ik bijvoorbeeld hun sterke en zwakke punten aankaartte. Ik ontwikkelde met mijn eigen technische man een tracker, elke speler kon inloggen. Dus ik gaf iedereen de kans om zich thuis voor te bereiden op het gesprek met mij", zegt Van Gaal in gesprek met BILD

Veel spelers maakten geen gebruik van het systeem. "Het getuigt van onprofessionaliteit en daar heb ik ze op aangesproken. Maar dat systeem gebruikte ik al met mijn e-mails bij Bayern München. Ik ben ervan overtuigd dat een echte professional ook wil leven als een professional. Zoals bijvoorbeeld Arjen Robben. Hij las al mijn e-mails", aldus de Nederlandse trainer.

Plaats een reactie

6ix9ine +118
zondag 18 maart 2018 om 17:52
Ik snap wel dat die spelers ff genoeg hadden van zijn gezeik
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:58
Verklaart ook waarom ze dramatisch slecht voetballen. Zijn meer met hun privé zaakjes bezig als met waarvoor ze betaald worden. Wordt verteld wat ze kunnen verbeteren en de prinsjes zijn op hun teentjes getrapt.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
Nashua +6565
zondag 18 maart 2018 om 18:19
Ene kant heb je gelijk (ze kunnen geen kritiek velen) maar als jij iedere avond van je baas een e-mail krijgt hoe hij vindt dat je functioneert?
Zou er doodziek van worden en na een week denken "jij met je e-mails in m'n vrije tijd"

Dat je ook nog een tracksysteem installeert om te kijken of iemand jou berichten leest is nog zieker.

Big Brother is watching you !!!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:36
Ze hadden recht van spreken gehad als ze naar behoren presteerde, maar dat deden ze niet en nog niet
Vind ik leuk
yuuup +7702
zondag 18 maart 2018 om 18:38
Iedere avond??? Dit was een systeem wat ze zelf konden raadplegen om te zien waar ze aan konden werken. Lijkt me heel wat anders.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:38
Staat nergens dat het dagelijks is toch?
Vind ik leuk
mba4u2c +1256
zondag 18 maart 2018 om 23:51
Daar zijn het profs voor, gozer!
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 19 maart 2018 om 04:54
Als jij 5 tot 10 miljoen per jaar vangt aan salaris, en de héle wereldmedia volgt je op de voet?

erhm..

JA!! tuurlijk lees je dan elke mail van je baas om te kijken waar....
Part of the job :)
Dat van Gaal zó ver gaat ,zegt wellicht meer over de instelling van zijn spelers: Hij probeert ze informatie te geven waar ze misschien beter van worden; zijn WERK!
Noem het vergaand, maar hij doet toch gewoon zijn werk, eigenlijk? Ja het gaat ver, maar dit zijn dé lucratiefste en dikstbetaalde baantjes ter wereld(voor de ogen van het volk dan).

Logisch toch?
Vind ik leuk
Nashua +6565
maandag 19 maart 2018 om 07:02
Voor een hoop logisch voor mij niet. Ik zou als profvoetballer ook graag een stuk privé willen hebben

Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:58
Ik wist niet dat je nederlands kon met je kleurenboog kapsel. ;-)
Vind ik leuk
JustH +7611
zondag 18 maart 2018 om 18:24
Ja klopt, vangen 270,000 per week en dan hoef je je niet ergens in te verdiepen.
Dat bedoel je ongeveer?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 22:15
Zit je lekker met je hand in de broek op X-Hamster en opeens...d
Ding Dong.." uw heeft 1 nieuw bericht van zijne koninklijke Hoogheid L. van Gaal ".....Daar gaat je stijve.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:53
Puist
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:53
zit wat in, aan de andere kant kan je ook op de training zelf zeggen wat je hun sterke en zwakke punten vindt
Vind ik leuk
meinema +640
zondag 18 maart 2018 om 17:59
Haha zo gaat dat niet. Geen trainers ervaring zeker?
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:13
Haha precies dat dus. Dit systeem natuurlijk iets minder proffesioneel word tegenwoordig ook veel bij amateurs gebruikt en zelfs bij de jeugd.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:54
Wat een wous is die van Gaal,
Vind ik leuk
feye88 +1861
zondag 18 maart 2018 om 18:08
Dat heet toewijding. Als je bakken met geld betaald krijgt voor je werk, mag je dat ook wel verwachten van je spelers.
Vind ik leuk
Emnu +2009
zondag 18 maart 2018 om 17:55
Als ik bij Man U speelde, had ik Louis wrs als spam gemarkeerd.
Merk je t niet eens als hij weer eens begint te blaten.

Die is de laatste tien jaar of zo volledig doorgeslagen in de (vermeende) controle.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 17:58
Ik vind het toch wel onproffessioneel. Nee ik begrijp dat van gaal daar niet altijd even geliefd was, maar als iemand je prestaties wilt helpen verbeteren, moet je toch op zn minst de moeite nemen om die mails te checken. Je krijgt zoveel betaald voor maar een paar uurtjes trainen per dag en om wedstrijden te spelen dus dan moet je ook jezelf willen verbeteren.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:02
Robben las alles?? Nee hij opende alle mails. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook werkelijk las.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:02
Dat kan je merken als ze er na op gesprek moeten.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:06
V Gaal, v Gaal, pfff mafketel
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:07
Het is overal hetzelfde. Hahaha
Vind ik leuk
Utca030 +5342
zondag 18 maart 2018 om 18:07
Sterke en zwakke punten spreek je face to face. Niet over de mail. Heb altijd al aan van gaal getwijfeld.
Vind ik leuk
Zippy +3453
zondag 18 maart 2018 om 18:24
Eens.
Maar daar was hij te laf of te zat voor.
Vind ik leuk
Utca030 +5342
zondag 18 maart 2018 om 18:32
Dat denk ik ook ja.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:34
Ik twijfel of jij begrijpend kan lezen. Hij zegt dus dat ze met het lezen van de e-mails zich thuis konden voorbereiden op het face to face gesprek met hem.
Vind ik leuk
Utca030 +5342
zondag 18 maart 2018 om 18:53
Ja je hebt helemaal gelijk. Te haastig gelezen. Trek me woorden terug
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:04
Het was te voorbereiding op de face to face... zodat je een eerlijkere kans had op een weer woord.


Maar goed dat stel jij dus niet op prijs.
Vind ik leuk
Utca030 +5342
zondag 18 maart 2018 om 19:25
Nee
Vind ik leuk
Eendracht +11785
zondag 18 maart 2018 om 18:17
Louis, had je nou maar geweten wat Whatsapp was...
Was veel makkelijker geweest.
Vind ik leuk
stratumseind +121703
zondag 18 maart 2018 om 18:29
"Ik ontwikkelde met mijn eigen technische man een tracker,"

Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen zullen er jaloers op zijn....
Vind ik leuk
plein19 +860
zondag 18 maart 2018 om 19:24
Trackersysteem emails die niet geopend werden.bijna ziekelijk achterdochtig. Hoe durft Van Gaal nog over professionele instelling te spreken. Hij staat meerdere keren dronken als manager op het podium. Dat is vele malen minder professioneel. Of hij is ziek en is alcoholist
Vind ik leuk
Zippy +3453
zondag 18 maart 2018 om 19:50
Aan zijn neus te zien: je laatste woord.
Vind ik leuk
Mari +4481
zondag 18 maart 2018 om 19:50
Ik ontwikkelde met mijn eigen technische man een tracker.
IK
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:07
Het voetbal wordt verneukt door heren als van Gaal,
Totaal door geslagen in controle en discipline,
Dat was een goeie geweest in 1940
Vind ik leuk
Lipu +382
zondag 18 maart 2018 om 22:05
Kom je thuis, heb je mail van v. Gaal . Wordt je niet vrolijk van. Dat ie gewoon het gesprek aan gaat. Baasje hup dat ie is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Onprofessionele' spelers negeerden Van Gaal: 'Ik kon zien wie de e-mails opende'