Harde woorden van De Boer: 'Ik zou hem helemaal verrot schelden'

    Harde woorden van De Boer: 'Ik zou hem helemaal verrot schelden'

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 21:23zo 18-03-2018 om 21:23

    Bas Nijhuis scoort geen punten bij Frank de Boer. De arbiter staat erom bekend dat hij veel door laat gaan en het liefst zo min mogelijk fluit voor een overtreding, maar De Boer begint zich daaraan te ergeren.

    "Je weet nooit waar je aan toe bent met die man", zegt De Boer bij Rondo van Ziggo Sport. "Ik zou er helemaal gek van worden als speler en trainer. Als je een honderd procent vrije trap moet krijgen en je krijgt 'm niet omdat hij vindt dat er maar doorgespeeld moet worden..Een twijfelgeval kan ik begrijpen, maar er zijn zoveel momenten dat het gewoon honderd procent een vrije trap is."

    De Boer kan de frustraties van veel spelers en trainers dan ook goed begrijpen. "Ik zou helemaal gek worden als ik speler was. Ik zou die scheidsrechter dan helemaal verrot schelden."

    Scheidsrechtersbaas Dick van Egmond zei deze week dat hij Nijhuis heeft aangesproken op zijn manier van fluiten. Nijhuis zelf ontkent dat echter. "Iedere scheidsrechter heeft een eigen stijl. Ik ook. Die ga ik niet veranderen, dat kan ik ook niet."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    zondag 18 maart 2018 om 21:24
    Chagrijnig persoon bah!!!
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:25
    Hij moet is weten hoeveel mensen zich aan hem ergeren.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:26
    Ik zowiezo wat een kut uistraling heeft die gozer zeg
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:27
    Vooral erg vermoeiend om naar te luisteren
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:31
    Plaats eens een foto van jouzelf. Misschien lijk jij wel op hem
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:27
    Wat hij zegt zou zomaar van jou af kunne komen of ben jij nu ineens een fan van Basje?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:31
    Ik ben altijd al een fan geweest van de manier waarop hij fluit dus weet niet wat je lult met opeens fan
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:33
    Waarom nu ineens weer dat rare taalgebruik?? Zijn we geen vrienden meer?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:47
    Zijn er dan 2 035?
    Want die zoekt meestal ruzie met mij :p maar dat ben jij niet als ik je zo is hoor
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:50
    Ik ben de enige en ik zoek geen ruzie met jou maar ben soms wat kritisch DAF. Heb ook geen last van rancune. Goede reacties van jou beloon ik altijd met een duimpie en dat doe ik bij meerderen ook al doen die soms lullig.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:56
    Oké dan is het goed :)
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 18 maart 2018 om 23:53
    DAF Eindhovense vrachtwagen, mooie nick voor een Ajaxfan haha
    Vind ik leuk
    035 +6344
    maandag 19 maart 2018 om 00:40
    LOL, eindelijk eens een leuke opmerking van jou. :-))
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:52
    Waarom zijn er dan überhaupt spelregels?
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:57
    Anders kan elke idioot wel op het veld gaan staan om te arbitreren denk ik..... hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:59
    Precies.
    Anders kan je de spelregels net zo goed afschaffen als scheidsrechters fluiten wanneer ze er zin in hebben.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    maandag 19 maart 2018 om 07:53
    Het ligt aan de interpretatie van de regels. En ik vind de "ja hij wordt geraakt" aanpak van veel andere scheidsrechters bij een contactsport wel te veel overheersen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 08:35
    Misschien wordt het raken dan ook stukken minder wanneer er consequent gefloten word.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    maandag 19 maart 2018 om 21:04
    Je kunt ook zeggen dat het vallen minder wordt als er minder voor gefloten wordt. Ik zie bij Nijhuis een druk minder schwalbes.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1591
    maandag 19 maart 2018 om 00:17
    En dan?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    woensdag 21 maart 2018 om 00:51
    Dan vind ik persoonlijk het spelletje er leuker op worden. Dan gaat het om knokken voor een bal, strijd leveren, in plaats van bij elke natte scheet dweilen.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1591
    maandag 19 maart 2018 om 00:15
    En jij?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26479
    maandag 19 maart 2018 om 07:17
    Ik irriteer me meer aan hoeveel er gefloten wordt om.helemaal niks. Dus dan veel liever de Nijhuis stijl.
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:24
    Klopt helemaal wat FdB zegt
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 21:25]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:26
    Jou houd dus liever van mietjes die spelers pamperen en overal voor fluiten
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:28
    Ik hou van rechtlijnige mensen!!
    Vind ik leuk
    Wzpwwk +131
    zondag 18 maart 2018 om 21:32
    Mietjes zijn ook mensen flow
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:40
    Miasschien wil Bas wel met zijn "mannelijke" fluitgedrag voorkomen dat men hem juist een mietje vinden. :-))
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 23:40
    Flop de Boer, de trainer die na een verliespartij het alleen over het vele balbezit van zijn ploeg had, moet juist blij zijn. Als de scheidsrechter niet fluit dan houd zijn ploeg balbezit.
    Vind ik leuk
    035 +6344
    maandag 19 maart 2018 om 00:39
    Geweldige reactie.............. Weer iemand die niet begrijpt wat er in een topic staat, laat staan dat die het begrijpt.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    maandag 19 maart 2018 om 01:06
    Flop de boer met 4 titels op rij whoaaa
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:24
    Sorry was ff vergeten dat je een grote trainer bent als je de Mickey mouse competitie 4x gewonnen had... my bad!!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    maandag 19 maart 2018 om 15:32
    Als het toch niet zo interessant is wat doe je dan hier?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:55
    Ik vind het juist wel interessant, vandaar dat ik reageer. Maar ik wist niet dat je het allemaal met elkaar eens moet zijn als het over (oudgedienden van) Ajax gaat. Heb het niet zo op meelopers en ja knikkers... sorry man ik ben ook maar een mens.
    Vind ik leuk
    Wzpwwk +131
    zondag 18 maart 2018 om 21:27
    Dat is ook zo'n kerel waar de vreugde van afspat en heel veel lach op een dag heeft hij Ajax niet getraind
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:29
    Prachtige zin!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 18 maart 2018 om 22:13
    Ja klopt dat is hij ja, hij werd toen 4x oprij kampioen met Ajax weet je nog?

    Hij heeft er trouwens zelf ook nog gevoetbald vroeger he.
    Hij won toen de Champions League, UEFA Cup, UEFA super cup, de Wereldbeker, 2x de KNVB beker en 5x het landskampioenschap.

    Zn naam is Frank de Boer, niet meer vergeten nu he ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    Wzpwwk +131
    zondag 18 maart 2018 om 22:15
    Dank je zeg me echt niks sorry
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 18 maart 2018 om 22:49
    Zeggen de wereldbeker en de UEFA super cup je niks zeker?
    Dat kan, die hebben ze namelijk ook nog nooit gewonnen in Eindhoven dus het is begrijpelijk dat je die niet kent ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:28
    Totaal geen fan van Frank.

    Maar eerkijk is eerlijk, die Nijhuis is echt een walgelijk persoon.

    Vind ik leuk
    Wzpwwk +131
    zondag 18 maart 2018 om 21:30
    Mee eens
    Vind ik leuk
    JJD +297
    zondag 18 maart 2018 om 22:36
    Nee types als Polletje van Boekel zijn lekker die lijken te weigeren een kaart te trekken tegen de tegenstanders van Feyenoord, DAT is irritant.
    Zag je ook vandaag weer. En extra veel tijd bijtrekken. Ook zoiets.
    Maar als er een speler neergaat tijdens een duel met een speler van Feyenoord weten ze niet hoe snel ze een kaart moeten trekken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10186
    zondag 18 maart 2018 om 21:29
    Je moet fluiten conform de regels, een afwijkende eigen interpretatie zou niet door de KNVB moeten worden toegestaan, al zijn verschillen natuurlijk niet helemaal uit te bannen.
    Van Egmond pakt dat goed op. ( hoop ik )
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 maart 2018 om 21:29
    Het probleem zit m in de te grote verschillen.
    Ze zijn allemaal op hun eigen manier even slecht en dat ligt in hoofdzaak aan het ontbreken van een vaste lijn waar elke scheids zich aan zou moeten houden.
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:32
    Dat heb jij weer goed geanalyseerd grote vriend. :-)))
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17197
    zondag 18 maart 2018 om 21:45
    Bas heeft een redelijk vaste lijn. Het spel gaat net zo lang door totdat ik besluit dat het niet doorgaat. Als je daarover zeurt krijg je een kaart. Dat zouden er meer moeten doen dan ben je van het gezeur er omheen af.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zondag 18 maart 2018 om 21:50
    ja maar dat doen al die anderen dan weer totaal anders , niemand weet meer waar je aan toe bent welke scheids je ook hebt
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +476
    zondag 18 maart 2018 om 21:33
    Wat je ook van FdB vindt maar hierin heeft hij gelijk. Bij Nijhuis weet je nooit waar je aan toe bent en je kan niet alles maar wegzetten onder "mannelijk" voetbal. Als je er beide in kleunt dan is dat prima maar Nijhuis houdt er een eigen spelregelboekje op na en dan is het niks anders dan marchanderen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15304
    zondag 18 maart 2018 om 21:37
    Het gehele scheidsrechters korps zou op 1 lijn moeten staan en proberen allemaal cf dezelfde richtlijnen te fluiten. Iemand die zich daar structureel van distantieert moet uit dit korps verwijdert worden. FDB heeft gelijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 18 maart 2018 om 21:39
    Dan had Bassie je kaartjes gegeven en dan was je ook wel stil geworden.Als speler werd hij nog serieus genomen.na zijn trainer zijn in het buitenland niet echt meer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:39
    Dat De Boer nog zoveel praatjes heeft snappen ook veel mensen niet
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 21:47
    Heeft wel een paar kampioenschappen in 1 ruk op zn naam he?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 22:11
    En bij Inter en CP ?
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 22:14
    En??
    Vind ik leuk
    mcmodd +24177
    zondag 18 maart 2018 om 22:36
    Zeg eens heel eerlijk: heb jij minder praatjes en meer kennis over voetbal, heeft dat echt met leeftijd of met ongelukkige trainerschappen te maken en vertel me dan maar wat jij toen je trainer was in de eredivisie nbeter deed? Nu geen dooddoener of woordjes als onzin: Marco Scheurs, vertel het ons. We zijn vast allemaal vreselijk benieuwd, kom met argumenten. Het is hier een plaats om op de quotes van VP te discussieren, debatteren mag ook. Trouwens, wat moet je toch veel mensen kennen zeg.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 19 maart 2018 om 00:12
    Inderdaad onbegrijpelijk.
    Hij heeft bij Ajax als speler zijnde de Champions League, UEFA cup, UEFA super cup, de Wereldbeker, 2x de KNVB beker en 5x de titel gewonnen, en als trainer is hij in zn eerste 4 seizoenen 4x kampioen geworden, maar dan nog zoveel praatjes hebben. Snap jij het?
    Vind ik leuk
    PDJong +1242
    zondag 18 maart 2018 om 21:43
    Nijhuis heeft het wel hoog in z'n bol hoor.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24177
    zondag 18 maart 2018 om 21:57
    Met dat schelden ben ik het niet eens met De Boer, de rest bevalt me wel. En het verweer van Nijhuis klopt niet. Het is waar dat elke scheids zijn eigen stijl mag hebben. Ook van mij. Maar als dit is inclusief het negeren van spelregels en je daarmee steeds opnieuw mensen mee benadeelt, gevaar toelaat in het spel, noem ik dat geen stijl. Letterlijk: geen stijl zelfs.
    Vind ik leuk
    Ari as +267
    zondag 18 maart 2018 om 21:58
    Nog erger is dat anderen hem proberen te imiteren.
    Vind ik leuk
    035 +6344
    zondag 18 maart 2018 om 22:03
    Reincarnatie van Ari?????
    Welkom op VP.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 18 maart 2018 om 23:56
    Terug in je urn jij
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zondag 18 maart 2018 om 22:00
    Wat je ook van De Boer vindt, hij heeft hierin gewoon gelijk..
    Je kan als scheidsrechter niet zomaar je eigen regels volgen natuurlijk..
    Vind ik leuk
    JJD +297
    zondag 18 maart 2018 om 22:22
    De Boer heeft waarschijnlijk nooit van voordeelregel gehoord.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    zondag 18 maart 2018 om 22:26
    Al de scheidsrechters hebben kronkels in hun kop dus Bas ook
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 22:36
    Zoekt hij een baan?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    zondag 18 maart 2018 om 22:48
    Poeh Frankie toch.... dat zijn nog eens gepeperde woorden.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +438
    zondag 18 maart 2018 om 22:49
    KNVB moet deze scheids wel ff op het matje roepen ,mag wel het spel door laten gaan waar nodig maar wat FdB zegt klopt helemaal.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 23:21
    Erg genoeg dat er nu 2 botox boertjes op tv komen! Komen niet eens uit de woorden! Frank gaat op een hoog niveau af als trainer en praat of hij het uitgevonden heeft!
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 23:36
    Kut boer
    Vind ik leuk
    Gerro +7263
    maandag 19 maart 2018 om 00:14
    Nijhuis heeft gewoon zijn eigen regels en das best lastig zeker als andere scheidsrechters het weer juist heel kort willen houden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 00:43
    iedereen vindt de engelse competitie geweldig ... en dan beginnen ze te zeuren als
    nijenhuis laat door voetballen en weinig fluit ... 🤔🤔🤔
    Vind ik leuk
    Andreh +1177
    maandag 19 maart 2018 om 06:38
    Als hij consequent zou fluiten heb je gelijk ten opzichte van de Engelse competitie, maar dat doet zeer zeker niet.
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    maandag 19 maart 2018 om 01:10
    Toch wel als supporter he, Frank..?

    Als trainer zou je naast Vreven verschijnen voor de tuchtcommissie :)
    Vind ik leuk
    RR12 +537
    maandag 19 maart 2018 om 06:33
    Nijhuis is juist duidelijk. Bljven staan en voetnallen!
    Vind ik leuk
    Andreh +1177
    maandag 19 maart 2018 om 06:36
    Frank heeft gelijk, laat alles toe , schoppen trekken, duwen. Maar als er in de 16 meter maar alleen iemand al omver geblazen wordt geeft hij penalty's . Totaal inconsequent.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 07:33
    Ga huilen!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 07:44
    Wat een gezeik zeg...prima scheids.....veel beter dan de rest...lekker wedstrijdje dood fluiten is fijner zeker....daarom zijn wij nu een C land.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws