'Ten Hag moet zeggen: als je dit nog keertje flikt, pleur ik je er helemaal uit'

'Ten Hag moet zeggen: als je dit nog keertje flikt, pleur ik je er helemaal uit'

maandag 19 maart 2018 om 09:48

Wim Kieft vindt dat Erik ten Hag zich meer in Amin Younes had moeten verplaatsen. De analist snapt niet dat de Ajax-trainer hem nu voor twee weken heeft geschorst, omdat hij tegen sc Heerenveen niet in wilde vallen. Frank de Boer laat een ander geluid horen.

"Dat hele gedoe met die Younes. Ik vind het zo makkelijk dat Ten Hag hem voor twee weken schorst, zo kort door de bocht", zegt Kieft bij Rondo van Ziggo Sport. "Als coach ga je je ook bezinnen. Wat is er aan de hand met Younes? Tuurlijk moet hij invallen."

"Younes zit in de put, Younes heeft een transfer misgelopen, Younes heeft privéproblemen, Younes is zijn plek kwijt in het Duitse elftal. Dan ga je de volgende dag met zo'n Younes praten en vraag je: wat is er met je aan de hand? Als je dit nog een keertje flikt, pleur ik je er helemaal uit, maar ik begrijp ook wel dat het misschien niet zo handig was van mij. Maar als het nóg een keer gebeurt, liggen jullie er allemaal uit."

Dan komt De Boer aan het woord, die het opneemt voor Ten Hag. "Het is niet dat hij sinds gister op de bank zit bij Ajax. Dat is al een paar weken zo. Hij heeft waarschijnlijk al lang met hem gesproken. Hij zit in ieder geval wel op de bank. Na vier weken mag je toch wel van hem eisen dat hij weer gemotiveerd is om wat te laten zien zodat hij naar het WK kan?"

De Boer stelt wel dat Ten Hag een inschattingsfout heeft gemaakt bij de wissel. "Dat vind ik weer een foute keuze van Ten Hag, omdat je weet dat die jongen niet zo lekker in z'n vel zit en je hem dan gaat 'belonen', terwijl het helemaal geen beloning is. Maar als hij het zegt, moet je er wel gewoon in."

Plaats een reactie

Ruud40 +9546
maandag 19 maart 2018 om 09:50
Is er dit weekend nou helemaal niets gebeurd in de eredivisie zodat we het hier weer over moeten hebben?

Jongens dit is oud nieuws, svp niet op door blijven kauwen
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 09:51]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:52
Ik dacht al, wat is dat voor vieze smaak in mijn mond?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:58
Misschien aan de verkeerde poes gelikt?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:10
Als je teveel poes eet krijg je een Kattentong
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:52
Ten Hag is geen trainer voor Ajax en de rest van de top. Daar moet je ook goed overkomenis in de media.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:25
Overmars moet zeggen, als Ten Hag dit nog een keer flikt gooi ik je eruit.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:56
De Coke is hem weer lelijk naar de kop gestegen!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:56
Ten Hag wilt ook laten zien wie er de baas is. Een verkeerde keuze zoals Frank de Boer aangeeft. Laat dan een jong speler invallen.
Vind ik leuk
Ruud40 +9546
maandag 19 maart 2018 om 10:46
En de Boer kan het weten!!

Vraag maar aan El Hamdaoui

Net nieuw als trainer en met 1 verkeerde actie speler volledig tegen je in het harnas jagen.
Vind ik leuk
3Bier +4651
maandag 19 maart 2018 om 12:16
En die El Hamdaoui heeft daarna mooi even het tegendeel bewezen aan de Boer, toch?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:47
El hamlap is zelf dom geweest door na dag een zich zo optestellen. Daarbij als Ajacied was ik blij
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 09:59
Waarom neemt iedereen het zo op voor die Younes? Hij moet toch zelf ook wel weten dat als hij weigert zichzelf er alleen maar mee in de weg zit. Ten hag heeft gwn gelijk met die schorsing( al hoef je niet te zeggen dat t een beloning is). Gwn invallen en doen waar je je centen voor verdient. Hij moet ook niet denken dat omdat zn transfer misgelopen is hij alles mag en kan. Niemand is groter dan de club!
Vind ik leuk
2cents +43921
maandag 19 maart 2018 om 10:01
Kieft denkt als speler, De Boer als trainer. Een verklaarbaar verschil van mening.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15446
maandag 19 maart 2018 om 11:45
En ik geef ze beiden wel gelijk trouwens...
Vind ik leuk
2cents +43921
maandag 19 maart 2018 om 11:57
Het “belonen”-verhaal sloeg nergens op. Op basis daarvan kun je hem ook niet uit de selectie zetten.

Puur op dat niet invallen wel natuurlijk.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15446
maandag 19 maart 2018 om 12:13
Ja dat belonen was ook onzin.
Vind ik leuk
Morris +17577
maandag 19 maart 2018 om 10:07
Misschien moet kieft vermelden wat er precies speelt, blijkbaar weet hij alle ins en outs
Vind ik leuk
Rodajc +6890
maandag 19 maart 2018 om 10:07
Ik zie het Ten Hag niet schreeuwen met zijn stem, en helaas helpt een Tukkers accent in Amsterdam ook niet mee.
Vind ik leuk
Grijs +1155
maandag 19 maart 2018 om 10:10
Waarom doet men alsof Younes een plek had in het Duitse elftal? Die gozer heeft 2 oefeninterlands gespeeld en heeft 3x 10 minuten mogen invallen toen Duitsland met een B-elftal speelde. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand als Leroy Fer een plek heeft in het Nederlands elftal, omdat hij wel eens heeft mee gedaan.

Al had hij alle wedstrijden dit seizoen gespeeld, dan nog was hij niet opgeroepen voor het WK. Kom zeg!
Vind ik leuk
Mari +4464
maandag 19 maart 2018 om 10:26
Eigen schuld dikke bult (Younes)?
Ja, je kon weg, clubs kwamen € 5mln overeen. Jij kreeg toen verkeerde adviezen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:31
Zeikwijf Kieft!

Privé problemen en transferproblemen ten spijt, Younes dankt dit aan zichzelf door zijn gedrag.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:45
Wat het argument ook is het is gewoon een domme actie van een trainer. Punt.
Vind ik leuk
Padason +640
maandag 19 maart 2018 om 12:47
Youness is een transfer misgelopen door zijn eigen fout en stomzinnigheid. Ajax is 5 miljoen misgelopen en zelfs 10 miljoen uit england misgelopen omdat hij zo graag naar Napoli wilde. Maar wordt nergens geschreven dat mensen zich moeten verplaatsten in Ajax. Ajax is keihard geneukt door deze Duitser die paar jaar geleden nog door iedereen werd uitgekotst en niemand wilde hem hebben na zijn Gladbach tijd, Ajax bood de kans en dan zo reageren. Ik had hem een maand gegeven. Geen speler is groter dan de club ook niet meeneer de Duitse International Youness

Edit: Daarbij op krijgt hij een riant salaris voor nog geen 2 minuten werk? Welke hard werkende nederlanders zal dat nou weigeren. Je wordt betaald dus werk je of het je zint of niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 13:02]
Vind ik leuk
goekie4 +1510
maandag 19 maart 2018 om 12:52
Wilde hij niet naar Napoli?
Vind ik leuk
Padason +640
maandag 19 maart 2018 om 13:01
Oh verrek dat was Napoli haha, ik pas het ff aan
Vind ik leuk
LeoFCG +79
maandag 19 maart 2018 om 13:43
Het is zo lastig in te schatten wat je als trainer moet doen bij zulke dingen... hetzelfde als met Veldwijk bij Groningen. Die is nu voor onbepaalde tijd teruggezet naar Groningen, maar die zat eigenlijk in hetzelfde schuitje als Younes. Kreeg totaal geen vertrouwen van de trainer, moest vanaf de rust warmlopen en dan een paar minuten voor tijd nog invallen. Ik snap überhaupt niet dat trainers dat doen, tenzij ze tijd willen rekken, maar ik kan me prima voorstellen dat een speler dan zegt: flikker maar op, ik ben geen speelbal. Als je me twee minuten wilt geven dan blijf ik wel zitten. Nu leeft Younes volgens mij wel iets meer als een prof dan Veldwijk, maar alsnog... Al dat gezeik... praat het gewoon uit en ga verder met elkaar en als er echt een onwerkbare situatie ontstaat kun je altijd nog een andere beslissing nemen.
Vind ik leuk
Wzpwwk +146
maandag 19 maart 2018 om 15:14
Wil de boer niet over wissels praten of bedoelt hij net zo dom wisselen als ik deed bij de graafschap
Vind ik leuk
Cookee +8065
maandag 19 maart 2018 om 15:34
Wat kan Youness nou laten zien in 2 minuten.
Dit gaat om aanzien van de trainer en om ego's.
Denk een beetje mee met Youness dan win je er een speler mee.
Vind ik leuk
Markus80 +1686
maandag 19 maart 2018 om 17:22
Dat moet hij nu al zeggen, vervelend en arrogant kutventje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ten Hag moet zeggen: als je dit nog keertje flikt, pleur ik je er helemaal uit'