'Er klonk al gefluit voor ik was ingevallen bij Feyenoord. Dat had invloed op me'

    'Er klonk al gefluit voor ik was ingevallen bij Feyenoord. Dat had invloed op me'

    woensdag 21 maart 2018 om 06:49

    Jean-Paul Boëtius vindt dat zijn sportieve dip te lang heeft geduurd. De Feyenoord-aanvaller begon goed aan zijn rentree in Rotterdam-Zuid, maar zakte daarna ver weg. Het leverde zelfs fluitconcerten op.

    "Het duurde lang. Te lang. Dan ga je piekeren en dat helpt je ook niet vooruit", zegt Boëtius in het Algemeen Dagblad. "Ja, als speler krijg je het gemor op de tribunes heus wel mee. En ik snap ook dat de mensen meer verwachten, dat is terecht. Alleen gefluit helpt niemand verder, ik blokkeerde echt een beetje. Het moest ook beter, dat wist ik. Maar soms klonk er al gefluit voor ik daadwerkelijk was ingevallen. Dat had gewoon invloed op me."

    Boëtius is daarom extra blij dat hij anderhalve week geleden scoorde tegen AZ. "Ik zat met mezelf in de knoop en de trainer zag dat ook. Je zoekt dan naar vertrouwen en dan helpen doelpunten en assists meer dan al het andere. Op trainingen gaat het vaak zo lekker, maar het gaat natuurlijk om wedstrijden."

    Velen hadden verwacht dat Boëtius net zoveel kon leveren als voor zijn vertrek bij Feyenoord. Uiteindelijk belandde hij op de bank. "Het was knokken om weer een kans te krijgen. Dat verliep aanvankelijk stroef. De trainer koos eerst voor Sam Larsson en later kreeg Bilal Basacikoglu de voorkeur. De trainer was niet tevreden over mij en daar had hij zeker een punt."

    Poll

    Is de kritiek op Boëtius terecht?

    (643 stemmen)

    Plaats een reactie

    Denhaag6 +693
    woensdag 21 maart 2018 om 06:52
    Zoveel stappen terug ten opzichte van Elia, matige speler.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 21 maart 2018 om 07:42
    We missen Elia ook ontzettend veel in De kuip ja als je vergelijking doet met boëtius.
    Larsson moet het nog waar maken maar die is op se goede weg terug tis te hopen dat hij zijn oude vorm weer terug krijgt en zn basisplaats weer bemachtigt.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6040
    woensdag 21 maart 2018 om 10:18
    Ik snap niet waar VP steeds dat verhaal van "net zoveel leveren als voor zijn vertrek" steeds vandaan haalt. Toen zat JP ook al op de bank.

    Heeft echt wel potentie, maar lijkt mentaal niet sterk genoeg.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2531
    woensdag 21 maart 2018 om 07:04
    Gefluit klinkt er altijd in de Kuip, heeft meer betrekking op de voetbal kwaliteiten van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1209
    woensdag 21 maart 2018 om 07:14
    Slecht verhaal dit zeg, jij zit zeker met regelmaat in de Arena waar je inmiddels gefluit gewend bent?
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2531
    woensdag 21 maart 2018 om 07:59
    Kom op zeg. Wees eerlijk, is toch niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2708
    woensdag 21 maart 2018 om 10:09
    Kom je wel eens in de kuip ?
    Vind ik leuk
    Horas +417
    woensdag 21 maart 2018 om 18:55
    Waarschijnlijk net zo vaak als Zijlstra in Rusland.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 21 maart 2018 om 07:45
    Je vrouw fluit jouw zeker uit omdat je een herssencapiciteit van een vis graad met je domme opmerking.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 07:53
    Zegt iemand met 4 taalfouten in 1 zin.....
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2531
    woensdag 21 maart 2018 om 08:00
    Hahahaha, jouw grammatica correleert aan de voetbal kwaliteiten van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:51
    Je naam is niet eens correct nederlands. Gevalletje dyslexie?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:25
    Dimitri niet doen, misschien heb je het niet door, maar net trok jij de racismekaart. Die kun je maar beter direct op de grond laten vallen en het vloerkleed erover schuiven. Het is niet sportief ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:29
    Wanneer heb ik dat gedaan dan? Het is toch Seizoenskaart en niet Seizoenkaart? Hij zegt dat iemand net zo dom is als een vis.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:43
    Sorry, ik dacht dat je reageerde op Kerim Hemdi. Kijk eens wat je opmerking dan zou uitwerken. Dus, mijn fout. Ik wil, met jou meelachen om iemand die ‘zorgvuldig’ een nickname uitzoeken en dan komen ze met... een grammaticale fout in hun nickie. Nogmaals, het is soms moeilijk te zien waarop iemand reageert en vooral, op wie, dus mijn excuses.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:47
    Geen probleem, ik ben ook niet van het racisme en het reageersysteem op VP is soms onduidelijk.
    Vind ik leuk
    13 +8921
    woensdag 21 maart 2018 om 11:48
    Een nickname kan een spelfout bevatten, geen grammaticale fout. En iemand die spelfouten of grammaticale fouten maakt, hoeft nog niet dom te zijn, ook niet als het een autochtoon betreft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1473
    woensdag 21 maart 2018 om 15:02
    Amen.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1000
    woensdag 21 maart 2018 om 10:32
    Nee het is geen racisme. Dat is nou een indicatie. Als iemand met een blindegeleidehond loopt denk je dat die gene blind is: ook géén racisme toch? Als iemand super slecht Nederlands schrijft dan is die niet zo goed in Nederlands, wat een aanzienlijke kans op dyslexie aangeeft (aangezien super veel mensen die indicatie hebben!!!). Is ook niet iets negatiefs.

    Wat het met het topic te maken heeft: geen idee.

    Ontopic; JP is juist weer waar die was voor zn vertrek: uit vorm op de bank. Ik heb echt geen verwachtingen meer van deze jongen om eerlijk te zijn. Wat ik me wel bedacht laatst; speelde die in België niet op rechts? Daar speelde hij best goed geloof ik...
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:47
    zie mijn correctie hierboven naar Dimitri toe. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Dat een reactie blijkbaar gericht lijkt op een direct daarvoor geplaatste reactie, maar dat het (onzichtbaar voor mij) is gericht op een reactie daarvoor en vaak ook behoorlijk daarvoor.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2708
    woensdag 21 maart 2018 om 19:27
    Dat heeft iedereen wel eens.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    donderdag 22 maart 2018 om 10:46
    Tnx
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 21 maart 2018 om 12:48
    Want jouw naam is zo gezond en goed voor de maatschappij laat mij eerder denken aan een ontsnapte TBS patiënt die zn tijd hier op VP probeert te verdoen.

    Dimitri molotovski
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:08
    Fair enough. Ik deed alleen een constatering. Als Karim met zijn tekst net zo dom is als de graat van een vis dan heb jij toch minstens dyslexie met al die typfouten in jouw tekst plus je gebruikersnaam. Dat mijn naam lijkt op een Rus in de TBS-kliniek is ook een feit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7747
    woensdag 21 maart 2018 om 09:45
    Gefluit is een uiting die je tot voor kort alleen maar hoorde bezigen door het theaterpubliek, zondag bij de middagvoorstelling van toneelgroep De Godenzonen van Abcoude-Noord.
    Je eigen spelers uitfluiten was, maar hopelijk is, iets waar Feyenoorders een pleurishekel aan hebben. Heeft echt niets met het gebodene op het veld te maken, we vinden het 'typisch Ajax-gedrag', we háten het gewoon.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Jordtt +1000
    woensdag 21 maart 2018 om 11:00
    Waarom doen jullie het dan? Als jullie het haten...
    Ik haat het ook overigens hoor.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7747
    woensdag 21 maart 2018 om 14:09
    Voor zover ik weet doen 'we' het niet. Al schijnt een groepje JP Boetius wel eens te hebben uitgefloten, zoals hier te lezen valt. Je zult dit normaliter niet meemaken in de Kuip.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +329
    woensdag 21 maart 2018 om 07:09
    Gefluit helpt niemand verder. Net als Boëtius zelf.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:27
    Goed gekozen man. Ik bedoel de naam.
    Vind ik leuk
    DEWEE +1930
    woensdag 21 maart 2018 om 07:15
    Als de trainers de spelers wijs kunnen maken dat ze doordeweeks wedstrijden spelen tegen zichzelf en in het weekend een training moet afleggen. Volgens mij krijgen we dan echt gala voetbal te zien van de eredivisie clubjes.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1000
    woensdag 21 maart 2018 om 11:01
    Jaa, en misschien kan Ten Hag Younes dán in de 'wedstrijden' belonen. ;-)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    woensdag 21 maart 2018 om 07:19
    Ga voetballen man in plaats van piekeren. Je kan echt wel wat.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1352
    woensdag 21 maart 2018 om 07:21
    Letterlijk 1x gebeurd, en toen was het gefluit voor Gio bedoelt die Larsson (de beste man die wedstrijd) eruit haalde...
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1443
    woensdag 21 maart 2018 om 07:22
    probeer is een man te passeren of een duel te winnen slapjanus.....
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:30
    Pjotr, hoeveel mensen in de hele eredivisie kunnen dan nog een man passeren? Dat niet kunnen is juist een probleem van de eerste orde. Het worden dus gewoon risicoloze passjes en daardoor gaat het vaak vreselijk fout. Dat treft niet alleen Boëtius, maar echt bijna elke club heeft ze.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 07:30
    Uitfluiten van je eigen spelers helpt nooit. Kijk ook naar andere spelers die uitgefloten worden. Al mogen ze best wel tegen kritiek mogen kunnen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3204
    woensdag 21 maart 2018 om 10:03
    Je hebt in ieder geval zelfreflectie, daar kunnen sommige spelers van andere clubs een puntje aan zuigen. Die blijven als ze een tijd slecht spelen nog volhouden dat ze fantastisch zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:24
    Weer een typisch Mikos Gouka artikel, lekker bashen op de club feyenoord als 'clubwatcher'. Ik ben er iedere wedstrijd en zit aan de kant waar ze warmlopen ,JP is echt nog nooit uitgefloten tijdens de warming up. Wel na weer een mislukte paas. Maargoed Mikos heeft weer zijn aandacht. Wat een laffe leugenaar is het toch.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:32
    Een watcher watcht, en zegt wat ie ziet. Meer niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:46
    Juist alleen zegt deze watcher enkel hetgene waarmee hij Feyenoord in een negatief daglicht kan plaatsen. Ik heb hem nog nooit op een compliment kunnen betrappen richting Feyenoord. Het is altijd enkel negatief-kritisch, nooit positief-kritisch. Vergelijk deze clubwatcher/Martijn Krabbendam met die van Ajax/PSV (Freek/Rik) en je snapt gelijk waarom die clubwatchers stukken meer volgers hebben en meer worden gewaardeerd door de clubs. Die zijn namelijk in eerste instantie fan en daarna journalist, zoals het hoort als Clubwatcher. Daar ben je nl voor aangesteld. Mikos is geen feyenoordfan, eerder een feyenoordhater.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19840
    woensdag 21 maart 2018 om 10:55
    Ja OK, daar kan ik wel in meegaan. Maar als club laat je zo’n man, een regelrechte schadepost, in je domein. Dat ben je niet verplicht. Ik ben het dus eens dat clubwachers voor een club waarde hebben als ze positief kritisch zijn. Kritiek mag, maar blijf positief. De club moet dus van deze man af, ze zijn dezelfden die gaan over wie in het clubdomein mogen en wie niet. Er wacht dus een grote klus, zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 11:23
    Nja, de clubwatcher wordt niet betaald door Feyenoord. Het enige wat ze kunnen doen is Mikos de toegang ontzeggen, maar dan loop je het risico dat de rest van de pers zich ook ermee gaat bemoeien.
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3857
    woensdag 21 maart 2018 om 13:26
    JP komt gewoon ontzettend te kort.
    Was in zijn eerste periode al matig en dat is niks veranderd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:23
    Ach gossie..kusje dr op?
    Vind ik leuk
    kees ee +478
    woensdag 21 maart 2018 om 15:47
    . . veel van die mensen die boetius uitfluiten (uitfloten) worden op 't werk ook regelmatig uitgefloten (door de baas??) en aan het eind van de maand is de "afrekening" 'n HEEL stuk lager !! . . . niet lullen, maar poetsen dus !!
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    woensdag 21 maart 2018 om 19:11
    Is het legioen een druk geworden ipv een steun?
    Er falen zoveel spelers, je zou het bijna denken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Er klonk al gefluit voor ik was ingevallen bij Feyenoord. Dat had invloed op me'