'Er was altijd iets als Oranje speelde: knieblessure, voetblessure, liesblessure'

    'Er was altijd iets als Oranje speelde: knieblessure, voetblessure, liesblessure'

    dinsdag 20 maart 2018 om 22:27

    Stefan de Vrij is blij dat hij na vier jaar weer samen mag werken met bondscoach Ronald Koeman. Het afpakken van zijn aanvoerdersband in het seizoen 2013/2014 verandert daar niets aan, verzekert de centrale verdediger van SS Lazio.

    Koeman besloot destijds om Graziano Pellè te bombarderen tot captain in Rotterdam-Zuid. De Vrij wil echter niet veel woorden vuil maken aan het geruchtmakende incident. "Ach, met iedereen kan je wel eens een akkefietje hebben", wordt hij door NU.nl geciteerd. De 26-jarige stopper is nog altijd vol bewondering over de nieuwe bondscoach. "Ik ken Koeman als een goede trainer die tactisch erg sterk is."

    Onder de hoede van Koeman hoopt De Vrij uit te groeien tot een onmisbare Oranje-kracht. De ex-Feyenoorder droomt van het aanvoerderschap, maar hoopt bovenal fit te blijven. "Ik ben er de laatste tijd veel te vaak niet bij geweest", vindt De Vrij, die in september 2015 een zware knieblessure opliep tegen Turkije. "Heeft me een jaar gekost. En daarna was er ook vaak iets als Oranje bijeen kwam. Een voetblessure en vorig jaar weer een liesblessure. Maar nu gaat het gelukkig goed. (…) Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit in deze periode van het seizoen al 35 duels heb gespeeld."

    Poll

    Moet De Vrij de aanvoerder van Oranje worden?

    (1493 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 maart 2018 om 22:30
    Word een goed duo samen met van Dijk
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:38
    Of trio met De Ligt erbij..
    Verwacht eigenlijk dat Koeman zoals Van Gaal zowel een 5-3-2 als een 4-3-3 wil kunnen spelen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:39
    De Ligt nog niet. Is nog minder dan die 2. Kan in de toekomst wel beter worden.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:41
    Dat duurt niet lang meer hoor, het is nu alleen nog maar minder ervaring..
    Vind ik leuk
    feye88 +2066
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:49
    Nou niet echt hoor. Minder in spelinzicht. Minder in fysiek (en ja hij is een beer voor zijn leeftijd, maar fysiek nog niet zo ver als de Vrij en van Dijk). En met name minder in concentratie.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:58
    Precies koeman speelde al 5-3-2 bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:30
    De media doet er alles aan om onrust te creëren. Beetje kinderachtig
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:32
    Wordt het nieuwe duo wel de Vrij en van Dijk?

    Maar één van die twee wordt op korte termijn voorbij gestreefd door de Ligt. Dus die keuze voor dat duo, zou zomaar eens een keuze voor een hele korte periode kunnen zijn. De Ligt gaat echt een hele mooie carrière tegemoet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:05
    Dan moet de Ligt naar Juve 1 jaar. Het vak leren op dat niveau
    Vind ik leuk
    Sanders +3768
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:24
    Doe effe normaal. De vrij en van dijk laten het op hoog niveau al lange tijd zien. Het hoogste niveau wat de ligt heeft gezien was of de wk kwalificaties waar die compleet faalde of de Europa league wat ook geen enorm niveau is en dat was maar kort.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:35
    Onthoud je reactie en let op waar Matthijs de Ligt over 1 of 2 jaar staat.

    Die jongen is op zijn 18e al aanvoerder van Ajax 1.
    Vind ik leuk
    feye88 +2066
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:51
    Ja en? Ajax heeft een trainer die een domme keuze maakt om een 18-jarige aanvoerder te maken. Laat De Ligt zich nou eerst maar eens echt bewijzen zonder dat hij domme gele kaarten pakt of zijn concentratie weer eens verliest. Dit is nog de speeltuin waar hij speelt en hier is hij niet foutloos.
    Dat hij talent heeft ziet iedereen. Maar hij heeft nog genoeg obstakels te overbruggen.
    Vind ik leuk
    CPP +738
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:43
    Hoe komen ze er nu weer bij om dit een 'Pelle-rel' te noemen??? Volgens mij raakte hij zijn band kwijt doordat hij voor zichzelf extra trainde zonder toestemming van de leiding van Feyenoord. Pelle had daar geen rol in behalve dat hij de band overnam (iemand moest het doen).
    Vind ik leuk
    Tim +4606
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
    Zegt toch wel iets wanneer Koeman, die er nota bene niet van houdt om een keeper of aanvaller als captain te hebben, Pelle ten faveure van jou de band geeft.
    Vind ik leuk
    feye88 +2066
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:53
    Dat De Vrij op dat moment geen geschikte aanvoerder was. Dat zegt het inderdaad. Pelle had veel meer ervaring en een betere winnaarsmentaliteit. Tegenwoordig is De Vrij een beest en een van de beste verdedigers van Italie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:57
    Cillissen
    De Vrij - Van Dijk(C) - De Ligt
    Hateboer Van Aanholt
    Wijnaldum - Propper
    Promes
    Depay - Dost

    Persoonlijk hoop ik hier op, heb er zowaar zin in te gaan kijken
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:09
    Opstelling ziet er niet verkeerd uit! Ik zou denk ik ook zo beginnen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:14
    Denk helaas dat Strootman speelt en Wijnaldum is geen 6 of een 10. Dat is een geweldige rechtshalf met vrijheid. Dit team mist een goede nr 6 en een creatieveling al zou Frenkie dat wel kunnen volgend jaar als we pas echte wedstrijden spelen
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:31
    Propper speelt bij zijn club nu juist als een soort verdedigende middenvelder/spelverdeler nummer 6. Wijnaldum moet je er bik zetten als box to box speler! Promes is de creatieve middenvelder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:36
    Wat forza VVV zegt. Met 3 centrale verdedigers zijn Propper en Wijnaldum ook meer CM dan CVM. Met Propper als verdeler en Wijnaldum die zich in de 16 moet melden
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +896
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:06
    Lijkt me een prima aanvoerder! Blijft altijd rustig!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31560
    woensdag 21 maart 2018 om 07:21
    We hebben in ieder geval weer goede verdedigers... nu nog een spits en een eindtoernooi...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws