Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'

    Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'

    maandag 19 maart 2018 om 06:49

    Willem van Hanegem is woest op de persoon die Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst bedreigd en beledigd heeft. Van Bronckhorst werd kanker toegewenst en dat ligt extra gevoelig bij Van Hanegem, omdat afgelopen vrijdag bekend werd dat hij hersteld is van prostaatkanker.

    'Wie wel ergens aan toe is, en wel aan het gekkenhuis, is degene die de familie van Giovanni van Bronckhorst kanker heeft gewenst', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad, nadat hij kort daarvoor schrijft dat Wout Weghorst niet toe is aan een plek in de Oranje-selectie. 'Toen ik dat zaterdag las in mijn krant, dacht ik echt dat we met z'n allen krankzinnig aan het worden zijn.'

    Van Hanegem ergerde zich aan meer dingen. 'Maar daar bleef het niet bij. Want meteen nadat de krant was uitgekomen probeerden mensen die heel graag willen dat Feyenoord een nieuw stadion krijgt, dit nare voorval op internet te gebruiken voor hun lobby. Zo van: kijk eens hoe supporters van Feyenoord zijn en dit zijn nou precies de mensen die tegen Feyenoord City zijn.'

    'Daar werd ik kotsmisselijk van. (...) Ik ken zoveel echte Feyenoorders, ik kreeg van heel veel van die mensen de afgelopen weken kaarten en bloemen. Die mensen sturen Van Bronckhorst en zijn vrouw Marieke niet van die imbeciele berichten, dat weet ik zeker. De mensen die dat wel doen, die zouden vandaag opnieuw een berichtje moeten sturen naar Van Bronckhorst.'

    Lees ookDossier met screenshots van bedreigingen aan familie van Gio: "Dit gaat erg ver"

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Utca030 +12206
    maandag 19 maart 2018 om 06:53
    Zulke lui die dat doen zijn het doodschoppen niet waard.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +916
    maandag 19 maart 2018 om 08:27
    Helaas is dit een gegeven van de hedendaagse maatschappij. Door sociaal media worden morele waarden verlaagd. Lekker in de anonimiteit je ongezouten meningen ventileren zonder enige (zelf)reflectie daarbij niet de gevolgen kunnen overzien. Laten we met z’n alle hopen dat daar in de (nabije) toekomst hard tegen opgetreden kan worden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 07:39
    Hersenloze boomvruchten......de pubertijd nooit ontgroeid
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 07:54
    ik ben het niet altijd eens met v, Hanegem, maar nu heeft hij gelijk, deze supporters die v, Bronckhorst bedreigen sporen niet, ze zijn overal tegen, deze mensen volg ik al lang op internet, ze zijn tegen Feyenoord- City hoe dom kun je zijn tegen dit geweldig mega project waar Feyenoord kan door groeien, en iedereen op Rotterdam- Zuid mee kan profiteren, dus negatieve supporters laat bedreigingen, en schrijf eens iets positief over jullie club,
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    maandag 19 maart 2018 om 08:02
    Maar zijn negatieve supporters minder echt dan de positieve?
    Vind ik leuk
    Hulsink +434
    maandag 19 maart 2018 om 08:39
    In de eerste plaats GEFELICITEERD met je genezing.
    Wat de column van jouw betreft: Daar sta ik 100% achter!
    Vind ik leuk
    Johan.l +4131
    maandag 19 maart 2018 om 08:44
    Ja in de natuur hebben beesten zelfs het begrip deze dieren uit te stoten, maar wij praten over een slechte jeugd, verkeerde vrienden, hij kan er niks aan doen. Idd kapot schoppen
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    maandag 19 maart 2018 om 09:22
    Maar waarom krijgt de trainer altijd de schuld,sommige voetballers halen gewoon geen niveau.domme lui zijn dit.
    Vind ik leuk
    Chloe +634
    maandag 19 maart 2018 om 09:52
    Vroeger was alles heel gewoon he
    Vind ik leuk
    Dolip00 +4
    maandag 19 maart 2018 om 14:43
    Dit is van alle tijden, ik kan mij herinneren dat sommige “supporters” van Feyenoord het leuk vonden om de eerste vrouw van Gaal toe te zingen terwijl ze deze verschrikkelijke ziekte had, en ook aan overleden is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem: 'Toen ik dat las, dacht ik dat we krankzinnig aan het worden zijn'