'Er klonk al gefluit voor ik was ingevallen bij Feyenoord. Dat had invloed op me'

'Er klonk al gefluit voor ik was ingevallen bij Feyenoord. Dat had invloed op me'

Gepubliceerd: woensdag 21 maart 2018 om 06:49wo 21-03-2018 om 06:49

Jean-Paul Boëtius vindt dat zijn sportieve dip te lang heeft geduurd. De Feyenoord-aanvaller begon goed aan zijn rentree in Rotterdam-Zuid, maar zakte daarna ver weg. Het leverde zelfs fluitconcerten op.

"Het duurde lang. Te lang. Dan ga je piekeren en dat helpt je ook niet vooruit", zegt Boëtius in het Algemeen Dagblad. "Ja, als speler krijg je het gemor op de tribunes heus wel mee. En ik snap ook dat de mensen meer verwachten, dat is terecht. Alleen gefluit helpt niemand verder, ik blokkeerde echt een beetje. Het moest ook beter, dat wist ik. Maar soms klonk er al gefluit voor ik daadwerkelijk was ingevallen. Dat had gewoon invloed op me."

Boëtius is daarom extra blij dat hij anderhalve week geleden scoorde tegen AZ. "Ik zat met mezelf in de knoop en de trainer zag dat ook. Je zoekt dan naar vertrouwen en dan helpen doelpunten en assists meer dan al het andere. Op trainingen gaat het vaak zo lekker, maar het gaat natuurlijk om wedstrijden."

Velen hadden verwacht dat Boëtius net zoveel kon leveren als voor zijn vertrek bij Feyenoord. Uiteindelijk belandde hij op de bank. "Het was knokken om weer een kans te krijgen. Dat verliep aanvankelijk stroef. De trainer koos eerst voor Sam Larsson en later kreeg Bilal Basacikoglu de voorkeur. De trainer was niet tevreden over mij en daar had hij zeker een punt."

Poll

Is de kritiek op Boëtius terecht?

(643 stemmen)

Plaats een reactie

Denhaag6 +653
woensdag 21 maart 2018 om 06:52
Zoveel stappen terug ten opzichte van Elia, matige speler.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11970
woensdag 21 maart 2018 om 07:42
We missen Elia ook ontzettend veel in De kuip ja als je vergelijking doet met boëtius.
Larsson moet het nog waar maken maar die is op se goede weg terug tis te hopen dat hij zijn oude vorm weer terug krijgt en zn basisplaats weer bemachtigt.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
woensdag 21 maart 2018 om 10:18
Ik snap niet waar VP steeds dat verhaal van "net zoveel leveren als voor zijn vertrek" steeds vandaan haalt. Toen zat JP ook al op de bank.

Heeft echt wel potentie, maar lijkt mentaal niet sterk genoeg.
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2419
woensdag 21 maart 2018 om 07:04
Gefluit klinkt er altijd in de Kuip, heeft meer betrekking op de voetbal kwaliteiten van Feyenoord.
Vind ik leuk
Barry10 +1376
woensdag 21 maart 2018 om 07:14
Slecht verhaal dit zeg, jij zit zeker met regelmaat in de Arena waar je inmiddels gefluit gewend bent?
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2419
woensdag 21 maart 2018 om 07:59
Kom op zeg. Wees eerlijk, is toch niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3758
woensdag 21 maart 2018 om 10:09
Kom je wel eens in de kuip ?
Vind ik leuk
Horas +574
woensdag 21 maart 2018 om 18:55
Waarschijnlijk net zo vaak als Zijlstra in Rusland.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11970
woensdag 21 maart 2018 om 07:45
Je vrouw fluit jouw zeker uit omdat je een herssencapiciteit van een vis graad met je domme opmerking.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
woensdag 21 maart 2018 om 07:53
Zegt iemand met 4 taalfouten in 1 zin.....
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2419
woensdag 21 maart 2018 om 08:00
Hahahaha, jouw grammatica correleert aan de voetbal kwaliteiten van Feyenoord.
Vind ik leuk
Blindsy +18801
woensdag 21 maart 2018 om 09:45
Gefluit is een uiting die je tot voor kort alleen maar hoorde bezigen door het theaterpubliek, zondag bij de middagvoorstelling van toneelgroep De Godenzonen van Abcoude-Noord.
Je eigen spelers uitfluiten was, maar hopelijk is, iets waar Feyenoorders een pleurishekel aan hebben. Heeft echt niets met het gebodene op het veld te maken, we vinden het 'typisch Ajax-gedrag', we háten het gewoon.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 09:46]
Vind ik leuk
Jordtt +1542
woensdag 21 maart 2018 om 11:00
Waarom doen jullie het dan? Als jullie het haten...
Ik haat het ook overigens hoor.
Vind ik leuk
Blindsy +18801
woensdag 21 maart 2018 om 14:09
Voor zover ik weet doen 'we' het niet. Al schijnt een groepje JP Boetius wel eens te hebben uitgefloten, zoals hier te lezen valt. Je zult dit normaliter niet meemaken in de Kuip.
Vind ik leuk
DonQuichot +322
woensdag 21 maart 2018 om 07:09
Gefluit helpt niemand verder. Net als Boëtius zelf.
Vind ik leuk
mcmodd +26992
woensdag 21 maart 2018 om 10:27
Goed gekozen man. Ik bedoel de naam.
Vind ik leuk
DEWEE +2759
woensdag 21 maart 2018 om 07:15
Als de trainers de spelers wijs kunnen maken dat ze doordeweeks wedstrijden spelen tegen zichzelf en in het weekend een training moet afleggen. Volgens mij krijgen we dan echt gala voetbal te zien van de eredivisie clubjes.
Vind ik leuk
Jordtt +1542
woensdag 21 maart 2018 om 11:01
Jaa, en misschien kan Ten Hag Younes dán in de 'wedstrijden' belonen. ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
woensdag 21 maart 2018 om 07:19
Ga voetballen man in plaats van piekeren. Je kan echt wel wat.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
woensdag 21 maart 2018 om 07:21
Letterlijk 1x gebeurd, en toen was het gefluit voor Gio bedoelt die Larsson (de beste man die wedstrijd) eruit haalde...
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 07:30
Uitfluiten van je eigen spelers helpt nooit. Kijk ook naar andere spelers die uitgefloten worden. Al mogen ze best wel tegen kritiek mogen kunnen.
Vind ik leuk
Zultkop +6615
woensdag 21 maart 2018 om 10:03
Je hebt in ieder geval zelfreflectie, daar kunnen sommige spelers van andere clubs een puntje aan zuigen. Die blijven als ze een tijd slecht spelen nog volhouden dat ze fantastisch zijn.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 10:24
Weer een typisch Mikos Gouka artikel, lekker bashen op de club feyenoord als 'clubwatcher'. Ik ben er iedere wedstrijd en zit aan de kant waar ze warmlopen ,JP is echt nog nooit uitgefloten tijdens de warming up. Wel na weer een mislukte paas. Maargoed Mikos heeft weer zijn aandacht. Wat een laffe leugenaar is het toch.
Vind ik leuk
mcmodd +26992
woensdag 21 maart 2018 om 10:32
Een watcher watcht, en zegt wat ie ziet. Meer niet.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 10:46
Juist alleen zegt deze watcher enkel hetgene waarmee hij Feyenoord in een negatief daglicht kan plaatsen. Ik heb hem nog nooit op een compliment kunnen betrappen richting Feyenoord. Het is altijd enkel negatief-kritisch, nooit positief-kritisch. Vergelijk deze clubwatcher/Martijn Krabbendam met die van Ajax/PSV (Freek/Rik) en je snapt gelijk waarom die clubwatchers stukken meer volgers hebben en meer worden gewaardeerd door de clubs. Die zijn namelijk in eerste instantie fan en daarna journalist, zoals het hoort als Clubwatcher. Daar ben je nl voor aangesteld. Mikos is geen feyenoordfan, eerder een feyenoordhater.
Vind ik leuk
mcmodd +26992
woensdag 21 maart 2018 om 10:55
Ja OK, daar kan ik wel in meegaan. Maar als club laat je zo’n man, een regelrechte schadepost, in je domein. Dat ben je niet verplicht. Ik ben het dus eens dat clubwachers voor een club waarde hebben als ze positief kritisch zijn. Kritiek mag, maar blijf positief. De club moet dus van deze man af, ze zijn dezelfden die gaan over wie in het clubdomein mogen en wie niet. Er wacht dus een grote klus, zo?
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 11:23
Nja, de clubwatcher wordt niet betaald door Feyenoord. Het enige wat ze kunnen doen is Mikos de toegang ontzeggen, maar dan loop je het risico dat de rest van de pers zich ook ermee gaat bemoeien.
Vind ik leuk
Jeroenvk94 +3836
woensdag 21 maart 2018 om 13:26
JP komt gewoon ontzettend te kort.
Was in zijn eerste periode al matig en dat is niks veranderd.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 14:23
Ach gossie..kusje dr op?
Vind ik leuk
kees ee +923
woensdag 21 maart 2018 om 15:47
. . veel van die mensen die boetius uitfluiten (uitfloten) worden op 't werk ook regelmatig uitgefloten (door de baas??) en aan het eind van de maand is de "afrekening" 'n HEEL stuk lager !! . . . niet lullen, maar poetsen dus !!
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 21 maart 2018 om 19:11
Is het legioen een druk geworden ipv een steun?
Er falen zoveel spelers, je zou het bijna denken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws