'Scouts van Barcelona op de tribune tijdens oefenduels Nederlands elftal'

    'Scouts van Barcelona op de tribune tijdens oefenduels Nederlands elftal'

    woensdag 21 maart 2018 om 08:43

    Matthijs de Ligt wordt tijdens de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal tegen Engeland en Portugal bekeken door scouts van FC Barcelona. Dat meldt El Mundo Deportivo in Spanje.

    Barcelona is serieus in de belangstelling voor De Ligt en stuurde een maand geleden ook al een scout naar Nederland toe, toen Ajax speelde tegen PEC Zwolle. De club bekeek toen niet alleen De Ligt, maar ook Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Justin Kluivert.

    Tijdens de oefenwedstrijden van Oranje hoopt Barcelona een beter beeld te krijgen van De Ligt, die het tegen Engeland en Portugal op moet nemen tegen spitsen van hoog niveau, áls hij in de basis wordt gezet door bondscoach Ronald Koeman. Voor De Ligt zou het een ultieme test zijn om zich te bewijzen tegenover de Barça-scouts.

    Barcelona heeft De Ligt al een tijdje op het lijstje staan. De club heeft de achttienjarige Ajacied dit seizoen al meerdere wedstrijden aan het werk gezien, waarin hij een goede indruk heeft gemaakt. El Mundo Deportivo vraagt zich af hoe De Ligt zich staande weet te houden tegenover Cristiano Ronaldo.

    Gerard Piqué en Samuel Umtiti lijken verzekerd van hun plek bij Barcelona, maar Thomas Vermaelen en zomeraanwinst Yerry Mina hebben geen zekerheid. Vermaelen kan volgens Spaanse berichten bijtekenen, maar Mina wordt wellicht verhuurd. Daardoor zijn er bij Barcelona kansen voor De Ligt.

    Plaats een reactie

    Ou Sou Baa +374
    woensdag 21 maart 2018 om 08:45
    Gewoon nog 2 jaar blijven
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:52
    Dat is helaas een utopie denk ik zo :(
    Vind ik leuk
    035 +3631
    woensdag 21 maart 2018 om 08:46
    Mooi toch als mensen helemaal vanuit Spanje komen kijken naar onze spelers? :-)
    Vind ik leuk
    Bdog +4893
    woensdag 21 maart 2018 om 08:51
    Nou inderdaad, maar misschien vinden ze daar binnenkort ook wel de satellietverbinding uit......
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:49
    Gewoon doen man lekker met de keepert ballen op pompen voor Messi en co
    Vind ik leuk
    040-077 +829
    woensdag 21 maart 2018 om 08:49
    Speelt hij wel als van Dijk en de Vrij fit zijn?
    dat zou een 5-3-2 betekenen.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2620
    woensdag 21 maart 2018 om 08:56
    Liverpool of Tottenham is een veel betere stap dan Barcelona. Grotere kans op speeltijd. En Barca betaald net zo makkelijk 100 miljoen wanneer Pique met pensioen gaat. Dan is de Ligt nog pas 22-23.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:03
    Varane was ook niet zo oud bij Real Madrid toen hij begon te spelen, dacht ik. Wellicht dat Matthijs het aankan.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:35
    Alleen zijn ze niet altijd blij met Varane. Maakt nog weleens klungelige fouten die je afleert als je véél wedstrijden speelt rond je 18/19 jaar. Hij moest nog lang wachten op die speelminuten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    woensdag 21 maart 2018 om 09:01
    Ik denk dat de meeste supporters van Ajax willen dat Matthijs de Ligt nog bij Ajax blijft. Nou, dan moeten ze nu de grote trom gaan roeren, want het gaat wel om Barcelona, een club met een echte portemonnee en helemaal goed gevuld. Als de Ajaxsupporters nu de grote bek opentrekken naar hun bestuur en de grote broek die ze altijd denken aan te hebben, werkelijk gaan vullen, dan hebben ze nog misschien een klein kansje. Het volgende scenario zie ik, geen Ajacied maar een echte voetballiefhebber, voor me ontrold worden: Er komt op zeker moment een persverklaring, zo ongeveer in de trant destijds ten aanzien van Sànchez. “Helaas, Thijssie was niet te houden voor Ajax. Al dat geld dat hij kan verdienen kunnen we niet betalen :-( We krijgen een redelijke vergoeding en hebben een doorverkooppercentage proberen vast te stellen. We laten hem met lede ogen gaan. Het komt er op neer dat Ajax in de onderhandelingen te Ligt bevonden zal worden. Ja, tegen grote clubs is het ook moeilijk vechten toch?
    Vind ik leuk
    pietprecies +2392
    woensdag 21 maart 2018 om 09:10
    Tja.. ik zie dat niet zo snel gebeuren. Deze zomer of volgende zomer zal hij wel vertrekken in een door jou geschetst scenario.

    Al ben ik het niet eens met jouw “te licht” bevonden in de onderhandelingen.

    Natuurlijk was Sanchez al van grote klasse maar 40 mil voor een verdediger uit de ED is gewoon heel veel geld en dat heeft Overmars prima gedaan. Zelfde met Milik en een aantal andere spelers.

    Daarbij was Sanchez ook al met zn hoofd in Londen. Die technisch directeur van Tottenham is een notoire hard-ass die in Overmars een behoorlijk gelijke heeft gevonden.

    Enfin, spelers van dergelijk kaliber kan je gewoon lastig vasthouden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    woensdag 21 maart 2018 om 10:00
    Ja, op wat kleine nuances na kan ik me in jouw mening wel vinden. De kleine nuances? Ja, je zegt dat deze of volgende zomer hij wel zal vertrekken in zo’n scenario. Deze zomer, daar had ik het over, zijn we het dus wel over eens toch? En dan heb je het over 40 miljoen, het bedrag waarvoor Sánchez wegging. Het is al heel wat realistischer dan de 80 miljoen waarop ik hierboven reageerde, maar even kijkend naar die 40 miljioen. Dan moeten we Sánches naast De Ligt zetten en vergelijken. Sánchez was ouder, een stuk ervarener en had al veel, van wat ik noem, statuur. Niemand bij hele grote clubs twijfelde. Als je die kan krijgen voor 40 miljoen ben je niet alleen spekkoper, je bent al op de helft van het seizoen zeker vaan veel, heel veel minder tegendoelpunten. Daar stond hij gewoon in zijn eentje garant voor en er was in heel Nederland ook overeenstemming over. Dan de Ligt, 18 jaar, wellicht binnenkort 19. Hoeveel seizoenen ook al weer in het eerste van Ajax? Foutloos verdedigend? Ik ben het met iedereen eens, we mogen, zelfs met het Nederlands elftal blij zijn met Matthijs. Maar zijn we het ook eens over zijn waarde, zijn foutloze verdediging in het Nederlandse elftal? Dan vind ik voor buitenlandse clubs 40 miljoen wel heel veel geld, zelfs bij heel grote clubs hebben ze gevoel voor humor, je hoort ze hier in Zuid-Amerika, in Spanje, in Italië en zelfs tussen de vormpjes, schepjes en harkjes in dat mooie zand, heel lang en heel hard ongecontroleerd lachen. Nu al.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:11
    Het betreft ook alleen geruchten. Er zullen ongetwijfeld scouts naar deze wedstrijden komen kijken, pers heeft een paar spelers bedacht waar ze wel geïnteresseerd in zouden kunnen zijn. Vorig seizoen werd steeds geschreven dat Barcelona geïnteresseerd was in Sanchez. Zelfde verhaal, selectie verjongen. Als dat klopte hadden ze afgelopen zomer echt wel meer geboden dan de 40 miljoen waarvoor hij nu vertrokken is. Qua speler, leeftijd en ervaring had ik het logischer gevonden als ze Sanchez hadden opgehaald. Ik vind de ligt echt een heel groot talent maar ik kan me niet voorstellen dat je als internationale topclub Sanchez laat lopen en een jaar later hetzelfde bedrag of meer betaald voor de ligt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    donderdag 22 maart 2018 om 10:07
    Eerstziendangeloven, je ziet het nu wel in een ander topic. Barca vindt het veel te veel geld. Lees ook daar maar mijn reactie.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17130
    woensdag 21 maart 2018 om 09:03
    Die zijn we dus kwijt straks..
    Vind ik leuk
    peinke +1832
    woensdag 21 maart 2018 om 09:05
    Die gaat niet eens spelen, dus een onzinbericht!
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    woensdag 21 maart 2018 om 09:05
    De stap van Ajax naar Barcelona is wel erg groot. Dat wordt op de bank zitten en daarna verhuurd worden. Met alle respect voor Mathijs maar hij moet echt nog wel stappen maken wil hij op het niveau pique, Ramos, Kompany, Varane komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:07
    Stappen en jaren ervaring. Om van de Ligt met de namen die jij noemt nu al te vergelijken is natuurlijk niet fair
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    woensdag 21 maart 2018 om 09:12
    Is ook niet fair. Daarom moet hij ook nog niet naar Barcelona gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:14
    Die mag idd nog minimaal 2 jaar bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:37
    Juist niet. Kan Ajax nu makkelijk aan. Maakt die knullige fouten niet echt meer. Hij kan beter naar de Europese subtop gaan. 2 jaar daar alles leren en dan naar Barca rond zijn 20/21 jaar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    woensdag 21 maart 2018 om 10:04
    Die knullige fouten zie je hier (?) echt niet meer. Maar met een transfer naar het buitenland, bijvoorbeeld Barcelona hebben we het niet over ‘hier’. In het tweede van Barcelona zal hij al op zijn tenen lopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:27
    Nou bij dat tweede team valt we mee. Ik bedoelde op de fouten in de Eredivisie. Bij het Nederlands elftal eerst maar eens laten zien hoe ver hij is. Hij moet leren van zijn fouten. Dat heeft hij gedaan. Laat dan maar op een hoger niveau zien hoe goed hij kan worden. In Nederland heeft hij het tot nu toe vrij makkelijk met een tactiek zoals van Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 09:07
    Als Barcelona komt ben je kansloos als clubs in Nederland. Die spelen altijd CL en worden vaak kampioen. Zou alleen nog niet verstandig zijn om daar heen te gaan.
    Vind ik leuk
    pietprecies +2392
    woensdag 21 maart 2018 om 09:13
    Nee precies. Matthijs is erg talentvol en voor zn leeftijd erg goed maar het is nog geen Sanchez die ff naar de zwaarste competitie gaat en vanaf dag 1 dragende kracht in de basis in de verdediging is.
    Vind ik leuk
    Laliga +1771
    woensdag 21 maart 2018 om 09:19
    Ajax is bij voorbaat kansloos , had gelezen dat het zijn droomclub is . En wie garandeerd die jongen als die nee zegt tegen barca dat ze nog een keer langskome?? Die gaan ook verder kijken dan en wellicht halen ze iemand anders .
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19744
    woensdag 21 maart 2018 om 09:24
    Met alle respect, maar ik snap niet dat er scouts van het niveau Barcelona voor v.d. Beek op de tribune zitten. Een degelijke speler, maar echt van het niveau Klaassen. En ik denk dat we allemaal mogen concluderen dat Klaassen absoluut niet het niveau heeft van Barcelona.

    Dat ze voor de andere drie talenten op de tribune zit kan ik eerder begrijpen.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +33
    woensdag 21 maart 2018 om 09:42
    Scouts doen niet anders, cd at wil nog niet zeggen dat ze voor een specifieke speler komen.
    Ze reizen van wedstrijd naar wedstrijd ,dat is hun werk
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    woensdag 21 maart 2018 om 10:09
    Dat gaat echt wel gerichter dan jij hier zegt Hans. Scouten is duur en je kunt maar beter serieus op zoek gaan, en op bezoek gaan, naar wat ‘mogelijk’ interessant is.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +33
    donderdag 22 maart 2018 om 10:11
    klopt maar clubs als Barca hebben scouts gewoon op de loonlijst staan. Ik wilde niet zeggen dat ze zomaar een potje voetbal gaan bekijken. Natuurlijk volgen ze spelers en in sommige gevallen is dit al heel concreet maar in vele gevallen wordt een speler ook een heel seizoen gevolgd.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19787
    donderdag 22 maart 2018 om 10:49
    Man, we zijn het helemaal eens. Maar denk jij dat scouts altijd vrijwilligers zijn? Ik deed het een poos, vond het heerlijk maar zonder een normaal salaris en onkostenvergoeding was ik aan zo’n zware baan niet begonnen. Kijk achter de schermen, de scouts van onze clubs zijn, zeker in de eredivisie, mensen die gewoon betaald krijgen voor hun werk.
    Vind ik leuk
    karel34 +48
    woensdag 21 maart 2018 om 09:54
    ajax gaat geen champions league halen dus hij is uit geleerd in NL.

    is een hele stabiele jongen dus past hij perfect in Barcelona.

    voor Ajax en ons jammer maar is dit is niet tegen te houden
    Vind ik leuk
    Mallerd +1689
    woensdag 21 maart 2018 om 10:10
    40 miljoen en Yerry Mina erbij prima deal.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:47
    In mijn ogen is er geen enkele speler van niveau in Nederland die zo zou kunnen instappen bij een grote club in het buitenland.
    Maar ik snap zo'n jongen ook wel als barca komt voor je, dan zeg je geen nee,
    maar ja dan speel je voorlopig niet in een eerste elftal, en moet je hard eraan werken om het eerste te halen.
    Vind ik leuk
    Koalabeer +347
    woensdag 21 maart 2018 om 10:49
    Frenkie de Jong en De Ligt naar Barca. Zou wel mooi zijn.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    woensdag 21 maart 2018 om 11:13
    Heeft meer ervaring nodig dit betekend dus dat Europees voetbal noodzaak is om de Ligt te behouden en ervaring te laten op doen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3205
    woensdag 21 maart 2018 om 11:33
    Alles bij de Ligt gaat momenteel erg snel maar ik hoop dat hij niet snel vertrekt bij Ajax. Bij deze jongen zit gewoon een goede kop op die zelfkritisch durft te zijn en die eigenschap hebben maar weinig talenten.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16743
    woensdag 21 maart 2018 om 12:02
    Barca scouts alle clubs af. Ze pikken de beste spelers eruit en die mogen strijden voor een plekje in Barca 1. En die weg is heeeeeeel lang en de concurrentie is moordend. Je werkt je wedstrijden af bij Barca 2. Zijn ze niet overtuigd van je dan wordt je verhuurd. Je bent als spelers handelsobject.
    Vind ik leuk
    Gerro +5427
    woensdag 21 maart 2018 om 14:10
    Moet dit nu elke week vermeld worden dat er scouts voor hem op de tribune zitten we weten het onderhand wel. Daarnaast het is gewoon standaard dat er wekelijks scouts op de tribune zitten bij topclubs in nederland,dat wil nog niet zeggen dat ie is vertrokken.
    Vind ik leuk
    Cookee +8771
    woensdag 21 maart 2018 om 18:30
    Spaanse kranten moeten ook vol. En de correspondent krijgt weer wat geld als hij de Ligt noemt, dan stijgen de beurskoersen... leer mij die cyclus kennen.. ons kent ons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Scouts van Barcelona op de tribune tijdens oefenduels Nederlands elftal'