Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'

Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'

maandag 19 maart 2018 om 06:49

Willem van Hanegem is woest op de persoon die Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst bedreigd en beledigd heeft. Van Bronckhorst werd kanker toegewenst en dat ligt extra gevoelig bij Van Hanegem, omdat afgelopen vrijdag bekend werd dat hij hersteld is van prostaatkanker.

'Wie wel ergens aan toe is, en wel aan het gekkenhuis, is degene die de familie van Giovanni van Bronckhorst kanker heeft gewenst', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad, nadat hij kort daarvoor schrijft dat Wout Weghorst niet toe is aan een plek in de Oranje-selectie. 'Toen ik dat zaterdag las in mijn krant, dacht ik echt dat we met z'n allen krankzinnig aan het worden zijn.'

Van Hanegem ergerde zich aan meer dingen. 'Maar daar bleef het niet bij. Want meteen nadat de krant was uitgekomen probeerden mensen die heel graag willen dat Feyenoord een nieuw stadion krijgt, dit nare voorval op internet te gebruiken voor hun lobby. Zo van: kijk eens hoe supporters van Feyenoord zijn en dit zijn nou precies de mensen die tegen Feyenoord City zijn.'

'Daar werd ik kotsmisselijk van. (...) Ik ken zoveel echte Feyenoorders, ik kreeg van heel veel van die mensen de afgelopen weken kaarten en bloemen. Die mensen sturen Van Bronckhorst en zijn vrouw Marieke niet van die imbeciele berichten, dat weet ik zeker. De mensen die dat wel doen, die zouden vandaag opnieuw een berichtje moeten sturen naar Van Bronckhorst.'

Lees ookDossier met screenshots van bedreigingen aan familie van Gio: "Dit gaat erg ver"

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Utca030 +5356
maandag 19 maart 2018 om 06:53
Zulke lui die dat doen zijn het doodschoppen niet waard.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 06:59
Bij kinderen doe je dat niet. Gewoon hun telefoon afpakken voor een jaar. Dat is veel erger voor hun.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 07:00]
Vind ik leuk
FSCeara +6825
maandag 19 maart 2018 om 08:35
Dat doe je bij niemand. Ik mag hopen dat ze degene achterhalen.
Vind ik leuk
Suomi71 +625
maandag 19 maart 2018 om 08:27
Helaas is dit een gegeven van de hedendaagse maatschappij. Door sociaal media worden morele waarden verlaagd. Lekker in de anonimiteit je ongezouten meningen ventileren zonder enige (zelf)reflectie daarbij niet de gevolgen kunnen overzien. Laten we met z’n alle hopen dat daar in de (nabije) toekomst hard tegen opgetreden kan worden.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 08:38
Ze kunnen het nu zeggen.

Voor het internet tijdperk, gooiden ze met eieren en tomaten tegen de gevel.
Vind ik leuk
Suomi71 +625
maandag 19 maart 2018 om 14:13
Ja hopeloos! Regeren vanuit de onderbuik gevoelens. Is heel sneu en een teken van zwakte maar we hebben er wel met z’n allen last van.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 06:58
Mensen blijven nou eenmaal beesten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6201
maandag 19 maart 2018 om 07:16
Nou beledig je alle "beesten liefhebbers" zorgzame baasjes en bazinnetjes van poedels, tot herders en snoezige poesjes.....
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 07:17]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 08:26
Dieren kun je verzorgen en eten geven. Maar zijn ze dan je eigendom? Je bezit?
Volgens de mens wel. Zo weldenkend zijn ze wel.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6201
maandag 19 maart 2018 om 16:06
Je koopt ze in de meeste gevallen en dan wordt het bezit, ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van je.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 18:28
Een mens ... kan mensen en dieren niet bezitten. En de grond van de Aarde ook niet.
Dat maken wij er van.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6201
maandag 19 maart 2018 om 19:01
Dat is zo, maar we leven nu eenmaal in deze realiteit, maar spiritueel gezien ben ik het 100% met je eens, "het luchtruim" is ook zo'n leuke.....
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 07:39
Hersenloze boomvruchten......de pubertijd nooit ontgroeid
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 07:40]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 07:54
ik ben het niet altijd eens met v, Hanegem, maar nu heeft hij gelijk, deze supporters die v, Bronckhorst bedreigen sporen niet, ze zijn overal tegen, deze mensen volg ik al lang op internet, ze zijn tegen Feyenoord- City hoe dom kun je zijn tegen dit geweldig mega project waar Feyenoord kan door groeien, en iedereen op Rotterdam- Zuid mee kan profiteren, dus negatieve supporters laat bedreigingen, en schrijf eens iets positief over jullie club,
Vind ik leuk
Sazzz +10460
maandag 19 maart 2018 om 08:02
Maar zijn negatieve supporters minder echt dan de positieve?
Vind ik leuk
Hulsink +196
maandag 19 maart 2018 om 08:39
In de eerste plaats GEFELICITEERD met je genezing.
Wat de column van jouw betreft: Daar sta ik 100% achter!
Vind ik leuk
Johan.l +4284
maandag 19 maart 2018 om 08:44
Ja in de natuur hebben beesten zelfs het begrip deze dieren uit te stoten, maar wij praten over een slechte jeugd, verkeerde vrienden, hij kan er niks aan doen. Idd kapot schoppen
Vind ik leuk
ficusje +1331
maandag 19 maart 2018 om 09:22
Maar waarom krijgt de trainer altijd de schuld,sommige voetballers halen gewoon geen niveau.domme lui zijn dit.
Vind ik leuk
Chloe +658
maandag 19 maart 2018 om 09:52
Vroeger was alles heel gewoon he
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:43
Dit is van alle tijden, ik kan mij herinneren dat sommige “supporters” van Feyenoord het leuk vonden om de eerste vrouw van Gaal toe te zingen terwijl ze deze verschrikkelijke ziekte had, en ook aan overleden is.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 14:46]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'