Fortuna reageert op aantijgingen Oliseh: Zijn allemaal bedoeld als rookgordijn

    Fortuna reageert op aantijgingen Oliseh: "Zijn allemaal bedoeld als rookgordijn"

    Gepubliceerd: woensdag 21 maart 2018 om 15:31wo 21-03-2018 om 15:31

    Fortuna Sittard zegt dat het blij is met hoe de arbitragezaak tegen Sunday Oliseh is verlopen. Dinsdag kwam de zaak voor bij de tuchtcommissie. Oliseh wilde een terugkeer als trainer bij de club afdwingen.

    Fortuna Sittard gaat er vanuit dat dit niet gaat gebeuren. "Het heeft er alle schijn van dat een terugkeer niet meer tot de mogelijkheden behoort, zo liet de Arbitragecommissie gisteravond al doorschemeren. Dat stemt ons voorzichtig positief", zegt voorzitter Isitan Gün op de website van Fortuna. "De aantijgingen die Oliseh en zijn raadsvrouw op tafel legden konden wij met overtuigend bewijs weerleggen. Ook zijn ze niet met enig bewijs gekomen die hun standpunten kracht bij konden zetten."

    "Het is gebleven bij woorden, zonder enig onderliggend document. Wij zijn altijd transparant geweest naar de KNVB en daarnaast worden wij onderworpen aan audits door een onafhankelijke partij. Als wij illegaal bezig geweest zouden zijn, dan was dit allang boven water gekomen. Dat is allemaal niet het geval. De aantijgingen, met name die over de illegale praktijken, zijn allemaal bedoeld als rookgordijn, om af te leiden van de kern van deze arbitragezaak: de door meneer Oliseh gewenste terugkeer en het ontoelaatbaar handelen in zijn functie als hoofdtrainer die dit in de weg staat. Dat lijkt zoals gezegd een gepasseerd station", aldus Gün.

    Lees ook: Oliseh onthult 'illegale Fortuna-praktijken': 'Wou geen zwart geld aannemen'

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17013
    woensdag 21 maart 2018 om 15:38
    As the world turns is er niks bij.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:40
    Ben je stiekem ruud lubbers? :p
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17013
    woensdag 21 maart 2018 om 15:44
    Ik mag hopen dat Ruud niet gedoemd is om als spook op VP te moeten reageren.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:47
    Haha echt he, de beste man heeft zijn beste tijd ook wel gehad. Nu een manusje van alles binnen de politiek
    Vind ik leuk
    Sil95 +11138
    woensdag 21 maart 2018 om 15:48
    Ruud Lubbers is al enige tijd niet meer onder ons. Paar weken terug overleden.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:49
    Oo echt waar? Zo oud was hij toch ook weer niet?
    Vind ik leuk
    Sil95 +11138
    woensdag 21 maart 2018 om 15:58
    Klopt. Nog geen 80 volgens mij. Heeft zelfs nog zijn nek uitgestoken dacht ik vorig jaar maart bij het formeren van een coalitie. Vond Lubbers altijd een heel fatsoenlijk man. Die politici van nu zouden qua stijl en fatsoen nog wel een voorbeeld aan Lubbers kunnen nemen. Maar ja , genoeg politieke praat.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:59
    Lubbers was zeker geen verkeerde.
    Idd genoeg politiek.
    Vind ik leuk
    HansVites +5238
    woensdag 21 maart 2018 om 16:44
    Dat was sarcastisch bedoeld toch dat Lubbers een fatsoenlijke man was?
    Die gast kon zijn handen niet thuishouden bij de vrouwelijke medewerkers van de VN
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:03
    Schijnbaar mag je alleen maar goede dingen zeggen over mensen die overleden zijn.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    woensdag 21 maart 2018 om 15:50
    Ehm...misschien zijn overlijden gemist een paar weken geleden?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:53
    Ja klopt heb ik even niet mee meegekregen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17013
    woensdag 21 maart 2018 om 15:51
    Voor als je het niet hebt meegekregen, hij is vorige maand overleden, dus zijn beste tijd zit er inderdaad op.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:39
    Goede tijden slechte tijden nee het leven spaart je niet
    Vind ik leuk
    SJD +309
    woensdag 21 maart 2018 om 15:41
    Soms geluk en soms (of eigenlijk best veel) verdriet..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:42
    Het is maar wat je er zelf van maakt.
    Vind ik leuk
    SJD +309
    woensdag 21 maart 2018 om 15:43
    Dat klopt maar toch heb je niet altijd grip op bepaalde life events
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:45
    Klopt helemaal.. Maar sommige mensen maken er zelf ook vrij weinig van, en dan zijn ze opeens heel zielig
    Vind ik leuk
    SJD +309
    woensdag 21 maart 2018 om 15:48
    Mee akkoord ! Ik neem aan dat jij en ik die mensen ook kennen of daardoor kenden als je begrijpt wat ik bedoel..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:50
    Ja zeker te weten!
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 21 maart 2018 om 15:41
    Zwart geld is toch juist bedoeld om uit de boeken te houden, anders ben je ook niet echt handig bezig.

    Tuurlijk is het terug keren een gepasseerd station want dat zal ook nooit meer werken dus dat de rechter dat ook zegt is logisch.

    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    woensdag 21 maart 2018 om 15:42
    Sorry maar als je iemand zwart wilt betalen ga je dat natuurlijk niet zwart wit op papier zetten. Bewijs stukken zullen er dus gewoon niet zijn, dat wil niet zeggen dat Fortuna niet schuldig is.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 21 maart 2018 om 15:48
    Maar ook niet dat ze schuldig zijn. Zonder bewijsstukken heeft Oliseh geen poot om op te staan en kan het zo einde carriere zijn. Je kan niet zonaar dingen roepen om iemand of in dit geval club in kwaas faglicht te stellen zonder enig bewijs of onafhankelijke getuigen. Denk dat meneer Oliseh gefeustreerd was dat hij buiten is gegooid en in zijn eer gekrenkt.maar om met zijn eigen woorden te eindigen, zo werkt dat in nederland,belgie en Duitsland niet.heb dit nog nooit meegemaakt ergens tot de heer Oliseh verscheen !
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    woensdag 21 maart 2018 om 16:19
    True.. In dit soort gevallen is het de vraag of het ooit boven water komt. Ben benieuwd of er anderen zijn die hun mond open doen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 21 maart 2018 om 16:49
    Ik denk sat dit uitgaat als een nachtkaars. Er is niet 1 persoon binnen de club die er rouwig om is.misschien een hand vol fans. Van de jeugdopleiding,waar ik meerdere keren per week kom, tot de koffiejuffrouw zijn de mensen blij dat hij er niet meer is. Ik vind wel dat Fortuna hem gewoon moet betalen waar hij recht op heeft.
    Vind ik leuk
    LeoFCG +77
    woensdag 21 maart 2018 om 15:42
    Maak er maar een documentaire over, wordt een leuk verhaaltje...
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    woensdag 21 maart 2018 om 15:45
    Hoezo zou je als trainer terug willen?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    woensdag 21 maart 2018 om 15:52
    Dat wil hij helemaal niet maar door te doen alsof zal de eventuele ontslag premie hoger uitpakken.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 15:57
    Algemene kwestie: waarom zie ik zoveel mensen zeggen, mijn club dit, of jouw club dat.... Ten eerste is de club niet van jou, ook niet een klein beetje omdat je een kaartje koopt..Ten tweede geven de clubs helemaaaaaal niks om de supporters, enkel om de inkomsten.

    Conclusie: maak je niet te druk om 'jouw' of 'zijn'' club en ga lekker fortnite spelen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 21 maart 2018 om 16:51
    Zeg jij we ,jou vrouw dat is hetzelfde principe. Is niets van jou bij.
    Vind ik leuk
    plein19 +2449
    woensdag 21 maart 2018 om 16:56
    Geloof meteen dat hij geen vriendelijke trainer is. En zijn opmerkingen over zwart geld klinken ook erg geloofwaardig
    Vind ik leuk
    hassel +812
    woensdag 21 maart 2018 om 17:23
    Een liegende negert, ben wel benieuwd naar de echte reden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws