Blind haalt zijn gelijk: Werd destijds weggehoond vanwege keuze voor Matthijs

    Blind haalt zijn gelijk: "Werd destijds weggehoond vanwege keuze voor Matthijs"

    woensdag 21 maart 2018 om 14:39

    Danny Blind kreeg in zijn periode als bondscoach van het Nederlands elftal veel kritiek voor het laten debuteren van Matthijs de Ligt in het cruciale en verloren duel met Bulgarije. De ex-keuzeheer denkt dat de criticasters nu wel anders denken.

    "Ingegeven door blessures kwamen we bij Matthijs uit. Hij was vierde keuze, maar in mijn ogen er wel klaar voor", zegt Blind nu over die situatie in Voetbal International. "Het liep anders dan gehoopt en gedacht, maar nu, een jaar later, ziet eenieder zijn specifieke kwaliteiten."

    "Ik werd destijds weggehoond vanwege mijn keuze voor Matthijs. Daar lijken veel mensen inmiddels wel van terug te komen", aldus Blind. De Ligt heeft er inmiddels drie interlands op zitten. Na het drama tegen Bulgarije kwam hij nog in actie in de oefenduels met Marokko en Roemenië, de laatste interland die Oranje speelde. De Ligt zit in de selectie van de nieuwe bondscoach Ronald Koeman voor de oefenduels met Engeland en Portugal.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    dhrwobo +23487
    woensdag 21 maart 2018 om 14:49
    Nee Blind, leuk dat je zag dat De Ligt een talent was... maar jij hebt hem als bondscoach veel te vroeg gebracht in een cruciaal duel. En daarin heeft hij gefaald. Dus de kritiek van Nederland op jou was meer dan terecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:51
    Inderdaad wat bezielde hem om onervaren Ligt op te stellen in zo een belangrijk wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Gordito +194
    woensdag 21 maart 2018 om 17:26
    Door twee beginnersfouten van de Ligt hebben we verloren van de Bulgaren en zijn daardoor het WK misgelopen. Dat valt de Ligt niet aan te rekenen maar de keuzeheer wel, natuurlijk. Onvergeeflijk, Blind.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4683
    woensdag 21 maart 2018 om 17:53
    ongelooflijk dit! tuurlijk zag iedereen dat het een talent was, alleen bracht ie m veel te vroeg. dat hij nou z'n gelijk probeert te halen, laat zien dat ie echt geen idee heeft waar hij het over heeft....
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:59
    Dat valt De Ligt wel aan te rekenen, maar hij deed ook maar wat hij kon.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    woensdag 21 maart 2018 om 20:50
    Mannetje had 167 minuten eredivisie weg toen hij tegen Bulgarije moest starten.
    Dat geintje had hem zijn carrière kunnen kosten.
    Ik kan me ook niemand herinneren die het De Ligt kwalijk nam dus wat die Blind nou weer loopt te piepen dat de meningen nu wel anders zullen zijn.... geen idee.


    Nou liep hij tegen een Bulgaar die er weinig van kon maar gewoon 2x scoorde. Stel je de ellende eens voor als ze Berbatov destijds nog hadden gehad.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    vrijdag 23 maart 2018 om 00:14
    Dus eigenlijk zeggen jullie, dat iedere fout die een speler maakt, de schuld is van een trainer?
    Volgens mij ben je schuldig als je iemand opdracht geeft om een fout te maken.
    En dat doet een trainer dan weer niet.
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    woensdag 21 maart 2018 om 14:53
    Klopt, maar het heeft hem ook gevormd en sterker gemaakt en eigenlijk alleen maar beter...

    Dus om in de woorden van Willem van Hanegem te zeggen elke nadeel heeft zijn voordeel ;-)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15297
    woensdag 21 maart 2018 om 14:57
    En wat had Oranje daar precies aan?
    Gewoon een verschrikkelijk domme beslissing van de visionair Blind. Hij zal maar binnen je organisatie werkzaam zijn.....
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12400
    woensdag 21 maart 2018 om 15:08
    Daarnaast kun je ook vragen:
    Wat had de Ligt eraan?

    De jongen heeft toen echt wel een tikkie gekregen hoor.

    Prachtverhalen over leermomenten etc. zeggen mij weinig.
    Bedoelen ze er daarmee dat als er nog een jaar gewacht was, dus tot ongeveer nu, dat hij dan komende week dezelfde fouten had gemaakt omdat hij dat "nog niet geleerd had"?

    Nou gaat er bij mij niet in. Hij was er een jaar geleden niet klaar voor en het Nederlands elftal (die andere 10) die waren ook niet klaar voor een debutant met het niveau de Ligt van toen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15297
    woensdag 21 maart 2018 om 15:15
    Dat had hij ook niet, maar je komt gewoon opdraven als je wordt opgeroepen. Dat kun je de Ligt ook helemaal niet kwalijk nemen. Maar de keuze van Blind wel. En zoals je zelf al aangeeft heeft dat natuurlijk een tikje opgelevert. Helemaal door de wissel tijdens rust.
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    woensdag 21 maart 2018 om 17:11
    Want anders waren wij wel naar het WK gegaan hoor, we spelen prachtvoetval totdat Blind Matthijs opriep en het helemaal mis ging pfff
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15297
    woensdag 21 maart 2018 om 17:40
    Dat zullen we nooit weten. Wat we wel weten is dat het mede met de Ligt iig niet hebben gehaald.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 00:48
    Wat we vooral weten is dat het elftal ook zonder de Ligt hopeloos faalde.

    Met een goed elftal en de juiste spirit was de Ligt nooit zo door de mand gevallen.
    Het leidde de aandacht af van de echte problemen.
    Dat zo weinigen dat door hebben zeg...
    Vind ik leuk
    Leedz +6105
    donderdag 22 maart 2018 om 08:08
    Ze willen het niet door hebben want een Ajacied kan in een kwaad daglicht gezet worden
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:14
    Ik denk echt dat dat niet waar is hoor. Op basis van welke feiten zou je zoiets vermoeden?

    In het verleden werden de piepjonge niet Ajacieden Kongolo en Willems toch ook gewoon geselecteerd? Willems speelde volgens mij op zeventien jarige leeftijd het ek2012... En niet eens als vierde keuze... Dat laatste was de Ligt wel...
    Vind ik leuk
    FootyFan +110
    woensdag 21 maart 2018 om 14:57
    Erger nog, hij heeft hem er ook nog in de rust afgehaald. Hij had die jongen mentaal kunnen vermoorden door die wissel. Gelukkig is De Ligt sterk teruggekomen en heeft Blind, gelukkig, alleen onze WK-kansen vermoord.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +321
    woensdag 21 maart 2018 om 14:57
    Heeft de Ligt die wedstrijd gefaald? Heeft het team als collectief gefaald of heeft Blind gefaald?
    Iemand die nul interlands op z'n naam heeft staan kan in mijn ogen niet zo maar falen. Of is jou kritiek alleen aan Blind gericht? Dan ben ik het zeker met je eens.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15297
    woensdag 21 maart 2018 om 15:04
    In het opnemen van de Ligt heeft er maar eentje gefaald en dat is Blind. Moet gelijk denken aan dat glijgesprek tussen Bosz en Blind waarbij Bosz zei dat hij in de Ligt toekomstig oranjemateriaal zag. Dat ui Blind zal wel gedacht hebben: Volgende week is ook toekomst toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:07
    Ik vind dit vrij goedkoop. Had Advocaat Wesley Sneijder in 2003 in het kwalificatieduel tegen Schotland (6-0) ook niet moeten opstellen dan? Daar ging het toevallig wel goed. Het is makkelijk praten als het goed uitpakt, maar nog makkelijker als het slecht uitpakt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    woensdag 21 maart 2018 om 15:17
    Sneider zat toen al wat wedstrijdjes vaker in Ajax 1 en was al wat ouder
    Vind ik leuk
    FootyFan +110
    woensdag 21 maart 2018 om 15:18
    Keepers en centrale verdedigers kan je niet met andere posities vergelijken. 1 Fout kan en is vaak dodelijk op deze posities.
    Vind ik leuk
    Hyena +28346
    woensdag 21 maart 2018 om 15:09
    Volledig mee eens dat De Ligt te vroeg werd gebracht bij Oranje. Blind heeft die avond bijna het grootste talent van Nederland mentaal gebroken. Niet alleen door hem op te stellen in een veel te cruciale wedstrijd, maar hem dan ook nog te wisselen in de rust. Godzijdank is Matthijs verstandiger dan Danny zelf en is hij er sterker uitgekomen. Het is niet niks om op die leeftijd heel Nederland over je heen te krijgen.

    Echter, heeft niet alleen De Ligt gefaald die avond. De rest van het elftal liet hem ook gruwelijk in de steek en waren voortdurend in geen velden of wegen te bekennen. Het middenveld verdedigde niet mee en verloren constant balverlies (met name de rampzalig slechte Strootman, die ik nog slechter vond dan Matthijs), waardoor de verdediging veel te zwaar onder druk kwam te staan. En ook de verdediging stond hem als jonge jonge ook nauwelijks tot niet bij. Zo'n BMI stond ook steeds lekker te slapen.

    Ben het dus eens met je dat Matthijs die wedstrijd nooit had mogen beginnen, maar het was zeker niet alleen zijn fout dat het misliep die pot. Die andere tien waren ook zeker minstens zo verantwoordelijk voor het debacle.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:44
    Ben ik het niet mee eens, er waren weinig alternatieven. En de ligt was de 4e keus zoals hij zelf ook aangeeft
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:15
    Had nooit vierde keus mogen zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:18
    Wie wel dan de tuinman ofzo?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:21
    Op dat moment in ieder geval niet De Ligt.
    Nu hoort hij bij de beste twee of drie van Nederland
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:25
    Dus kun je zeggen dat het goed voor zijn ontwikkeling is geweest. Op dat moment hadden we niet beter
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:27
    Ja, kunnen ze jou er ook wel neerzetten. Is goed voor je ontwikkeling.

    Clubliefde maakt Blind
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    woensdag 21 maart 2018 om 15:51
    Ja hij maakte een fout, maar om daar de coach op af te branden?
    En wat Blind zegt, hij was op dat moment vierde keus.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 21 maart 2018 om 15:54
    Precies dat.
    Vind ik leuk
    035 +5069
    woensdag 21 maart 2018 om 18:43
    Jij hebt In ieder geval 130 duimpies gescoord. Jij bent dus de enige winnaar. Popitaal diet het nog steeds goed op VP.......
    Vind ik leuk
    Molby +844
    woensdag 21 maart 2018 om 19:27
    Lazer toch op man, alsof Mattjijs de Ligt verantwoordelijk was voor het niet kwalificeren van Oranje voor het WK. Spelers als Wijnaldum en Strootman die de hele kwalificatiereek gefaald hebben terwijl ze het elftal hadden moeten dragen. Ik mag hopen dat Koeman ze daarvoor nu op de bank zet. Eigenlijk had ie ze helemaal niet op moeten roepen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13371
    woensdag 21 maart 2018 om 22:14
    Leuk dat je zo'n jongen af wilt zeiken. Maar noem dan ook Strootman die ook in een belangrijke wedstrijd de fout inging waardoor we verloren. Held, scoren over de rug van de ligt.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    woensdag 21 maart 2018 om 14:50
    Als nog lied je het team spelen als een oud wijf
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:55
    Gratis advies: vraag je schoolgeld terug, want het heeft geen enkel nut gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:24
    Lied? Hahahahaha dit is wel heel erg, hahahaha
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    woensdag 21 maart 2018 om 16:23
    Net zo erg als jou naam!!!! Haha
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4987
    woensdag 21 maart 2018 om 16:26
    Haha jij zet jezelf alleen maar voor lul hier. Thanks voor de fun!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    woensdag 21 maart 2018 om 17:17
    Door een type fout ? Heb je lang over moeten na denken of niet
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 00:56
    Herstel die fout dan, het kan eenvoudig.

    Als je hem herkent tenminste...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:50
    Meneer Blind probeert het allemaal nog even goed te maken?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:51
    Gelijk? Nee die domme beslissing om Ligt op te stellen heeft ons de WK gekost ..
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    woensdag 21 maart 2018 om 15:00
    Volgens mij was het WK toch al haast een onmogelijke opgave . Wat niet wil zeggen dat hij de Ligt op had moeten stellen.
    Dan nog even over de specifieke kwaliteiten van de Ligt. Ik heb ze nog niet ontdekt een goede voetballer niet meer en niet minder. Voordat iedereen weer over me een valt laten we over een jaar of 3 kijken waar hij dan staat.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    woensdag 21 maart 2018 om 15:02
    Daar waren anders nog 10 kneuzen zonder mentaliteit en inzet voor nodig
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    woensdag 21 maart 2018 om 15:05
    Of de 2 fouten van De Ligt ons het WK hebben gekost is lastig te zeggen maar het heeft zeker onze kansen heel erg verkleind...

    Maar wat ik van iedereen hier niet lees is wie ze dan wel hadden opgesteld?
    Iedereen was geblesseerd en hij eigenlijk alleen voor Hoedt kunnen kiezen, maar die speelde een paar dagen later in een wedstrijd zonder druk tegen Italië en ging net zo hard 2x in de fout waardoor we die wedstrijd verloren. Was dat dan de oplossing geweest? Geen idee maar net zo min weet je of dit ons het WK heeft gekost...
    Enige reden waarom hij het niet had moeten doen was omdat het risico groot was dat die jongen dusdanig in de put had kunnen zitten dat zn carrière een stuk minder snel was gegaan. Maar deze jongen is mentaal ijzersterk, ik ken weinig jongens die zo sterk in hun schoenen als hem
    Vind ik leuk
    Sanders +3516
    woensdag 21 maart 2018 om 15:51
    Aké
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    woensdag 21 maart 2018 om 18:33
    Die had toen ook nog nul wedstrijden voor Oranje gespeeld... en volgens iedereen ging het erom dat De Ligt niet mocht debuteren in zo een belangrijke wedstrijd.
    Hij zat zelfs niet bij de selectie maar dat vond ik wel jammer.
    Vind ik leuk
    Sanders +3516
    woensdag 21 maart 2018 om 19:48
    ja qua oranje ervaring stonden die gelijk, maar hij had toen al wel meer ervaring op zich en daarbij ook nog eens in de premier league wat al een zee aan verschil is met de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    woensdag 21 maart 2018 om 19:56
    Ben het wel met je eens hoor, al was het mij om t even wie van de 2 zou spelen en is het achteraf...
    Maar het ging mij meer om het feit dat heel veel reageren dat De Ligt niet had moeten spelen maar bijna niemand zegt dan wie zijzelf hadden geselecteerd ;0)
    Vind ik leuk
    Sanders +3516
    woensdag 21 maart 2018 om 20:04
    ja daar noem je wel wat. Hier op vp reageren inderdaad erg veel mensen maar domweg mee als schapen zonder verder na te denken.
    Vind ik leuk
    hantayo +993
    donderdag 22 maart 2018 om 15:53
    Hij was een van de meest succesvolle oranje-jeugdspelers, en toen kon ie ook al aardig voetballen dus. Maar hij blijft altijd wat onder de radar . Ik denk omdat ie al lang niet in Nederland speelt. Ook nu moet ie op de bank plaats nemen, en dat is jammer want met van Dijk staat er dan wel wat.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 00:58
    Strootmans' falen in elke wedstrijd.

    Zeker niet die 45 minuten met de Ligt...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 14:52
    Op dat moment was het inderdaad een volkomen verkeerde beslissing.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3945
    woensdag 21 maart 2018 om 14:54
    Wat is je gelijk halen toen de Ligt dramatisch in de fout ging? Gelul van de bovenste plank Blind(e). Jouw schuld dat we niet naar het Wk gaan.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 14:55
    Ik kom daar helemaal niet van terug. Die jongen was daar toen niet aan toe. Voor hetzelfde geld had ie m helemaal kapot gemaakt. Gelukkig staat die jongen extreem sterk in zijn schoenen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    woensdag 21 maart 2018 om 14:57
    Toen Blind hem liet debuteren was hij er nog lamg niet klaar voor.. Nu wel.

    Destijds maakte Blind een vergissing met grote gevolgen door de Ligt te laten debuteren..
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 01:05
    De Ligt speelde prima in moeilijke Europese wedstrijden en was - als gememoreerd - vierde keuze. Bovendien een miserabele tegenstander.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    woensdag 21 maart 2018 om 14:58
    Eigenlijk was je gewoon een kei van een bondscoach.. wat een inzicht had je, De Ligt oproepen na 5 basiswedstrijden bij Ajax... eigenlijk heb jij gewoon voor z'n doorbraak gezorgd! (En weet ik weer waar ik mijn nickname aan te denken heb, Teletubbie!).
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    woensdag 21 maart 2018 om 17:27
    Haha grappug.
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    woensdag 21 maart 2018 om 15:00
    Hoe dom kan je zijn;
    toen was de Ligt er nog niet klaar voor. Toen maakte hij teveel fouten. Dat jij hem opstelde was fout. Probeer dan nu niet recht te praten. Je hebt gefaald.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    woensdag 21 maart 2018 om 15:01
    Nog even en dan was je ook een goede trainer, wat een gek die blinde vink. Kon je niet langer verstopt onder je steen blijven!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2910
    woensdag 21 maart 2018 om 15:07
    En door je andere 100 foute / verkeerde keuzes.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1162
    woensdag 21 maart 2018 om 15:09
    wat een dom gelul van die BLIND , toen had deze jongen te weinig ervaring
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5509
    woensdag 21 maart 2018 om 15:09
    En riedewald ipv van dijk en narsingh ipv promes en toornstra ipv zyech enz.

    Nee blind deed het fantastisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:14
    Wat een gelul van Blind, helemaal verkeerde keuze toen. Het ontbrak er nog net aan dat hij Frenkie de Jong toen niet heeft geselecteerd.
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    woensdag 21 maart 2018 om 15:15
    Blind, hij was er destijds nog lang niet klaar voor na 4 optredens in Ajax 1.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:16
    Zo triest dit. De Ligt was er totaal nog niet klaar voor. Blind is de slechtste bondscoach ooit. Waarom wilt hij zijn gelijk halen terwijl iedereen weet dat hij een stomme fout maakte om zo'n speler toen op te stellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:16
    .... nee Danny,,.... daar komen deze mensen niet op terug; De Ligt toen en nu is een wereld van verschil,.. .. .je had voor routine moeten kiezen, prutser!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:16
    Kreeg hij niet tegen Marokko ook een rode kaart? En niemand zei dat hij slecht was, alleen dat het te vroeg was om hem te laten debuteren.
    Vind ik leuk
    RR12 +419
    woensdag 21 maart 2018 om 15:19
    Blind haalt paar dingetjes door elkaar en denkt zijn gelijk te kunnen halen nu. Blind is de schuldige van het mislopen van t WK door oa de Ligt veel te vroeg te laten debuteren. Wat een zelfingenomen kwal is die gast ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:23
    Gewoon onverantwoord om zo een overvaren speler op te stellen Oranje is geen speelbal of een schoolreis of ene stage. Dat men deze scholletje nog zit te verdedigend man man.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    woensdag 21 maart 2018 om 15:27
    Mensen vinden hem NU goed genoeg. Dat betekent niet dat ze het nu ook eens zijn met de beslissing die blind TOEN nam.
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    woensdag 21 maart 2018 om 16:07
    Dan had Blind tegen Bulgarie ook met Kluivert etc kunnen beginnen toch?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3373
    woensdag 21 maart 2018 om 19:32
    Precies, of met een 11 jarige die over 15 jaar misschien goed genoeg is.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    woensdag 21 maart 2018 om 15:31
    De keuze DESTIJDS was nog steeds vreselijk.
    Vind ik leuk
    pos +8660
    woensdag 21 maart 2018 om 15:32
    Vermoeiende man die Blind. Een speler van die leeftijd en met zo weinig eredivisiewedstrijden in de benen laat je debuteren in een vriendschappelijk potje. Zoals nu met Til bijvoorbeeld. Niet in een cruciaal duel om WK-kwalificatie.
    Vind ik leuk
    Cappie +6945
    woensdag 21 maart 2018 om 15:35
    God, wat ben je dan een prutser Blind. Toen was De Ligt er zeker nog niet klaar voor. Alsof hij toen niet een paar hele dikke fouten heeft gemaakt en alsof jij hem toen niet zelf ook gewoon wisselde...

    Maar ja, hij heeft zeker talent. Maar dat hadden we toen niet nodig. We hadden een overwinning nodig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    woensdag 21 maart 2018 om 15:37
    Blind snapt er dus nog steeds geen ruk van
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    woensdag 21 maart 2018 om 15:40
    Verschil is dat de ligt nu een jaar eredivisie in de benen heeft en zich goed ontwikkeld.toen hij hem sellecteerde 4 wedstrijden en 0 internationale ervaring.
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    woensdag 21 maart 2018 om 15:46
    Scholletje komt weer uit zijn holletje...
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    woensdag 21 maart 2018 om 15:50
    blind had toen geen gelijk, . . en nu ook niet, te ligt was/is te ligt en dat was'ie zelf ruimschoots !?
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    woensdag 21 maart 2018 om 16:07
    Deze man is ongelooflijk. Totaal niet geschikt als bondscoach! En hij bewijst het nu weer. Verleden jaar was de LIgt er niet klaar voor met 3 wedstrijden in Ajax en dat bewees hij door 2 giga blunders en wellicht is hij nu na 1 seizoen Ajax er wel klaar voor. Al is het wel Mickey Mouse competatitie dat hij vooral heeft!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    woensdag 21 maart 2018 om 16:37
    Ja danny vast. Ga lekker ajax maar weer verkloten als vanouds.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    woensdag 21 maart 2018 om 16:44
    Danny "scholletje" Blind en gelijk krijgen, een unicum!!!
    Vind ik leuk
    13 +11398
    woensdag 21 maart 2018 om 16:47
    Blind kent geen schaamte.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:52
    Oja. Die wedstrijd waar de ligt in de eerste 5 min een blunder maakte en toen meteen 1-0 voor Bulgarije stond. Bovendien achteraf beslissende punten waardoor we het wk niet haalde.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4261
    woensdag 21 maart 2018 om 17:02
    Wat een eikel dit scholletje. Dankzij zijn keus voor de ligt hebben we het wk niet gehaald. De ligt was er destijds totaal nog niet klaar voor, dan kan je nu wel je gelijk proberen te halen maar het was toch echt de blunder van de ligt die het tegendoelpunt inleide
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    woensdag 21 maart 2018 om 17:24
    Nou het zit eel diep hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:26
    Jij was en bent de zwakste schakel en doet je naam eer aan blind
    Vind ik leuk
    PWRJC +182
    woensdag 21 maart 2018 om 17:27
    Pffff....
    Zielige poging om z'n gelijk te halen...

    Die jongen maakt reuzestappen, maar Oranje was op dat moment te hoog gegrepen. Kon De Ligt ook weinig aan doen. Hij werd voor de ratten gegooid en verzoop.... met dank aan de coach van dienst!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    woensdag 21 maart 2018 om 17:39
    Dus de uitschakeling ligt alleen aan blind en de ligt? Onder hiddink was het al een ramp.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:07
    Wát een kneus! En dat hij hier nog op terug durft te komen! Bah, wéér een gemist toernooi, puur door jouw arrogante opstelling/houding
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:28
    Tsja Blind. Het eeuwige scholletje.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    woensdag 21 maart 2018 om 18:42
    Nee Danny..

    Het veels te vroeg brengen van de Ligt, heb je de jongen meer mee verpest, dan goed gedaan, en déze fout was meer de drup die de emmer liet overlopen.

    De úiterst-stagnerende selectie voor Virgil van Dijk(tov Kenny Teté), was al pijnlijk genoeg. Een ingespeelde en ervaaren 'beer van een verdediger-in-vorm' toc wéér een talentje van Ajax, die het leuk deed dit seizoen...Het véle rouleren, zonder dat men nu echt wist wíe een beetje basisspeler was.

    "Ja die was geblesseerd'.. Had dan bv Hoedt opgesteld, die had iig internationale ervaring bij Roma, maar nee, die was 2e in de pikorde achter, wéér, jouw Ajax-oogappeltje(Ajacieden zouden bijna een hekel aan zichzelf krijgen door deze voorkeursbehandeling, kan me niet voorstellen dat... Neem deze de Ligt nu bv, had dat kereltje met rust gelaten toen en gewoon Hoedt genomen. Lekker bij Ajax laten ontwikkelen, en had Koeman hem nu precies, zónder vooroordeel, stempel, of zwart vlekje, opgeroepen, op het juiste moment! T ging Blind vooral om de éér om 'zo'n speler te laten debuteren: ontdekken voor het internationale voetbal'.. De prestige.

    Danny Blind is gewoon een faal-coach, die beter een ander soort baantje kan gaan zoeken. Wellicht inde voetballerij, omdat daar zn beste connecties liggen. Spelersmakelaar lijkt me wel wat voor hem.(past ook wel bij hem: achterbaks meeprofiteren van andermans kwaliteiten :P) Ik kan me niet voorstellen, vooral met dit soort uitspraken, dat iemand hém ooit nog weer voor een eerste elftal van een profclub zet iig.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 18:49
    Het was te vroeg Danny, je hebt gefaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 19:00
    In een jaar kan je veel leren
    Vind ik leuk
    soksa +1498
    woensdag 21 maart 2018 om 19:22
    "Ik werd destijds weggehoond vanwege mijn keuze voor Matthijs. Daar lijken veel mensen inmiddels wel van terug te komen"

    Deze qoute toont mijn inziens maar weer eens aan hoe incapabel Blind is. Er werd nooit gezegd dat de Ligt geen talent had. Sterker nog, hij werd door heel veel mensen (en niet alleen ajacxieden) benoemd tot grootste verdedigende talent dat Nederland heeft. Het punt was dat hij destijds 17 of net 18 was en ongeveer 4 wedstrijden in het 1e van ajax gespeeld had. Oranje is geen leerschool. Daar moet je er meteen staan. Zeker gezien hoe belangrijk die wedstrijd was is het heel goed te begrijpen dat een aantal mensen hun twijfels hebben over het opstellen van een 17/18 jarige speler die net 4 wedstrijden in het 1e heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    woensdag 21 maart 2018 om 20:51
    Iedereen doet alsof Oranje verloor door de Ligt. Volstrekte onzin. Het team faalde en die doelpunten waren niet eens fouten maar ongelukkige momenten. Kijk de doelpunten er nog maar eens op na.
    Blind heeft erg veel pech gehad en gezien het spelerspotentieel maakt het niet uit wie je er als bondscoach neerzet. We hebben helaas gewoon geen kwaliteit meer. Ook Koeman gaat zich met Oranje niet kwalificeren.
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    woensdag 21 maart 2018 om 23:44
    Team faalde? Wie was De bondscoach? Wie selecteerde spelers? En wie maakte er giga fouten? Blind is en was een nietsnut als coach! Dikkie Advocaat had ons bijna nog op het wk! Weg met blind! Is niet goed genoeg voor Telstar
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1125
    woensdag 21 maart 2018 om 21:34
    Hij was er toen absoluut nog niet klaar voor. Het was echt een volkomen belachelijke keuze.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 00:11
    lening! lening!! lening!!!Bent u op zoek naar een gerenommeerde en erkende particuliere lening bedrijf dat leningen voor kans verstrekt.Wij bieden alle soorten van leningen in een zeer snelle en gemakkelijke manier, persoonlijke leningen, autoleningen, hypothecaire leningen, studentenleningen, zakelijke leningen, investeringskredieten, consolidatie van de schuld en veel meer.Heb je door afgewezen banken en andere financiële instellingen?Heeft u een consolidatie lening of een hypotheek nodig? DAo niet meer eruit wij zijn hier om al uw financiële problemen een ding van het verleden.We lenen fondsen aan particulieren en bedrijven die financiële hulp tegen een tarief van 2% nodig.Geen Sofinummer nodig is en geen credit-check nodig, 100% gegarandeerd.Ik wil dit medium gebruiken om u te informeren dat we betrouwbare en ondersteunende hulp bieden en we zullen blij zijn om u te bieden een lening.Stuur ons dan een e-mail naar: (mariannelson2012@gmail.com) toe te passen voor een lening
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:39
    Blablabla
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 01:40
    Sowieso nog steeds te vroeg, in het buitenland lopen er nog steeds betere. In de toekoms maat nu nog niet
    Vind ik leuk
    Markus80 +2158
    donderdag 22 maart 2018 om 01:40
    Dat was ook echt een briljante keuze Blind. Dat had echt niemand anders gezien..............
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:22
    Hoe lang heeft het geduurt voor dat ze Van Dijk gingen selecteren ? Volgens iedereen was hij niet goed genoeg, 1 vriendjespolitiek daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 16:41
    Niks met talent te maken, maar met de ervaring can de Ligt..De keuze om Messi te selecteren op zijn 12e zal ook weggehoond worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blind haalt zijn gelijk: "Werd destijds weggehoond vanwege keuze voor Matthijs"