Pröpper: 'Ongelooflijk frustrerend, alsof wij pupillen waren die net begonnen'

Pröpper: 'Ongelooflijk frustrerend, alsof wij pupillen waren die net begonnen'

dinsdag 20 maart 2018 om 07:03

Davy Pröpper ontwikkelt zich stormachtig bij Brighton & Hove Albion in de Premier League. De middenvelder beaamt dat hij fysiek vooruit is gegaan sinds zijn transfer van PSV. "Buiten de topzes is iedereen zo aan elkaar gewaagd dat elke wedstrijd er een op leven en dood is."

"Vooral de eerste week wist ik niet wat me overkwam en had ik het moeilijk", zegt Pröpper in De Telegraaf. "We speelden tegen Manchester City thuis, waren nieuw in de Premier League en het voelde alsof wij als pupillen net waren begonnen met voetballen. Dat was ongelooflijk frustrerend, maar daarna hebben we het als ploeg ook goed opgepakt. We halen veel vertrouwen uit de laatste wedstrijden. En persoonlijk heb ik ook stappen gemaakt."

Toch boekte Pröpper de meeste progressie op het mentale vlak. "Mijn vetpercentage is hetzelfde gebleven en in Nederland liep ik ook veel, maar je moet hier vooral vlijmscherp in je koppie zijn. De kopduels, de ballen die er net tussen vallen: die moét je winnen, 95 minuten lang. Het is op het middenveld overleven. Daarop worden wedstrijden in de Premier League beslist. Als ik verzaak wordt het lastig voor onze verdediging."

Bij Brighton speelt Pröpper doorgaans iets controlerender dan in Oranje. "Ik hoor wel van de bondscoach wat hij met me van plan is. Hoewel we allebei een Vitesse- en PSV-verleden hebben, had ik meneer Koeman tot deze week eigenlijk nog nooit ontmoet. Wat voor een coach hij is en wat ik denk te verwachten, vind ik moeilijk te beantwoorden. Ik ben gewoon met open vizier en vertrouwen binnengekomen bij Oranje. We gaan lekker beginnen…"

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 07:10
Het blijft een fantastisch nuchtere kerel. Ga zo door Davy!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 07:59
Nou Davy, mijnheer Koeman was n degelijke voetballer met n hard schot. Hij wil iedereen bij oranje nu normen en waarden leren omdat jullie een voorbeeld voor de jeugd zijn. Een uithangbord voor jouw land. Zelf gaf hij al het goede voorbeeld door voor het oog van de wereld zijn dikke hol af te vegen met het shirt van Lothar Matthaus. Zo, ben je ook weer op de hoogte,Davy.
Vind ik leuk
FSCeara +6825
dinsdag 20 maart 2018 om 08:39
Hij is nog steeds recordhouder als verdediger met de meest CL goals in 1 seizoen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +32055
dinsdag 20 maart 2018 om 12:30
Bij PSV was het standaard recept; Vanenburg legt balletje af op aanstormende Koeman.
Keihard schot... doelpunt!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 07:12
Doet het heel goed in Engeland. Op dit moment de Nederlander die het, het best doet in het buitenland als middenvelder. Verdiend zeker een basisplaats.
Vind ik leuk
derksen +8231
dinsdag 20 maart 2018 om 07:53
Hoe komen jullie daar toch allemaal bij?
Wordt merendeel van de wedstrijd omver en voorbij gelopen, het gaat iets beter omdat hij niet meer als kip zonder kop naar voren loopt in omschakeling werd die door iedereen voorbij gelopen, net als kweetnietwijnaldum niks maar dan ook helemaal niks te zoeken in Engeland
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:08
Nou... Daar denken genoeg mensen anders over.
Vind ik leuk
Noudyo. +14897
dinsdag 20 maart 2018 om 08:15
Ja inderdaad, vreselijke voetballers. Staan iedere week in de basis...
Vind ik leuk
derksen +8231
dinsdag 20 maart 2018 om 09:08
Kweetnietwijnaldum speelt nauwelijks meer in de basis!
Vind ik leuk
Noudyo. +14897
dinsdag 20 maart 2018 om 13:44
20 van de 28 keer in de basis dit seizoen. Dus kweetniet. Ken je feiten
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 13:46]
Vind ik leuk
Ziggotje +1019
dinsdag 20 maart 2018 om 14:27
de laatste tijd was hij ziek en moest hij daarvan herstellen na een ziekte word je immuunsysteemaangetast waardoor je conditie opnieuw moet opbouwen en kun je niet in een keer 90 minuten spelen en haal helemaal niet in het pressiesysteem van klopp
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:07
Heeft elke wedstrijd in de PL de volle 90 minuten gespeeld. Ja dan moet je wel heel erg voorbij worden gelopen?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:26
...blijkbaar zie jij niet veel wedstrijden in Engeland.., zeg dan nixxx.... moe van....
Vind ik leuk
Teo Smith +18205
dinsdag 20 maart 2018 om 07:20
Goede speler. Blij dat hij het goed doet in engeland.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 07:27
Ben ik de enige die vindt dat er eindelijk een goed interview op vp staat?
Vind ik leuk
Fce9091 +760
dinsdag 20 maart 2018 om 07:31
Denk het wel
Vind ik leuk
Fr!ts +112
dinsdag 20 maart 2018 om 07:32
Met dank aan de telegraaf.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 07:55
Topper die propper! Kijken of hij bij het nl-elftal het team ook op sleeptouw kan nemen
Vind ik leuk
Rodajc +6983
dinsdag 20 maart 2018 om 09:09
Propper Wijnaldum
Promes
Moet het middenveld worden!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:37
De Roon graag, die knapt het vuile werk op.
Vind ik leuk
Rodajc +6983
dinsdag 20 maart 2018 om 09:57
Doet Pröpper ook bij Brighton en met de Vrij, van Dijk en Aké achterin komen ze er echt niet zomaar doorheen. Pröpper heeft ook wat meer voetballende kwaliteiten.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 09:59
Wijnaldum is een behoorlijk overschatte speler die onder Koeman hopelijk gaat banken. Propper en De Roon kunnen prima samen op het middenveld .
Vind ik leuk
0260165 +591
dinsdag 20 maart 2018 om 12:56
Pröpper is de enige middenvelder die de laatste tijd gepresteerd heeft in Oranje. Verdient daarom misschien wel een basisplek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Pröpper: 'Ongelooflijk frustrerend, alsof wij pupillen waren die net begonnen'