Oliseh onthult 'illegale Fortuna-praktijken': 'Wou geen zwart geld aannemen'

    Oliseh onthult 'illegale Fortuna-praktijken': 'Wou geen zwart geld aannemen'

    dinsdag 20 maart 2018 om 22:02

    Sunday Oliseh heeft openheid van zaken gegeven over zijn geruchtmakende vertrek bij Fortuna Sittard. De Nigeriaanse trainer werd in februari ontslagen en betichtte de Limburgers vervolgens van 'illegale praktijken', waar hij zelf niet aan mee wilde werken.

    Oliseh heeft sindsdien niet laten doorschemeren met wat voor specifieke praktijken Fortuna zich bezighield, maar komt dinsdagmiddag met een onthulling. "Mijn assistenten en ik hebben geweigerd om met zwart geld uitbetaald te worden. De spelersgroep heeft ook geweigerd, maar ik ben de zondebok geworden", verklaart Oliseh in gesprek met FOX Sports. De Nigeriaan was naar de rechtbank gekomen voor de eerste zitting in de zaak die hij tegen Fortuna heeft aangespannen.

    Het woord is nu aan de rechterlijke macht, laat Oliseh weten. "Het bewijs en al het papierwerk zijn inmiddels overhandigd. Het is nu niet meer een kwestie van: Oliseh riep zomaar wat", aldus de trainer die er bewust voor gekozen heeft om langer te wachten met het naar buiten brengen van zijn beschuldigingen. "We wilden Fortuna niet beschadigen en we wilden de mensen binnen de club geen pijn doen."

    Lees ook: 'Oliseh-soap gaat door: Fortuna pestte trainer weg met koud water en slecht eten'

    Poll

    Denk je dat Oliseh de waarheid spreekt?

    (1912 stemmen)

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8534
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:05
    Wat een puinhoop bij Fortuna. Weet nou niet wie ik moet geloven. Ik denk beide een beetje...
    Vind ik leuk
    Niels92 +22574
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:07
    Net was het nog dat je naar Oliseh niet moet luisteren omdat ie harstikke gek is toch? :)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:13
    Ik zie dat het bij Fortuna zelf ook niet lekker ging en dat Oliseh harstikke gek is. Dus beide partijen geloof ik niet helemaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:16
    Hij word steeds milder, steeds meer twijfels lijkt he haha. Sommige mensen he niels
    Vind ik leuk
    Niels92 +22574
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:34
    Oliseh die vecht het niet voor niks aan :)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:51
    Het is niks milder geworden. Dus ik weet niet waar jij dit weer vandaan haalt.
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:07
    Jaren ellende,eindelijk weer een beetje potentie en dadelijk weer een dikke fiscus heffing en weer ellende.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:10
    Dit is de ellende die je je met dubieuze buitenlandse investeerders op de hals haalt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20529
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:58
    Als je een zwarte trainer haalt, dan betaal je ook zwart.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1274
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:32
    Nee nee nee kan je niet zeggen man. Met een knipoog misschien ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20529
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:33
    ok...knipoog :-)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    woensdag 21 maart 2018 om 07:44
    Een zwarte man als trainer dat mag wel gezegd worden door die witte man!
    Vind ik leuk
    Nova +1362
    woensdag 21 maart 2018 om 07:15
    Je humor is ook zwart en superdroog.
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:45
    iid wat een puinhoop,het gerucht zal nu ook wel komen dat Ajax Schuurs voor een deel zwart betaald heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat de spelers en trainers het een worst zouden zijn als ze zwart worden betaald als ze hun geld maar beuren en daar hoeft dan ook geen euro meer vanaf naar de fiscus.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    woensdag 21 maart 2018 om 07:45
    Volgende verhaal is dat het vals geld was zonder watermerk en dat de Western United het niet over wilde maken naar een zwarte rekening ergens in zwart Afrika
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:05
    Presteerd Fortuna eindelijk eens. Word er zoveel bagger over de club verteld. Jammer.
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +888
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:09
    Komt er zoveel bagger naar buiten***
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:06
    Kan hier mee alles wat afgelopen jaar is opgebouwd fortuna weer ver terug werpen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:06
    Hij is nu het zwarte schaap van Sittard
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:10
    Zal wel meevallen,als hij waarheid spreekt dan heeft fortuna meer en veel problemen,en Oliseh kan weer ergens gaan trainen want als Oliseh gelijk heeft dan heeft hij het als trainer top gedaan.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:17
    Pas op. Straks heb je Sylvana Simons nog achter je aan zitten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:19]
    Vind ik leuk
    pietprecies +4209
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:08
    Moddergooien over en weer.. zal wel een kern van waarheid in zitten maar Oliseh heeft er denk ik aan mee gedaan tot zn baantje op de tocht kwam
    Vind ik leuk
    JustH +14906
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:16
    Denk het niet Piet, als het waar is wat jij zegt doet hij zichzelf de das om.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +664
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:08
    Zwart geld, echt niet alleen in Limburg
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:10
    De Oliseh Soap neemt inmiddels mythomanische vormen aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:13
    Zwart geld lekker man!!!!
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:14
    Onvoorstelbaar jaren terug 2 fans met een staatlot geld gewonnen en aan FORTUNA gegeven.
    Dan heb je toch enorm spijt als fan er geld in pompt.
    Werkende burger prijs staatslot afgeeft en dan zwartgeld praktijken
    Vind ik leuk
    Hans Worst +764
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:23
    Zou ik voor mijn club nooit zomaar doen. Daarvoor zou ik garanties eisen, en misschien wel n functie in de club al naar gelang de hoogte van de prijs natuurlijk
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:37
    Geloo rond de 50.000€
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:04
    Wat voor functie? Chef worstenbroodje? ;)
    Vind ik leuk
    Ero +294
    woensdag 21 maart 2018 om 08:48
    Juist dat is het hele probleem. Iedereen die veel sponsort wil voortaan een functie. Terwijl ze geen idee hebben hoe een BVO te leiden.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +355
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:18
    Wat een onzin! :D 'Het bewijs' schijnt echt te belachelijk voor woorden te zijn. Dat er nog mensen zijn die deze mafkees serieus nemen :D Ik geloof dat alleen mensen buiten Limburg dit spannend vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:24
    Klopt, ik ben heel benieuwd hoe het verhaal echt in elkaar zit en of we daardoor nog een plekje kunnen stijgen op de ranglijst
    Vind ik leuk
    Juppes046 +355
    woensdag 21 maart 2018 om 18:06
    En wie is we? :)
    Vind ik leuk
    El Lobo +1887
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:22
    Ik weet niet of Sylvana de term 'zwart geld' wel accepteert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:27
    Ergens geloof ik zomaar dat dit waar kan zijn
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18908
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:28
    Oei! Dat zijn zware beschuldigingen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8409
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:29
    Hij geeft niet aan of de eigenaar zwart geld heeft aangeboden en/of die door eventuele sponsors etc is gedaan. Daarnaast speelt een van zijn assistenten bij een amateur team waar de spelers betaald krijgen na de wedstrijd en dat is ook niet wit. Daarnaast ken ik geen enkel bedrijf in NL waar er geen euro zwart betaald word. Ik dacht zelf dat fortuna aan matchfixing had gedaan aangezien er een jaar lang proffersionele gokkers op de tribune hebben gezeten maar sinds het verdwijnen van Oliseh deze ook zijn verdwenen. Ik denk niet dat de club zich veel zorgen hoeft te maken omdat er 16 punten die hij heeft aangedragen volgens lokale media van de tafel zijn geveegd.
    Vind ik leuk
    PRICE +32060
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:30
    Kevin Hofland,staps gewijs bij psv omhoog via trainer begin,stapt nu in misschien wel zinkend schip
    Vind ik leuk
    FSCeara +8409
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:37
    Dit gaat op niets uitdraaien. Als Oliseh nog recht heeft op betalingen dan zullen die worden voldaan en denk dat daarmee de kous af is. Van de betalingen can zwart geld moet hard bewijs zijn.gefilmd of opgenomen op geluid anders word dat moeilijk om hard te maken. We wachten maar weer 4 weken af.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8409
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:34
    Fortuna en Oliseh wachten af: uitspraak binnen vier weken
    De redactieGeplaatst opdinsdag 20 maart 2018 - 19:44
    De arbitragecommissie van voetbalbond KNVB zal binnen vier weken haar oordeel vellen over de door de Fortuna Sittard aangespannen zaak tegen Sunday Oliseh.
    De club en de Nigeriaanse coach slaagden er dinsdagavond, gedurende een ingelaste schorsing tijdens de zitting, niet in om een compromis te sluiten, waarop de commissie besloot dat zij zelf de knoop zal gaan doorhakken.
    Non-actief
    Fortuna wil via de zaak aantonen dat er voldoende reden is om het contract van Oliseh te ontbinden. De Sittardse clubleiding stelde de coach op 14 februari op non-actief, omdat hij zich over een langere periode zou hebben misdragen tegenover meerdere personen in de organisatie.
    Lees ook: Verwijten alom: Fortuna en Oliseh komen er niet uit

    Zwart geld
    De coach en zijn advocaat betichtten de club van illegale praktijken en wezen daarbij onder meer op zwart geld. Ook vindt de Nigeriaan dat de club hem een promotiebonus door de neus boort. Oliseh wil dan ook het seizoen afmaken als hoofdtrainer.
    Belastende verklaringen
    Fortuna verweerde zich onder meer met negentien belastende verklaringen aan het adres van de oefenmeester. Zo is volgens aanvoerder Perr Schuurs de sfeer significant verbeterd sinds de coach aan de kant is geschoven. Ook zou Oliseh keeperstrainer Sieb Dijkstra hebben uitgedaagd voor een gevecht.
    Vragen
    De commissie stelde aan het eind van de zitting nog enkele vragen, onder meer over het feit dat clubeigenaar Gün het contract van Oliseh, ondanks de strubbelingen, verlengde. Ook de al dan niet contante betalingen werden opnieuw ter discussie gesteld.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3930
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:40
    Ja de heren willen Fortuna kennenlijk op onorthodoxe manier naar de Eredivisie helpen...maar dat gaat niet zo dus!
    Vind ik leuk
    CPP +705
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:45
    Is natuurlijk onzin. De vergoedingen liggen vast in de contracten. Kan dus nooit zwart zijn of er moest vanaf begin al afspraak over gemaakt zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:19
    tenzij er onder de tafel extra bonusjes worden aangeboden.
    Vind ik leuk
    zomer +945
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:52
    Als dat waar is, dan is dat natuurlijk fraude. En zeker niet netjes tov van de overige teams. Vals spelen noemen we dat hier.
    Mocht het kloppen, geen genade en licentie intrekken
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    woensdag 21 maart 2018 om 07:56
    Hebben ze bij Twente ook niet gedaan
    Vind ik leuk
    Hesses +960
    dinsdag 20 maart 2018 om 22:54
    Zwart geld of n zwarte met geld ?

    No offence
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1291
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:49
    Als blijkt dat er zwart geld om gaat bij Fortuna, dan ligt er een moeilijke keuze bij de KNVB: onder het tapijt vegen (wat al bijna niet meer gaat met alle publiciteit) of doorpakken en alle clubs gaan onderzoeken. Dat laatste zou eigenlijk moeten, maar ik ben bang dat de hele voetbalpiramide dan uit elkaar valt. Het is immers een publiek geheim dat bij de topamateurs zwart meer verdiend kan worden dan in de (sub)top Jupiler League en bij sommige clubs zelfs meer dan in de Eredivisie. Dan moet je deze ook keihard aanpakken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 23:58
    Goede tijden slechte tijden....
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 01:51
    Als het waar is heeft oliseh daar zelf een strafbaar feit gepleegt door dit niet eerder te melden en te zwijgen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2414
    woensdag 21 maart 2018 om 06:47
    Fraude Sittard!!
    Ik hoop dat ze degraderen!
    Ik denk dat alle clubs zo'n beetje frauderen maar bij twente en nu Sittard zijn ze tegen de lamp gelopen
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    woensdag 21 maart 2018 om 10:05
    Beetje voorbarig dit.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29429
    woensdag 21 maart 2018 om 07:18
    Leuke soap. Vraag me echt af hoe dit eindigt.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +920
    woensdag 21 maart 2018 om 07:37
    Geen kattenpis dit.
    Vind ik leuk
    Arvin +2938
    woensdag 21 maart 2018 om 07:58
    Wou is geen woord. Wilde. Ook in quotes pas je fout Nederlands aan en dit is in de kop.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:10
    Hmmpff elke fkkn club....tot aan de zondag 4e klasse, net of ze dat niet weten.....kan zo 20 clubjes opnoemen in regio rdam zonder na te denken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:23
    doe dan..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 08:34
    Hahaha leuker dan Draadstaal.

    Elke keer dat de geelgroenen eindelijk uit de put lijken te kruipen, verprutsen ze het ook zelf weer.

    Hopelijk komen we ze tegen in de play-off promotie-degradatie.

    Was lachen met mvv vorig jaar. 20 jaar lang tweederangs, eindelijk een kansje op Eredivisie, en hup terug de poep in.



    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oliseh onthult 'illegale Fortuna-praktijken': 'Wou geen zwart geld aannemen'