'Er was altijd iets als Oranje speelde: knieblessure, voetblessure, liesblessure'

'Er was altijd iets als Oranje speelde: knieblessure, voetblessure, liesblessure'

dinsdag 20 maart 2018 om 22:27

Stefan de Vrij is blij dat hij na vier jaar weer samen mag werken met bondscoach Ronald Koeman. Het afpakken van zijn aanvoerdersband in het seizoen 2013/2014 verandert daar niets aan, verzekert de centrale verdediger van SS Lazio.

Koeman besloot destijds om Graziano Pellè te bombarderen tot captain in Rotterdam-Zuid. De Vrij wil echter niet veel woorden vuil maken aan het geruchtmakende incident. "Ach, met iedereen kan je wel eens een akkefietje hebben", wordt hij door NU.nl geciteerd. De 26-jarige stopper is nog altijd vol bewondering over de nieuwe bondscoach. "Ik ken Koeman als een goede trainer die tactisch erg sterk is."

Onder de hoede van Koeman hoopt De Vrij uit te groeien tot een onmisbare Oranje-kracht. De ex-Feyenoorder droomt van het aanvoerderschap, maar hoopt bovenal fit te blijven. "Ik ben er de laatste tijd veel te vaak niet bij geweest", vindt De Vrij, die in september 2015 een zware knieblessure opliep tegen Turkije. "Heeft me een jaar gekost. En daarna was er ook vaak iets als Oranje bijeen kwam. Een voetblessure en vorig jaar weer een liesblessure. Maar nu gaat het gelukkig goed. (…) Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit in deze periode van het seizoen al 35 duels heb gespeeld."

Poll

Moet De Vrij de aanvoerder van Oranje worden?

(1492 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 22:30
Word een goed duo samen met van Dijk
Vind ik leuk
MojoRisin +7229
dinsdag 20 maart 2018 om 22:38
Of trio met De Ligt erbij..
Verwacht eigenlijk dat Koeman zoals Van Gaal zowel een 5-3-2 als een 4-3-3 wil kunnen spelen..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:39
De Ligt nog niet. Is nog minder dan die 2. Kan in de toekomst wel beter worden.
Vind ik leuk
MojoRisin +7229
dinsdag 20 maart 2018 om 22:41
Dat duurt niet lang meer hoor, het is nu alleen nog maar minder ervaring..
Vind ik leuk
feye88 +1860
dinsdag 20 maart 2018 om 23:49
Nou niet echt hoor. Minder in spelinzicht. Minder in fysiek (en ja hij is een beer voor zijn leeftijd, maar fysiek nog niet zo ver als de Vrij en van Dijk). En met name minder in concentratie.
Vind ik leuk
Vato75 +1495
dinsdag 20 maart 2018 om 22:58
Precies koeman speelde al 5-3-2 bij Feyenoord
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:30
De media doet er alles aan om onrust te creëren. Beetje kinderachtig
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:32
Wordt het nieuwe duo wel de Vrij en van Dijk?

Maar één van die twee wordt op korte termijn voorbij gestreefd door de Ligt. Dus die keuze voor dat duo, zou zomaar eens een keuze voor een hele korte periode kunnen zijn. De Ligt gaat echt een hele mooie carrière tegemoet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:38]
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:05
Dan moet de Ligt naar Juve 1 jaar. Het vak leren op dat niveau
Vind ik leuk
Sanders +2643
dinsdag 20 maart 2018 om 23:24
Doe effe normaal. De vrij en van dijk laten het op hoog niveau al lange tijd zien. Het hoogste niveau wat de ligt heeft gezien was of de wk kwalificaties waar die compleet faalde of de Europa league wat ook geen enorm niveau is en dat was maar kort.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:35
Onthoud je reactie en let op waar Matthijs de Ligt over 1 of 2 jaar staat.

Die jongen is op zijn 18e al aanvoerder van Ajax 1.
Vind ik leuk
feye88 +1860
dinsdag 20 maart 2018 om 23:51
Ja en? Ajax heeft een trainer die een domme keuze maakt om een 18-jarige aanvoerder te maken. Laat De Ligt zich nou eerst maar eens echt bewijzen zonder dat hij domme gele kaarten pakt of zijn concentratie weer eens verliest. Dit is nog de speeltuin waar hij speelt en hier is hij niet foutloos.
Dat hij talent heeft ziet iedereen. Maar hij heeft nog genoeg obstakels te overbruggen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:42
De Ligt,is groot talent,maar nog niet stabiel. 2 jaar verder zijn dan is hij er helemaal
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
En waar baseer je dit op? De Ligt kent een uitstekend seizoen en is de beste verdediger van de eredivisie op dit moment. De enige bij ajax die samen tagliafico en onana wekelijks zn niveau haalt en goed presteert. Qua ervaring snap ik je, maar ook daar is niks van te merken. Deze jongen maakt hele grote stappen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:51
En die verhalen hoorde ik vier jaar geleden al over hem. Dan moet je het nog maar even waarmaken, maar het lijkt erop dat hij dat nog echt gaat doen ook.

Die gaat gewoon 15 jaar in het Nederlands elftal spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:06
Onana????
Vind ik leuk
feye88 +1860
dinsdag 20 maart 2018 om 23:52
Hij heeft wel 8 kaarten gepakt. Daarnaast regelmatig grote fouten. Concentratieslippertjes zeg maar. Afgelopen weekend nog tegen Sparta. Had met een beetje kwade wil rood kunnen zijn.
Vind ik leuk
CPP +409
dinsdag 20 maart 2018 om 22:43
Hoe komen ze er nu weer bij om dit een 'Pelle-rel' te noemen??? Volgens mij raakte hij zijn band kwijt doordat hij voor zichzelf extra trainde zonder toestemming van de leiding van Feyenoord. Pelle had daar geen rol in behalve dat hij de band overnam (iemand moest het doen).
Vind ik leuk
Tim +2615
dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
Zegt toch wel iets wanneer Koeman, die er nota bene niet van houdt om een keeper of aanvaller als captain te hebben, Pelle ten faveure van jou de band geeft.
Vind ik leuk
feye88 +1860
dinsdag 20 maart 2018 om 23:53
Dat De Vrij op dat moment geen geschikte aanvoerder was. Dat zegt het inderdaad. Pelle had veel meer ervaring en een betere winnaarsmentaliteit. Tegenwoordig is De Vrij een beest en een van de beste verdedigers van Italie.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:50
De teloorgang van Oranje uiterst treffend geïllustreerd. Die knaap met tomahawk-coiffure komt Huis ter Duin niet meer in.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:50]
Vind ik leuk
13 +9056
dinsdag 20 maart 2018 om 23:12
Ik weet niet wie er wel of niet Huis ter Duin inkomen. Oranje traint en slaapt nu in Zeist op de campus.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 22:57
Cillissen
De Vrij - Van Dijk(C) - De Ligt
Hateboer Van Aanholt
Wijnaldum - Propper
Promes
Depay - Dost

Persoonlijk hoop ik hier op, heb er zowaar zin in te gaan kijken
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:09
Opstelling ziet er niet verkeerd uit! Ik zou denk ik ook zo beginnen.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:14
Denk helaas dat Strootman speelt en Wijnaldum is geen 6 of een 10. Dat is een geweldige rechtshalf met vrijheid. Dit team mist een goede nr 6 en een creatieveling al zou Frenkie dat wel kunnen volgend jaar als we pas echte wedstrijden spelen
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:31
Propper speelt bij zijn club nu juist als een soort verdedigende middenvelder/spelverdeler nummer 6. Wijnaldum moet je er bik zetten als box to box speler! Promes is de creatieve middenvelder.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:36
Wat forza VVV zegt. Met 3 centrale verdedigers zijn Propper en Wijnaldum ook meer CM dan CVM. Met Propper als verdeler en Wijnaldum die zich in de 16 moet melden
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 23:06
Lijkt me een prima aanvoerder! Blijft altijd rustig!
Vind ik leuk
Teo Smith +18129
woensdag 21 maart 2018 om 07:21
We hebben in ieder geval weer goede verdedigers... nu nog een spits en een eindtoernooi...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Er was altijd iets als Oranje speelde: knieblessure, voetblessure, liesblessure'