Nederlander geniet in Schotse competitie: Ik hou van doorrammen

    Nederlander geniet in Schotse competitie: "Ik hou van doorrammen"

    woensdag 21 maart 2018 om 20:42

    Kenny van der Weg vertrok twee jaar geleden bij NAC Breda om in Schotland te gaan voetballen. Sinds kort staat hij op de loonlijst bij Hamilton Academical en dat bevalt hem goed. In gesprek met BN De Stem beschrijft de middenvelder de bijzondere route die hij aflegde.

    Na vier seizoenen in de hoofdmacht van NAC tekende Van der Weg (27) bij Ross County. Daar liet hij in januari zijn contract ontbinden, om enkele weken later weer terug te keren naar Groot-Britannië. "Ik was echt net thuis en toen werd ik dus gebeld door deze trainer (Martin Canning, red.). Ondanks dat ik juist net uit Schotland kwam, kreeg ik er wel direct een goed gevoel bij. Ik heb hier op zoveel gebieden meer ervaring opgedaan en de competitie zelf past denk ik goed bij mij."

    "Er wordt hier over het algemeen meer toegestaan en aangezien ik wel van doorrammen hou, ligt mij dat wel goed", vervolgt Van der Weg, die aanvankelijk moest wennen aan zijn nieuwe leefomgeving: een dorp met enkele duizenden inwoners. "Als jongen van Rotterdam was het natuurlijk wel even omschakelen, vooral omdat de dichtstbijzijnde grote stad op meer dan drie uur rijden ligt."

    Plaats een reactie

    Muscles +715
    woensdag 21 maart 2018 om 20:44
    Levensgeluk belangrijker dan carrière......
    Vind ik leuk
    RtdDub +11842
    woensdag 21 maart 2018 om 20:47
    Kom er ook nogal eens in dat Schotland en het is er dus echt altijd teringweer.
    Word je ook niet vrolijk van.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    woensdag 21 maart 2018 om 21:35
    Maar de wisky vergoed weer veel;-)
    Vind ik leuk
    Always PSV +10499
    woensdag 21 maart 2018 om 21:48
    Prachtig land en ze voetballen met passie. Kunnen wij nog veel van leren!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12453
    woensdag 21 maart 2018 om 23:15
    Schotten kunnen dr geen klote van daar kunnen wij echt helemaal niets van leren
    Vind ik leuk
    Always PSV +10499
    woensdag 21 maart 2018 om 23:21
    Voetballen met passie wel! Nivo is idd lager, inzet veel beter.
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    woensdag 21 maart 2018 om 22:35
    Veel in Edinburgh dan zeker? Ik heb een jaartje in Glasgow gewoond, waar het bijna altijd mooi weer was, maar iedere keer op weg naar het oosten voor een wedstrijdje van Hearts kon je je klok er op gelijk zetten dat het daar kutweer was.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    woensdag 21 maart 2018 om 20:55
    "Als jongen van Rotterdam was omschakelen omdat de dichtstbijzijnde grote stad op meer dan drie uur rijden ligt."

    In Nederland is Leeuwarden ook een eind rijden maar je doet 't toch.
    Dat wil je niet missen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 21:01
    alleen dat zijn de 'verre' wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    woensdag 21 maart 2018 om 21:34
    Alleen is Leeuwarden niet de enige grote stad.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1208
    donderdag 22 maart 2018 om 04:43
    Leeuwarden ís helemaal geen grote stad
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    donderdag 22 maart 2018 om 18:09
    In het interview geeft de speler aan dat hij in een dorp speelt en dat de dichtstbijzijnde grote stad op drie uur ligt.
    Vervolgens wordt er aangegeven dat Leeuwarden ook een eind rijden is.
    Mijn opmerking is dat Leeuwarden niet de enige grote stad is (op drie uur rijden). Dat het dus niet te vergelijken is met Schotland waar her dus veel dunbevolkter. Is
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 22 maart 2018 om 16:06
    Grote steden worden zo overgewaardeerd.
    De iets kleinere hebben alles en zonder de nare kanten.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    donderdag 22 maart 2018 om 18:11
    Zeker, ik zou zelf in Nederland niet in een grote stad willen wonen. Ik zou er doodongelukkig worden. Gelukkig woon ik in een kleine provinciestad.

    Al zijn er in het buitenland wel mooie grote steden waar het wel goed toeven is zeg ik uit ervaring.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:59
    Een provincie-stad is ideaal, je hebt alles binnen fietsbereik en het mist de nadelen van de grote stad.

    Maar welke steden bevielen je dan wel? Ik vond London op vakantie heerlijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    vrijdag 23 maart 2018 om 16:43
    Londen is een prachtige stad, mooie architectuur, veel mooie musea. Ben daar in de winter geweest, dan is die stad op zijn mooist vind ik zelf.

    Zelf heb ik in Dublin gewoond. Ook een mooie stad, qua grootte enigszins vergelijkbaar met Amsterdam wellicht iets groter. Wel wat rauwer, authentieker, maar ook gemoedelijker. Centrum is wel redelijk toeristisch, maar niet zoals hier. Daarnaast staat mij de mentaliteit in Nederlandse grote steden niet aan, iedereen is een slachtoffer. Terwijl in Ierland/Dublin mensen een heel stuk minder zeuren.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 24 maart 2018 om 12:35
    Ierland lijkt me ook fijn, prettige mensen over het algemeen, grappig dat er zoiets bestaat, een prettig volk.
    Mij staat Nederland helemaal niet meer aan. Het is zo ikke-ikke hier. Hoe was het klimaat in Ierland?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    zaterdag 24 maart 2018 om 15:50
    Zoals je wellicht verwacht veel regen, al is het vooral dat het veel dagen een beetje regent. Meestal is het wel zo dat het dan een uurtje regent en bijvoorbeeld 's middags prima weer is.

    Qua temperatuur is het vrij vlak. Het vriest er zelden, in de winter is het vaak vijf tot tien graden, maar in de zomer is het er ook zelden echt heel warm. Meestal een graad of twintig.Toevallig ging ik daar een keer verhuizen en was het net die dag dertig graden, maar dat haalde gelijk het nieuws want dat was in jaren niet voorgekomen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 maart 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 24 maart 2018 om 16:07
    Klinkt veelbelovend. 35 gr hoeft voor mij ook niet en de kou ook niet. Hoe gaan ze om met mensen uit Nederland, bedoel blijf je een buitenstaander? Of wordt je opgenomen?
    Ervan uitgaande dat jij een Nederlander bent :)
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    zaterdag 24 maart 2018 om 16:29
    Dat is wel lastig te zeggen, ik woonde zelf in een voorstad van Dublin. Waar ik woonde waren ook veel buitenlandse mensen dus ik kwam in contact met verschillende nationaliteiten. Sowieso, Dublin is qua grootte vergelijkbaar met Amsterdam en net zoals in onze hoofdstad is het een internationale stad waar ze niet op of omkijken van iemand met een andere achtergrond.

    Wel is en blijft het een eiland. Net zoals wellicht hebt als je als buitenstaander op Texel zou gaan wonen, blijf je ook in Ierland wel een buitenstaander als je er niet geboren bent. Dat betekend niet dat ze iets tegen buitenlanders hebben, Ieren zijn erg tolerant durf ik te zeggen. Maar ook trots op hun eigen cultuur, iets wat wij Nederlanders wel van hen kunnen leren.

    Ierland heeft natuurlijk een zeer bewogen geschiedenis. Zelf tot op de dag vandaag merk je daar de gevolgen van. Misschien dat die mensen daar ook bewuster zijn van waar ze vandaag komen, de vrijheid die ze hebben is daar minder vanzelfsprekend. Toen ik daar woonde kwam dat onderwerp nog regelmatig in het nieuws bijvoorbeeld.

    Ieren zijn dus tolerant, accepteren makkelijk buitenlanders, maar het is niet zo dat zij zich aanpassen omdat er zo nodig buitenlanders daar wonen.

    Sowieso, met alles zijn Ieren wel wat makkelijker. Files zijn er nauwelijks, alleen heel af en toe rond Dublin. Je hebt enorm veel ruimte, voor de prijs van een eensgezinswoning in Nederland heb je daar een vrijstaand huis.

    Anderzijds heeft die wat gemakzuchtige levenswijze ook wel zijn keerzijde, bijvoorbeeld veel gaten in de weg bijvoorbeeld. Ook meer criminaliteit, al merkte ik daar weinig van. Het is minder goed georganiseerd dan Nederland.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 24 maart 2018 om 16:51
    Mooi om te lezen.
    Ieren hebben ook wel veel meegemaakt en dat ze vrijheid serieus nemen vind ik alleen maar mooi.
    Hier wordt alles tot in het onzinnige geregeld, toen het stormde hing er een rood lint dat ik het park niet in mocht... nou dat maak ik zelf wel uit.
    Ik zal die kant niet missen en hier zitten in de straten ook vaak gaten.
    De Ieren die ik gekend heb waren allemaal van die leuke prettige gasten, maar misschien generaliseer ik dan.
    Vind ik leuk
    Exitium +629
    woensdag 21 maart 2018 om 21:29
    Wel benieuwd wat hij een 'grote stad' noemt. Hamilton is zo'n beetje een voorstad van Glasgow, een stad met 600.000 inwoners...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    woensdag 21 maart 2018 om 21:32
    Ik denk dat hij Dingwall bedoelt, de ‘stad’ waar Ross County is gevestigd. Dat ligt in de Highlands en daar wonen iets meer dan vijfduizend man.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3973
    woensdag 21 maart 2018 om 21:31
    Leuk voor zo’n jongen, bij NAC een beperkte speler die het van zijn inzet moest hebben. Komt in die fysieke Schotse competitie prima tot zijn recht. Toch mooi dat je als modale speler zo’n avontuur kan meepakken. Bovendien ook een prachtig land.
    Vind ik leuk
    Cappie +6945
    woensdag 21 maart 2018 om 21:44
    Ik hou van doorrammen. Vooral zijn vrouw heeft daar last van.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    woensdag 21 maart 2018 om 22:28
    Je vraagt je af of hij zijn geld er ook doorramt...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlander geniet in Schotse competitie: "Ik hou van doorrammen"