'Liever geen terugkeer' bij Ajax: Ik heb weinig te winnen in Nederland

    'Liever geen terugkeer' bij Ajax: "Ik heb weinig te winnen in Nederland"

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 19:45zo 18-03-2018 om 19:45

    Terugkeren bij FC Utrecht of Ajax heeft nooit de voorkeur gehad van Wesley Sneijder. De reden: hij acht de kans dat een terugkeer écht een succesverhaal wordt, klein. 

    Sinds deze winter speelt Sneijder zijn wedstrijden in Qatar. "Ik heb altijd gezegd: het (terugkeren bij Utrecht of Ajax, red.) kan altijd gebeuren, maar liever niet. Ik denk dat ik weinig te winnen heb in Nederland", zegt Sneijder in een exclusief interview met de NOS

    "Ik denk dat het heel weinig spelers goed gelukt is", doelt hij op een terugkeer naar de Eredivisie. "Hier ben ik op de achtergrond en zo nu en dan lezen jullie nog berichten over mij: als ik er twee in schiet of drie assists lever. Dan krijgen jullie nog iets mee."

    Wat Sneijders plannen voor de komende jaren zijn? "Zo lang ik hier kan blijven, blijf ik. Ik heb een contract voor anderhalf jaar en de kans is groot dat ik hier doorga. Amerika is op het derde plan geraakt."

    Poll

    Logisch dat Sneijder niet terug wilde naar de Eredivisie?

    (1614 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +30410
    zondag 18 maart 2018 om 19:48
    Niet nodig bij Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:52
    Niet nodig maar wel altijd welkom
    Vind ik leuk
    035 +6381
    zondag 18 maart 2018 om 21:17
    Omdat??
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26527
    zondag 18 maart 2018 om 20:48
    Gelukkig heb je wel veel te winnen in de woestijn Wesley.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    zondag 18 maart 2018 om 19:48
    Nou Dirkie heeft het toch aardig gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:54
    Dirkie was fysiek ook een stuk sterker.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 20:18
    Persie, hunter, bommel, cocu, stam, v bronckhorst.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    zondag 18 maart 2018 om 19:49
    Vertaling: betalen niet genoeg;)
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9269
    zondag 18 maart 2018 om 19:49
    In Qatar is er sportief wat te winnen.....
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 maart 2018 om 19:51
    Waar een wil is is een weg, vraag maar aan van Persie
    Vind ik leuk
    stratumseind +173958
    zondag 18 maart 2018 om 19:52
    Sneijdertje is zo gek nog niet , die heeft donders goed ingezien dat hij geen kampioen kan worden dan in Nederland....
    Die kans is in Qatar natuurlijk veel groter...
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:53
    In qatar word hij ook geen kampioen dus dat is onzin
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 maart 2018 om 19:55
    Hij geeft zelf aan dat hij met Ajax of Utrecht niets kan winnen, hij schat dus kans op titel (of beker) hoger in in Qatar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:57
    Omdat hij hier al kampioen is geworden en de beker heeft gewonnen. Heb je alleen de titel gelezen?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 maart 2018 om 20:04
    Zie mijn eerste reactie, daaraan refereer ik aan zijn zin “liever niet” ofwel er is geen wil. Ik geef geen waarde-oordeel, analyseer alleen wat er staat in artikel
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 maart 2018 om 20:06
    Ook Amsterdam - Utrecht is alleen terug te vinden in artikel niet in titel, maar laat ook maar
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1026
    zondag 18 maart 2018 om 19:58
    Alleen staan ze 30 punten achter op de nummer 1 ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173958
    zondag 18 maart 2018 om 19:59
    Wie Sneijdertje?
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1026
    zondag 18 maart 2018 om 20:00
    Ja die kleine
    Vind ik leuk
    stratumseind +173958
    zondag 18 maart 2018 om 20:29
    dan kan het nog dan......
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:54
    Nee hij wil prijzen winnen dus is ajax geen optie!.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:55
    Sneijder heeft veel populariteit vergaard in de Arabische wereld.

    Die blijft daar in die omgeving.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:58
    Nee voor het geld wilde hij niet terug "Geldwolf"
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 20:00
    Gewoon logisch geredeneerd: het beste is er af en hij kan nog zakken met geld verdienen daar in die zandbak. Dan ga je toch niet bij min vijftien voor een fractie van wat je daar kunt verdienen in de galgenwaard lopen hollen...
    Vind ik leuk
    Het Brein +4348
    zondag 18 maart 2018 om 20:03
    Liever geld aannemen van de oliebaronnen en woestijnvossen...
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2503
    zondag 18 maart 2018 om 20:03
    Hij is wel bijna eerlijk ik hoef niks te winnen hij bedoelde eigenlijk met Ajax valt er niks te winnen haha
    Vind ik leuk
    mcmodd +24225
    zondag 18 maart 2018 om 20:07
    Wat hij zegt is dat hij daar veel meer geld verdient in een zwakkere competitie. Bovendien lukt het maar weinig spelers, weet hij uit ervaring. Het is zijn goed recht, maar geenzins een goede sportieve keuze. Dus hij gaat liever voor veel meer geld naar een zandbak en denkt dan dat hij in Nederland meer wordt gezien door zijn goals in dat zand en zijn assists daar. Bovendien zegt hij ook, zonder het te weten, dat hij in Nederland niet meer goed zou zijn. Beetje laf, maar nog steeds begrijpelijk. Als hij hier in een doorzonwoninkje moet wonen snap ik echt zijn keuze wel. Dat wil toch niemand, ook niet voor Sneijder?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:29
    Alleen geld anders ga je toch niet in die zandbak spelen,en de vrouwen gesluierd over straat.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24225
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:53
    Dat lijkt duidelij, die geldmotivatie. Dat daar de vrouwen gesluierd over straat gaan, dat wist Schneijder ook voordat hij besloot het schepje, het harkje en de vormpjes ging inpakken. Ja, die gaan er nog steeds gesluierd over straat. Dat hoeft ons hier niet tenfrustreren? Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik jong was, zo in 1958 en daaromtrent, zag je op vrijdag en vooral zaterdag als het badhuis open was, dat bijna alle vrouwen met een hoofddoek liepen of fietsten. Dat zag je oog als het regende. Dat was dus hier, in heel Nederland, in elke stad, in elk dorp of gehucht, dus overal en bijna alle vrouwen.
    Daar was natuurlijk een reden voor, net als bij die vrouwen in Quatar. Verschillende redenen natuurlijk, dat heb je als culturen verschillen. Wat de reden ook is, in beide gevallen is er sprake van een zelfbeschikkingsrecht en kunnen ze, ook de Hollandse vrouwen nog steeds, die keuze zelf maken. Onder de hoofddoeken van de vrouwen zaten van die dikke en vaak tegelijkertijd dunnere krulspelden. Zodra de haartjes (en lange haren) gewassen waren ging de vrouw aan de slag, ook vaak buurvrouwen en vriendinnen bij elkaar. Strak en soms te strak werden de rollers erin gedraaid en afhankelijk van de rijen rolletjes achter of onder elkaar werden ingezet, dat bepaalde al hoe het kapsel er de komende week moest uitzien. Er ging een behoorlijk stinkend goedje in dat zorgde voor enige fixatie. Hoofddoek om ende volgende ochtend eruit. Ze hadden er veel voor over want het was best pijnlijk als je er op ging liggen in bed. Een bijkomend probleem: De echtgenoten hadden vaak op zaterdagavond ook een plannetje voor het delen van hun plekjes in bed.

    Vrouwen in Quatar hebben ook zelfbeschikkingsrecht. Ze bepalen zelf of staan zelf toe dat hun man ook iets over hun kleding te zeggen heeft. Wat er echt gedwongen wordt weten we niet officieel. Het komt voor. Vergelijk het maar met je eerste verliefdheid. Je hebt een verdomd mooi meisje aan de haak en ze heeft ingestemd. Jullie gaan met elkaar. Voor jou een ontzettend gelukkig moment, want er zijn ook wel erg weinig meisjes in je hele stad of dorp die het halen aan dit schoonheidsniveau.. Maar die verblindende schoonheid trekken de aandacht dus van heel veel knappe jongens, eerlijk gezegd en jammergenoeg, toch wel een stuk aantrekkelijker dan jij. Hopelijk zeg jij, net als ik, dat dit niet alles zegt, toch lijkt het aantrekkelijke jongens en dito meisjes wel erg vaak te lukken om te hoppen naar knappere meiden en jongens, dus je loopt gevaar. Hoe graag zou je je meisje behouden, hoe graag verzin je een methode of laat haar die aangeven, hoe die aantrekkelijkheid wat ‘minder te maken’ voor als ze buiten is. De oplossing is een hoofddoek. Natuurlijk niet als bij moslima’s die om precies dezelfde reden die strakke hoofddoek dragen. Begrijp je? Het verschil met die jonge moslimman? Hij is vanuit zijn tradities, maar vooral door zijn cultuur en ook zijn mannelijkheid doorgaans wat ergerndan jij waar het gaat om jaloezie.
    Wat doe je, hoe denk je nu?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:10
    Wat je schrijft dat geloof ik wel ,kijk daar is een totale andere cultuur dus andere gewoontes daar moeten wij ons ook niet mee bemoeien,kijk daar is als voetballer veel geld te halen ,en daar hebben ze ook gelijk in,maar als je alles op een hoop schuift kan je veel beter hier voetballen en dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen .Hier mag veel meer . De vrouwen zijn hier mooi maar daar ook ,daar is het weer beter en hier ook.De straffen zijn hier milder .
    Vind ik leuk
    mcmodd +24225
    woensdag 21 maart 2018 om 09:08
    Dank je Kees, we moeten het ‘all over the world’ toch hebben van begrip en menselijkheid. Al het andere leidt tot onnodige tegenstellingen en hoe vaak ook niet tot onnodige conflicten en dan gaat het soms over maar een enkele lap stof van, wat zal het zijn, 60 x 80 cm? Lekker belangrijk om je druk over te maken. Mijn moeder zou zeggen: Ik maak zelf wel uit of ik die rare rollers aan anderen laat zien of dat ik er even mijn hoofddoekie omheen drapeer.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    zondag 18 maart 2018 om 20:10
    En Yolanthe die dan moet winkelen bij de Action of de Wibra dan kun je beter in Qatar blijven. ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4348
    maandag 19 maart 2018 om 00:31
    Je hebt daar prima winkels hoor! Zoals: El Wibrah, Albert Hussein, El Zara, Halaldi etc.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 20:14
    Het Nederlandse profvoetbal is failliet. Dit is wederom een bewijs. Maar we modderen gewoon door....
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 20:18
    Dat hij maar lekker in die zandbak blijft
    Vind ik leuk
    BS +1185
    zondag 18 maart 2018 om 20:19
    Na dit jaar willen we hem bij Utrecht ook niet meer hebben. Is over de houdbaar datum, dus blijf maar in de zandbak
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    zondag 18 maart 2018 om 21:04
    Niet meer in de Nederlandse competitie willen voetballen maar wel een speciaal voor hem georganiseerde afscheidswedstrijd eisen.

    Hoop dat er geen hond naar toe gaat als het zo ver komt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10249
    zondag 18 maart 2018 om 21:11
    "Te winnen" = " geld te verdienen" en hij heeft gelijk in Quatar is er veeeel meer te "winnen".
    Vind ik leuk
    Ari as +287
    zondag 18 maart 2018 om 21:16
    Wel doen Wesley. Dan gaat Sjakie ook weer meedoen