Barça dankt uitblinker Messi, wint simpel en kruipt steeds dichter naar landstitel

Barça dankt uitblinker Messi, wint simpel en kruipt steeds dichter naar landstitel

zondag 18 maart 2018 om 18:08

FC Barcelona is weer een stap dichterbij de Spaanse landstitel. Zondagavond werd er in Camp Nou een simpele thuiszege geboekt op Athletic Bilbao: 2-0. Beide doelpunten vielen in de eerste helft. 

Na een halfuur was de clash tussen de nummers 1 en 13 van de Primera Division eigenlijk al gespeeld. Barça speelde vol op de aanval in de openingsfase en creëerde de nodige kansen. Al in de achtste minuut was het raak. Op aangeven van linksback Jordi Alba haalde Paco Alcacér de trekker over. 

Daarna was het de beurt aan Lionel Messi. Vanaf de rand van het strafschopgebied haalde de Argentijnse superster verwoestend uit met links. Door die treffer heeft Messi nu in negen seizoen op rij 25 competitietreffers op meer gemaakt voor zijn club. Messi vierde z'n goal overigens met een opvallend dansje, als eerbetoon aan een jong kankerpatiëntje. Na de 2-0 miste Messi een kans op z'n tweede treffer. Hij kon een fantastische solo niet afronden. 

De zege van Barcelona kwam na de pauze geen moment meer in gevaar. Door de overwinning heeft de ploeg van trainer Ernesto Valverde nu 75 punten. Dat zijn er elf meer dan nummer twee Atletico Madrid, dat zondagavond op bezoek gaat bij Villarreal. Daarna zijn er nog negen speelrondes te gaan in Spanje. 

Plaats een reactie

zondag 18 maart 2018 om 18:13
En terecht, wat een machine.
Vind ik leuk
power +3630
zondag 18 maart 2018 om 18:23
Barca is superb steeds dichter bij grote prijzen
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:14
Messi, el mejor de este planeto!!!!
Vind ik leuk
Utca030 +5278
zondag 18 maart 2018 om 18:16
Geruchte gaan dat Messi naar utreg komt.
Vind ik leuk
Filip_FCU +9287
zondag 18 maart 2018 om 18:22
Nee, kan niet meer groeien in potentie, heb je niks aan.
Vind ik leuk
Utca030 +5278
zondag 18 maart 2018 om 18:31
Lengte kan die niet meer groeien. Maar in potentie nog wel hoor. Jean-Paul kan hem nog een hoop leren.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:01
Messi zal niet meer groeien hahaha
Vind ik leuk
stollie38 +15299
zondag 18 maart 2018 om 18:17
Nog steeds niet te begrijpen waarom Ronaldo die gouden bal won. Messi laat het maar weer eens zien. ;-)
Vind ik leuk
power +3630
zondag 18 maart 2018 om 18:25
vind ik ook,had 2 aan Messi moeten geven
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:25
Omdat Ronaldo prijzen wint he ! Zo simpel is het.
Vind ik leuk
stollie38 +15299
zondag 18 maart 2018 om 20:12
Maar wat is je punt dan? Messi is beter.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:32
Nee Ronaldo won de gouden bal
Vind ik leuk
mazu +951
zondag 18 maart 2018 om 21:42
Maakt niet uit of Ronaldo prijzen wint, Messi is beter. Punt!
Vind ik leuk
stollie38 +15299
zondag 18 maart 2018 om 21:48
Al won die de gouden kokosnoot. Messi blijft beter.
Vind ik leuk
JG +156
maandag 19 maart 2018 om 00:27
Hij moet de gouden "ik dank alles aan mijn teamgenoten want die geven alle ballen aan mij" prijs winnen. Is hij sowieso de beste all-time
Vind ik leuk
JG +156
maandag 19 maart 2018 om 00:26
Ronaldo won ze niet, real wel. Misschien gouden bal aan real geven dan?!
Vind ik leuk
power +3630
maandag 19 maart 2018 om 01:53
daar heb je gelijk in, dat zeg ik hele tijd,
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:28
Ik zou de mening van flappie/eucalypta wel eens willen horen. Hij was zo aanwezig gisteren en vandaag is hij niet te zienz mss een dagje uit naar de speeltuin of zo.
Vind ik leuk
Degraaf +13786
zondag 18 maart 2018 om 19:15
Of ze hebben hem weer opgenomen ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:24
Alles weg van zijn mama is een straf..
Vind ik leuk
Zippy +3442
zondag 18 maart 2018 om 18:29
Messi, pffffff.
Iedereen mag zeggen wat hij wil.
Maar.....
Bij Real loopt er toch een betere voetballer: zijn naam begint met een " R "
en eindigt met een " O "
Vind ik leuk
stratumseind +120215
zondag 18 maart 2018 om 18:31
romario heeft nooit bij real gevoetbald hoor en is bovendien al een tijd geleden gestopt
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 18:47
Is maar goed dat jij meer van borduren houdt.
Vind ik leuk
power +3630
zondag 18 maart 2018 om 19:10
Rivaldo,,, die heeft nooit bij Real gespeeld
Vind ik leuk
Degraaf +13786
zondag 18 maart 2018 om 19:17
.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 06:15]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:46
Rambo??????????????
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 20:17
Is cabaret neem ik aan?
Vind ik leuk
JG +156
maandag 19 maart 2018 om 00:31
Laat hem maar lopen, wij hebben messi. Die doet zoveel meer dan lopen. Die stelt tenminste het team boven zichzelf ;-)
Vind ik leuk
stratumseind +120215
zondag 18 maart 2018 om 18:30
Jammer dat ze de tweede helft minder honger hadden dan de eerste maar wat een genot weer.
Straks nog ff real onder het genot van een potje kouwe klets en we kunnen er weer tegen
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 19:02
Eerste helft was echt niet normaal hoeveel kansen Barca had. Was weer genieten, maar in de 2de helft was het niveau echt heel erg gezakt. 3 punten zijn binnen gelukkig, stapje dichterbij
Vind ik leuk