Nijland: 'Touwtjes in handen, maar bij Ajax en City kennen ze hem ook goed'

    Nijland: 'Touwtjes in handen, maar bij Ajax en City kennen ze hem ook goed'

    dinsdag 20 maart 2018 om 08:15

    FC Groningen wil Ritsu Doan maar wat graag behouden, maar moet dan wel voldoen aan de optie tot koop van twee miljoen euro. Een fors prijskaartje voor de Trots van het Noorden. Daarom komt nu ook de supportersvereniging in actie.

    De supportersvereniging roept de achterban op de seizoenkaart snel te verlengen, in een poging Groningen meer financiële zekerheid te verschaffen om de Japanner vast te leggen. "Hij zou heel goed het volgende goudhaantje kunnen worden van de club in navolging van spelers als Virgil van Dijk, Dusan Tadić, Filip Kostić en Arjen Robben", zegt voorzitter John de Jonge in het Dagblad van het Noorden.

    "Ons advies aan Nijland is: koop hem a.u.b. Maar wij hebben ook wel oog voor de financiële positie van de club. Daarom roepen wij supporters die toch al hun seizoenkaart wilden verlengen op dat snel te doen", vervolgt De Jonge. "Zo krijgt de club meer zekerheid om de nek te kunnen uitsteken. Ik denk dat het de investering waard is, dus ik zou zeggen: help Doan behouden voor de FC."

    Algemeen directeur Hans Nijland van Groningen maakt er geen geheim van dat de club verder wil met Doan, die zondag tegen AZ zijn zevende goal van het seizoen maakte. "Het zou ontzettend jammer zijn als we hem zouden moeten laten gaan. Dat is dan ook nadrukkelijk niet de bedoeling", stelt Nijland, die de financiële mogelijkheden en onmogelijkheden op een rij aan het zetten is.

    "Wij hebben in ieder geval de touwtjes in handen, al weet ik dat ze Doan bij Ajax en Manchester City ook goed kennen", besluit de directeur.

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 08:28
    Vraag Ajax alvast om een voorschotje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:36
    Hij kan beter naar Ajax komen. Daar weten we wel raad met toppers.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6040
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:41
    Haha. Vraag dat aan Zivkovic :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:50
    Dat was dan ook geen topper ;-)
    Vind ik leuk
    tannat +6394
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:18
    Want bij Ajax worden die toppers kampioen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:24
    Hoeft niet perse...je kan zelfs met een Luuk de Jong kampioen worden..
    Vind ik leuk
    HansKlok +130
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:06
    Die heeft het zelf verpest met zijn instelling.
    Vind ik leuk
    Adje80 +5228
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:21
    Of suarez
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3649
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:45
    Klopt de reserve bank warm houden hahaha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:51
    Als je het niveau niet kan bijbenen, is dat idd je plaats.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:44
    Hij was zelfs niet goed genoeg in de bank warm houden dus hebben ze hem uiteindelijk parkeerwachter gemaakt..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:25
    Tsjah iedereen zo zn eigen definitie van een topper he ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22090
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:30
    Hopelijk geven veel Groningers gehoor aan de oproep van de supporters vereniging. Gezien de vele lege stoelen de laatste maandennwaag ik het te betwijfelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:32
    *Ritsu
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:38
    Zou een goede middenvelder zijn voor Feyenoord en PSV. Ontwikkelt zich echt goed
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6040
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:41
    De nieuwe Ono!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8404
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:05
    Jaaa inderdaad zo zag ik hem ook wel de nieuwe Ono!!!:0)
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +656
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:20
    Doet mijn meer denken aan Honda :D
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2269
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:59
    Dat is een motor!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3048
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:47
    .............en auto
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:50
    en grasmaaier.
    Vind ik leuk
    Ari as +206
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:46
    Brommer toch
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:41
    Als het haalbaar is voor ze moeten ze zeker verlengen.. veel potentie in deze jongen hoor.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1485
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:50
    2 miljoen veel voor een eredivisie club? Ok...
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:32
    Denk dat je dan de financiële verhoudingen tussen de clubs een beetje overschat :)

    De kleinere clubs moeten inderdaad schrapen om dit soort bedragen bij elkaar te krijgen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1485
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:12
    Bedankt voor je antwoord, ik schat de verhouding idd niet goed in dan, ik weet natuurlijk wel dat elke club een andere begroting heeft;)
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:24
    Die van Groningen naar ik gezien heb voor dit seizoen 16,5 mln. Dan is 2 mln voor een transfer wel een behoorlijke hap. En met maar een paar ton in kas (jaarverslag 2016/2017) moet het geld wel ergens vandaan komen.

    Met alle verhalen over miljoenenbedragen die steeds in de media verschijnen, wordt nog wel eens vergeten dat het doorgaans maar een vrij beperkt groepje clubs is waar dit geld rondgepompt wordt. Af en toe vangen de kleinere clubs daar ook nog wel eens wat kruimels van op, maar daar kun je geen structureel beleid op gaan voeren. Een keer een misser ertussen en je zit hopeloos in de problemen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1485
    dinsdag 20 maart 2018 om 12:32
    Ja klopt, want als je dan zoals je zegt tegen een misser aanloopt kun je voor jaren in de knel komen! Een club runnen kost wat inderdaad..
    Maar zouden potentiële jeugdtoppers dan niet langer voor de club behouden kunnen worden?
    Bedankt voor de informatie
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:06
    Probleem is dat je met je salarishuis niet meekunt. Er wordt volop gescout door clubs van bovenaf (zie je op elk niveau, ook Ajax en PSV hebben daarmee te maken). Komt er een betere club met een mooi aanbod voor de speler, moet die wel heel sterk in z'n schoenen staan om die stap niet te maken. Soms is het sportief ook beter voor zulke spelers om wel die stap te zetten, betere jeugdfaciliteiten, meer weerstand etc. kan een boost geven in de doorontwikkeling van de speler.

    Je kunt een incidenteel potje ook niet gaan gebruiken voor structurele uitgaven. Sowieso zijn er regels voor de hoogte van de loonpost tov begroting.
    Vind ik leuk
    Buddy +24
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:50
    FCG supporters bereid je maar voor, bangerik Nijland gaat het geld weer niet uitgeven
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1038
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:05
    @ Supporters seizoenkaart verlengen @ Nijland Doan kopen. Waarvan akte.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11086
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:05
    Nijland liet Linssen ook gewoon gaan, ondanks de beloften dat hij groningen hogerop wil brengen. Dat kan alleen als je investeert en probeert je spelers te behouden. Maar waarom zo'n jongen ook gelijk weghalen na een paar goede optredens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:14
    Geldt ook voor Idrissi
    Vind ik leuk
    Rodajc +11135
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:14
    Kan iemand mij vertellen waarom Groningen het zo moeilijk heeft? Ze verkopen toch al jaren hun beste spelers voor aardige bedragen maar nu wordt er totaal geen kwaliteit meer binnen gehaald en nóg wordt er gezegd dat ze het zo moeilijk hebben. Ik zie ook wel die lege stoeltjes maar is dat zoveel dat er helemaal niks meer gedaan kan worden?
    Vind ik leuk
    Toppert +1498
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:53
    Heb je even? In het kort: Nijland verstaat de supporter niet meer waardoor de kloof tussen wat de supporter graag ziet en wat Nijland voorschotelt steeds groter wordt.
    In feite geldt dit voor alles wat er misgaat bij de club, puur wanbeleid. Aanstellingen van trainers na Jans: allemaal mislukt! Ja vd Looi pakte een prachtige prijs met een mooie selectie maar met schijtbakken voetbal. Groningers willen opportunistisch voetbal en geen gebrei van achteruit. De ene dooie wordt opgevolgd door de andere dooie (Faber) en het voetbal holt achteruit.
    Jaar in jaar uit voelen supporters zich bedrogen door de mooie woorden van Nijland. Duizenden seizoenkaarthouders trappen er al niet meer in en van de pakweg 9000 die er nog over zijn, daarvan komen er elke wedstrijd hooguit 8000 opdagen.
    In het beleid staat practise what you preach. Het is mooi voor de buhne, maar incident na incident laat zien dat dat niet gebeurd. Topsportmentaliteit? Laten we Veldwijk halen en de contracten van Dekker en Kemkers niet verlengen... practise what you preach... not!

    Daar waar het publiek de afgelopen jaren zijn pijlen vooral richtte op trainers en spelers, is dat nu aan het veranderen. Er is maar 1 rode draad in de neergang en dat is Nijland. Gelukkig is zijn contact met de supporters zo goed, dat hij dat maar al te goed beseft... not!
    Vind ik leuk
    Rodajc +11135
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:54
    Duidelijk, zonde van zo'n mooie club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:42
    Ik zou dat gelul van die eikel hierboven, maar niet serieus nemen. Tuurlijk, Nijland heeft fouten gemaakt, maar je kan een minstens zo’n lange lijst maken van zaken die ie wel goed heeft gedaan. Er zit simpelweg geen geld in de regio (net als in Limburg); de grootste werkgever van de stad is de universiteit en landelijke bedrijven gaan niet sponsoren, omdat ze dan eerst twee uur moeten rijden voor ze in hun skybox kunnen gaan zitten. Je kan beter vragen hoe het mogelijk is, dat we het al die jaren zo goed hebben gedaan. Het antwoord is voor een groot deel Nijland.
    Vind ik leuk
    Tommy10w +10
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:59
    Ben het hier als FcG supporter niet meer dan eens. Nijland voert een wanbeleid de laatste jaren en met het aantrekken van Jans als TD heeft die weer een vriendje op die positie.
    Heb het idee dat de chemie van Hans is uitgewerkt op de club, wil je doorgroeien dan moet je met iemand anders verder..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:55
    Omdat nijland van het binnengehaalde geld eerst de weer de tekortkoming moest aanvullen. Liet de beste spelers gaan en kon er vervolgens weinig voor terug halen. Met doan (als ze hem kopen) hebben we wel een goudhaantje in huis.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    Sponsje +16
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:26
    Waarom moeten de supporters in actie komen. De FC zou een eigen vermogen hebben van ongeveer 4 miljoen. Dan kun je zo'n speler toch gewoon kopen en dan weer verkopen voor pak hem beet 10 miljoen aan Ajax of MAC. Heb je je eigen vermogen dan ook weer flink verdubbeld.
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:34
    Eigen vermogen is geen banksaldo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:30
    Haha ja tuurlijk Hans. Wat een doorzichtige verkooppraatjes zijn dit weer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:50
    Nou nee, nijland heeft wel gelijk, 2016 had PSV hem in het vizier. En ook ajax erna. Was van korte duur deden er beiden niks mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:48
    Niet alleen ajax hoor, in 2016 had PSV hem ook op het oog. Alleen ging op het laatst niet door.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2269
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:58
    Zou Feyenoord hem ook in de gaten houden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:59
    Blijf maar lekker waar je bent want naar ajax moet je niet gaan.....kom je lekker de bank warm houden.
    Vind ik leuk
    Ekster +153
    dinsdag 20 maart 2018 om 09:59
    Waar speelt zivkovic tegenwordig?
    Vind ik leuk
    Micha EL +818
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:32
    Oostende dacht ik..
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +212
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:07
    Blijf nou maar gewoon nog een jaar bij Groningen kan voor je ontwikkeling geen kwaad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:15
    Buiten de transfersom moet hij ook nog een dik salaris eant buiten de EU....is volgens mij een tonnetje of 5....
    Vind ik leuk
    SimonSays +4658
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:18
    Da hedde gij goed geDoan!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1444
    dinsdag 20 maart 2018 om 10:30
    En Suarez was geen goudhaantje zeker ?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5962
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:36
    Ajax, koop deze jongen!
    Vind ik leuk
    Bhj +798
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:56
    "Hij zou heel goed het volgende goudhaantje kunnen worden van de club in navolging van spelers als Virgil van Dijk, Dusan Tadić, Filip Kostić en Arjen Robben"

    Hij vergeet Suarez even voor het gemak
    Vind ik leuk
    Molby +851
    dinsdag 20 maart 2018 om 13:02
    Marc Overmars bellen en vragen of hij die 2 miljoen op wil hoesten. Dan kan hij na 2 jaar FC Groningen naar Amsterdam komen. Blijkt ie niet goed genoeg te zijn dan is dat jammer maar wat is nou 2 miljoen euro als je 175 miljoen op de bank hebt staan.
    Vind ik leuk
    Ari as +206
    dinsdag 20 maart 2018 om 16:09
    Meteen in jong Ajax zetten en daarna presenteren als eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 01:04
    Ik heb nog nooit iemand gezien of gehoord, zoals Heer Bubuza, Heer Bubuza is een God in menselijke vorm. Mensen noemen hem de God op aarde. Mijn man bedriegt mij altijd en elke keer als ik hem zeg om te stoppen met vals spelen, zal hij overstuur raken en dreigen het huis te verlaten, hij blijft maanden bedriegen omdat hij de andere vrouw naar huis zal brengen als ik er niet ben. Ik hield zoveel van hem en wilde hem niet kwijtraken, maar tot mijn grote verbazing kwam ik op een dag terug van zijn werk en ontdekte dat hij zijn spullen nam en bij de andere vrouw ging wonen. Ik huilde en bleef een lange tijd alleen totdat mijn vriend op kantoor me vertelde hoe Lord Bubuza haar hielp om haar man terug te brengen na 6 jaar scheiden, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza via WhatsApp en vertelde hem mijn situatie en hij zei tegen mij: hij zal me helpen en mijn man zal terug komen en smeekt me op zijn knieën binnen 12 tot 16 uur. Ik deed alles wat Lord Bubuza me vertelde en tot mijn grootste vreugde gebeurde alles binnen 13 uur, precies zoals Lord Bubuza eerder zei. Mijn man kwam bij me terug en viel op zijn knieën huilend en smeekte hem hem te vergeven. Heb je hulp nodig? Neem nu contact op met Lord Bubuza via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of via de website: http://Lordbubuza.website2.me of via WhatsApp: +1 518 558 5109
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:47
    Hallo, ik ben Condilla Vincent Na in relatie te zijn geweest met Andid alles om hem terug te krijgen, maar alles wtyony omdat ja met mij, ik als tevergeefs, ik wilde hem zo veel vanwege de liefde die ik voor hem heb, vroeg ik hem alles, ik maakte brokemade-beloften, maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn vriend en zij stelde voor dat ik liever contact zou maken met een spreuk die me zou helpen het opnieuw te spellen, maar ik ben het soort dat nooit dacht dat ik aan het spelen was, ik had geen andere keuze dan te proberen, ik stuurde het spellingskanaal en hij vertelde me dat er geen probleem was dat alles goed zou zijn voor drie dagen mijn ex terug voor drie dagen, hij gooide de betovering en verrassend, op een dag was het rond 4:00 PM Mijn ex belde me, ik was zo verrast dat ik het gesprek had beantwoord en alles wat hij zei was dat het hem speet dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij en ging naar hem toe, dus we zijn weer gelukkig samen gaan leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iemand die ik ken die een relatieprobleem heeft, zo'n persoon kan helpen door te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellingcontrole die me hielp met mijn eigen probleem. e-mail: sindsdien heb ik beloofd dat iemand die ik ken die een probleem heeft met de relatie, ik zou nuttig zijn voor zo iemand door hem of haar door te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellingcontrole die me hielp met mijn eigen probleem. e-mail: sindsdien heb ik beloofd dat iemand die ik ken die een probleem heeft met de relatie, ik zou nuttig zijn voor zo iemand door hem of haar door te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellingcontrole die me hielp met mijn eigen probleem. e-mail: takutaegbedie@gmail.com of je kunt hem whatsapp op dit +15715709537 als je hulp nodig hebt in je relatie of in een ander geval.

    1) Liefdesspel
    2) Lost Love Spells
    3) Echtscheidingen
    4) Trouwrollen
    5) Typ games
    6) spreuken spreiden
    7) Bewijs een voormalige geliefde
    8.) U wilt gepromoot worden in uw Office / Lottery Spell
    9) Wil je je geliefde tevreden stellen?
    Neem contact op met deze geweldige man als je een probleem hebt met een permanente oplossing
    via takutaegbedie@gmail.com of whatsapp hem op dit +15715709537
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nijland: 'Touwtjes in handen, maar bij Ajax en City kennen ze hem ook goed'