Harde woorden van De Boer: 'Ik zou hem helemaal verrot schelden'

Harde woorden van De Boer: 'Ik zou hem helemaal verrot schelden'

Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 21:23zo 18-03-2018 om 21:23

Bas Nijhuis scoort geen punten bij Frank de Boer. De arbiter staat erom bekend dat hij veel door laat gaan en het liefst zo min mogelijk fluit voor een overtreding, maar De Boer begint zich daaraan te ergeren.

"Je weet nooit waar je aan toe bent met die man", zegt De Boer bij Rondo van Ziggo Sport. "Ik zou er helemaal gek van worden als speler en trainer. Als je een honderd procent vrije trap moet krijgen en je krijgt 'm niet omdat hij vindt dat er maar doorgespeeld moet worden..Een twijfelgeval kan ik begrijpen, maar er zijn zoveel momenten dat het gewoon honderd procent een vrije trap is."

De Boer kan de frustraties van veel spelers en trainers dan ook goed begrijpen. "Ik zou helemaal gek worden als ik speler was. Ik zou die scheidsrechter dan helemaal verrot schelden."

Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond zei deze week dat hij Nijhuis heeft aangesproken op zijn manier van fluiten. Nijhuis zelf ontkent dat echter. "Iedere scheidsrechter heeft een eigen stijl. Ik ook. Die ga ik niet veranderen, dat kan ik ook niet."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

zondag 18 maart 2018 om 21:24
Chagrijnig persoon bah!!!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:25
Hij moet is weten hoeveel mensen zich aan hem ergeren.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:26
Ik zowiezo wat een kut uistraling heeft die gozer zeg
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:27
Vooral erg vermoeiend om naar te luisteren
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1714
maandag 19 maart 2018 om 00:17
En dan?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
woensdag 21 maart 2018 om 00:51
Dan vind ik persoonlijk het spelletje er leuker op worden. Dan gaat het om knokken voor een bal, strijd leveren, in plaats van bij elke natte scheet dweilen.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1714
maandag 19 maart 2018 om 00:15
En jij?
Vind ik leuk
Plattekar bv +34339
maandag 19 maart 2018 om 07:17
Ik irriteer me meer aan hoeveel er gefloten wordt om.helemaal niks. Dus dan veel liever de Nijhuis stijl.
Vind ik leuk
Wzpwwk +130
zondag 18 maart 2018 om 21:27
Dat is ook zo'n kerel waar de vreugde van afspat en heel veel lach op een dag heeft hij Ajax niet getraind
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:29
Prachtige zin!
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zondag 18 maart 2018 om 22:13
Ja klopt dat is hij ja, hij werd toen 4x oprij kampioen met Ajax weet je nog?

Hij heeft er trouwens zelf ook nog gevoetbald vroeger he.
Hij won toen de Champions League, UEFA Cup, UEFA super cup, de Wereldbeker, 2x de KNVB beker en 5x het landskampioenschap.

Zn naam is Frank de Boer, niet meer vergeten nu he ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:13]
Vind ik leuk
Wzpwwk +130
zondag 18 maart 2018 om 22:15
Dank je zeg me echt niks sorry
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zondag 18 maart 2018 om 22:49
Zeggen de wereldbeker en de UEFA super cup je niks zeker?
Dat kan, die hebben ze namelijk ook nog nooit gewonnen in Eindhoven dus het is begrijpelijk dat je die niet kent ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:28
Totaal geen fan van Frank.

Maar eerkijk is eerlijk, die Nijhuis is echt een walgelijk persoon.

Vind ik leuk
Wzpwwk +130
zondag 18 maart 2018 om 21:30
Mee eens
Vind ik leuk
JJD +295
zondag 18 maart 2018 om 22:36
Nee types als Polletje van Boekel zijn lekker die lijken te weigeren een kaart te trekken tegen de tegenstanders van Feyenoord, DAT is irritant.
Zag je ook vandaag weer. En extra veel tijd bijtrekken. Ook zoiets.
Maar als er een speler neergaat tijdens een duel met een speler van Feyenoord weten ze niet hoe snel ze een kaart moeten trekken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13501
zondag 18 maart 2018 om 21:29
Je moet fluiten conform de regels, een afwijkende eigen interpretatie zou niet door de KNVB moeten worden toegestaan, al zijn verschillen natuurlijk niet helemaal uit te bannen.
Van Egmond pakt dat goed op. ( hoop ik )
Vind ik leuk
stratumseind +195174
zondag 18 maart 2018 om 21:29
Het probleem zit m in de te grote verschillen.
Ze zijn allemaal op hun eigen manier even slecht en dat ligt in hoofdzaak aan het ontbreken van een vaste lijn waar elke scheids zich aan zou moeten houden.
Vind ik leuk
J Kiprich +18997
zondag 18 maart 2018 om 21:45
Bas heeft een redelijk vaste lijn. Het spel gaat net zo lang door totdat ik besluit dat het niet doorgaat. Als je daarover zeurt krijg je een kaart. Dat zouden er meer moeten doen dan ben je van het gezeur er omheen af.
Vind ik leuk
stratumseind +195174
zondag 18 maart 2018 om 21:50
ja maar dat doen al die anderen dan weer totaal anders , niemand weet meer waar je aan toe bent welke scheids je ook hebt
Vind ik leuk
BrandjeXL +503
zondag 18 maart 2018 om 21:33
Wat je ook van FdB vindt maar hierin heeft hij gelijk. Bij Nijhuis weet je nooit waar je aan toe bent en je kan niet alles maar wegzetten onder "mannelijk" voetbal. Als je er beide in kleunt dan is dat prima maar Nijhuis houdt er een eigen spelregelboekje op na en dan is het niks anders dan marchanderen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17174
zondag 18 maart 2018 om 21:37
Het gehele scheidsrechters korps zou op 1 lijn moeten staan en proberen allemaal cf dezelfde richtlijnen te fluiten. Iemand die zich daar structureel van distantieert moet uit dit korps verwijdert worden. FDB heeft gelijk.
Vind ik leuk
FSCeara +9416
zondag 18 maart 2018 om 21:39
Dan had Bassie je kaartjes gegeven en dan was je ook wel stil geworden.Als speler werd hij nog serieus genomen.na zijn trainer zijn in het buitenland niet echt meer.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:39
Dat De Boer nog zoveel praatjes heeft snappen ook veel mensen niet
Vind ik leuk
mcmodd +27050
zondag 18 maart 2018 om 22:36
Zeg eens heel eerlijk: heb jij minder praatjes en meer kennis over voetbal, heeft dat echt met leeftijd of met ongelukkige trainerschappen te maken en vertel me dan maar wat jij toen je trainer was in de eredivisie nbeter deed? Nu geen dooddoener of woordjes als onzin: Marco Scheurs, vertel het ons. We zijn vast allemaal vreselijk benieuwd, kom met argumenten. Het is hier een plaats om op de quotes van VP te discussieren, debatteren mag ook. Trouwens, wat moet je toch veel mensen kennen zeg.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:39]
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
maandag 19 maart 2018 om 00:12
Inderdaad onbegrijpelijk.
Hij heeft bij Ajax als speler zijnde de Champions League, UEFA cup, UEFA super cup, de Wereldbeker, 2x de KNVB beker en 5x de titel gewonnen, en als trainer is hij in zn eerste 4 seizoenen 4x kampioen geworden, maar dan nog zoveel praatjes hebben. Snap jij het?
Vind ik leuk
PDJong +1226
zondag 18 maart 2018 om 21:43
Nijhuis heeft het wel hoog in z'n bol hoor.
Vind ik leuk
mcmodd +27050
zondag 18 maart 2018 om 21:57
Met dat schelden ben ik het niet eens met De Boer, de rest bevalt me wel. En het verweer van Nijhuis klopt niet. Het is waar dat elke scheids zijn eigen stijl mag hebben. Ook van mij. Maar als dit is inclusief het negeren van spelregels en je daarmee steeds opnieuw mensen mee benadeelt, gevaar toelaat in het spel, noem ik dat geen stijl. Letterlijk: geen stijl zelfs.
Vind ik leuk
Ari as +445
zondag 18 maart 2018 om 21:58
Nog erger is dat anderen hem proberen te imiteren.
Vind ik leuk
Butsbal +14759
zondag 18 maart 2018 om 23:56
Terug in je urn jij
Vind ik leuk
MojoRisin +15103
zondag 18 maart 2018 om 22:00
Wat je ook van De Boer vindt, hij heeft hierin gewoon gelijk..
Je kan als scheidsrechter niet zomaar je eigen regels volgen natuurlijk..
Vind ik leuk
JJD +295
zondag 18 maart 2018 om 22:22
De Boer heeft waarschijnlijk nooit van voordeelregel gehoord.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1552
zondag 18 maart 2018 om 22:26
Al de scheidsrechters hebben kronkels in hun kop dus Bas ook
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 22:36
Zoekt hij een baan?
Vind ik leuk
Barry Engels +32314
zondag 18 maart 2018 om 22:48
Poeh Frankie toch.... dat zijn nog eens gepeperde woorden.
Vind ik leuk
Blac-ca +563
zondag 18 maart 2018 om 22:49
KNVB moet deze scheids wel ff op het matje roepen ,mag wel het spel door laten gaan waar nodig maar wat FdB zegt klopt helemaal.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 23:21
Erg genoeg dat er nu 2 botox boertjes op tv komen! Komen niet eens uit de woorden! Frank gaat op een hoog niveau af als trainer en praat of hij het uitgevonden heeft!
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 23:36
Kut boer
Vind ik leuk
Gerro +8937
maandag 19 maart 2018 om 00:14
Nijhuis heeft gewoon zijn eigen regels en das best lastig zeker als andere scheidsrechters het weer juist heel kort willen houden.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 00:43
iedereen vindt de engelse competitie geweldig ... en dan beginnen ze te zeuren als
nijenhuis laat door voetballen en weinig fluit ... 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
Andreh +1186
maandag 19 maart 2018 om 06:38
Als hij consequent zou fluiten heb je gelijk ten opzichte van de Engelse competitie, maar dat doet zeer zeker niet.
Vind ik leuk
Gid010 +714
maandag 19 maart 2018 om 01:10
Toch wel als supporter he, Frank..?

Als trainer zou je naast Vreven verschijnen voor de tuchtcommissie :)
Vind ik leuk
RR12 +737
maandag 19 maart 2018 om 06:33
Nijhuis is juist duidelijk. Bljven staan en voetnallen!
Vind ik leuk
Andreh +1186
maandag 19 maart 2018 om 06:36
Frank heeft gelijk, laat alles toe , schoppen trekken, duwen. Maar als er in de 16 meter maar alleen iemand al omver geblazen wordt geeft hij penalty's . Totaal inconsequent.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 07:33
Ga huilen!!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 07:44
Wat een gezeik zeg...prima scheids.....veel beter dan de rest...lekker wedstrijdje dood fluiten is fijner zeker....daarom zijn wij nu een C land.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws