Acht vaste Feyenoord-waarden ontbreken voor benefietduel; Larsson maakt rentree

Acht vaste Feyenoord-waarden ontbreken voor benefietduel; Larsson maakt rentree

woensdag 21 maart 2018 om 17:26

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst heeft tijdens de benefietwedstrijd tegen ADO Den Haag een basisplek ingeruimd voor twee talenten. Doelman Ramon ten Hove en middenvelder Jordy Wehrmann staan woensdagavond aan de aftrap in De Kuip.

Het tweetal heeft tot dusver geen minuut in de hoofdmacht van Feyenoord gespeeld. Datzelfde geldt voor doelmannen Jordie van Leeuwen, Elber Evora, verdedigers Noah Lewis, Boyd Reith en aanvallers Daudé van der Kust en Joël Zwarts, die woensdagavond op de bank zitten. Ridgeciano Haps en Jean-Paul Boëtius houden de jongelingen gezelschap.

Sam Larsson kampte de afgelopen weken met een hamstringblessure en keert terug in de basiself van Feyenoord. Veel vaste waarden laten echter verstek gaan: Brad Jones, Bart Nieuwkoop, Jan-Arie van der Heijden, Karim El Ahmadi, Tonny Vilhena, Steven Berghuis, Robin van Persie en Nicolai Jörgensen behoren niet tot de wedstrijdselectie.

Het duel met ADO staat in het teken van de actie Support Casper. Oncoloog en Feyenoord-arts Casper van Eijk heeft deze opgezet om geld voor onderzoek naar alvleesklierkanker in te zamelen.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Doe dan! +4934
woensdag 21 maart 2018 om 17:30
Vind Larsson wel zwaar tegenvallen tot nu toe, laat niet veel zien.
Vind ik leuk
wypy +301
woensdag 21 maart 2018 om 17:35
Teveel net niet spelers bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
woensdag 21 maart 2018 om 17:35
Eens
Vind ik leuk
Cookee +8080
woensdag 21 maart 2018 om 17:42
Spelers van H'veen... Bilal... Larson.
Men klapt daar al als het gras groen is, die jongens slaan dicht als ze publiek zien.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 03:08
Weet niet of het aan Heerenveen ligt, spelers bij AZ vandaan precies hetzelfde.
Vind ik leuk
Cookee +8080
donderdag 22 maart 2018 om 16:21
Heracles ook, die voelen geen druk.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
vrijdag 23 maart 2018 om 02:57
Dat zal het misschien wel zijn ja
Vind ik leuk
Cookee +8080
vrijdag 23 maart 2018 om 12:13
Je ziet 't vaak als ze alleen op de keeper aflopen.
Als de scheids dan toch nog fluit dan schieten ze de bal weergaloos in.
Maar fluit de scheids niet dan schieten ze tegen de keeper aan. Das 't verschil met druk of zonder druk.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:12
Ik heb het idee dat het een stukje houding is. Qua talent kan hij het niveau prima aan, ik vind hem technisch een stuk verfijnder dan bijvoorbeeld Boëtius. Alleen heeft hij een vrij arrogante uitstraling. Gedroeg zich bij Heerenveen toch vaak als de grote vedette terwijl zijn statistieken goed waren, maar ook niet exceptioneel. Wellicht dat fans van Feyenoord daar mee zicht op hebben, ik volg die club maar van een afstandje.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 03:18
Is naar mijn mening typisch zo’n net niet speler, goed genoeg voor SC Heerenveen, maar niet voor Feyenoord. Heeft een geweldige dribbel, maar mist de snelheid op de eerste meters om na een passeeractie zijn directe tegenstander ECHT kwijt te zijn. Past bovendien qua karakter niet echt bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Cookee +8080
vrijdag 23 maart 2018 om 12:10
Heb ook het idee dat spelers bij Fey hand op de rem hebben, steunt het legioen ze wel echt? Ook Boetius gaf aan met angst te spelen.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
vrijdag 23 maart 2018 om 15:51
Dat is weer de keerzijde van het Legioen inderdaad, als het slecht gaat kunnen ze enorm cynisch worden daar.
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 24 maart 2018 om 12:22
Jij bent de eerste die dat toegeeft. Ik zie ze op TV op de eerste rij wel eens tekeer gaan, met schuim op de mond.
Dan sta je als speler niet meer lekker relaxed, logisch dat een mannetje van H'veen dan panikeert lijkt mij.
Steun krijgen van publiek werkt zoveel beter.
Ik denk altijd, als een speler hard werkt en initiatief toont, dan mag hij falen dan heeft ie mijn steun.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
zaterdag 24 maart 2018 om 12:56
Het rustige Friesland en het Legioen zijn nogal een verschil ja...

Ben overigens geen Feyenoord-supporter he ;-)
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 24 maart 2018 om 13:07
Nou bij Cambuur is veel beleving, al kom ik daar nooit meer, maar daar worden spelers doorgaans wel naar voren geschreeuwd en gesteund.
Ow... ja je voorkeur staat er niet bij, dus was een gok.
Sparta? Excel?
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
zaterdag 24 maart 2018 om 14:47
Cambuur hoort eigenlijk niet bij Friesland he, veel te mooie club ;-)

En geen van beide haha, Ajacied natuurlijk!
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 24 maart 2018 om 15:42
Die passie van Cambuur hoort niet bij Friesland nee. Het is net Vaticaanstad in Rome... slechte vergelijking.

Oké, Ajax prima, niks mis mee. :)
Ik ben kritisch op alledrie vaak ook kritisch op Ajax, maar altijd opbouwend om ze weer Ajax te maken.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
zaterdag 24 maart 2018 om 16:33
Fijn dat jij ook bijdraagt aan ons aller Ajax :p
Vind ik leuk
Cookee +8080
zaterdag 24 maart 2018 om 16:55
hah... ik haal nog al wat heilige huisjes omver, knaag nog wel eens aan een voetstuk. Zo'n voetstuk kan heel snel ontstaan in Amsterdam en dan helpt wat Leeuwarder nuance daar niets aan, want ze houden vast daaraan. :)
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:14
Idd het is net kluivert , valt ook vies tegen.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:11
Kluivert is juist een speler die dit seizoen de stap heeft gezet. Je lult dus uit je nek. In het begin van het seizoen zag het er niet naar uit dat hij zo zoveel minuten zou gaan maken
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 19:12]
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:10
Larsson laat Aventoe toch leuke dingen zien, het had voor hem ook wat makkelijker geweest, als hij in een team kon spelen die ook nog is lekker draaide.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 03:19
Is ook geen slechte speler, maar om nou te zeggen dat ie 100% Feyenoord-waardig is...
Vind ik leuk
RtdDub +6316
woensdag 21 maart 2018 om 21:01
13x basis, 3 goals 5 assists.

4 goals in 240 minuten voor de beker.

Zal niet zeggen dat ie de pannen van het dak speelt maar in een door blessures veel onderbroken seizoen zijn dat geen slechte cijfers.

Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 03:21
Van die 4 goals in de beker 3 tegen amateurclub Swift. Doet het niet slecht, maar had meer verwacht.
Vind ik leuk
RtdDub +6316
donderdag 22 maart 2018 om 08:59
De omstandigheden waaronder hij is gekomen kosten hem een behoorlijke voorbereiding bij zijn nieuwe club.
Paar blessures al dan niet als gevolg van die slechte voorbereiding.
Denk niet dat je nu al mag zeggen dat ie niet aan de verwachtingen voldoet.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 11:19
En aan wie lag het dat hij in die omstandigheden kwam? Toch echt aan meneer Larsson zelf.
Vind ik leuk
RtdDub +6316
donderdag 22 maart 2018 om 11:21
Waar beweer ik anders?
Wie of wat er dan ook de oorzaak is, feit is dat hij de voorbereiding heeft gemist.
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
vrijdag 23 maart 2018 om 02:58
Excuus, vatte het anders op. Verkeerd gelezen.

Oeps ;-)
Vind ik leuk
Lipu +382
woensdag 21 maart 2018 om 17:32
Mooi initiatief , die benefiet!
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 17:37
Dan neem je het lekker serieus pfffff
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 17:52
Het idee is goed toch.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 17:57
Daar blijft het dan ook bij, het publiek wil gewoon een van persie enz.zien daar komen ze voor niet voor 2e keus spelers.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:08
Wat een onzin...heerlijk om wehrman vente malaccia en Larsson aan het werk te zien. hoop ook nog op reith.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 18:10
Dan ga je toch bij de j.l. kijken? Oh nee daar doet fnoord niet aan mee.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
woensdag 21 maart 2018 om 18:26
Als Ajax spelers wil zien die uitblinken ga je in ieder geval in de JL kijken. Word tijd dat die jong team of aan fatsoenlijke regels word gebonden want op deze manier heeft niemand er wat aan.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 18:42
Jaloers?
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:32
De genoemde namen hebben zich gemeld bij nationale teams, behalve Van der Heijden en Van Persie. Van Persie had zondag kuitklachten.
Vind ik leuk
vrijdag 23 maart 2018 om 02:11
Was Jong even vergeten inderdaad.
Vind ik leuk
Hyena +25745
woensdag 21 maart 2018 om 17:41
Enigszins jammer wel dat zoveel basiskrachten niet meedoen. Daardoor trekt zo'n wedstrijd toch minder aan en levert het waarschijnlijk minder op. Begrijp ook niet zo goed waarom, want juist een beetje vertrouwen tanken kan volgens mij geen kwaad voor de Rotterdammers. En sparen mag hoop ik toch ook niet nodig zijn.

Maar blijft uiteraard een mooi initiatief.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 17:47
Volgens mij hebben ze net belangrijke wedstrijden gewonnen tegen AZ en PEC. Vertrouwen tanken lijkt me dus niet zo relevant in zo een wedstrijd aangezien ze die al enigzins hebben en juist in zo een wedstrijd moet je de jeugd een kans geven. Stelt toch niet veel voor
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 23:14
Waarom speelde Bijlow dan niet eigenlijk?
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:30
Jong Oranje
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:36
Omdat de meesten bij hun nationaal team zijn, ook Jong Oranje en daaronder. Van Persie had zondag kuitklachten. Blijft alleen Van der Heijden over die niet speelde. Botteghin maakte in plaats van hem minuten.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 17:42
van Persie moe?
Vind ik leuk
Dorzon +3490
woensdag 21 maart 2018 om 17:57
Nee die gaat alleen warm lopen
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 17:58
Is hij daar niet te moe voor?
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 17:48
Prachtige actie die alleen in de kuip kan. Prachtig dat zelfs voor zo'n wedstrijd er gewoon 30 duizend zitten. Fantastisch
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 17:49
Schandalige opstelling.. die spelers spelen toch ook liever zo’n partijtje dan dat ze trainen. En voor het publiek ook totaal onaantrekkelijk om naar te kijken!
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 17:57
Valt toch wel mee? Ik vermoed dat wij ook met een aantal vaste waardes, aangevuld met jonge talenten, zullen spelen. Het is juist interessant om te zien hoe de jonkies zich profileren!
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 18:06
Fout!!!! Het gaat om zoveel mogelijk geld op te halen en dat doe je met een normaal elftal neer te zetten. Ik hoop dat fnoord op zijn kloten krijgt.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:09
Dat gaat sowieso gebeuren ;)
Het valt me in de opstelling eigenlijk alleen nogal tegen dat juist Van Persie niet de speelminuten pakt met het oog op het laatste deel van het seizoen
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 18:11
Hij heeft pijntjes,is moe en zal wel niet genoeg verdienen enz. Ohja van bronckhorst zal hem wel sparen.
Vind ik leuk
Hesses +864
woensdag 21 maart 2018 om 18:48
Ben bang dat ADO slap verdedigd en al snel tegen een 3-0 achterstand aankijkt.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:51
Volgens mij wordt er een verkeerd goed doel gehanteerd :(
Vind ik leuk
Hesses +864
woensdag 21 maart 2018 om 18:52
Nee hoor scoren in het ADO doel is toch een goed doel ;-)
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:53
Haha. Als deze avond dan maar goed geld opbrengt, dan heeft het toch nog waarde gehad
Vind ik leuk
Sytz +2447
woensdag 21 maart 2018 om 18:51
Alleen Haps en Boetius hadden dan gespeeld. De rest is mee bij interlands. Malacia en Larsson zijn overigens zeker niet slechter.
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:40
Wat is er nou schandalig aan? Veel spelers hebben zich nu eenmaal gemeld bij nationale teams.
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
woensdag 21 maart 2018 om 18:02
Ach ja, ik snap het, feijenoord speelt nog voor plek 4 Wowwwwww
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:42
En jouw club kan nog de beker winnen, de titel en de CL.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:12
Leuk als je naar het duel gaat om feyenoord te zien en je krijgt een b11tal voorgeschoteld.pfffffffff
Vind ik leuk
13 +9097
donderdag 22 maart 2018 om 00:44
Pardon? Tijdens een interlandperiode weet je toch dat veel spelers zijn uitgevlogen naar nationale elftallen. Zou als Feyenoord zijnde niet goed zijn als dat niet zo was.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 18:13
Mooi dat Feyenoord en ADO zich lenen voor dit goede doel
Vind ik leuk
Utca030 +5342
woensdag 21 maart 2018 om 18:43
Mooi dat Feijenoord en ADO dit doen. Voor support Casper.
Vind ik leuk
Hesses +864
woensdag 21 maart 2018 om 18:46
Ik durf te wedden dat t binnen 35min 3-0 staat.
Denk dat Bilal wel zal scoren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Acht vaste Feyenoord-waarden ontbreken voor benefietduel; Larsson maakt rentree