'Ronaldo blijft op vrije voeten na flinke afbetaling aan Spaanse fiscus'

'Ronaldo blijft op vrije voeten na flinke afbetaling aan Spaanse fiscus'

maandag 19 maart 2018 om 14:20

Het conflict tussen Cristiano Ronaldo en de belastingdienst lijkt opgelost, zo meldt El Mundo. De aanvaller van Real Madrid wordt beschuldigd van belastingontduiking, maar zou een flink bedrag willen betalen om de zaak af te ronden. Daarmee ontloopt hij een gevangenisstraf.

Ronaldo zou een boete van 75 miljoen euro moeten betalen én een celstraf van vijftien jaar tegemoet zien als hij de vermeende belastingfraude zou blijven ontkennen, meldden de Spaanse media in 2017. "Als ik geen Cristiano Ronaldo had geheten, zat ik hier nu niet", zou de Portugese stervoetballer in een rechtszitting hebben gezegd.

Hij zou onder meer inkomsten uit portretrechten hebben verzwegen en daar zou een forse sanctie op staan. Volgens El Mundo is Ronaldo met de Spaanse fiscus een bedrag overeengekomen en daarmee zou de zaak afgewikkeld worden. Over de hoogte van dit bedrag worden geen mededelingen gedaan.

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 14:21
Kan je nagaan hoeveel geld hij heeft. En hij voert alleen maar zijn hobby uit. Voetballen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:24
Denk dat zijn grootste hobby voor de spiegel staan is
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:26
En wat dan nog?
Zo lang hij de bal in het net ramt zijn de uren die hij voor een spiegel staat totaal niet relevant.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:29
Ik reageer enkel op een reactie waar het woord hobby word bijgehaald.Niet alles zo serieus opvatten.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:31
Ik zal even het begrip 'sarcasme' opzoeken in de dikke van dale.
Vind ik leuk
power +3630
maandag 19 maart 2018 om 14:48
Voor het spiegel, bloot
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:05
Nou als ik zoveel geld verdiende zou ik die hobby ook wel willen hebben
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:24
Ik verwacht dat dit eerlijk gezegd voor meerdere mensen die vermogen zijn geldt. Ze willen allemaal zo min mogelijk afdragen.. Huren daar figuren voor in en ze weten eigenlijk niet zo goed wat er met hun geld gebeurd.
Vind ik leuk
power +3630
maandag 19 maart 2018 om 15:02
mee eens, het gaat om een groot bedrag van 75 miljoen die gasten worden hard aangepakt door belastingdienst,
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:36
Hij is nooit een "van box to box speler "geweest, dus weet hij veel dat hij na box 1, óók nog box 2 en 3 moet invullen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:07
voetbal is sinds het Bosman arrest geen hobby meer, het is een keiharde nietsontziende en malafide organisatie geworden waar plezier allang niet meer het belangrijkste is, wil je lol in voetbal, ga dan naar de amateurs.
Vind ik leuk
GaryGL +185
maandag 19 maart 2018 om 14:24
Als hij geen Cristiano Ronaldo had geheten, had hij nu in de cel gezeten
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 14:24]
Vind ik leuk
RtdDub +6097
maandag 19 maart 2018 om 15:21
Als hij geen Ronaldo had geheten had ie ook geen belasting op portret rechten ontdoken. Want het is lastig belasting ontduiken op €0,00 inkomen
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:44
En ook handig dat de baas van de belasting zijn buurvrouw is
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:25
Wederom een overvloed van geruchten en geen feiten.
Vooralsnog nergens voor veroordeeld en die Spaanse flutkranten trekken hun conclusies alweer.
Vind ik leuk
SvL +89
maandag 19 maart 2018 om 14:27
Hij verdient niet alleen zijn geld met voetballen. Is tevens ook ondernemer ;)
Vind ik leuk
Bhj +467
maandag 19 maart 2018 om 14:37
Hij is helemaal geen ondernemer, hij is geldschieter. Het ondernemen doet zijn MT. Geloof me dat hij er geen moer aan doet, puur alleen af en toe zijn gezicht even laat zien.
Vind ik leuk
Bhj +467
maandag 19 maart 2018 om 14:36
Eigenlijk belachelijk natuurlijk. Wij kunnen het niet betalen en zouden wel moeten brommen.

Corruptie van het hoogste niveau eigenlijk.
Vind ik leuk
JustH +7325
maandag 19 maart 2018 om 14:41
"Als ik geen Cristiano Ronaldo had geheten, zat ik hier nu niet"?
Uitspraak van een zeer arrogant en bevoorrecht persoon.
Mensen met een ton belastingschuld of minder zitten wel vast Ronaldo.
Die kunnen hun schuld niet zomaar ophoesten!

Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:56
Het is nog altijd op basis van geruchten. Laten we nou eerst maar eens afwachten wat er uit het Spaanse rechtssysteem rolt.
Vind ik leuk
FSCeara +6725
maandag 19 maart 2018 om 14:45
Dat word 2 maanden voetballen om te betalen! Nondejus ! Mss contract met Nike een beetje verhogen of Perez eens lief aankijken !
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:50
De arme achter-achter-achter-achter-achterkleinkinderen van de zoon van Ronaldo moeten nu keihard aan de bak... :õ(
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:36
Voetballen is geen hobby. Je hebt verplichtingen en je bent een entertainer.

Hij verdient belachelijk veel geld. Keerzijde is dat hij bijna geen sociaal leven heeft en omringd door allerlei mensen de straat op moet.

Dat is ook niet bepaald prettig. Je helemleven ligt onder een vergrootglas
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:23
De grootste dieven zitten bij de (r)overheid / belastingdienst .... geloof maar dat hij al genoeg betaalt over zijn normale inkomen!! Maar rupsje nooit genoeg heeft nu eenmaal nooit genoeg!!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 16:26
Hij heeft wel gelijk als hij niet Ronaldo was geweest had hij daar niet gezeten, dan had hij niet zoveel verdiend dus ook niet zoveel kunnen verzwijgen. Ook als je het anders bekijkt heeft hij gelijk, want niet een ander maar Ronaldo heeft zich schuldig gemaakt aan fraude op erg grote schaal.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:40
Alsof ze Ronaldo 14 jaar in de bak gooien , denk het ook ff.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:59
Even 75 miljoen lichter, Pfff ik zou zelfmoord plegen denk ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ronaldo blijft op vrije voeten na flinke afbetaling aan Spaanse fiscus'