Ten Hag geeft Ajax-spelers vrij en heeft blessurenieuws: 'Zal daarom nodig zijn'

Ten Hag geeft Ajax-spelers vrij en heeft blessurenieuws: 'Zal daarom nodig zijn'

Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 21:12ma 19-03-2018 om 21:12

Erik ten Hag gaat hard aan de slag met de overgebleven Ajacieden, maar geeft ze daarna een aantal dagen vrij. Dat is belangrijk volgens de Ajax-trainer met het oog op de slotfase van het seizoen.

Ten Hag verliest drie Ajacieden aan het Nederlands elftal. Daardoor past de Ajax-trainer het programma iets aan. "Daar moeten we een goede invulling aan geven", zegt hij tegen Ajax TV. "Het is een balans zoeken tussen inspanning en ontspanning. De eerste paar dagen staan in het teken van inspanning en gas geven."

"Daarna geven we ze een aantal dagen vrij zodat ze de energie kunnen vinden voor de laatste wedstrijden van het seizoen om nog één keer alles te geven. Dat zal ook nodig zijn om alle wedstrijden te winnen."

Goed nieuws voor Ten Hag: Kasper Dolberg keerde maandag terug op het trainingsveld. "Hij heeft buiten getraind. Dat gaan we intensiveren. De komende dagen zal hij hier doortrainen. Hopelijk kan hij redelijk snel aansluiten. Wanneer dat precies zal zijn, kan ik op dit moment niet zeggen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Patrickj3 +3491
maandag 19 maart 2018 om 21:16
Zal wel blij zijn als Dolberg terug is
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
maandag 19 maart 2018 om 21:18
En ik wordt nog blijer als ie weer gaat scoren
Want dat is dit seizoen een probleem
Vind ik leuk
Butsbal +14877
maandag 19 maart 2018 om 21:20
Dolblij zelfs
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 21:23
Kasper Dolberg, gelukkig dat die jongen nog net op tijd fit gaat raken om het kampioenschap van ons aller Ajax mee te kunnen maken in het veld. Nog 6 wedstrijden en schaal nummer 34 staat te blinken in de al zo overvolle prijzenkast van Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:24]
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 21:44
Blijft ie nog 10 jaar dan?.Je bedoeld seizoen : 2027-2028 !.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 21:45]
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 21:59
Nee dat was Feyenoord. Die wordt eens in de 18 jaar kampioen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37601
maandag 19 maart 2018 om 22:20
Die blijft leuk he. Duimpje van mij haha.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 22:45
Teo. ;-)
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
maandag 19 maart 2018 om 22:43
Slimpie
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
maandag 19 maart 2018 om 22:07
Heb jij ook al een Efteling abonnement? Vaste bezoeker van het sprookjesbos.....
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 22:24
En jij van hallo geen lamp.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
maandag 19 maart 2018 om 22:33
Die lampen stammen nog uit het tijdperk dat jullie wel prijzen wonnen....
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 22:37
Owww je bedoelt dat wij de meeste prijzen hebben en een 4 Champions League badge en dat jullie straks op reis mogen naar Letland en Kazakhstan. Nou trek een extra broek aan kan koud worden. Haha sneu figuur.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
maandag 19 maart 2018 om 22:46
Wij spelen gewoon CL en jullie helemaal niets. Zie eerst maar eens tweede te worden.
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 22:49
Nee sukkel jullie spelen voorrondes. Door jullie stomme schuld zijn we directe plaatsing voor de groepsfase Champions League kwijt. Dus dan heb je niks en Europa League is beter.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8213
maandag 19 maart 2018 om 22:52
Die ene voorronde overleven wij wel. De miljoenen stromen dan weer binnen.....
Vind ik leuk
stollie38 +17378
maandag 19 maart 2018 om 22:53
Hahaha en toen ging de wekker.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10384
maandag 19 maart 2018 om 23:24
Behalve als je weer tegen Osijek moet....
Vind ik leuk
Smithsonian +37601
maandag 19 maart 2018 om 22:20
Leuke naam.

Sprookjes bestaan nog haha.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 23:30
Zitten jullie nog in de beker dan??
Vind ik leuk
Hammie +1165
maandag 19 maart 2018 om 21:48
Dolberg heb je niets aan, nu hij geblesseerd is geweest.

Zwaar overschatte speler
Vind ik leuk
Wzpwwk +131
maandag 19 maart 2018 om 21:59
Kijk die vent lachen heeft er plezier in
Vind ik leuk
Smithsonian +37601
maandag 19 maart 2018 om 22:19
Doe maar rustig aan erik, seizoen is voorbij. 2de worden en klaar is kees.
Vind ik leuk
Ari as +368
dinsdag 20 maart 2018 om 16:22
Hij heet toch Kesper?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws