Ten Hag: Werden afspraken niet nagekomen, dat mag niet en dat kan niet

    Ten Hag: "Werden afspraken niet nagekomen, dat mag niet en dat kan niet"

    dinsdag 20 maart 2018 om 21:08

    Erik ten Hag prijst zich gelukkig met de ruime overwinning op Sparta. De Amsterdammers kwamen nog wel 1-0 achter, maar wonnen uiteindelijk met 2-5.

    "Ja, natuurlijk. En dat op de verjaardag van Ajax", zegt Ten Hag tegen Ajax TV. "Het is altijd goed dat je jezelf een cadeau kunt geven. Dat hebben we de club en de fans gegeven. We zijn er heel tevreden mee."

    Michiel Kramer kopte Sparta op 1-0, maar daar schrok Ten Hag niet van. "Schrikken niet, maar je wilt natuurlijk altijd ageren en het initiatief hebben. We moesten achtervolgen en dat doen we liever niet. Het was ook te voorkomen geweest. Uit een spelhervatting. Er werden afspraken niet nagekomen, dat mag niet en dat kan niet. Het was goed dat we heel snel reageerden en dat vlekje hebben weggewerkt."

    Ten Hag maakt zich geen zorgen om het feit dat Ajax de wedstrijd wederom pas in de tweede helft naar zich toe wist te trekken. "Nee. Je weet dat tegenstanders zich instellen op Ajax. Dat deed Sparta ook. Ze speelden fel, met heel veel passie, georganiseerd en gokkend op de omschakeling. Dan weet je dat je de muur moet slechten en in een hoog tempo moet spelen."

    "Het was niet makkelijk. Het kunstgras was niet gesproeid. Dan is het lastig om tempo aan de bal te krijgen. We hebben het naar behoren gedaan. Met name ook de loopacties en de omschakelmomenten."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 21:09
    Helemaal niets helemaal niets helemaal niets in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:21
    Vind jij jezelf niet kinderachtig, of ben je 11?
    Dan begrijp ik het een beetje...
    Vind ik leuk
    zwollie +7284
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:00
    Hooguit 6 jaar
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:09
    Bob is met afstand de lulligste hier.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:11
    Bob?
    Vind ik leuk
    13 +11403
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:41
    Geen idee wie Bob is, maar ik ervaar Bluf als de meest simpele reaguurder, afgezien van die lieden die hier steeds kort aanwezig zijn met gore praat.
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:43
    Bob tuinen staat hier onder ergens.
    En die is echt het lulligste van allemaal
    Vind ik leuk
    13 +11403
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:48
    Zal nog ff kijken wie je bedoelt, maar nu kwam ik bij het scrollen eerst een Bluf tegen waarvan ik me afvraag of het wel de oude vertrouwde Bluf met steeds wisselend account is.
    Vind ik leuk
    13 +11403
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:52
    Zie hier maar 1 reactie en die valt wel mee. Misschien was er wel iets lulligers, maar nu niet meer in elk geval.
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    woensdag 21 maart 2018 om 00:51
    Klopt valt nu mee :-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    woensdag 21 maart 2018 om 09:18
    De wedstrijd voltrok zich in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:10
    Ik vind dat je hem na volgend jaar pas mag beoordelen. Dat Vd sar dit zo nodig nu wil doen, kost hem zn baan direct.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:16
    Wat een interview weer. Ze mochten blij zijn dat het geen 2-0 stond. Was erg slecht 1e helft. Daarna beter.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:26
    Was zeker slecht, en dat PSV kampioen wordt zegt genoeg over het Nederlandse voetbal.
    Bedoel ik niet denigrerend naar PSV toe hoor, want Ajax presteert nog beroerder.
    Het Nederlandse voetbal is om te huilen zo slecht!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:28
    Kinderen..kom.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:29
    ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:45
    Het word elk jaar minder. Absoluut. Ook onze omhoog geschreven talenten zijn echt niet zo goed als hier geschreven word vaak. Ik hoop het wel.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:49
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik onze talenten vaak ook meteen steengoed vind, maar helaas is dat niet zo.. hahahaha
    Maar ik blijf goede hoop houden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:53
    Dat is het probleem. Laat de talenten zich eerst eens wedstrijden lang goed presteren ipv dat ze na een paar goede acties gelijk het nederlands elftal worden geschreeuwd. Zie Kluivert bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:58
    Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor!
    Vind ik leuk
    3Bier +7610
    woensdag 21 maart 2018 om 10:08
    Ik trap er niet meer in. Ik beoordeel onze talenten in de toppers tegen PSV en Feyenoord en de Europese wedstrijden. Als ze in die wedstrijden uitblinken dan pas wordt ik enthousiast. Dan kan je zien dat De Ligt echt veruit het grootste talent is. Die bleef vorig jaar al op de been in Europa. De rest van die potjes in NL stelt geen ruk voor.

    Helaas dit jaar geen Europese potjes voor Ajax en PSV zodat de talenten niet goed getest worden. Eeuwig zonde.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    woensdag 21 maart 2018 om 13:24
    Ik ben dan een sukkel die er wel elke keer in trapt, ik kan er niks aan doen maar ik denk elke keer echt dat wij beter zijn dan dat wij zijn.
    Iets met onbewust niet realistisch zijn, denk ik..
    Vind ik leuk
    3Bier +7610
    woensdag 21 maart 2018 om 17:12
    Haha heeft meer met hoop te maken. Wij zijn zo wanhopig op zoek naar NL talent dat we denken dat als Kluivert Drumfries helemaal doordraait, we meteen denken dat het de volgende topper wordt. Ik wil Kluivert zien tegen een stugge slager uit het Oostblok. Of tegen een Portugese houthakker. Dan pas kunnen we oordelen of het wat is.

    Maar hoop doet leven!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    woensdag 21 maart 2018 om 19:26
    Hoop heb ik zeker, al is dat op niks gebaseerd hahahaha
    Wij zijn internationaal gewoon kinderen die tegen echte kerels spelen..
    Vind ik leuk
    BIuf +45
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:22
    Maar mensen snappen nog niet helemaal wat dit in feite betekent. Dit betekent wel het voorlopige einde van het 'voetbal-als-amusement'-idee.

    Onder Ten Hag zijn gewoon de regels van het moderne voetbal als basis genomen, in plaats van 'de techniek' en 'het publiek vermaken'. Dus, er moet gewonnen worden, en alles zal daartoe ten dienste gesteld moeten worden. Inclusief de heilige huisjes en de zogenaamde bühne filosofietjes als 'winnen alleen is niet voldoende, er moet ook mooi gewonnen worden'.


    Erik ten Hag laat feilloos zien dat dit laatste allang geen maatstaf meer is bij Ajax. Want was dat wel zo geweest, dan was Erik ten Hag al na een paar wedstrijden met pek en veren het dorp uit gereden. Maar dat gebeurt niet. Sterker nog, men begint Ten Hag al te omarmen. Logisch ook. Ten Hag gaat Ajax de titel weer terug geven.

    Maar denk niet dat dit gaat gebeuren met sprankelend spel of mooi voetbal. Tuurlijk, er zal zo nu en dan best eens wat te genieten zijn bij Ajax. Maar, meer dan een deel van een wedstrijd en soms wedstrijden achtereen totaal niet, zit er echt niet in. Niet met dit magere spelersmateriaal.

    En dat is dus de prijs die betaalt zal moeten worden. Want als je een vazal van Fred Rutten binnenhaalt, iemand die totaal niets met Ajax heeft en ook nooit heeft gehad en die is opgeleid en getraind als PSV trainer, dan moet je niet gaan verwachten dat die het Ajaxspel gaat leren aan Ajax. Die gaat PSV spel leren en propageren.

    Wen er maar vast aan. Maar dat zal snel gaan. Bij PSV weten ze echt wel wat nodig is om te winnen. En hoe je dat aanpakt. Dat gaan ze in Amsterdam weer snel genoeg merken. En winnen dat went nooit hoor. ook niet als het minder 'mooi' is om naar te kijken. Ook die zoete koek wordt gewoon geslikt in Amsterdam.

    succes met de concentratie. Zit er hoog in zou ik zeggen!

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:12
    Rutten?
    Vind ik leuk
    BIuf +45
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:28
    Ik neem aan dat je mijn boodschap begrijpt. Ik doel kwa zelfde teksten en zelfde visie over voetbal. Beiden een controlfreak en nemen nooit voluit risico's in het spel.. Met Ten Hag heeft Ajax een coach gehaald uit de Rutten stal. Ten Hag past niet in de Ajax speelstijl.
    Vind ik leuk
    JustH +14908
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:40
    Ik wacht het af, het zal blijken.
    De man heeft zijn koffers nog niet eens helemaal uitgepakt, of er wordt al geopperd dat hij weg moet.
    Vind ik leuk
    Mallerd +1747
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:28
    Waar komen al die kansloze accounts steeds vandaan, reageer gewoon ontopic en ga niet steeds lopen stoken en ruzie zoeken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14818
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:36
    Vraag ik mij ook steeds af, ik moet er niet aan denken om steeds weer een nieuwe account aan te maken.
    Maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die alleen maar willen zeiken en zieken.
    #kansloos
    Vind ik leuk
    Niels92 +22656
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:38
    Uit het hoekje succes supporters. Vorig seizoen zag je ze niet. Toen waren er verdacht veel Feyenoorders, nu het slecht gaan zijn alleen de echte Feyenoorders gebleven :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:34
    Opdrachten , taken, stratagie mee krijgen het veld in, man spelers worden gek van al dat gezeik op papier en mailtjes , laat voetballers eens voetballen.
    En Ten Hag het is interland week dus nu effe opzouten je mandje in
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:40
    Ik wordt gek van dom gelul over Er werden afspraken niet nagekomen, dat mag niet en dat kan niet. Met name ook de loopacties en de omschakelmomenten." Man Man Man
    Spelers krijgen zoveel onzin te horen buiten de wedstrijden dat dat verlammend werkt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:45
    Hou toch op man niemand neemt jou sireus zelfs de spelers niet die luisteren zelfs niet naar jou arogante krullebol
    Vind ik leuk
    zwollie +7284
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:01
    En niemand die jou serieus neemt knul
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 21:56
    Hoe armoedig en troosteloos en leeghoofdig om jezelf met dagaccounts te F5'en om je Ajax-obsessie te etaleren. Hoe is het mogelijk dat ongefundeerde haat het wint van voorkeur voor de eigen club?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    woensdag 21 maart 2018 om 00:00
    Immense verveling denk ik...
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2287